Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Want met The National, Tame Impala & Twenty One Pilots bovenaan het affiche verkocht Lowlands namelijk niet in no-time uit…
Onzin statement want zeker Twenty One Pilots & Tame Inpala zijn gewoon overal waar ze staan headliner, Volbeat alleen op metalfestivals.
wat aan "vind ik" wordt niet gesnapt hier???

Dat is helemaal niet het punt he Dennis. Niemand beweert dat de acts die jij opnoemt Pinkpop headliners zijn (dan bedoel ik: hoogste op de main).
Welk punt? Ik beweer toch ook niet dat ze er staan, ik zeg alleen dat ik het als mogelijk zie.

Janette Jackson heeft in de VS zowat eigenhandig twee festivals kopje onder laten gaan, lol. Volbeat is trouwens zoveel headliner als Slayer, Dennis, namelijk geen.
We zullen zien, sterk gerucht voor Glastonbury hé Janet Jackson...
Slayer is in Nederland niet zo groot. Staan nauwelijks tot nooit ergens te headlinen in Europa. En in Nederland vullen ze vaak enkel 013 laatste jaren, manke vergelijking dus.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.916
6.150
Glastonbury als maatstaf gebruiken maar een Coachella-headliner minder vinden dan Volbeat zien.. Die band heeft Zwarte Cross geheadlinet maar Kensington kan niet hoewel ze x-aantal keer de Ziggo hebben gevuld en de Arena hebben uitverkocht.

Glastonbury verkoopt trouwens uit voor er zelfs namen worden bekendgemaakt, die hebben echt wel wat marge om een slechte headliner te boeken.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Glastonbury als maatstaf gebruiken maar een Coachella-headliner minder vinden dan Volbeat zien.. Die band heeft Zwarte Cross geheadlinet maar Kensington kan niet hoewel ze x-aantal keer de Ziggo hebben gevuld en de Arena hebben uitverkocht.

Glastonbury verkoopt trouwens uit voor er zelfs namen worden bekendgemaakt, die hebben echt wel wat marge om een slechte headliner te boeken.
Glastonbury is een maatstaaf voor Europa. Dat is Coachella niet, al helemaal niet als er vage rappers op zijn Amerikaans te hoog gepushed worden door Amerikaanse populariteit.
Dat een Nederlandse act Ziggo x keer uitverkoopt of een Arena wil nog geen maatstaaf zijn op internationale uitstraling voor een festival. Borsato, Anouk, Doe Maar en de Toppers verkopen ook als een malle van alles uit, maar dan ben je nog geen festival headliner met internationale uitstraling! Goed voor in NL, meer niet!
Glastonbury afschrijven op mindere headliners boeken omdat ze al uitverkocht zijn, come on... Glastonbury is een begrip als het op festival affiche aankomt. Weet niet waar jij slechte Glastonbury headliners ziet? Stormzy dit jaar, dat kan ik begrijpen ja... Maar er komt nog meer bij toch?
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.101
324
Janet Jackson zou in mijn beleving niet eens een sub zijn op Pinkpop, is al ruim 20 jaar niet meer relevant. Zal ook nooit als headliner op Glastonbury komen te staan, kan me daar echt niets bij voorstellen. Zal in Nederland ook weinig kaarten verkopen, enkel leuk om toevallig even bij te kijken voor de festivalbezoeker op leeftijd. Denk dat menigeen moeite heeft ook maar één nummer van haar op te noemen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.160
Yannick wrote:
Glastonbury als maatstaf gebruiken maar een Coachella-headliner minder vinden dan Volbeat zien.. Die band heeft Zwarte Cross geheadlinet maar Kensington kan niet hoewel ze x-aantal keer de Ziggo hebben gevuld en de Arena hebben uitverkocht.

Glastonbury verkoopt trouwens uit voor er zelfs namen worden bekendgemaakt, die hebben echt wel wat marge om een slechte headliner te boeken.

