Pinkpop 2016

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.519
4.850
.... AC/DC zie ik wel naar de Duitse drie komen voor een flinke bak geld.
...

Voor een flinke bak met geld komen ze inderdaad. Wat was het budget van PP ook al weer? Kans lijkt me erg klein.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.562
6.760
Weer een nieuwe naam erbij, toch Adele??
Het podiumvrees-beest Adele komt voor in de Glasto Speculaties..
Pinkpop deelt zelden headliners met Glasto, als er uitzonderingen zijn is het er maar 1.
Nu weet ik niet of Pinkpop Adele als headliner zal neer kunnen zetten, maar een hoge spot zeker.
Dan denk ik aan 'headliner'-3FM-stage of een sub plek op main?

http://www.nme.com/news/adele/89932
Adele in 'talks' to headline Glastonbury 2016
Singer previously said the crowds are 'too big' at Worthy Farm

Adele is in talks to headline next year’s Glastonbury festival.

The singer recently said she’d never play Worthy Farm because she is too scared of the festival's huge crowds. "I think I have made myself pretty clear on Glastonbury," she said. "The crowds are too big – I don't know if I could do it."

But Festival booker Martin Elbourne claims that they are in the final stage of discussions to bring Adele to the Pyramid Stage.

“There’s lots of talk about Adele and it’s in there in the mix,” Elbourne told Loaded. “Adele is in a situation in her career where frankly she can do whatever the hell she likes. Hopefully it will happen and it still needs to be confirmed. She’s not into festivals but obviously, every promoter in the world wants to get her so fingers crossed, we are hoping it’s going to happen.”


Daarnaast dacht ik aan de Gouden Tip, deze start meestal in de eerste weken van december, toch??
Misschien wel gelanceerd nadat de 3de headliner bekend gemaakt zal worden, vrijdag 4 of 11 december lijken mij geschikt.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Adele zou lijkt mij zeker headliner zijn, zoals Thomas ook al zegt. Ik zie het echt niet gebeuren.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.678
730
Als Adele headliner zou zijn dan gaat mijn vrouw volledig uit haar plaat maar zoals gezegd.....ik zie het niet gebeuren
 

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
Met Adele heb je wel weer je popdagje zoals Robbie Williams van vorig jaar. Zou best kunnen maar lijkt me inderdaad sterk dat ze meerdere festivals gaat doen met haar podiumvrees. Glasto dan misschien als uitzondering en om het toch een keer te proberen?
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.519
4.850
Ze gaf laatst in een interview nog aan geen festivals te doen...
Glastonbury zou misschien de uitzondering kunnen zijn, maar ook die kans lijkt me klein.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Glasto zegt helemaal niks in dit geval. Dat lijkt me vrij duidelijk.

Rock the Ring (17-6 - 19-6 Zwitserland) komt met Queen + AL. Dus een headliner waar al een streep door stond voor PP.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Als mevrouw podiumvrees al gaat proberen een festival te doen denk ik dat het er één wordt in
plaats van een festival tour. Glastonbury ligt dan meer voor de hand dan Pinkpop.
Of heeft 'PP promotor Bruce Springsteen' behalve met Paul Mak ook met Adele gesproken!? :)
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.471
715
Adele gaat gewoon Glastonbury doen omdat dat de ultieme marketingzet is. Alle andere festivals kunnen haar niets schelen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.562
6.760
Shaverion wrote:
Rick wrote:
Ik realiseer me net dat de Ziggodome natuurlijk wel het de voordeel voor de Tenclub leden kan bieden die Pinkpop niet kan bieden.
Het zou natuurlijk kunnen zijn dat ze dit neit netjes vinden tegenover de fans
Geen idee of dit zou is, maar dat zu een argument kunne zijn.

Wat natuurlijk ook nog mogelijk is, is dat ze er geen 2 in de Ziggodome doen, maar slechts 1, en dat het extra concert dit keer Pinkpop zal zijn


Waarom kunnen ze in andere landen dan wel festivals doen?


