Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.915
8.559
Armin van Buuren – Mumford & Sons – Fleetwood Mac
Bastille – Tenacious D – Major Lazer – Iggy Pop – Bring Me The Horizon – Elbow – Biffy Clyro – George Ezra – The 1975
Kylie Mingoue – Slash feat. Myles Kennedy – The Kooks – Krezip – Royal Rupublic – Golden Earring – Die Antwoord – Rowen Hèze
First Aid Kit – The Pretenders – Davina Michelle – De Staat – Halestorm – Graveyard – Danko Jones – Novastar – Miles Kane – The Struts
– Strand Of Oaks – Tamino – Amaranthe – Yungblud – The Interrupters – Zeal & Ardor – Bazart – PVRIS – Navarone – Joost & Donnie – Merol – Bizzey – Palale Royale – Eut – Mt.

zijn inmidddels 45 namen. daar kun je een heel programma mee vullen.

Ja maar dan blijft nog de grote vraag: wie is dan in godsnaam die derde headliner?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.915
8.559
mattman wrote:
Ja maar dan blijft nog de grote vraag: wie is dan in godsnaam die derde headliner?

Kensington.

Haha. We kunnen er natuurlijk over grappen maar dat gaat Pinkpop niet maken natuurlijk. Weten ze zelf ook wel. Zoals Dennis en al enkele anderen hier al aanhaalden: Kensington is dit jaar opwarmer van Bon Jovi. Hierdoor alleen al kan je het moeilijk verantwoorden. Zouden ze zich niet eens een heel klein beetje belachelijk mee maken.

Als het The Cure niet is, moet het bijna wel iets redelijk exclusiefs zijn. Al blijf ik echt bij die eerste.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Kensington / Armin denk ik. Snap niet waarom ze anders Armin zouden boeken. Op die manier lijkt t nog wat
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.022
6.061
Kensington / Armin denk ik. Snap niet waarom ze anders Armin zouden boeken.
Deze verdient uitleg.
Ik snap jouw uitgangspunt hierin niet.
Kan toch van Buuren halen zonder Kensington? Of ben ik nu gek?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Met een degelijke headliner als bv Eminem hoef je Armin er niet na te plaatsen. Eminem staat op zichzelf. Staat mooi op affiche.

Met een boeking als headliner Kensington lijkt het met Armin alweer wat meer. Armin / Kensington staat beter op je affiche dan enkel Kensington.
 

colint

Gouden Tip
5 mrt 2014
272
0
Met een degelijke headliner als bv Eminem hoef je Armin er niet na te plaatsen. Eminem staat op zichzelf. Staat mooi op affiche.

Met een boeking als headliner Kensington lijkt het met Armin alweer wat meer. Armin / Kensington staat beter op je affiche dan enkel Kensington.

Dat zou je wel denken ja. Maar bij Justin Bieber stond ook Martin Garrix, terwijl die dag zonder Garrix ook wel was uitverkocht.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.887
6.104
Als ik de insiders mag geloven dan is er weer wat pech om de hoek geslopen bij het boeken van de headliners. Ik geloof niet dat The Cure een plan B of C kan zijn na bv. het uitvallen van Eminem (zie ook de opkomst van hun laatste passage op Pinkpop).

In 2017 stond Kensington toch ook overal in Nederland, van de grote Mainstage van Pinkpop tot kleinschaligere festivalletjes. Een echte headline show is trouwens nog iets anders dan een voorprogramma verzorgen natuurlijk. Ik geloof tot op bepaalde hoogte wel in exclusiviteit op vlak van internationale namen maar niet wat betreft de lokale namen. Krezip staat bv. alleen op Pinkpop deze zomer maar kondigde ook een aantal Ziggodome shows aan.

Bovendien moet je rekening houden met wat voor bands begin juni, die headlinerwaardig zouden zijn, nog beschikbaar zijn voor Pinkpop. Lana Del Rey? Bastille? Ik noem maar wat hè, maar dat gaat 'm ook niet worden hoor.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.915
8.559
Met een degelijke headliner als bv Eminem hoef je Armin er niet na te plaatsen. Eminem staat op zichzelf. Staat mooi op affiche.

Met een boeking als headliner Kensington lijkt het met Armin alweer wat meer. Armin / Kensington staat beter op je affiche dan enkel Kensington.

Ja, maar nogmaals: Justin Bieber kan qua kaartenverkoop en grootte ook prima op zichzelf staan. Martin Garrix was ook meer een 'extraatje' na de headliner. Dus in dat opzicht zie ik ook een Van Buuren als 'bis' na de hoofdact, voor mensen die nog zin hebben in een dansje.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Timmetje wrote:
Met een degelijke headliner als bv Eminem hoef je Armin er niet na te plaatsen. Eminem staat op zichzelf. Staat mooi op affiche.

Met een boeking als headliner Kensington lijkt het met Armin alweer wat meer. Armin / Kensington staat beter op je affiche dan enkel Kensington.

Dat zou je wel denken ja. Maar bij Justin Bieber stond ook Martin Garrix, terwijl die dag zonder Garrix ook wel was uitverkocht.

Maar dat was gewoon een package deal toch? Die traden overal samen op. Misschien was voorwaarde van Bieber wel dat Garrix meemoest.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.022
6.061
En Slayer is ook geen headliner voor een festival als Pinkpop. Eerder (afsluiter) op Noord of eind van de middag op Zuid dan.

Benieuwd naar de laatste headliner en line-up in ieder geval!

Heb via 3fm kaartjes gewonnen, zal er waarschijnlijk bij zijn. En anders zal ik dinsdag de kaartjes hier neerzetten ?
Slayer kan niet eens als headliner. Kunnen enkel nog de 10e.
Daarmee zouden ze als IBA / Noord afsluiter kunnen.
Zoals SOAD een paar jaar terug.

Maar zoals gezegd, Pinkpop/Mojo zal het moeten aandurven en ze zouden een paar dagen achter elkaar moeten spelen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.022
6.061
colint wrote:

Timmetje wrote:
Met een degelijke headliner als bv Eminem hoef je Armin er niet na te plaatsen. Eminem staat op zichzelf. Staat mooi op affiche.

Met een boeking als headliner Kensington lijkt het met Armin alweer wat meer. Armin / Kensington staat beter op je affiche dan enkel Kensington.


Dat zou je wel denken ja. Maar bij Justin Bieber stond ook Martin Garrix, terwijl die dag zonder Garrix ook wel was uitverkocht.

Maar dat was gewoon een package deal toch? Die traden overal samen op. Misschien was voorwaarde van Bieber wel dat Garrix meemoest.
Maar overal waar Armin nu staat staat Kensington niet en waar Kensington staat staat geen Armin. Waarmee je redenatie een nog weirdere wending krijgt.
Als je dan zo'n combi maakt.
Pak dan Volbeat (naar mijn idee) met van Buuren, dat klinkt mij logisch.
Of een verdwaalde rapper act (wat ik dan persoonlijk wel erg jammer zou vinden, op Eminem na die trek ik nog wel enigszins...) met co-headline Van Buuren.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.022
6.061
Qua headliners, vind het wel interessant wat Janet Jackson nog in de juni periode tussen de Vegas shows gaat doen.

Of The Black Keys... Dat zou een plotselinge plottwist zijn imo...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Timmetje wrote:

colint wrote:

Timmetje wrote:
Met een degelijke headliner als bv Eminem hoef je Armin er niet na te plaatsen. Eminem staat op zichzelf. Staat mooi op affiche.

Met een boeking als headliner Kensington lijkt het met Armin alweer wat meer. Armin / Kensington staat beter op je affiche dan enkel Kensington.


Dat zou je wel denken ja. Maar bij Justin Bieber stond ook Martin Garrix, terwijl die dag zonder Garrix ook wel was uitverkocht.


Maar dat was gewoon een package deal toch? Die traden overal samen op. Misschien was voorwaarde van Bieber wel dat Garrix meemoest.

Maar overal waar Armin nu staat staat Kensington niet en waar Kensington staat staat geen Armin. Waarmee je redenatie een nog weirdere wending krijgt.
Als je dan zo’n combi maakt.
Pak dan Volbeat (naar mijn idee) met van Buuren, dat klinkt mij logisch.
Of een verdwaalde rapper act (wat ik dan persoonlijk wel erg jammer zou vinden, op Eminem na die trek ik nog wel enigszins…) met co-headline Van Buuren.

Wat ik bedoel komt niet helemaal over volgens mij.

Kensington is als headliner misschien alleen niet sterk genoeg. Vandaaruit dan misschien de keus Armin erna te zetten zodat het wat sterker lijkt.

Dus ik zeg niet dat Kensington perse Armin wil of andersom. Ik zeg dat als ze idd Kensington hebben ik snap dat Armin daarna nog speelt maar dat ik de boeking van Armin niet zou snappen als hij wel na een echt volwaardige headliner speelt.

Wat ik eigenlijk probeer te zeggen is dat ik Armin alleen na een niet sterk genoeg headlinerwaardige act als idd Kensington, Volbeat of Janet Jackson zou zien draaien als een soort van compensatie / het wat meer te doen lijken.

Garrix / Bieber staat daar los van. Mijn redenatie was dat Garrix alleen speelde omdat Bieber dat wilde. Niet Pinkpop zelf.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Dus:

Armin na bv Eminem of the Cure zou ik niet snappen want Eminem of The Cure oid is headlinerwaardig. Armin daarna zou ik geen logische boeking vinden. Niet relevant genoeg.

Armin na Volbeat, Kensington of Janet Jackson zou ik wel snappen want die staan als headliner niet sterk genoeg. Je kunt als festival niet een Kensington of Janet Jackson of Volbeat oid laten afsluiten. Daar moet wat bij. Vandaar dan Armin imo.

Garrix kwam volgens mij alleen omdat Bieber dat wilde en dat staat los van wat ik zeg.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.022
6.061
Headliners niet headlinerwaardig noemen, dat vind ik raar...
Bij Kensington snap ik "niet headlinerwaardig" nog wel :p
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Imo zouden zowel Kensington, Volbeat of Janet Jackson of Tom Jones niet headlinerwaardig zijn.

Dan liever een Post Malone, Kendrick of andere verdwaalde rapperact :p
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken