Rock Werchter 2015 - Geruchten

Coldplay heeft nog niks bekendgemaakt, waarom dat een echt gerucht is zie ik dus niet.

Coldplay is volgens de bron van eFestivals headliner op Glastonbury, en die zitten daar in 95% van de gevallen juist. Maar die zie ik dus gewoon naar Boutique gaan, aangezien dat 2 weken later plaats heeft en ik niet veel andere kanshebbers zie.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Paddy wrote:</div>
Kanye West lijkt mij op zich best leuk, maar zeker niet als headliner. In the Barn tijdens de headliner ofzo.

Dan wil ik U2 in Klub C wanneer Kanye headlined in The Barn en Muse het hoofdpodium. Als West zou komen zou hij gewoon headlinen lijkt me.

Zo'n grote naam is Kanye West toch ook weer niet voor rock Werchter? Beetje overdreven je sarcasme. Ok, zijn ego kan in Klub C staan, terwijl hij zelf op de main staat.

Namen in de categorie Cold Play verwacht ik eigenlijk niet meer. Een Editors, THE Cure etc hopelijk nog wel.

Kanye is een van de populairste hiphop acts van het moment. De bedragen die hij (waarschijnlijk) vraagt gaat RW niet betalen voor een niet headliner. Daarnaast was hij headliner op Bonnaroo en Coachella, die gaat echt niet minder doen voor werchter. Sterker nog je kan hem eerder verwachten op Glastonbury, aangezien eer ook een behoorlijk grote rol speelt in zijn leventje.

Kanye mag best komen van mij, maar gaat helaas toch niet gebeuren. Vind het alleen jammer dat er normaal nauwelijks hiphop staat. BBNG staat er nu gelukkig, hopelijk komt Ghostface Killah ook mee. Als Kanye niet komt maakt het me ook niet zo veel uit, er is veel betere hiphop en die ga ik toch al wel zien op Woo Hah.

Kanye mag best komen van mij, maar gaat helaas toch niet gebeuren. Vind het alleen jammer dat er normaal nauwelijks hiphop staat. BBNG staat er nu gelukkig, hopelijk komt Ghostface Killah ook mee. Als Kanye niet komt maakt het me ook niet zo veel uit, er is veel betere hiphop en die ga ik toch al wel zien op Woo Hah.

Gehalte hip-hip valt inderdaad tegen. Laten we hopen dat ze Kendrick Lamar nog boeken of anders misschien Danny Brown maar dat zie ik dan eigenlijk niet meer gebeuren.

Hopelijk bevestigd Werchter Incubus nog, maar ben bang dat ze naar Pukkelpop gaan omdat deze naam nu nog steeds niet gevallen is.

Editors zie ik niet komen omdat hun geen tourdata hebben. M&S zullen de plek wel innemen na Lenny.

Hopelijk bevestigd Werchter Incubus nog, maar ben bang dat ze naar Pukkelpop gaan omdat deze naam nu nog steeds niet gevallen is.

Editors zie ik niet komen omdat hun geen tourdata hebben. M&S zullen de plek wel innemen na Lenny.
Het gaat vooral om de spot voor Pharell. Ik verwacht niet dat ze nog een grote naam tussen Lenny en the Prodigy zullen plaatsen... Maar zou wel mooi zijn natuurlijk.

Sorry, dubbel gepost :roll:

Earl Sweatshirt verwacht ik eventueel nog wel. Die doen namelijk Best Kept Secret en tot nu toe overlappen die lineups vrij veel. Run the Jewels, Joey Badass en Freddie Gibs zijn ook in de buurt (Woo Hah) en zijn natuurlijk ook welkom.

Ik denk niet dat Incubus in augustus in Europa zit. Verwacht eigenlijk eerder dat ze Dour gaan afsluiten, typische naam daarvoor.

Earl Sweatshirt verwacht ik eventueel nog wel. Die doen namelijk Best Kept Secret en tot nu toe overlappen die lineups vrij veel. Run the Jewels, Joey Badass en Freddie Gibs zijn ook in de buurt (Woo Hah) en zijn natuurlijk ook welkom.

Joey Badass staat al op Couleur Cafe, Freddie Gibs lijkt me dan weer te 'onbekend' voor het Werchterpubliek. Ik verwacht eigenlijk niet meer dan Earl Sweatshirt en Kendrick Lamar. Heel eventueel Run The Jewels of Wu-Tang Clan, maar die zullen wel naar Pukkelpop/Dour gaan. 4-5 hiphopartiesten, veel meer is dat nooit echt geweest.

Hoop ook zeker dat incubus nog komt! Ze zijn rond Werchter wel in de buurt, weet niet of ze rond Pukkelpop ook nog in Europa zijn?!

Zag dat Seasick Steve ook op een festival staat rond Werchter. Zou leuk zijn als die weer komt. Kan ik mijn John Deere t shirt weer aan. :mrgreen:

Sorry heb nog niet de tijd gehad om dit te doen: ELBOW!! Hele fijne naam!

Incubus verwacht ik inderdaad ook op Dour net zoals Wu-Tang Clan.

Waarom verwachten jullie Incubus eerder op Dour?

Beide festivals passen in hun huidige tourschema. Maar op basis van de huidige data is imo RW logischer.
Incubus heeft al vaker op RW gestaan. Ook op Dour?

Waarom verwachten jullie Incubus eerder op Dour?

Beide festivals passen in hun huidige tourschema. Maar op basis van de huidige data is imo RW logischer.
Incubus heeft al vaker op RW gestaan. Ook op Dour?

Dour (en Les Ardentes ook eigenlijk) heeft er een gewoonte van gemaakt 'om zekerheidjes voor RW' weg te kapen, door ze een plek als dagafsluiter te bieden in plaats van ergens in de buik van de affiche te zitten. Zo heeft Dour de voorbije jaren al onverwacht uitgepakt met onder meer Faith No More, Smashing Pumpkins, Bon Iver, Yeah Yeah Yeahs, Franz Ferdinand, ... die toen altijd op Werchter verwacht werden.

Incubus lijkt me perfect in dat rijtje te passen: zijn bij de vorige Werchterpassage al gezakt van sub op Main Stage naar headliner van de Barn, en aangezien die band totaal geen airplay meer krijgt op Stubru (onterecht trouwens) schat ik ze ook niet hoger meer in dan late namiddag Main Stage ofzo. Aangezien Incubus in sommige landen (VS, Duitsland, Frankrijk) gewoon nog steeds subheadliner is zie ik ze wel zwichten voor de 'hoogste bieder' ipv het grootste festival.

Overigens zie ik ook andere bands in datzelfde rijtje van Dour passen: Black Rebel Motorcycle Club (geen nieuwe plaat en al eerder Dourheadliner), Jesus & Mary Chain/Manic Street Preachers (beiden niet echt iets voor Werchter), Interpol (maar die zullen wel Pukkelpop doen), zelfs James Blake zou me niet verbazen (Bon Iver was toen ook op de piek van zijn populariteit, al zat toen het tourschema er voor iets tussen). De komende week weten we sowieso meer, Dour zit enorm achter met aankondigingen (gewoonlijk +/- 100 namen bekend tegen eind februari, nu zitten ze aan 40) dus er zal wel een flink pak volgen inclusief headliners.

Om even off-topic te blijven: volgens mij zag ik pas een Europese datum van Modest Mouse rond Dour voorbijkomen. Zou dat niet een ideale headliner zijn? Die zouden op RW ook voorruit kunnen maar ik weet niet hoe dat in hun schema valt, kan het niet opzoeken nu.

Om even off-topic te blijven: volgens mij zag ik pas een Europese datum van Modest Mouse rond Dour voorbijkomen. Zou dat niet een ideale headliner zijn? Die zouden op RW ook voorruit kunnen maar ik weet niet hoe dat in hun schema valt, kan het niet opzoeken nu.

Staan dan al terug in de VS dacht ik, maar zullen wel hun annulering op Werchter komen goedmaken.

Een naam die ik overigens vergat in mijn 'past zowel op Dour als Werchter' lijstje: St. Vincent.

Het wordt idd afwachten voor Incubus, St. vincent,... Hoop wel echt vurig op BRMC, een van de vetste optredens van mijn leven!

<div class="d4p-bbt-quote-title">mynoseknows wrote:</div>

Staan dan al terug in de VS dacht ik, maar zullen wel hun annulering op Werchter komen goedmaken.

Een naam die ik overigens vergat in mijn ‘past zowel op Dour als Werchter’ lijstje: St. Vincent.

Modest Mouse en St Vincent zouden beide de line up van RW goed kunnen opleuken vind ik. :-)

Andere naam die zowel op Dour als op Werchter zou passen: Belle & Sebastian.

Users who are viewing this thread