Glastonbury is een maatstaaf voor Europa. Dat is Coachella niet, al helemaal niet als er vage rappers op zijn Amerikaans te hoog gepushed worden door Amerikaanse populariteit.
Dat een Nederlandse act Ziggo x keer uitverkoopt of een Arena wil nog geen maatstaaf zijn op internationale uitstraling voor een festival. Borsato, Anouk, Doe Maar en de Toppers verkopen ook als een malle van alles uit, maar dan ben je nog geen festival headliner met internationale uitstraling! Goed voor in NL, meer niet!
Glastonbury afschrijven op mindere headliners boeken omdat ze al uitverkocht zijn, come on… Glastonbury is een begrip als het op festival affiche aankomt. Weet niet waar jij slechte Glastonbury headliners ziet? Stormzy dit jaar, dat kan ik begrijpen ja… Maar er komt nog meer bij toch?

Veel van die voor jou vage rappers zijn niet alleen mateloos populair maar kwalitatief erg goed. Ik denk dat er meer publiek op een Kendrick, 21 Pilots of Post Malone afkomt dan op Volbeat of, en ik kan het me bijna niet voorstellen dat ik dit typ, Janet Jackson.
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Ik snap niet zo goed waarom mensen in die negatieve spiraal blijven hangen van Pinkpop programma?

*Ze wachten niet voor niets met die derde headliner. Dat zal niet een doodgewone The Cure zijn want waarom zou je daarmee wachten....je laat mensen niet in spanning voor iets wat ook op andere festivals staat.
*Kensington als headliner lijkt me heel onlogisch...die zijn voorprogramma bij Bon Jovi. MOJO laat die dan echt niet headlinen op Pinkpop...
* Ze zijn al heel lang bezig met die line-up van Pinkpop voor de vijftigste editie (in 2014 werd er al over gepraat). En Smeets gaf aan dat veel artiesten op de vijftigste editie willen staan en dat zal niet voor niks zijn.
*Hetgeen wat nu al bekend is, zijn echt niet de zwakste namen! Bring Me The Horizon en George Ezra immens populair onder de jeugd. Ezra is zelfs headliner bij veel festivals en bij Pinkpop niet...Krezip uniek met een reünie concert, Rowwen Hèzze gaat een speciale jubileum show doen. Fleetwood Mac is ook niet de minste. Dus snap niet waarom mensen hier negatief over kunnen zijn.

De namen die in de Europa zijn gedurende het Pinkpop weekend (en nog niet op andere Nederlandse festivals staan) zijn niet de minste hoor...of zijn we dat vergeten?
Maroon 5, The Cure , Cardi B, Troye Sivan, Khalid, Solange, Disclosure, Lost Frequencies, Major Lazer, Ed Sheeran, Armin van Buuren, Bastille,Slash, The 1975, Kylie Minogue, Miley Cyrus.....ehmmm dus er is genoeg moois in de buurt en ik weet zeker dat MOJO ze niet aan Nederland voorbij laat gaan! We zullen het zien woensdag maar ik ben ervan overtuigd dat het net zon leuke editie zal worden als vorig jaar! Nu al zin in!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.652
Glastonbury had de laatste 2 edities inderdaad telkens 3 mastodonten als headliners. 'Muse - Adele - Coldplay' en 'Radiohead - Foo Fighters - Ed Sheeran'. Namen waar niemand zich vragen bij stelt. Zo stonden er de laatste 10 jaar nog wel enkele (oa. Rolling Stones, Beyoncé, U2 en Metallica).

Maar die hebben af en toe iets als hoofdact dat niet automatisch een Pinkpop hoofdact zou zijn. Stormzy bijvoorbeeld, maar ook Arcade Fire (anno 2014), Kasabian (anno 2015), Mumford (anno 2012) of The Verve (anno 2008).
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
... veel van die voor jou vage rappers zijn ... kwalitatief erg
goed.

laten we daar a u b geen discussie over aangaan... Mensen kunnen iets ook bagger vinden dan dat het kwalitatief goed is.
Als ik zeg dat ik de show van Iron Maiden kwalitatief goed vond of Volbeat kwalitatief goed voor Pinkpop. Ga je dat vast ook niet met me eens zijn.

Die vage rappers moeten imo naar Lowlands of Woo Hah, laat ze daar lekker kwalitatief zijn
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.160
Wacht ff.... die snap ik even niet. Dat is hetzelfde als zeggen dat al die metalbands mooi naar Graspop, Fortarock of Zwarte Cross mogen.... en dat zou imo net zo'n onzin zijn.

Pinkpop is een mengelmoes van genres. Dus ook hiphop hoort daar thuis. Snap niet dat je een heel genre zo kan afschrijven.

En als je dan gaat kijken naar wat er headlinerwaardig is dan zitten er zeer beslist rappers bij die groter en die spot meer verdienen dan Volbeat.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Dat is hetzelfde als zeggen dat al die metalbands mooi naar Graspop, Fortarock of Zwarte Cross mogen…. onzin

Pinkpop is een mengelmoes van genres. Dus ook hiphop hiort daar thuis.

En als je dan gaat kijken naar wat er headlinerwaardig is dan zitten er zeer beslist rappers bij die groter en die spot meer verdienen dan Volbeat.
Je eerste zin en je laatste zin bijten elkaar!!!

Je middelste zin ben ik het overigens mee eens hoor, laat dat wel duidelijk zijn.

Net zo zeer metalbands kunnen op Pinkpop als ook hiphop dat kan. Tussen alle pop, blues, singer songwriter en etc etc mengelmoes.... Dus net zo zeer kan "een kleine metalheadliner" (volgens jou) alsnog een co-headline doen met Armin van Buuren?
 

colint

Gouden Tip
5 mrt 2014
272
0
Ik snap niet zo goed waarom mensen in die negatieve spiraal blijven hangen van Pinkpop programma?

*Ze wachten niet voor niets met die derde headliner. Dat zal niet een doodgewone The Cure zijn want waarom zou je daarmee wachten….je laat mensen niet in spanning voor iets wat ook op andere festivals staat.
* Ze zijn al heel lang bezig met die line-up van Pinkpop voor de vijftigste editie (in 2014 werd er al over gepraat). En Smeets gaf aan dat veel artiesten op de vijftigste editie willen staan en dat zal niet voor niks zijn.

De namen die in de Europa zijn gedurende het Pinkpop weekend (en nog niet op andere Nederlandse festivals staan) zijn niet de minste hoor…of zijn we dat vergeten?
Maroon 5, The Cure , Cardi B, Troye Sivan, Khalid, Solange, Disclosure, Lost Frequencies, Major Lazer, Ed Sheeran, Armin van Buuren, Bastille,Slash, The 1975, Kylie Minogue, Miley Cyrus…..ehmmm dus er is genoeg moois in de buurt en ik weet zeker dat MOJO ze niet aan Nederland voorbij laat gaan! We zullen het zien woensdag maar ik ben ervan overtuigd dat het net zon leuke editie zal worden als vorig jaar! Nu al zin in!

Pinkpop kan wel lang bezig zijn met hun lineup, maar als bands niet willen komen of niet gaan touren dan houdt het op. Als we de verhalen zo mogen horen is er veel "mis" gegaan dit jaar, kijk bijvoorbeeld ook naar RW. Alle quote's van Smeets moeten sowieso met een flinke bak zout genomen worden.

Maar goed, misschien valt het woensdag allemaal heel erg mee! Maar van dat lijstje namen dat je noemt vind ik persoonlijk 80% echt totale bagger, maar smaken verschillen natuurlijk. Ik ben in ieder geval blij dat ik al een ticket voor Lowlands heb.
 

colint

Gouden Tip
5 mrt 2014
272
0
Timmetje wrote:
Dat is hetzelfde als zeggen dat al die metalbands mooi naar Graspop, Fortarock of Zwarte Cross mogen…. onzin

Pinkpop is een mengelmoes van genres. Dus ook hiphop hiort daar thuis.

En als je dan gaat kijken naar wat er headlinerwaardig is dan zitten er zeer beslist rappers bij die groter en die spot meer verdienen dan Volbeat.

Je eerste zin en je laatste zin bijten elkaar!!!

Je middelste zin ben ik het overigens mee eens hoor, laat dat wel duidelijk zijn.

Net zo zeer metalbands kunnen op Pinkpop als ook hiphop dat kan. Tussen alle pop, blues, singer songwriter en etc etc mengelmoes…. Dus net zo zeer kan “een kleine metalheadliner” (volgens jou) alsnog een co-headline doen met Armin van Buuren?

Misschien wordt het tijd om op te houden met de Volbeat discussie? Dit gaat toch nergens heen.
Woensdag hebben we ons antwoord!
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.160
Zie niet hoe die zinnen elkaar bijten.

En ik vind Volbeat prima passen op Pinkpop maar gewoon niet als headliner. Ook niet samen met Armin.

Maar ik denk dat die Volbeat discussie idd wel kan stopoen want we worden het sowieso niet eens haha.

Meer ontopic geloof ik die uitspraak van Smeets dat acts staan te trappelen echt niet.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.779
3.732
jppp wrote:
Een van de redenen waarom PP meer en meer goedkoop bagger neerzet. .

O ja…

Dat is een point of view.

Als ik kijk naar bijvoorbeeld Rock Werchter, zie ik daar buiten de headliners jaarlijks meer tussen dat mij bagger lijkt. Of acts die mij niet warm krijgen. Zonde als je dan headliners hebt als Pink, Pearl Jam of Foo Fighters. Dan zie ik achteraf zo’n dagindeling en dan denk ik dat ik daar gewoonweg geen spoorboekje kon maken. Gelukkig sluizen ze in NL dat soort gedoe richting BKS of DTRH. Waardoor Pinkpop netjes met de voor mij fijne acts overblijft.

Als ik kijk naar bijvoorbeeld Graspop, is dat een festival dat meer voldoening geeft qua genre. Maar dan wint Pinkpop het alsnog op diversiteit! Andere festivals in Nederland missen imo de hele grote stadion headliners, daar wint Pinkpop het dus vaak ook. Kortom, ik kom om veel meer redenen uit op Pinkpop. Zo groeit zo iets als je favoriete festival. Dat ik er geen lange reis voor hoef te maken, dat is alleen maar heel mooi meegenomen. Rock am Ring lijkt me nog wel wat, maar omdat het qua data vaak zo clasht met Pinkpop, blijf ik trouw aan Pinkpop.
Voor mij gewoon duidelijk wat ik volgende week zaterdag om 10 uur doe! Geen twijfel!

Haha
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Qua headliners, vind het wel interessant wat Janet Jackson nog in de juni periode tussen de Vegas shows gaat doen.

Of The Black Keys… Dat zou een plotselinge plottwist zijn imo…

Black Keys...

Niemand commentaren?

Headliners Pinkpop, ik vind wel hoor...
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.916
6.150
Op welke major heeft Volbeat eigenlijk al headliner geweest in Europa? Dan kunnen we het tenminste daarover al eens zijn.

The Black Keys is iets voor volgend jaar.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.669
7.432
Op welke major heeft Volbeat eigenlijk al headliner geweest in Europa? Dan kunnen we het tenminste daarover al eens zijn.

The Black Keys is iets voor volgend jaar.

Graspop sowieso al minimaal 1x (vorig jaar)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.652
DennisvdBr wrote:
Qua headliners, vind het wel interessant wat Janet Jackson nog in de juni periode tussen de Vegas shows gaat doen.

Of The Black Keys… Dat zou een plotselinge plottwist zijn imo…

Black Keys…

Niemand commentaren?

Headliners Pinkpop, ik vind wel hoor…

Zou het een toffe boeking vinden! Ik verwacht ze eerder in 2020, maar schijnen volgende week wat tourdata bekend te gaan maken. Weet niet hoe je erbij komt dat Black Keys zouden kunnen headlinen? Ook hier weer: plekje daaronder denk ik.

En over die Volbeat discussie: het is niet omdat artiest X hoofdact is op groot festival Y, dat ze ook meteen (een goede) headliner zijn op groot festival Z.

Ik bedoel: Nick Cave is een topheadliner voor Primavera, Slipknot is een topheadliner voor Graspop, Childish Gambino is een topheadliner voor Coachella, Foals is een topheadliner voor Reading, Arcade Fire is een topheadliner voor Glastonbury en Travis Scott is een topheadliner voor Wireless. Dat zijn allemaal enorm grote festivals, maar de namen die ik noemde zijn daarmee niet meteen perfecte headliners voor Pinkpop.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.916
6.150
Yannick wrote:
Op welke major heeft Volbeat eigenlijk al headliner geweest in Europa? Dan kunnen we het tenminste daarover al eens zijn.

The Black Keys is iets voor volgend jaar.

Graspop sowieso al minimaal 1x (vorig jaar)
Major. Graspop is een niche-festival (metal).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken