Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

HollandiaFCB wrote:
Verschil is niet dag en nacht, maar hij zegt dat hij daar geen fatsoenlijk spoorboekje kon maken de afgelopen jaren terwijl hij vooral van de rock/metal is. Dat is toch wel gek en lijkt een beetje op; alles op pinkpop is geweldig, alles op rock werchter is “bagger”

Als je perse antwoord wil…

Het gaat bij de lineup van een mainstream festival voor mij niet alleen om de rock namen.
Vorig jaar bijvoorbeeld stonden de voor mij interessante namen van RW vrijwel enkel Mainstage en in the Barn. Daarbij overlapte enkele tijdslots zich zodanig of clashte voor mij interessante acts zodanig dat het gewoonweg ontzettend moeilijk werd daar een fatsoenlijke doorlopende draaiboek voor mijzelf mee te vullen. Kortom, ik heb gekeken, maar kwam er niet uit. (Vraag was al langskomen, had toen ook al zelfde reacties gegeven)
Bij Pinkpop was er geen overlap in tijdslots en stonden geen genres / aantrekkelijke acts voor mij gelijktijdig in tijdslots. Dat is voor mij een groot voordeel op Pinkpop.

Als ik dan toch perse moet verantwoording afleggen waarom ik Rock Werchter zo kut vind…

Dus het feit dat er op Pinkpop minder aantrekkelijke acts voor je staan en de keuze daardoor makkelijker is maakt het een beter festival voor jou dan Werchter? Of lees ik dat verkeerd?

Zo las ik het ook Timmetje.
Ik vind het wel prima, Dennis en z'n pinkpopfetisj. Wij van wc-eend

Ik snap dat Dennis Pinkpop een warm hart toedraagt maar binnen een paar pagina's heeft hij BKS, DTRH, LL en Werchter kut genoemd.... en die snap ik dan weer niet helemaal. Dat sluit discussie wat uit.

Heel nieuwsgierig iig naar woensdag. Hoop stiekem dat Earring een nummer of twee speelt.

Je kunt het lezen zoals je het lezen wil.
Ik lees het dat het qua overlappingen (op de mainstages) beter uit kwam om naar Pinkpop te gaan
En ja, Dennis heeft een roze bril, en zal Pinkpop blijven verdedigen.
Denk daarbij; Het is ZIJN mening

zie ik daar buiten de headliners jaarlijks meer tussen dat mij bagger lijkt. Of acts die mij niet warm krijgen.

Dit is heel wat anders dan dat toevallig op rock werchter alle interessante acts tegelijk waren en op pinkpop, god zij geprezen!, perfect uit kwam.

Lachwekkend

Je kunt het lezen zoals je het lezen wil.
Ik lees het dat het qua overlappingen (op de mainstages) beter uit kwam om naar Pinkpop te gaan
En ja, Dennis heeft een roze bril, en zal Pinkpop blijven verdedigen.
Denk daarbij; Het is ZIJN mening
Precies... THNX Rick

zie ik daar buiten de headliners jaarlijks meer tussen dat mij bagger lijkt. Of acts die mij niet warm krijgen.

Dit is heel wat anders dan dat toevallig op rock werchter alle interessante acts tegelijk waren en op pinkpop, god zij geprezen!, perfect uit kwam.

Lachwekkend
Lees het zoals jij wil. Maar jij of Timmetje of wie ook gaat niet voor mij bepalen wat wel of wat ik niet een interessante act vind. Zeer hoogstwaarschijnlijk heel andere acts dan voor jullie!!!

Buiten dat lees het nog maar eens, is de indelingen van de tijdslots en de verdeling van de acts meer naar mijn gemak dan op Rock Werchter. Waarbij de acts die ik wel wil zien stonden gelijktijdig met acts die ik niet wil zien. Lees dat eens fatsoenlijk!

Is het dat ik star ben in mijn mening of willen jullie mij een mening toedwingen!?!?

Mening is een mening!

Rowwen Hèzze( waarschijnlijk) niet aanwezig bij Perspresentatie woensdag (zijn dan in Tirol en geven daar een optreden volgens hun Facebook story).
Geven op 13 maart een optreden in Kirchberg (tirol, oostenrijk) vanaf 18:00!
Lotte Walda een van de artiesten die een optreden in de Pinkpop trein gaat geven (bekendgemaakt via Instagram story)
Ik gok op Nielson woensdag.

Maar we bepalen toch helemaal niet voor jou welke acts jij leuk vindt?

Je gaf aan van metal en rock te houden. Vandaar mijn vraag waarom Werchter je dan niet trekt omdat die meer in jou straatje lijkt te liggen.

Was gewoon oprecht nieuwsgierig. Was niet vervelend bedoeld.

festivalddictsam wrote:
Rowwen Hèzze( waarschijnlijk) niet aanwezig bij Perspresentatie woensdag (zijn dan in Tirol en geven daar een optreden volgens hun Facebook story).
Geven op 13 maart een optreden in Kirchberg (tirol, oostenrijk) vanaf 18:00!
Lotte Walda een van de artiesten die een optreden in de Pinkpop trein gaat geven (bekendgemaakt via Instagram story)

Ik gok op Nielson woensdag.

