Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Sore Losers spelen die avond in Nederland, dus ik betwijfel of die stand-by gaan staan.

Intergalactic Lovers ofzo, een band die zowel op main stage als in de tent goed uit de voeten kan. Erg veel zou ik er niet meer van verwachten (en zeker geen buitenlandse act) nu Babyshambles blijkbaar wel willen proberen er toch te geraken.

Ik vraag me nu toch echt af waarom ze dat schema nog steeds niet af hebben. Zouden ze nog in gesprek zijn met Babyshambles of zijn er wellicht nog meer bands waarvan het optreden aan een zijde draadje hangt?

Ja, nu duurt het voor mij ook te lang. Vorige jaren had je natuurlijk nog aanpassingen nadat timetable bekend gemaakt was. Vorig jaar kreeg Depeche Mode een uur en een kwartier. Een maand erna was dit verlengd naar een uur en 40 minuten.

In 2012 kreeg The Cure slechts een uur en half in de oorspronkelijke timetable. En met 4 aanpassingen in de maanden erna van telkens 5 minuten kwamen ze uiteindelijk op een uur en 50 minuten.

Misschien is dit de reden... maar dan heb ik liever een 'nog niet helemaal definitief' tijdschema RUIM OP TIJD ipv te wachten tot anderhalve maand of een maand ofzo voor het festival met de definitieve timetable. Dan kun je toch al beginnen puzzelen.

Vorig jaar was de timetable op 2 mei bekend dus wat dat betreft heb je (nog) niet heel veel minder tijd.

Vorig jaar was de timetable op 2 mei bekend dus wat dat betreft heb je (nog) niet heel veel minder tijd.

maar toen was tussendoor de podiumindeling al wel bekend geworden en was de line up volgens mij later compleet dus in verhouding zijn ze toch een stuk later dit jaar.

Juist omdat die podiumindeling ook nog ontbreekt ben ik ervan overtuigd dat het niet om settijden, maar wel om podiaverschuivingen gaat. Bands op een ander podium dan gepland zetten vraagt toestemming van meerdere managers, en soms ook nieuwe logistieke planningen (van podium wisselen betekent immers ook vroeger of later dan gepland spelen, wat een probleem kan geven als die band de dag ervoor/erna in een ander land moet staan).

Op wikipedia zijn ze inmiddels bijna uit de volledige podiumindeling:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_edities_van_Rock_Werchter#2014

Nogmaals, geen enkele reden om dit als waarheid aan te nemen, maar toch leuk om te zien. Opvallend dat ze Babyshambles nog niet hebben weten te plaatsen. Voor Milow en Crystal Fighters mogen ze van mij overigens ook best vervangers regelen... :)))

dan hoop ik dat Paolo Nutini en Ellie Goulding nog gaan wisselen. anders kan ik in mn eentje bij Paolo Nutini gaan staan.
Verder hoop ik dat Jonny Lang en The Temperance Movement niet tegelijk spelen, dat zou heel zuur zijn. En t rijtje Black Keys - Trentemoller - Haim vind ik ook niet heel chill, maar dat wordt wel duidelijk Black Keys. Ik denk alleen niet dat Biffy Clyro zo vroeg op de dag de Main Stage gaat doen, dan zie ik ze eerder met HAIM wisselen

Enkele aanpassingen en dan denk ik dat die verdeling van wiki er goed op zit (tenzij ze achter de schermen nog van podia aan het wisselen zijn):

-DO: Milow erbij vlak voor Robert Plant
-VR: Paolo Nutini en Jack Johnson omwisselen, Crystal Fighters erbij vlak voor Katy B
-ZA: Melanie de Biasio verplaatsen naar de andere tent, en Ozark Henry hoger dan Midlake zetten
-ZO: Foals en Interpol van plek wisselen, Babyshambles erbij als tweede act op main stage

-VR: Paolo Nutini en Jack Johnson omwisselen, Crystal Fighters erbij vlak voor Katy B<br>
-ZO: Foals en Interpol van plek wisselen, Babyshambles erbij als tweede act op main stage

over die vrijdag: alsjeblieft niet, dan moet ik Paolo missen :( Ik denk ook niet dat Paolo Nutini een Barn headliner is, vind ik meer iets voor Jack Johnson dus ik denk dat dat wel klopt. Crystal Fighters zie ik ook wel op main stage staan op de plek van Rodrigo y Gabriella, maar waar die dan naar toe moeten weet ik niet. Ik ken ze niet en heb ook geen idee hoe populair ze zijn.

Foals en Interpol wisselen hoop ik ook niet, maar zie ik wel gebeuren ja. Dan hoop ik alleen wel dat Franz Ferdinand en Interpol niet overlappen

Foals en Interpol wisselen? Dat lijkt mij niet zo logisch. De rest kan ik wel inkomen.

Trouwens: http://www.podiuminfo.nl/news/31105/Concert_Jack_White_verplaatst_naar_1_juli/

Dus de Werchter-gangers die Jack White graag willen zien, kunnen dat alsnog.

Interpol komt in het donker veel beter tot zijn recht. Vandaar in de tent. Foals daarentegen staat prima overdag op de Main. Die zullen denk ik ook meer publiek trekken dan Interpol.

Edit: Damn wordt die datum van Jack White verzet, valt hij midden in mijn tentamenweek. Nice!

Enkele aanpassingen en dan denk ik dat die verdeling van wiki er goed op zit (tenzij ze achter de schermen nog van podia aan het wisselen zijn):

-DO: Milow erbij vlak voor Robert Plant<br>
-VR: Paolo Nutini en Jack Johnson omwisselen, Crystal Fighters erbij vlak voor Katy B<br>
-ZA: Melanie de Biasio verplaatsen naar de andere tent, en Ozark Henry hoger dan Midlake zetten<br>

Ik weet niet of Melanie de Biasio in Klub C zou spelen hoor. Die past met haar muziek (jazz en pop heb ik gelezen) niet tussen al dat elektronisch geweld toch?

Interpol komt in het donker veel beter tot zijn recht. Vandaar in de tent. Foals daarentegen staat prima overdag op de Main. Die zullen denk ik ook meer publiek trekken dan Interpol.
Dat ze beter tot hun recht komen in het donker en in een tent geldt voor beide. De lichtshow is bij Foals ook een wezenlijk deel van het optreden. Ik zou een middagplek op de main voor een dansbare act als Foals echt een rare keuze vinden. Ik ben het helemaal met je eens dat ook Interpol in het donker beter tot hun recht komt, maar ik heb ze al eerder op de main op Werchter gezien en dat werkte ook prima.

Dat ze beter tot hun recht komen in het donker en in een tent geldt voor beide. De lichtshow is bij Foals ook een wezenlijk deel van het optreden. Ik zou een middagplek op de main voor een dansbare act als Foals echt een rare keuze vinden. Ik ben het helemaal met je eens dat ook Interpol in het donker beter tot hun recht komt, maar ik heb ze al eerder op de main op Werchter gezien en dat werkte ook prima.

Foals speelt in de UK meestal openluchtpodia op de festivals, en op Pukkelpop hebben ze vorig jaar om main stage gevraagd ipv marquee, dus Foals is dat wel gewend. Bovendien speelt duisternis echt wel een grotere rol bij Interpol volgens mij.

Maar ook gewoon: als je ziet hoe hoog Interpol op de line up staat, lijkt het me sterk dat die om 18u al gaan spelen.

Rock Werchter, 3 uur geleden op hun Facebook:

"We know we're keeping you guys waiting here, but we promise you'll have it as soon as we have it We're still waiting for the last details to be all complete and approved!"

Allebei maar in de tent dan... ;-) Maar dat dat niet ging gebeuren, heb ik al eerder mijn vrezen over geuit.

Over een paar dagen zullen we het wel te weten komen, toch?

Wat kereltje zei. Interpol heeft complete albums gebaseerd op de duisternis ;). Haha Franz Ferdinand, Foals en Interpol achter elkaar in the Barn. Dat zou mooi zijn, dan hoef ik me met de main de hele dag niet te bemoeien. Gaat inderdaad niet gebeuren helaas. Ik denk trouwens wel dat een hoop dagjesmensen voor de zaterdag gaan balen met Pixies en Pearl Jam tegelijk op een ander podium, mocht dat het geval zijn. Grotendeels een zelfde doelgroep toch.

Users who are viewing this thread