Pinkpop 2016

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Jimmy Page? Al dan niet met een 'all star' line-up en LedZep werk?

Page went on to say: "I'm not thinking about singers, I'm thinking of an instrumental thing. I want to work with my strengths rather than my weaknesses. I want to work with myself, I want to get myself up and running and once I'm ready, I'll think about whether I need someone to sing on the music… I want to be playing live again, but that won't be until next year, I've planned all this a while ago. I want to start in the U.K. I've got ideas, but I want to wait to see what happens. I'd like to do Glastonbury. I could do a sort of karaoke night with LED ZEPPELIN songs."
Read more at http://www.blabbermouth.net/news/jimmy-page-aiming-to-start-solo-album-in-2016/#B3F6LiAgJVVWBJHf.99

 

Rolo

Gouden Tip
5 nov 2015
381
107
.... Kan dat Facebook-artikeltje ook niet echt serieus nemen. …

Het zijn twee artikelen letterlijk uit het Limburgs Dagblad. Kan alleen niet linken naar de digitale krant, moet je inloggegevens voor hebben.

Hoe serieus dit is weet ik ook niet. Heb al heel veel namen zien passeren en voorbij zien gaan. Heb zelf altijd gedacht aan Pearl Jam. Maar als zij voor Ziggo Dome kiezen, dan heeft Pinkpop/Jan Smeets iets dat de heren niet bevalt.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.678
730
Snow Patrol, Guns ‘n Roses of Paul McCartney zijn voor mij de drie grootste kanshebbers.

Doe dan maar Snow Patrol. Sir Macca trekt mij al helemaal niet en voor Gn'R is het te kort dag. Axl moet eerst even wat gewicht kwijt en wat aan zijn conditie doen
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.063
2.075
Vertelde Jan niet aan het einde van PP 2015 dat de headliners van 2016 al nagenoeg vast lagen en dat de editie van 2016 dan een gegarandeerd succes zou worden?
Mijns inziens zullen de drie Rammstein RHCP en FF geweest zijn alleen hebben die laatste later alsnog afgezegd en is men op zoek gegaan naar een nieuwe headliner. Ik vermoed dat men toen heeft ingezet op Pearl Jam maar als we de geruchten dus mogen geloven staan die in de Ziggo Dome.
Ik ben echt benieuwd met wat ze nu gaan komen. Ik ben zomaar bang voor Bon Jovi, vraag me niet waarom
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Nu het gerucht van Pearl Jam begint te wankelen begint iedereen meteen hoop te krijgen voor een nog grotere naam (McCartney, Springsteen, GnR reunie?) De kans dat Pinkpop zo'n naam binnenhaalt is al niet zo groot, wordt er niet groter op als ze eerst hun zinnen hebben gezet op Pearl Jam en dan als plan B zo'n naam proberen te krijgen.

Ik verwacht vooralsnog gewoon Pearl Jam, lijkt me sterk dat die terwijl ze eindelijk kunnen (volgens de geruchten) als nog geen Pinkpop doen. Zo leuk kan die Ziggo Dome toch niet zijn?
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Ik verwacht vooralsnog gewoon Pearl Jam, lijkt me sterk dat die terwijl ze eindelijk kunnen (volgens de geruchten) als nog geen Pinkpop doen. Zo leuk kan die Ziggo Dome toch niet zijn?

De Ziggo Dome is niet zo leuk idd, maar vergeleken bij Pinkpop een bijzonder mooi alternatief natuurlijk.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.933
6.186
Indiaantje89 wrote:
Golden Earring en Di-Rect spelen in iedere Boerenschuur van NL, waarom dan zoiets naar Pinkpop halen?


Zelfde voor Kensington hoor, leuk dat ze nu 2x 2x Ziggo Dome doen, maar die staan (of stonden) voorheen ook op ieder dorpsfeest en braderietje. Snap niet dat Pinkpop dat soort bands structureel blijft programmeren, zeker niet op hoge spots. Zoals Jan zo mooi kan zeggen spelen ze toch Champions League?
Daarom moeten ze ook gewoon Doe Maar boeken voro de main. Daar moet je toch je best voor doen om ze te zien.
 

gino gelati

Campingartiest
5 feb 2014
78
0
doe maar metalica !
dat was zo vet 2 jaar geleden!
maar toen stonden er ook echt veel goede namen, denk niet dat ze die editie ooit nog gaan overtreffen.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.684
841
Ik realiseer me net dat de Ziggodome natuurlijk wel het de voordeel voor de Tenclub leden kan bieden die Pinkpop niet kan bieden.
Het zou natuurlijk kunnen zijn dat ze dit neit netjes vinden tegenover de fans
Geen idee of dit zou is, maar dat zu een argument kunne zijn.

Wat natuurlijk ook nog mogelijk is, is dat ze er geen 2 in de Ziggodome doen, maar slechts 1, en dat het extra concert dit keer Pinkpop zal zijn
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.678
730
Vertelde Jan niet aan het einde van PP 2015 dat de headliners van 2016 al nagenoeg vast lagen en dat de editie van 2016 dan een gegarandeerd succes zou worden?
Mijns inziens zullen de drie Rammstein RHCP en FF geweest zijn alleen hebben die laatste later alsnog afgezegd en is men op zoek gegaan naar een nieuwe headliner. Ik vermoed dat men toen heeft ingezet op Pearl Jam maar als we de geruchten dus mogen geloven staan die in de Ziggo Dome.
Ik ben echt benieuwd met wat ze nu gaan komen. Ik ben zomaar bang voor Bon Jovi, vraag me niet waarom

Ik zou graag Bon Jovi nog wel eens willen zien; goede live reputatie
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Ik realiseer me net dat de Ziggodome natuurlijk wel het de voordeel voor de Tenclub leden kan bieden die Pinkpop niet kan bieden.
Het zou natuurlijk kunnen zijn dat ze dit neit netjes vinden tegenover de fans
Geen idee of dit zou is, maar dat zu een argument kunne zijn.

Wat natuurlijk ook nog mogelijk is, is dat ze er geen 2 in de Ziggodome doen, maar slechts 1, en dat het extra concert dit keer Pinkpop zal zijn

Waarom kunnen ze in andere landen dan wel festivals doen?
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Ik realiseer me net dat de Ziggodome natuurlijk wel het de voordeel voor de Tenclub leden kan bieden die Pinkpop niet kan bieden.
Het zou natuurlijk kunnen zijn dat ze dit neit netjes vinden tegenover de fans
Geen idee of dit zou is, maar dat zu een argument kunne zijn.

Wat natuurlijk ook nog mogelijk is, is dat ze er geen 2 in de Ziggodome doen, maar slechts 1, en dat het extra concert dit keer Pinkpop zal zijn

Kan, maar het is als festival wel een beetje een zwaktebod (zeker in een 'klein' land als NL) als je headliner een paar dagen eerder/later in een grote zaal staat. En daarnaast een best risico.



Vertelde Jan niet aan het einde van PP 2015 dat de headliners van 2016 al nagenoeg vast lagen en dat de editie van 2016 dan een gegarandeerd succes zou worden?
Mijns inziens zullen de drie Rammstein RHCP en FF geweest zijn alleen hebben die laatste later alsnog afgezegd en is men op zoek gegaan naar een nieuwe headliner. Ik vermoed dat men toen heeft ingezet op Pearl Jam maar als we de geruchten dus mogen geloven staan die in de Ziggo Dome.
Ik ben echt benieuwd met wat ze nu gaan komen. Ik ben zomaar bang voor Bon Jovi, vraag me niet waarom

Ik zou graag Bon Jovi nog wel eens willen zien; goede live reputatie

Vraag me af of de grote festivals het nog aandurven. Richie Sambora weg, band weg bij label, laatste paar albums deden qua hits / exposure zo goed als niks...
Die moeten lekker een tourtje doen met de hits, of bv. een Slippery When Wet / New Jersey / Keep The Faith integraal doen + wat andere hitjes.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.567
6.760
Rick wrote:
Ik realiseer me net dat de Ziggodome natuurlijk wel het de voordeel voor de Tenclub leden kan bieden die Pinkpop niet kan bieden.
Het zou natuurlijk kunnen zijn dat ze dit neit netjes vinden tegenover de fans
Geen idee of dit zou is, maar dat zu een argument kunne zijn.

Wat natuurlijk ook nog mogelijk is, is dat ze er geen 2 in de Ziggodome doen, maar slechts 1, en dat het extra concert dit keer Pinkpop zal zijn


Waarom kunnen ze in andere landen dan wel festivals doen?
Interessante gedachte Rick...
Maar, idd in andere landen doen ze waarschijnlijk wel festivals.
Zaalshow is automatisch afschrijven, normaalgezien.
Al kan Pearl Jam best Ziggo en ook Pinkpopdag verkopen, als PJ/Mojo/Pinkpop op dat idéé komen zou het briljantste zijn. PJ fans gaan voor Ziggo en festival liefhebbers gaan o.a. naar Pinkpop, waardoor die kaartverkoop wel eens minder hard zal gaan dan voorgaande jaren.
Maar dit gebeurt nooit, zeker niet als er sprake is van 8 juni wat heel kort bij elkaar is.
Weet je wat, ik ga dit eens in de gaten houden?
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.063
2.075
PJ wrote:
Ik ben zomaar bang voor Bon Jovi

Waarom?

Ik vind hun muziek gewoon niet geweldig al lees ik hier wel dat ze een goede live reputatie hebben dus misschien gewoon maar een kans geven :wink:
Maar ze staan niet bovenaan mijn lijstje.
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
493
204
Met rammstein en rhcp heb je imo toch 2 lekkere headliners! Dus om meteen weer negatief te zijn snap ik niet echt, zelf hoop ik op een kleine headliner erbij zodat het dagprogramma er beter uit ziet! Dewolff zie ik wel komen als Nederlandse inbreng heeft ook een nieuw album. Mumford and sons geen optie? Aangezien ze in het goffertpark een flop hadden doordat het 37 graden was een veel mensen hun kaart hadden verkocht
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
1.115
586
Ik gok toch op Bon Jovi.
Net als vorig jaar staan er dan 2 grote bands die niet helemaal mainstream zijn (en toch eigenlijk ook weer wel).
En dan heb je, en ik ga hier vast commentaar op krijgen, een band voor de vriendinnetjes van de jongens en mannen
die voor Rammstein en the RHCP gaan. Vorig jaar Robbie Williams voor de meiden, dit jaar Bon Jovi.
Het zou vanuit de organisatie natuurlijk gek zijn, nadat zevorig jaar snel uitverkochten met een programma met veel
top40 acts, om nu een heel ander soort programmering te gaan doen.
 

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
Met een Bon Jovi is het inderdaad wel makkelijker om vrienden die mainstream muziek luisteren mee te krijgen voor een weekend.
En hier is je commentaar: Om Bon Jovi nou voor de meiden te noemen.. Mijn zusje en ik gaan naar Pinkpop voor Rammstein en RHCP is dan zeker mooi meegenomen :wink:
 

Pim

Randprogramma
24 mrt 2013
233
1
Ik gok nog steeds op Springsteen of AC/DC. AC/DC zie ik wel naar de Duitse drie komen voor een flinke bak geld.

Of toch McCartney? Werd in oktober ook genoemd in de geruchten voor Glastonbury.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken