colint wrote:
festivalddictsam wrote:
De namen die in de Europa zijn gedurende het Pinkpop weekend (en nog niet op andere Nederlandse festivals staan) zijn niet de minste hoor…of zijn we dat vergeten?
Maroon 5, The Cure , Cardi B, Troye Sivan, Khalid, Solange, Disclosure, Lost Frequencies, Major Lazer, Ed Sheeran, Armin van Buuren, Bastille,Slash, The 1975, Kylie Minogue, Miley Cyrus…..ehmmm dus er is genoeg moois in de buurt en ik weet zeker dat MOJO ze niet aan Nederland voorbij laat gaan! We zullen het zien woensdag maar ik ben ervan overtuigd dat het net zon leuke editie zal worden als vorig jaar! Nu al zin in!
Maar goed, misschien valt het woensdag allemaal heel erg mee! Maar van dat lijstje namen dat je noemt vind ik persoonlijk 80% echt totale bagger, maar smaken verschillen natuurlijk. Ik ben in ieder geval blij dat ik al een ticket voor Lowlands heb.
jammer dat je die artiesten bagger vindt…maar ja smaken verschillen….als paar van die artiesten komen ben ik super tevreden!
Misschien moet ik iets genuanceerder zijn, Uit dat rijtje kan ik The Cure, Disclosure, en The 1975 wel heel erg waarderen. Maar de meesten zijn voor mij nogal "luchtige" pop met weinig inhoud (Cardi B, Troye Sivan, Bastille).
Het eerste album van Bastille was goed, maar zij hebben daarna ook niks geweldigs meer uitgebracht toch? Staan op veel festivals nog op hoge posities, maar komen tot nu toe nog niet met verfrissende goede muziek.
Major Lazer heb ik 2x op RW gezien, was eigenlijk gewoon een uur lang een dikke kickdrum met verder weinig variatie en met veel toeters en bellen (volgens mij zelfs letterlijk). Ed Sheeran is enorm populair, maar het is live niet echt mijn ding.
Armin van Buuren, als afsluiter na een headliner zou ik het wel prima vinden, maar het is voor mij geen reden om een kaartje te kopen.
Ik ben ook nooit echt fan geweest van Slash, hoewel ik de muziek van Guns 'n Roses heel goed vind. 2 jaar geleden nog naar hun concert op TW Classic geweest, maar Slash rekt elk nummer uit met een gitaarsolo zonder emotie. Flink contrast met bijvoorbeeld David Gilmour.
Ik heb een vrij brede muzieksmaak en het is niet dat ik altijd tegen popmuziek ben, maar de popartiesten die de laatste jaren op Pinkpop hebben gestaan zijn nog niet echt van het hoogste niveau. Vaak hebben ze 1 radiohitje en worden ze meteen voor PP geboekt. De iets alternatievere popacts gaan meestal naar Lowlands/BKS/DTRH toe.