Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.468
6.133
Nee maar even eerlijk. Janet Jackson kan toch geen Pinkpop 2019 headlinen. Dan liever Kensington.
 

jppp

Campingartiest
19 okt 2018
86
0
Best wel grappig. Heel veel mensen zeggen Kensington niet headliner zal zijn enz. Maar wat gebeurt er als het wel zo is. Die mopperen eventjes maar gaan toch hun kaartje kopen. En zullen Kensington bijwonen op de dag zelf. Dag verkoopt makkelijk uit. Dus waarom zouden PP ze niet boeken. Jullie belonen PP voor de boeking sowieso. :-D
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
Best wel grappig. Heel veel mensen zeggen Kensington niet headliner zal zijn enz. Maar wat gebeurt er als het wel zo is. Die mopperen eventjes maar gaan toch hun kaartje kopen. En zullen Kensington bijwonen op de dag zelf. Dag verkoopt makkelijk uit. Dus waarom zouden PP ze niet boeken. Jullie belonen PP voor de boeking sowieso. ?
Ik snap het fetish naar Kensington niet zo.
4 keer op Pinkpop in 7 jaar is gewoonweg TE VEEL!!!
Gelukkig zijn er nog andere evenementen in Nederland waar ze naast de support van Bon Jovi nog kunnen staan.

Leuke band, prima NL-rockers. Als ze er staan overweeg ik eventueel om ze te gaan zien.
Maar serieus, totaal ongeloofwaardig en zeer slechte boeking om mee over de brug te komen in 2019 voor Pinkpop. Gewoon van het affiche af laten. En al helemaal van een veel te hoge spot!
 

jppp

Campingartiest
19 okt 2018
86
0
Koop je een ticket als ze komen Dennis?

Anders gezegd. Als het Kensington en misschien Van Buuren wordt denk je dat die dag uitverkoopt?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.468
6.133
Maar Janet Jackson kan wel? Of bedoelde je die niet op headline positie maar meer op de Ritchie spot?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
Koop je een ticket als ze komen Dennis?
1 act is geen reden om geen kaart te kopen.
Heb ze afgelopen jaren meer ontlopen, voorgenomen eerstvolgende keer als ze op mijn pad komen ik ze weer ga zien (als het uitkomt).

Daarnaast brengt Pinkpop voor mij zo veel moois in zoveel verschillende hoeken over 3 dagen, daar kan een act die me niet bevalt me niet van weerhouden een ticket aan te schaffen. Sterker één headliner die me niet bevalt kan me er niet van weerhouden. Afgelopen jaren het terrein al verlaten tijdens Arctic Monkeys, Robbie Williams en tijdens Bieber. Maar, een festival van 3 dagen in zo veel diversiteit als Pinkpop, kan iets dat niet in je straatje valt er staan. Ondanks dat, heb ik altijd 3 volle dagen fun. Daar ben ik in 2019 ook weer 100% van overtuigd.

Edit, antwoord op je edit.
Geen idee of het uitverkochte editie gaat worden. Afgelopen jaren niet geweest, dus verwacht ik in 2019 ook niet. Sterker, ik hoop dat er per dag dik 5000 kaarten blijven liggen.
Want dan is het rustiger op het terrein en iedereen die wel wil gaan heeft zijn kaart kunnen aanschaffen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
Maar Janet Jackson kan wel? Of bedoelde je die niet op headline positie?
Als Janet Jackson komt is dat een headliner spot, evenals de zondagheadlinerspot van Glastonbury.

Eminem is ook headliner als hij onverhoopt toch ineens een paar Europese tourdata dropt deze week.

Volbeat is ook imo 100% headlinerwaardig zoals ze afgelopen jaren veel festivals in Europa gehead hebben.

The Cure, Ed Sheeran, Queen, Eddie Vedder etc allemaal headlinerwaardig...

Zo denk ik er over.
 

jppp

Campingartiest
19 okt 2018
86
0
Dus eigenlijk maakt het helemaal niet uit wie ze boeken. Sterker, eigenlijk stiekem hoop je dat het slecht wordt zodat je meer ruimte hebt om van het gebeurtenis PP te kunnen genieten. Dus in het kort: het gaat niet zozeer om programma, het gaat meer om het gebeurtenis PP. Marketing heeft veel effect gehad merk ik.
 

Bianca

Randprogramma
1 mrt 2017
131
0
Ben het met Dennis eens.
Hoop ook echt niet dat K.ton komt laat staan afsluiten.
Pinkpop 2017 ook niet naar ze gekeken. Gewoon overkill van ze gehad afgelopen jaren. Overal waar je keek was/stond K.ton.
Dan liever Janet Jackson. Is gewoon wat anders
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
Dus eigenlijk maakt het helemaal niet uit wie ze boeken. Sterker, eigenlijk stiekem hoop je dat het slecht wordt zodat je meer ruimte hebt om het gebeurtenis PP van te kunnen genieten. Dus in het kort: het gaat niet zozeer om programma, het gaat meer om het gebeurtenis PP. Marketing heeft veel effect gehad merk ik.
Er staan altijd acts die me wel bevallen.
Mumford is niet mijn nummer 1 keuze, maar de combinatie Earring/Ezra/Mumford is gewoonweg helemaal te gek!
Fleetwood Mac is imo een droom headliner om eindelijk op Pinkpop te zien.
Het gaat weldegelijk om het programma, en daarvan ben ik ook in 2019 100% overtuigd dat dat goed komt...

Ik snap ook niet wat voor uitspraak je probeert te ontlokken.
Je insinuaties in deze commentaren slaan imo nergens op???
 

jppp

Campingartiest
19 okt 2018
86
0
Probeer niets te ontlokken. Alleen dat er vele tien duizenden mensen zijn die voor het PP gevoel gaat en niet zozeer voor de muziek. Een van de redenen waarom PP meer en meer goedkoop bagger neerzet. Ze hoeven niet scherp te zijn, want er is altijd een excuus om toch PP te bezoeken voor die mensen.

Trouwens, niets mis mee. Als ze het maar leuk vinden. Maar dan niet verwachten dat er muzicale wonderen gaat komen.
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.229
743
hou nou eens op met volbeat tot headliner te pushen
die zijn op geen enkel festival headliner, behalve op een rockestival, waar ze dan meestal de kleine naam van dat jaar zijn!

 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.468
6.133
Timmetje wrote:
Maar Janet Jackson kan wel? Of bedoelde je die niet op headline positie?

Als Janet Jackson komt is dat een headliner spot, evenals de zondagheadlinerspot van Glastonbury.

Eminem is ook headliner als hij onverhoopt toch ineens een paar Europese tourdata dropt deze week.

Volbeat is ook imo 100% headlinerwaardig zoals ze afgelopen jaren veel festivals in Europa gehead hebben.

The Cure, Ed Sheeran, Queen, Eddie Vedder etc allemaal headlinerwaardig…

Zo denk ik er over.

Eminem kan ik me absoluut in vinden. The Cure, Sheeran en Queen ook.

Maar Janet Jackson, Volbeat of Vedder solo als headliner op PP 2019 zou ik echt niet snappen.

Janet Jackson zou ik zelfs ronduit bizar vinden.

Vedder en Volbeat als sub graag wel.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
Een van de redenen waarom PP meer en meer goedkoop bagger neerzet. .
O ja...

Dat is een point of view.

Als ik kijk naar bijvoorbeeld Rock Werchter, zie ik daar buiten de headliners jaarlijks meer tussen dat mij bagger lijkt. Of acts die mij niet warm krijgen. Zonde als je dan headliners hebt als Pink, Pearl Jam of Foo Fighters. Dan zie ik achteraf zo'n dagindeling en dan denk ik dat ik daar gewoonweg geen spoorboekje kon maken. Gelukkig sluizen ze in NL dat soort gedoe richting BKS of DTRH. Waardoor Pinkpop netjes met de voor mij fijne acts overblijft.

Als ik kijk naar bijvoorbeeld Graspop, is dat een festival dat meer voldoening geeft qua genre. Maar dan wint Pinkpop het alsnog op diversiteit! Andere festivals in Nederland missen imo de hele grote stadion headliners, daar wint Pinkpop het dus vaak ook. Kortom, ik kom om veel meer redenen uit op Pinkpop. Zo groeit zo iets als je favoriete festival. Dat ik er geen lange reis voor hoef te maken, dat is alleen maar heel mooi meegenomen. Rock am Ring lijkt me nog wel wat, maar omdat het qua data vaak zo clasht met Pinkpop, blijf ik trouw aan Pinkpop.
Voor mij gewoon duidelijk wat ik volgende week zaterdag om 10 uur doe! Geen twijfel!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
hou nou eens op met volbeat tot headliner te pushen
die zijn op geen enkel festival headliner, behalve op een rockestival, waar ze dan meestal de kleine naam van dat jaar zijn!
Misschien wel de "kleine" headliner volgens jou, maar ze stonden er weldegelijk als headliner.

daarbij, vind ik, Volbeat meer headliner dan Tame Impala, Twenty One Pilots, The National, Janelle Monae, Underworld, Bon Iver, Christine and the Queens, Kraftwerk om maar een paar te noemen...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.941
8.584
Kesselman wrote:
hou nou eens op met volbeat tot headliner te pushen
die zijn op geen enkel festival headliner, behalve op een rockestival, waar ze dan meestal de kleine naam van dat jaar zijn!

daarbij, vind ik, Volbeat meer headliner dan Tame Impala, Twenty One Pilots, The National, Janelle Monae, Underworld, Bon Iver, Christine and the Queens, Kraftwerk om maar een paar te noemen…

Dat is helemaal niet het punt he Dennis. Niemand beweert dat de acts die jij opnoemt Pinkpop headliners zijn (dan bedoel ik: hoogste op de main).
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.897
6.117
Janette Jackson heeft in de VS zowat eigenhandig twee festivals kopje onder laten gaan, lol. Volbeat is trouwens zoveel headliner als Slayer, Dennis, namelijk geen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.468
6.133
21 Pilots had ik dan wel weer superleuk gevonden als ze niet a in Ziggo en op Lowlands hadden gestaan.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Kesselman wrote:
hou nou eens op met volbeat tot headliner te pushen
die zijn op geen enkel festival headliner, behalve op een rockestival, waar ze dan meestal de kleine naam van dat jaar zijn!

Misschien wel de “kleine” headliner volgens jou, maar ze stonden er weldegelijk als headliner.

daarbij, vind ik, Volbeat meer headliner dan Tame Impala, Twenty One Pilots, The National, Janelle Monae, Underworld, Bon Iver, Christine and the Queens, Kraftwerk om maar een paar te noemen…

Want met The National, Tame Impala & Twenty One Pilots bovenaan het affiche verkocht Lowlands namelijk niet in no-time uit...
Onzin statement want zeker Twenty One Pilots & Tame Inpala zijn gewoon overal waar ze staan headliner, Volbeat alleen op metalfestivals.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken