Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr wrote:
Misschien is de muziekscene op Pinkpop niet het raakvlak van de meeste forumleden?

DennisvdBr wrote:
er is ook zoiets als “willen zien” en “weigeren te zien”

DennisvdBr wrote:
Is het dat ik star ben in mijn mening of willen jullie mij een mening toedwingen!?!?

* checkt het aantal likes op de post van Black Lies nogmaals*

nivxUrU.jpg
Ja, nou en...

Interesseert me ook geen reet met je tripple quote!

en ik sta achter mijn uitspraken en meningen!

Woensdag, dan weten we pas hoe het echt uitziet!

Misschien moeten jullie je zure commentaren sparen voor woensdag middag, anders hebben jullie dan niets meer over...

Bij de aankondiging zei je dat de muziek van Mumfore net niet vervelend genoeg was om vroegtijdig de weide te verlaten en nu is het samen met Ezra en Earring een winnaar....

Toch wat meer in verdiept?

Ik hoop vooral dat ze oud werk komen spelen. Dan is het goed te doen.

Dennis mag ik wel vragen wat bij jou voor de omslag heeft gezorgd bij Mumford? Bij de aankondiging zei je dat het net niet vervelend genoeg was om vroegtijdig de weide te verlaten en nu is het samen met Ezra en Earring een winnaar.
Simpel toch, als losse naam niet mijn eerste keus. Maar in de combinatie met sub Ezra en dan ook nog één van mijn favoriete bands er bij is die dag al dubbel en dik waard, zonder dat we nu weten wat er die dag op de andere podia staat.

Woensdag btw Golden Earring shirt aan ;)

@DennisvdBr Het leek er in een post van jou op dat je Pinkpop prettiger vindt omdat daar geen clashes zijn. Maar ik neem aan dat je bedoelde dat Pinkpop de voor jou interessante bands op een haalbaar tijdstip programmeert, terwijl Rock Werchter enerzijds zorgt voor overlap en anderzijds voor delen in het tijdschema waarin je helemaal niks hoeft te zien? Dit zou ik goed snappen, maar het lijkt mij toeval.
Persoonlijk vind ik het bij Pinkpop vervelend dat ze de laatste jaren wr een handje van hebben om de voor mij goede bands als afsluiter van Noord en als afsluiter van Zuid te programmeren. Dan kun je niet echt een goede plek bij beide bands bemachtigen...

Iemand anders stelt dat het geluid en het zicht prima is op Pinkpop. Nou, bij The Offspring kraakte het als een gek alen het geluid waaide snel weg. En op Zuid hebben ze twee geluidstorens, waardoor je haast nergens op een rustigere plek kunt genieten van een artiest die je niet per se van voren hoeft te zien.

Verder wordt er genoemd dat de aankleding van Pinkpop kut is. Dat vind ik totaal irrelevant. Ik wil goede bands, goed zicht, goed geluid en een geïnteresseerd publiek. Verder wil ik dat er voldoende diversiteit in het aanbod van eten en drinken is, wat er in mijn ogen is. De kleur van de muur of een mooi plantje en een vijver in de achtertuin bekijk ik wel in een tuincentrum.

Geluid kan altijd wel keertje matig zijn, vooral outdoor. Maar over het algemeen vind ik het geluid op Pinkpop een dikke prima in vergelijking met andere outdoor festivals.

Zelf nog nooit maar Pinkpop geweest, ook komend jaar nog niet, maar vind het wel gaaf hoe Dennis z'n festival verdedigt. Je hoeft jezelf toch helemaal niet te verantwoorden hier, je zit niet bij een tentamen, als jij die dag met Mumford en George Ezra een topdag vind, helemaal niks mis mee, geniet er van zou ik zeggen! Je hoeft anderen niet te overtuigen, gaat bij sommigen, al kom je met goeie argumenten, toch niet lukken. En dat is ook prima, ieder z'n mening.

Er wordt hier regelmatig geopperd dat een man als Post Malone zou kunnen headlinen. Daar ben ik het niet mee eens. Ik heb onlangs een liveshow via Youtube gecheckt en het viel me op dat de beste man zo nu en dan door het cassettebandje heen aan het rappen/zingen/praten is.

Een act kan zich ook ontwikkelen. Er zijn genoeg hiphopacts die zo beginnen en zoals aangegeven net zoals Kendrick en Paak. met een liveband komen. Met zijn eerste twee albums doet hij alvast goed werk. Als Lowlands hem dit jaar boekt dan gaat hij een mooie spot krijgen maar om Pinkpop ooit te headlinen is de weg zeker nog lang maar zeker niet onbegonnen.

@blacklies polaire boi kijk jou ff gaan ;)

Even wat anders, een Quote uit mijn email
"Op Camping B zal er vrijdagavond ook al campingtainment aanwezig zijn in de Dancetent"

Zou het leuk vinden als Mental Theo & Charly Lownoise een leuk openingsfeestje van het PinkPop jubileum weekend zouden bouwen

Het feit dat mensen in een negatieve spiraal over Pinkpop blijven hangen...zorgt ervoor dat andere mensen heftiger gaan reageren.
Als het Pinkpop festival je niet zo bevalt waarom moet je dan hier blijven zeuren erover?
Ga dan naar Lowlands, Rock Werchter of BKS wat ook allemaal tof festivals zijn...maar ga hier niet Pinkpop afkraken op tradities, programma, aankleding en prijzen....soms lijtk het erop dat er echt gezocht wordt naar de min puntjes.

Kom op vorig jaar Bruno Mars/ Pearl Jam/ Foo Fighters jaar ervoor Green Day/ Kings Of Leon/ Justin Bieber daarvoor Paul Mc Cartney/ Red Hot Chili Peppers/Rammstein allemaal super goede headliners..... (ja ook Bieber was voor de jeugd super goed)....om het festival dan zo de grond in te stampen vind ik in mijn ogen niet sterk.

Je moet naar Pinkpop gaan puur voor de line-up en sfeer.
Als de line-up je niet bevalt kun je inderdaad beter naar Lowlands of BKS gaan.

Ik vind Lowlands, Pinkpop, Rock Werchter , BKS allemaal super toffe festivals....Pinkpop en Werchter gewoon gaaf omdat daar altijd grote namen staan (in mijn ogen) en Lowlands vooral leuk omdat er overal wel wat verrassends te zien is....
Maar ik vind het jammer andere festivals de grond in te stampen omdat de line-up je niet bevalt.
Genoeg mensen houden van WOO! HAH...maar dat is ook niet mijn festival...ga ik ook niet de grond in stampen

Het feit dat mensen in een negatieve spiraal over Pinkpop blijven hangen…zorgt ervoor dat andere mensen heftiger gaan reageren.
Als het Pinkpop festival je niet zo bevalt waarom moet je dan hier blijven zeuren erover?
Ga dan naar Lowlands, Rock Werchter of BKS wat ook allemaal tof festivals zijn…maar ga hier niet Pinkpop afkraken op tradities, programma, aankleding en prijzen….soms lijtk het erop dat er echt gezocht wordt naar de min puntjes.

Kom op vorig jaar Bruno Mars/ Pearl Jam/ Foo Fighters jaar ervoor Green Day/ Kings Of Leon/ Justin Bieber daarvoor Paul Mc Cartney/ Red Hot Chili Peppers/Rammstein allemaal super goede headliners….. (ja ook Bieber was voor de jeugd super goed)….om het festival dan zo de grond in te stampen vind ik in mijn ogen niet sterk.

Als we niet kritisch mogen zijn, dan hebben we niks aan een forum ;)

Ben het er helemaal mee eens dat die rijtjes headliners gewoon goed zijn, maar ik denk dat de meeste mensen problemen hebben met alles daaronder. De opvulling van het dagprogramme gaat de laatste jaren toch behoorlijk achteruit.

Kom op vorig jaar Bruno Mars/ Pearl Jam/ Foo Fighters jaar ervoor Green Day/ Kings Of Leon/ Justin Bieber daarvoor Paul Mc Cartney/ Red Hot Chili Peppers/Rammstein allemaal super goede headliners….. (ja ook Bieber was voor de jeugd super goed)….om het festival dan zo de grond in te stampen vind ik in mijn ogen niet sterk.

Een festival draait niet alleen om de headliners he....

En opbouwende kritiek of een kritische kijk moet toch gewoon kunnen? Daar is een forum toch mede voor? Ik denk dat de meesten die kritiek leveren dat juist doen omdat ze het festival een warm hart toedragen.

Rowwen Hèzze( waarschijnlijk) niet aanwezig bij Perspresentatie woensdag (zijn dan in Tirol en geven daar een optreden volgens hun Facebook story).
Geven op 13 maart een optreden in Kirchberg (tirol, oostenrijk) vanaf 18:00!
Lotte Walda een van de artiesten die een optreden in de Pinkpop trein gaat geven (bekendgemaakt via Instagram story)
Ben ik heel tevreden mee! Lotte heb ik jaren terug echt vrijwel elke week mee gejammed met vrienden, ze is echt getalenteerd. Toen ze me vertelde dat ze op Pinkpop 2017 stond dacht ik dat ze een grapje maakte, wat dus wel waar was. Ik gun haar die bekendheid wel en zie zeker gebeuren dat ze in de trein zal spelen!

festivalddictsam wrote:
Rowwen Hèzze( waarschijnlijk) niet aanwezig bij Perspresentatie woensdag (zijn dan in Tirol en geven daar een optreden volgens hun Facebook story).
Geven op 13 maart een optreden in Kirchberg (tirol, oostenrijk) vanaf 18:00!
Lotte Walda een van de artiesten die een optreden in de Pinkpop trein gaat geven (bekendgemaakt via Instagram story)

Ben ik heel tevreden mee! Lotte heb ik jaren terug echt vrijwel elke week mee gejammed met vrienden, ze is echt getalenteerd. Toen ze me vertelde dat ze op Pinkpop 2017 stond dacht ik dat ze een grapje maakte, wat dus wel waar was. Ik gun haar die bekendheid wel en zie zeker gebeuren dat ze in de trein zal spelen!

Ja kijk er ook naar uit !!

Mmmm, Rock Werchter een kutfestival noemen in het topic van Pinkpop... Zware en misplaatste woorden. Als je de de line-ups van de voorbije jaren van de grootste major van België vergelijkt met de grootste major van Nederland, dan kan je als muziekliefhebber toch maar één ding concluderen... Dit kan zelfs objectief, op basis van aantal acts, de openingsuren van de festivalwei en vooral kwaliteit van de acts. En dat zijn dan inderdaad meestal de BKS/DTRH-acts die wél op Rock Werchter staan en die je, zoals ik hier al las, beter weet te waarderen als je je hierin verdiept. Muzieksmaak is één ding, ze ontwikkelen is inderdaad nog iets anders.

Users who are viewing this thread