Ik hoop van niet.... die mag van mij ver van Pinkpop wegblijven. :-P

Verwacht Navarone ook wel woensdag.

Moet jij weten jongen.
Mijn mening is dat ik het gewoonweg raar en toevallig vind dat jij de afgelopen jaren, dus niet toevallig 1 editie, op rock werchter geen fatsoenlijk spoorboekje kon maken. Bij pinkpop, uiteraard, want dat is het/jouw walhalla, wel.

Je gaf aan van metal en rock te houden. Vandaar mijn vraag waarom Werchter je dan niet trekt omdat die meer in jou straatje lijkt te liggen.

Zoals ik aangaf in mijn eerste zin "Het gaat bij de lineup van een mainstream festival voor mij niet alleen om de rock namen."

Als er 1 festival is in België waar ik meer mee heb dan is het Graspop. Vorig jaar veruit het beste affiche van Europa, misschien zelfs wereldwijd.
Dit jaar ook weer subliem! Maar ik kan mijn centen maar 1 keer uitgeven. Dan kies ik toch meer voor een mainstream festival waar ook pop namen en nl-acts komen die ik wel zou willen zien, dat er een paar onbekende namen in de ochtend opvullen is alleen maar mooi meegenomen en dat de grote acts afsluiten op Pinkpop is een heel groot pluspunt. Zoals gezegd de zaterdag met Earring/Ezra/Mumford is nu al een winnaar voor me en Fleetwood is gewoonweg legendarisch!

Niet vervelend bedoeld, maar ik reageer wel!

Dennis zal vast een roze bril op hebben. Maar sommige hebben ook echt een anti-pinkpop bril op.

Dat de aankleding slecht zou zijn vind ik behoorlijk overdreven. Het opzet van de stages zijn vrij duidelijk. Een mooi grasveld (zeer goed onderhouden). En gewoon genoeg kwa eten/drinken. Zeker als je de kalmaanlaan meeneemt.

Ik vond het geluid op Pinkpop behoorlijk prima en het zicht is vaak ook prima. Kwa lineups doet Pinkpop ook zijn ding. En sommige zijn hier ook best gesloten kwa commercieele muziek. En de muziekwereld veranderd ook. Commercieele rock en indie is ook gewoon behoorlijk dood op grote schaal.

Kunnen we met z'n allen gewoon even wat vriendelijker op elkaar reageren. Ik merk dat de sfeer enorm achteruit gaat en ik met minder plezier het forum lees doordat sommige mensen continu elkaar aanvallen (vanuit 2 kanten).
We zijn allemaal muziekliefhebbers en ja, we hebben andere meningen, maar dan kunnen we het wel een beetje gezellig houden toch?

Mijn god, zo onvriendelijk is dit nou toch ook weer niet.

Inderdaad indiaantje. Alle festivals hebben hun voor- en nadelen. Ik was gewoon net als timmetje benieuwd waarom Rock Werchter in Dennis zijn opinie nou zó kut is en (de line-up van) Pinkpop altijd zo fantastisch. Je kan toch ook eens zeggen dat het aan de andere kant een jaar goed/beter is. Als we de festivals weer met voetbal (champions league) gaan vergelijken. Als fan van feyenoord kan je toch ook eens ajax de complimenten geven

Voor mij is het enige rockende aan Rock Werchter de naam :lol:
Voor de rest haalt het rockgehalte van het festival het niet bij een Graspop of FortaRock
Puur aan de hand van mijn persoonlijke voorkeur en smaak natuurlijk

Kunnen we met z’n allen gewoon even wat vriendelijker op elkaar reageren. Ik merk dat de sfeer enorm achteruit gaat en ik met minder plezier het forum lees doordat sommige mensen continu elkaar aanvallen (vanuit 2 kanten).
We zijn allemaal muziekliefhebbers en ja, we hebben andere meningen, maar dan kunnen we het wel een beetje gezellig houden toch?

Deze opmerking is wel weer typerend voor dit muffe vergaderzaaltje. Niet alleen typerend voor dit topic maar ook voor de berichtgeving in het algemeen op de website. Het moet allemaal zo kritiekloos en zouteloos als mogelijk en men krijgt de wind van voren als er ook maar op enige wijze wordt afgedaan aan het Heiligste der Heiligen in Landgraaf of het 'leuke sfeertje op het forum'. Dit hoeft helemaal niet leuk of gezellig te zijn, als je gezelligheid wil ga je maar naar Disneyland!

Als het aan bepaalde users hier ligt marcheren we begin juni gezamenlijk hand-in-hand (één hand om raw aan je slappe lul te trekken, één hand om een ander goed vast te pakken dus) naar Zuid-Limburg, ongeacht de fucking line up die woensdag wordt gepresenteerd. Zelfs als ze Wipneus en Pim en het afgerotte karkas van Lemmy als headliner presenteren zijn er users hier die hun broekje dan direct vol spuiten.

Misschien is de muziekscene op Pinkpop niet het raakvlak van de meeste forumleden?

er is ook zoiets als “willen zien” en “weigeren te zien”

Is het dat ik star ben in mijn mening of willen jullie mij een mening toedwingen!?!?

* checkt het aantal likes op de post van Black Lies nogmaals*

nivxUrU.jpg

Users who are viewing this thread