Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Is er eigenlijk al een mars geregeld richting RW headquaters vanwege de Pink donderdag?

Wrong topic. Maar een mars... nét niet. ;-) Maar het scheelt niet veel.

Nog meer off topic: moet bij het woord 'mars' altijd aan Hans Teeuwen denken. "En het begon een beetje te smellllten en ik begin zo te knijpen en ik voel zo tussen mijn vingers het caramellll".

Ed Sheeran sws geen headliner. Verwacht Macklemore, Dropkick Murphy, Keane, DJVT ook niet. En Ezra hoger.

Niet heel realistisch die poster. Een aantal acts staan veel te laag (Kensington, Elbow, Ezra, DJVT, Slash). Ik bedoel, Kensington onder Golden Earring en Macklemore? Elbow onder Rondé?? Beide bands waren gewoon subs op de vorige passage hoor. En Slash was noord-afsluiter.

Verder is het nog maar de vraag of sommige artiesten überhaupt wel komen (Keane en Ed Sheeran bijvoorbeeld), en vraag ik me ook af of Krezip een lagere spot zou hebben dan Golden Earring, dat zie ik eerder andersom.

Bovendien zal het een hologram van Keane moeten zijn op zondag, want die staan die avond toch echt in Emmen :wink:

Jullie moeten niet vergeten dat het hier net als op elk social media kanaal gaat.

Er zijn gewoon heel veel mensen die thuis geen fuck te vertellen hebben, regelmatig worden gepest, chronisch jeuk aan hun zak hebben of voetschimmel hebben. Die hier een beetje aandacht komen vragen. En dat is jammer voor de mensen die hier met heel veel plezier over muziek willen praten. Laten we het vooral niet te veel aandacht geven.

Mmmm, Rock Werchter een kutfestival noemen in het topic van Pinkpop… Zware en misplaatste woorden. Als je de de line-ups van de voorbije jaren van de grootste major van België vergelijkt met de grootste major van Nederland, dan kan je als muziekliefhebber toch maar één ding concluderen… Dit kan zelfs objectief, op basis van aantal acts, de openingsuren van de festivalwei en vooral kwaliteit van de acts. En dat zijn dan inderdaad meestal de BKS/DTRH-acts die wél op Rock Werchter staan en die je, zoals ik hier al las, beter weet te waarderen als je je hierin verdiept. Muzieksmaak is één ding, ze ontwikkelen is inderdaad nog iets anders.
De “muziekliefhebber” en dan met Werchter lopen pochen. Dat is alles wat er mis met deze discussie. De manier waarop de Werchter gangers met zoveel arrogantie neerkijken op Pinkpop is soms echt om te janken. Net of je een of ander untermensch bent als je naar Pinkpop gaat.

Werchter is ook altijd super veilig binnen de lijntjes. Ja leuk Tool of Nine Inch Nails.. maar altijd pas wanneer het rete veilig is om te boeken.

Wat een onzin dat de “muziek liefhebber” altijd voor Werchter kiest. Een echte liefhebber kan zich prima vermaken op beide festivals.

We zijn nu de gelukkigen met een festivallandschap waar er voor ieder wat wils is. Wanneer de line-up van een festival tegenvalt is er hoogstwaarschijnlijk eentje die jou wel meer ligt. Niet een festival aanvallen dat prima verkoopt en haar profiel opschuift.

Everyknight wrote:
Mmmm, Rock Werchter een kutfestival noemen in het topic van Pinkpop… Zware en misplaatste woorden. Als je de de line-ups van de voorbije jaren van de grootste major van België vergelijkt met de grootste major van Nederland, dan kan je als muziekliefhebber toch maar één ding concluderen… Dit kan zelfs objectief, op basis van aantal acts, de openingsuren van de festivalwei en vooral kwaliteit van de acts. En dat zijn dan inderdaad meestal de BKS/DTRH-acts die wél op Rock Werchter staan en die je, zoals ik hier al las, beter weet te waarderen als je je hierin verdiept. Muzieksmaak is één ding, ze ontwikkelen is inderdaad nog iets anders.

De “muziekliefhebber” en dan met Werchter lopen pochen. Dat is alles wat er mis met deze discussie. De manier waarop de Werchtwr gangers met zoveel arrogantie neerkijken op Pinkpop is soms echt om te janken. Net of je een of ander untermensch bent als je naar Pinkpop gaat.

Werchter is ook altijd super veilig binnen de lijntjes. Ja leuk Tool of Nine Inch Nails.. maar altijd pas wanneer het rete veilig is om te boeken.

Wat een onzin dat de “muziek liefhebber” altijd voor Werchter kiest. Een echte liefhebber kan zich prima vermaken op beide festivals.

Wat Everyknight bedoelt, is dat er op Rock Werchter iets 'spannender' wordt geboekt dan op een Pinkpop. That's all. Dingen die op een BKS of DTRH zouden headlinen staan daar naast grote dingen die Pinkpop boekt. Een The Good The Bad & The Queen, New Order, Brockhampton, Charlotte Gainsbourg, Olafur Arnalds, Maribou State of Rosalia zie ik Pinkpop niet snel boeken. En dat zijn namen die je in 'muziekliefhebberskringen' sneller tegenkomt. Nee, het is geen Primavera of zelfs Roskilde, maar voor een festval dat 87K bezoekers per dag trekt durft RW wel scherper uit de hoek komen dan PP.

En over dat 'alleen Pinkpop vangt kritiek' is natuurlijk onzin. In het RW-topic hebben mensen al bijna 10 pagina's lang terecht hun gal uitgespuwd over die donderdag-Pink-farce (ik ook, trouwens). En als 'kind van RW' ben ik net de snelste die ga roepen wanneer ik het niet goed vind. Of het Best Kept Secret topic, waar er gezaagd wordt over Christine & The Queens als headliner ('wowow, een eurosong act, hoort niet!'). Dat Pinkpop relatief meer kritiek krijgt, moet je misschien ook een heel klein beetje bij de programmatie zoeken.

Kijk: ik hoop dat het woensdag allemaal goed komt. Dat ze niet de helft van hun lineup volgooien met lokale acts bijvoorbeeld. En ik geloof oprecht dat die derde headliner een positieve verrassing kan zijn. Want Pinkpop is een mooi festival. Een mooi festival dat iets te vieren heeft. Laat ons hopen dat we dat gaan terugzien in een lineup die iets steviger in elkaar zit dan de nogal fletse voorspelling hierboven. Ergens geloof ik echt wel dat ze er iets moois van gaan maken. :-)

Dus, zonder me verder in deze zinloze discussie te mengen, wat is de definitie van muziekliefhebber of wanneer behoor ik tot muziekliefhebberskringen? Als ik bijvoorbeeld naar (komtie) Volbeat luister ben ik geen muziekliefhebber maar als ik naar Brockhampton bijvoorbeeld luister mag ik mij wel zo noemen? Als ik naar Pinkpop ga ipv naar Werchter of BKS bevind ik mij niet tot de liefhebberskringen? Oeverloos gezwam noemen wij dat hier maar ik wens alle “muziekliefhebbers” veel plezier op welk festival dan ook

Indiaantje89 wrote:

Everyknight wrote:

De “muziekliefhebber” en dan met Werchter lopen pochen. Dat is alles wat er mis met deze discussie. De manier waarop de Werchtwr gangers met zoveel arrogantie neerkijken op Pinkpop is soms echt om te janken. Net of je een of ander untermensch bent als je naar Pinkpop gaat.

Wat Everyknight bedoelt, is dat er op Rock Werchter iets ‘spannender’ wordt geboekt dan op een Pinkpop. That’s all. Dingen die op een BKS of DTRH zouden headlinen staan daar naast grote die Pinkpop boekt. Beide werelden dus. Een The Good The Bad & The Queen, New Order, Brockhampton, Charlotte Gainsbourg, Olafur Arnalds, Maribou State of Rosalia zie ik Pinkpop niet snel boeken. En dat zijn namen die je in ‘muziekliefhebberskringen’ sneller tegenkomt. Nee, het is geen Primavera of zelfs Roskilde, maar voor een festval dat 87K bezoekers per dag trekt durft RW wel scherper uit de hoek komen dan PP.

En over dat ‘alleen Pinkpop vangt kritiek’ is natuurlijk onzin. Neem Rock Werchter: mensen hebben al bijna 10 pagina’s lang hun gal uitgespuwd over die donderdag-Pink-face (ik ook, trouwens). En als ‘kind van RW’ ben ik net de snelste die ga roepen wanneer ik het niet goed vind. Of het Best Kept Secret topic, waar er gezaagd wordt over Christine & The Queens als headliner (‘wowow, een eurosong act, hoort niet!’). Dat Pinkpop relatief meer kritiek krijgt, moet je misschien ook een heel klein beetje bij de programmatie zoeken.

Kijk: ik hoop dat het woensdag allemaal meezit. Dat ze niet de helft van hun lineup volgooien met lokale acts bijvoorbeeld. En ik geloof oprecht dat die derde headliner een positieve verrassing kan zijn. Want Pinkpop is een mooi festival. Een mooi festival dat iets te vieren heeft. Laat ons hopen dat we dat gaan terugzien in een lineup die iets steviger in elkaar zit dan de nogal fletse voorspelling hierboven.
Ach komop. Juist die namen die jij noemt zijn helemaal niet verkeerd. Maar totaal niet gedurft. Damon Albarn heb je weinig lef voor nodig. Brockhamtpon of Maribou State is al een jaar te laat. Charlotte Gainsbourg is toch ook geen super scherpe boeking? Niks mis met die acts hoor, maar het is zeker niet scherp. Waarom heeft Werchter nu Greta van Fleet en niet vorig jaar?

Niet dat Pinkpop super scherp programmeert ofzo. Maar Werchter had toch ook altijd voor Fleetwood Mac moeten gaan ipv weet Muse, of ipv weer Florence + The Machine, of weer Mumford & Sons. Juist Pink is daar de meeste relevante headliner van de 4. Ja zelfs Tool en The Cure.

Altijd als ik de lineup van Werchter zie dan heb ik altijd het idee dat ik 80% van het affiche al elders heb gezien. Ik heb zelfs op Pinkpop het idee dat ik eerder iets anders zie dan op Werchter. En gezien ik 5/6 festivals per jaar meepak durf ik me best een muziekliefhebber te noemen.

Wat betreft reacties en commentaren op bovenstaande poster, die hadden jullie allemaal kunnen beïnvloeden in het Voorspelspel...

Ik denk dat er best veel goed voorspelde namen in staan.
Jammer dat je niet mee doet maar wel achteraf met commentaren komt.

Ik denk dat voorspelling van Kesselman goed in de richting is
Armin van Buuren – Mumford & Sons – Fleetwood Mac
Bastille – Tenacious D – Major Lazer – Iggy Pop – Bring Me The Horizon – Elbow – Biffy Clyro – George Ezra – The 1975
Kylie Mingoue – Slash feat. Myles Kennedy – The Kooks – Krezip – Royal Rupublic – Golden Earring – Die Antwoord – Rowen Hèze
First Aid Kit – The Pretenders – Davina Michelle – De Staat – Halestorm – Graveyard – Danko Jones – Novastar – Miles Kane – The Struts
– Strand Of Oaks – Tamino – Amaranthe – Yungblud – The Interrupters – Zeal & Ardor – Bazart – PVRIS – Navarone – Joost & Donnie – Merol – Bizzey – Palale Royale – Eut – Mt.

zijn inmidddels 45 namen. daar kun je een heel programma mee vullen.

Dit is mijn voorspelling:
Voorspelling…

Zaterdag 8 juni
Mainstage:
Golden Earring, The Kooks, George Ezra, Mumford and Sons
IBA-stage:
Tom Walker, De Staat, Slash & Myles Kennedy, The 1975
Brightlandstent:
Mt Atlas, Cage The Elephant, The Wombats, Zebrahead
Stage 4:
Tape Toy, Heavn,

Zondag 9 juni
Mainstage:
Douwe Bob, The Vaccines, Krezip, Iggy Pop, Biffy Clyro, Volbeat, Armin van Buuren
IBA-stage:
KT Tunstall, The Hives, Disturbed, Bring Me The Horizon, Robert Plant
Brightlandstent:
Danko Jones, Me First and the Gimme Gimmes, Die Antwoord
Stage 4:
Navarone, Palaye Royale, Wilson & Wakeman

Maandag 10 juni
Mainstage:
Rowwen Hèze, Madness, Anouk, Bastille, Fleetwood Mac
IBA-stage:
Novastar, The Struts, Black Rebel Motorcycle Club, Tenacious D, Slayerrrrrrr
Brightlandstent:
Bazart, The Pretenders
Stage 4:
Bang Bang Romeo, All Them Witches, EUT

Ongeveer mijn verwachtingen

Ontloopt mekaar niet op veel plekken, ook niet tov de poster.
Vrij realistische namen voor Pinkpop en ook zeer mooie namen.

Ben echt beniewd naar de commentaren woensdag...

Dus, zonder me verder in deze zinloze discussie te mengen, wat is de definitie van muziekliefhebber of wanneer behoor ik tot muziekliefhebberskringen? Als ik bijvoorbeeld naar (komtie) Volbeat luister ben ik geen muziekliefhebber maar als ik naar Brockhampton bijvoorbeeld luister mag ik mij wel zo noemen? Als ik naar Pinkpop ga ipv naar Werchter of BKS bevind ik mij niet tot de liefhebberskringen? Oeverloos gezwam noemen wij dat hier maar ik wens alle “muziekliefhebbers” veel plezier op welk festival dan ook

Da's een gevaarlijke ja. Want wat je zegt, klopt natuurlijk hoor: ook Volbeat liefhebbers, zijn muziekliefhebbers. En sommige mensen die dwepen met een Brockhampton, zijn misschien net minder met muziek bezig, maar willen heel graag hip en current gevonden worden. Heb het woordje 'muziekliefhebberskringen' bewust tussen aanhalingstekens gezet. Weet dat smaakkwesties hier soms gevoelig liggen.

Maar over de RW-PP vergelijking: zowat alles wat op Pinkpop staat, kan je op RW zetten. Maar lang niet alles wat op RW staat, kan je op PP zetten. Dat de programmastmenstellers van RW grote lefgozers zijn met hun boekingen, ga je mij ook niet horen zegen hoor, @Indiaantje89 ;-) Ik ben er bijna zeker van dat je mijn punt wel snapt. En ik snap jouw punt ook.

Wat betreft reacties en commentaren op bovenstaande poster, die hadden jullie allemaal kunnen beïnvloeden in het Voorspelspel…

Ik denk dat er best veel goed voorspelde namen in staan.
Jammer dat je niet mee doet maar wel achteraf met commentaren komt.

Ik denk dat voorspelling van Kesselman goed in de richting is

Kesselman wrote:
Armin van Buuren – Mumford & Sons – Fleetwood Mac
Bastille – Tenacious D – Major Lazer – Iggy Pop – Bring Me The Horizon – Elbow – Biffy Clyro – George Ezra – The 1975
Kylie Mingoue – Slash feat. Myles Kennedy – The Kooks – Krezip – Royal Rupublic – Golden Earring – Die Antwoord – Rowen Hèze
First Aid Kit – The Pretenders – Davina Michelle – De Staat – Halestorm – Graveyard – Danko Jones – Novastar – Miles Kane – The Struts
– Strand Of Oaks – Tamino – Amaranthe – Yungblud – The Interrupters – Zeal & Ardor – Bazart – PVRIS – Navarone – Joost & Donnie – Merol – Bizzey – Palale Royale – Eut – Mt.

zijn inmidddels 45 namen. daar kun je een heel programma mee vullen.

Dit is mijn voorspelling:

DennisvdBr wrote:
Voorspelling…

Zaterdag 8 juni
Mainstage:
Golden Earring, The Kooks, George Ezra, Mumford and Sons
IBA-stage:
Tom Walker, De Staat, Slash & Myles Kennedy, The 1975
Brightlandstent:
Mt Atlas, Cage The Elephant, The Wombats, Zebrahead
Stage 4:
Tape Toy, Heavn,

Zondag 9 juni
Mainstage:
Douwe Bob, The Vaccines, Krezip, Iggy Pop, Biffy Clyro, Volbeat, Armin van Buuren
IBA-stage:
KT Tunstall, The Hives, Disturbed, Bring Me The Horizon, Robert Plant
Brightlandstent:
Danko Jones, Me First and the Gimme Gimmes, Die Antwoord
Stage 4:
Navarone, Palaye Royale, Wilson & Wakeman

Maandag 10 juni
Mainstage:
Rowwen Hèze, Madness, Anouk, Bastille, Fleetwood Mac
IBA-stage:
Novastar, The Struts, Black Rebel Motorcycle Club, Tenacious D, Slayerrrrrrr
Brightlandstent:
Bazart, The Pretenders
Stage 4:
Bang Bang Romeo, All Them Witches, EUT

Ongeveer mijn verwachtingen

Ontloopt mekaar niet op veel plekken, ook niet tov de poster.
Vrij realistische namen voor Pinkpop en ook zeer mooie namen.

Ben echt beniewd naar de commentaren woensdag…
Ik heb weinig commentaar op de namen hoor, denk dat de meerderheid daarvan zeker in de goede richting is. Mijn commentaar was alleen dat op de poster de positionering nogal onrealistisch is voor een aantal acts, maar het lijkt me niet dat het voorspelspel daar veel invloed op gehad heeft (het ziet er meer uit als een opsomming van de meest genoemde acts). Wat dat betreft zijn jullie voorspellingen een heel stuk realistischer.

Jullie moeten niet vergeten dat het hier net als op elk social media kanaal gaat.

Er zijn gewoon heel veel mensen die thuis geen fuck te vertellen hebben, regelmatig worden gepest, chronisch jeuk aan hun zak hebben of voetschimmel hebben. Die hier een beetje aandacht komen vragen. En dat is jammer voor de mensen die hier met heel veel plezier over muziek willen praten. Laten we het vooral niet te veel aandacht geven.

En heb jij zelfs nog wat zinnigs te melden over dit festival? Dat dachten wij al!

Even wat anders, een Quote uit mijn email
“Op Camping B zal er vrijdagavond ook al campingtainment aanwezig zijn in de Dancetent”

Zou het leuk vinden als Mental Theo & Charly Lownoise een leuk openingsfeestje van het PinkPop jubileum weekend zouden bouwen

Die toffe oude jongens konden twee keer de Ziggo Dome uitverkopen, dus laat ze maar headlinen!

Users who are viewing this thread