Interessante gedachte Rick…
Maar, idd in andere landen doen ze waarschijnlijk wel festivals.
Zaalshow is automatisch afschrijven, normaalgezien.
Al kan Pearl Jam best Ziggo en ook Pinkpopdag verkopen, als PJ/Mojo/Pinkpop op dat idéé komen zou het briljantste zijn. PJ fans gaan voor Ziggo en festival liefhebbers gaan o.a. naar Pinkpop, waardoor die kaartverkoop wel eens minder hard zal gaan dan voorgaande jaren.
Maar dit gebeurt nooit, zeker niet als er sprake is van 8 juni wat heel kort bij elkaar is.
Weet je wat, ik ga dit eens in de gaten houden?
ik kom hier toch even op terug...
http://blitz.sapo.pt/pearl-jam-muito-perto-do-nos-alive=f98679
Zal een beetje proberen te vertalen:
Pas na huidige tour zal eerst worden aangekondigd de Noord-Amerikaanse tour en de Europese tour. Volgens de BLITZ gaat het in Portugal al op 3 november om een getekend contract. De groep is goed als zeker in Portugal, NOS Alive 07 juli.

Geruchten in de afgelopen dagen in forum van Pearl Jam voor een tocht die begint in Amsterdam, gevolgd door het Pinkpop festival in Nederland, Londen, Praag, Milaan, Bologna, Rome, Parijs, Barcelona en Lissabon. Afgezien van deze plaatsen nog aanwezigheid van twee andere festivals in Europa.

Volgens eerder bericht van bassist Jeff Ament, zal Pearl Jam in 2016 een nieuw studio-album opnemen.
Eigenlijk geeft dit een bizarre omslag weer in festival-land!!!
Ik kan mij geen band voor de geest halen die zo kort op elkaar een zaalshow en een festival gespeeld heeft in zo dichtbij zijnde locaties in zelfde land?
Al waren er geruchten dat Pinkpop een grote kanshebber was PJ al vast te hebben, kwam het ZiggoDome gerucht vrij plots om de hoek imo.
Ongeloofwaardig maakt het ook dat PJ elders genoemd wordt om ook op Werchter te staan, dat zal betekenen dat Pinkpop en Werchter 3 headliners gaan delen.
Het verhaal neemt rare vormen aan zo, overtreft eigenlijk de verwachting.
Het is eigenlijk te vreemd voor woorden, maar deze ontwikkeling is zeker de moeite waard om hier te delen imo.
Zeker in de gaten houden, hoewel mogelijke komst van Pearl Jam naar ZIggoDome en naar Wechter totaal de komst naar Pinkpop tegenspreekt.
UIteraard moeten we nog zien in hoeverre de geruchten waarheid zijn, maar als het hier idd over aankondiging 4 december gaat zitten we er zeer kort op...
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.471
715
Ik vraag me af hoeveel waarheid daarin zit. Gisteren exact hetzelfde bericht zien passeren op een ander forum, maar daarin sprak men over 2 keer Amsterdam EN Pinkpop, wat onmogelijk is.

Overigens zou NOS Alive ook slecht nieuws zijn voor Pinkpop, aangezien Pearl Jam gewoonlijk niet langer dan 3 weken in Europa blijft.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.562
6.760
Ik vraag me af hoeveel waarheid daarin zit. Gisteren exact hetzelfde bericht zien passeren op een ander forum, maar daarin sprak men over 2 keer Amsterdam EN Pinkpop, wat onmogelijk is.

