Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Ze zullen wel een degelijke vervanger voorzien hoor. Ze hebben er nog de tijd voor om iets van hetzelfde kaliber te vinden.
En het is misschien wel zo van: het is toch al uitverkocht, maar je kan ook echt niet zomaar met wat afkomen, want alle geklaag dat er dan bijkomt, is ook geen goede reclame.

Kensington zeker niet. Die zijn hier totaal onbekend!

Enkele annulaties tussen begin april-begin juni en hun vervanger:

2008: Chris Cornell -> Shameboy
2009: Flaming Lips -> Milk Inc
2010: Wolfmother -> Shameboy
2011: The Noisettes -> My Chemical Romance
2013: Modest Mouse -> The Van Jets

In 2009, 2010 en 2013 was het festival ook al uitverkocht op moment van afzegging. Om maar te tonen dat ze zich bij RW niets aantrekken van 'hetzelfde kaliber' of 'goede reclame' wat vervangingen betreft. Babyshambles staan laag op de affiche, dus daar kunnen ze perfect een Belgische middelgrote act tussen gooien.

Als Belgische act verdienen the sore losers het gewoon! :) en die kunnen de main wel aan denk ik dan.
Iets buitenlands. De kaiser chiefs zijn echt niet af te schrijven hoor. Misschien wel een act later na Bastille ofzo, maar ze zouden dat zeker wel doen.
Misschien straks nieuws, het zal toch ergens voor deze week zijn denk ik. Maar hier hebben we wel de oorzaak van het lange wachten op het schedule

Milk inc stond sowieso gepland niet? Waren die echt vervanger?

Was het al bekend dat de app versie van 2014 er is? vast wel maar het valt mij nu pas op...

Misschien halen ze dan toch hun gemiste kans voor jack white in? het is wel een grotere naam maar voor zo een groot festival lijkt het me nog mogelijk

Ik hoop nu echt op Chvrches, al ben ik met iedere band die ik enigzins goed vind tevreden nu

De kans dat Jack White al komt is vrij klein, en als hij al komt is er nog altijd hetzelfde probleem, geen sub op vrijdag
Maar idd dit zou de reden kunnen zijn waarom het zo lang duurt voor de timetable

The Scene maakt wel een goede kans denk ik. Hadden al aangegeven op de reservelijst te staan voor Rock Werchter.

Best Kept Secret staat er ook niet tussen (in dat lijstje) terwijl dat wel 2 weken eerder is. (Babyshambles staan daar ook)

Maar RW zal wel te snel zijn, ik zal er niet van balen als ze niet komen. Ik denk dat ik me zonder ook wel vermaak die zondag

Best Kept Secret staat er ook niet tussen (in dat lijstje) terwijl dat wel 2 weken eerder is. (Babyshambles staan daar ook)

Maar RW zal wel te snel zijn, ik zal er niet van balen als ze niet komen. Ik denk dat ik me zonder ook wel vermaak die zondag

Zou me niet verbazen moest BKS (en de rest van de Babyshambles data voor 5 juli) er ook aan moeten geloven. Er hangt een bedrag van bijna een miljoen pond aan dat optreden vast en ze hebben al 3.5 jaar niet meer samen gespeeld, ik kan het best begrijpen als Pete dan beslist om niet heen en weer te springen tussen verschillende projecten.

Edit: zie net dat BKS zijn komst herbevestigt op Twitter. Ale ja, voorlopig, want Pete boeken is altijd maar 50% kans op een gig ;)

En inmiddels zijn de social media kanalen van RW alweer bijna 5 dagen stil... Weliswaar een weekend erbij, maar toch zeldzaam.

En RW staat er nu gewoon weer tussen... :')
https://www.facebook.com/babyshambles/app_123966167614127

Maar ik denk niet dat dit een bevestiging is dat ze wel komen. Ik weet niet hoe Bandsintown bijgehouden wordt.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Whynot wrote:</div>
Diplo bevestigd voor rock werchter op bandsintown!

Dat zal met Major Lazer zijn. Die staan ook op 4 juli.

Is bij heel veel optredens gedaan, er staat ook bij 'omdat je Major Lazer volgt'

De line up is compleet op de eventuele vervanger van Babyshambles na

Nou kom maar op met die timetable.
Ik denk dat Werchter onderhand zelf Babyshambles moet afzeggen, want anders wordt toch een last-minute aflassing denk ik. Dan hebben ze nu tenminste nog tijd om iets 'goeds' nieuws te vinden.

Nou kom maar op met die timetable.<br>
Ik denk dat Werchter onderhand zelf Babyshambles moet afzeggen, want anders wordt toch een last-minute aflassing denk ik. Dan hebben ze nu tenminste nog tijd om iets ‘goeds’ nieuws te vinden.

Je werkt met contracten, zoiets kunnen ze als organisatie niet maken. Als Babyshambles hun woord geeft kunnen ze hen niet zomaar dumpen op basis van een vermoeden, tenzij ze bereid zijn een geldsom te verliezen.

Wat ze best doen is een Belgische act contacteren om zich vrij en klaar te houden op 6 juli. Als Babyshambles toch last minute cancellen kan die band dan snel inspringen ipv een gat in het uurrooster achter te laten (zoals op Pukkelpop 2006 gebeurde).

Of ze nu morgen of eind juni afzeggen, het resultaat is hetzelfde: een Belgische (evt Nederlandse) act. Er zijn hier al wat internationale namen gevallen die ooit op de geruchtenlijst van RW14 stonden, maar je moet er ook rekening mee houden dat die ondertussen op de affiches van concurrenten terecht gekomen zijn.

Of zoals de vorige keer dat Babyshambles last minute afzegde een andere band een tweede keer op laten treden (destijds Air Traffic).

Users who are viewing this thread