Overigens zou NOS Alive ook slecht nieuws zijn voor Pinkpop, aangezien Pearl Jam gewoonlijk niet langer dan 3 weken in Europa blijft.
Dat dacht ik dus ook. Normaal nooit lange tours. Het is wel zo dat voor ZiggoDome in ieder geval 8 juni genoemd is, 2de datum kan 10 juni zijn en dan zou volgens deze verhalen dus de 12e Pinkpop aangedaan worden.
Hoewel dit voor mij natuurlijk een groot wishfull thinking gehalte heeft, probeer ik toch de berichten zodanig te filteren een gerucht te delen waar we allemaal wat aan hebben...
Dit is een uniek iets, als dit echt correct gaat zijn, in mijn ogen...
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Het lijkt me erg sterk dat ze ze eerst in Ziggo-Dome zetten en vervolgens ook op Pinkpop. Het kan natuurlijk wel, kans dat de Ziggo-show al uitverkocht is voordat PP is aangekondigd is reeel. Maar daar gaan waarschijnlijk mensen niet blij van worden. Zowel de mensen die liever naar Pinkpop hadden gegaan als de mensen die niet naar Ziggo kunnen omdat het te snel uitverkocht was en niet naar Pinkpop willen. Of Pearl Jam zijn fans dat aan wil doen...

Maar ze kunnen natuurlijk ook tegelijkertijd aangekondigd worden maar dan gaat de verkoop van de 2 events vast niet tegelijk en krijg je wellicht alsnog enigszins dezelfde problemen.

Goed we zullen zien, voorlopig nog helemaal niks bekend van een tour al geloof ik best dat die er komt. Eerst maar zien dan geloven dit.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.684
841
Hebben jullie enig idee hoe snel PJ de Ziggodome uitverkocht krijgt?
Dan hebben we het over over enkele minuten hoor, en dan maakt het nog niet eens hoeveel het er gaan zijn.
PJ heeft een grote schare travelling fans, meer nog dan Bruce zelfs die via de Tenclub en onderling ruilen bijna altijd aan kaarten komen
Ik denk dan ook dat beide verkopen elkaar totaal niet in de weg zullen zitten, de fans gaan naar Ziggo, en de niet zo fanatiekelingen gaan naar Pinkpop

Daarnaast 1e show op 8 en 2e op 10 is niet logisch, ze spelen meestal back to back in een stad
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.062
2.075
Hebben jullie enig idee hoe snel PJ de Ziggodome uitverkocht krijgt?
Dan hebben we het over over enkele minuten hoor, en dan maakt het nog niet eens hoeveel het er gaan zijn.
PJ heeft een grote schare travelling fans, meer nog dan Bruce zelfs die via de Tenclub en onderling ruilen bijna altijd aan kaarten komen
Ik denk dan ook dat beide verkopen elkaar totaal niet in de weg zullen zitten, de fans gaan naar Ziggo, en de niet zo fanatiekelingen gaan naar Pinkpop

Daarnaast 1e show op 8 en 2e op 10 is niet logisch, ze spelen meestal back to back in een stad

Nou vind ik enkele minuten voor 15.000 kaarten wel erg snel maar goed laten we zeggen dat ze op enkele dagen de Ziggo Dome zeker tot de nok toe hebben uitverkocht.
Als ze dan later worden aangekondigd als afsluiter voor PP is er toch weinig aan de hand denk ik. Zeker als men daar nog een goede sub naast zet die dag!
Je zou eigenlijk eens moeten opzoeken hoe lang het duurde voor hun vorige concerten in Amsterdam waren uitverkocht?
Al met al is het zeker niet gebruikelijk om dit zo te doen maar het zou kunnen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.562
6.760
Rick wrote:
Hebben jullie enig idee hoe snel PJ de Ziggodome uitverkocht krijgt?
Dan hebben we het over over enkele minuten hoor, en dan maakt het nog niet eens hoeveel het er gaan zijn.
PJ heeft een grote schare travelling fans, meer nog dan Bruce zelfs die via de Tenclub en onderling ruilen bijna altijd aan kaarten komen
Ik denk dan ook dat beide verkopen elkaar totaal niet in de weg zullen zitten, de fans gaan naar Ziggo, en de niet zo fanatiekelingen gaan naar Pinkpop

Daarnaast 1e show op 8 en 2e op 10 is niet logisch, ze spelen meestal back to back in een stad


Nou vind ik enkele minuten voor 15.000 kaarten wel erg snel maar goed laten we zeggen dat ze op enkele dagen de Ziggo Dome zeker tot de nok toe hebben uitverkocht.
Als ze dan later worden aangekondigd als afsluiter voor PP is er toch weinig aan de hand denk ik. Zeker als men daar nog een goede sub naast zet die dag!
Je zou eigenlijk eens moeten opzoeken hoe lang het duurde voor hun vorige concerten in Amsterdam waren uitverkocht?
Al met al is het zeker niet gebruikelijk om dit zo te doen maar het zou kunnen.

Weet niet precies, maar in december 2013 is sprake van vrijwel direct op de dag van de voorverkoop, zelfs het extra concert dat direct was aangekondigd was meteen uitverkocht.
De twee concerten van Pearl Jam volgend jaar juni in de Amsterdamse Ziggo Dome zijn al uitverkocht. De kaartverkoop ging vandaag van start.

Nadat het concert van 16 juni 2014 vrijwel direct was uitverkocht, kondigde Mojo Concerts vrijdagochtend een tweede optreden van de Amerikaanse band aan op 17 juni. Ook voor dat extra concert zijn inmiddels geen kaarten meer te krijgen.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Het lijkt me erg sterk dat ze ze eerst in Ziggo-Dome zetten en vervolgens ook op Pinkpop. Het kan natuurlijk wel, kans dat de Ziggo-show al uitverkocht is voordat PP is aangekondigd is reeel. Maar daar gaan waarschijnlijk mensen niet blij van worden. Zowel de mensen die liever naar Pinkpop hadden gegaan als de mensen die niet naar Ziggo kunnen omdat het te snel uitverkocht was en niet naar Pinkpop willen. Of Pearl Jam zijn fans dat aan wil doen…

Maar ze kunnen natuurlijk ook tegelijkertijd aangekondigd worden maar dan gaat de verkoop van de 2 events vast niet tegelijk en krijg je wellicht alsnog enigszins dezelfde problemen.

Goed we zullen zien, voorlopig nog helemaal niks bekend van een tour al geloof ik best dat die er komt. Eerst maar zien dan geloven dit.

Ik zou het armoe vinden van Pinkpop. Je wil toch een mate van exclusiviteit met je headliners, en het is ook gewoon een risico. Je hebt wel over een ticketje of 50 á 60 duizend die ze even moeten zien te slijten, en dan reken ik alleen nog de dagtickets van Pinkpop mee... Ook zouden ze dan dus alle headliners delen met Werchter?

Rock in Vienna komt vrijdagochtend ook met nieuws, verwacht daar ook gewoon Pearl Jam, en dan later op de dag Werchter. Krijgen we dus wss ook gelijk uitsluitsel over het GNR verhaal, aangezien Rock in Vienna van dezelfde club is als Rock im Revier / RockAvaria
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Eigenlijk geeft dit een bizarre omslag weer in festival-land!!!

Geen bizarre omslag hoor, Pearl Jam houdt van de Ziggo Dome en het is een tijd dat ze naar Pinkpop terugkeren.
Ik hoop hier trouwens wel op en zie het wel gebeuren, maar ik zie ze ook wel gewoon weer 2x Ziggo doen.


Nou vind ik enkele minuten voor 15.000 kaarten wel erg snel maar goed laten we zeggen dat ze op enkele dagen de Ziggo Dome zeker tot de nok toe hebben uitverkocht.

Jawel, binnen enkele minuten zijn die kaarten weg.
Vorige keer met veel moeilijk voor de 2e show nadat voor de 3e keer extra kaarten vrij kwamen nog tickets weten te scoren. Met heeeel veel moeite dus.
Als Pinkpop ook wordt aangekondigd voor die tijd krijgen ze het iets moeilijker.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.562
6.760
WeckoJ wrote:
Het lijkt me erg sterk dat ze ze eerst in Ziggo-Dome zetten en vervolgens ook op Pinkpop. Het kan natuurlijk wel, kans dat de Ziggo-show al uitverkocht is voordat PP is aangekondigd is reeel. Maar daar gaan waarschijnlijk mensen niet blij van worden. Zowel de mensen die liever naar Pinkpop hadden gegaan als de mensen die niet naar Ziggo kunnen omdat het te snel uitverkocht was en niet naar Pinkpop willen. Of Pearl Jam zijn fans dat aan wil doen…

Maar ze kunnen natuurlijk ook tegelijkertijd aangekondigd worden maar dan gaat de verkoop van de 2 events vast niet tegelijk en krijg je wellicht alsnog enigszins dezelfde problemen.

Goed we zullen zien, voorlopig nog helemaal niks bekend van een tour al geloof ik best dat die er komt. Eerst maar zien dan geloven dit.


Ik zou het armoe vinden van Pinkpop. Je wil toch een mate van exclusiviteit met je headliners, en het is ook gewoon een risico. Je hebt wel over een ticketje of 50 á 60 duizend die ze even moeten zien te slijten, en dan reken ik alleen nog de dagtickets van Pinkpop mee… Ook zouden ze dan dus alle headliners delen met Werchter?

Rock in Vienna komt vrijdagochtend ook met nieuws, verwacht daar ook gewoon Pearl Jam, en dan later op de dag Werchter
Ik verwacht dat Rock in Vienna het o.a. niet gaat worden, aangezien de tour waarschijnlijk 8 juni in Amsterdam zal starten, tenminste volgens de geruchten.
Het zal waarschijnlijk zijn van 8 juni tot 7 juli.
Het lijstje dat rondgaat sinds 20 november is:
Amsterdam 2 shows, Pinkpop Festival, London, Prague, Milan, Bologna, Rome, Paris, Barcelona, Lisbon (NOS Alive Festival, July 7th).
Ik geef toe, zeer opmerkelijk.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.471
715
WeckoJ wrote:
Het lijkt me erg sterk dat ze ze eerst in Ziggo-Dome zetten en vervolgens ook op Pinkpop. Het kan natuurlijk wel, kans dat de Ziggo-show al uitverkocht is voordat PP is aangekondigd is reeel. Maar daar gaan waarschijnlijk mensen niet blij van worden. Zowel de mensen die liever naar Pinkpop hadden gegaan als de mensen die niet naar Ziggo kunnen omdat het te snel uitverkocht was en niet naar Pinkpop willen. Of Pearl Jam zijn fans dat aan wil doen…

Maar ze kunnen natuurlijk ook tegelijkertijd aangekondigd worden maar dan gaat de verkoop van de 2 events vast niet tegelijk en krijg je wellicht alsnog enigszins dezelfde problemen.

Goed we zullen zien, voorlopig nog helemaal niks bekend van een tour al geloof ik best dat die er komt. Eerst maar zien dan geloven dit.


Ik zou het armoe vinden van Pinkpop. Je wil toch een mate van exclusiviteit met je headliners, en het is ook gewoon een risico. Je hebt wel over een ticketje of 50 á 60 duizend die ze even moeten zien te slijten, en dan reken ik alleen nog de dagtickets van Pinkpop mee… Ook zouden ze dan dus alle headliners delen met Werchter?

Rock in Vienna komt vrijdagochtend ook met nieuws, verwacht daar ook gewoon Pearl Jam, en dan later op de dag Werchter. Krijgen we dus wss ook gelijk uitsluitsel over het GNR verhaal, aangezien Rock in Vienna van dezelfde club is als Rock im Revier / RockAvaria

Lijkt me sterk, aangezien Vedder & co bij voorkeur niet op hardrock/metalfestivals spelen + het verhaal dat PJ altijd heel korte tours doet (Hurricane/Southside dan, als ze al Duitse festivals doen) + Werchter start altijd de ticketverkoop in dezelfde week dat ze voor elke dag een grote naam hebben (dus volgende week pas).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken