Pinkpop 2016

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Loveless wrote:
WeckoJ wrote:
Het lijkt me erg sterk dat ze ze eerst in Ziggo-Dome zetten en vervolgens ook op Pinkpop. Het kan natuurlijk wel, kans dat de Ziggo-show al uitverkocht is voordat PP is aangekondigd is reeel. Maar daar gaan waarschijnlijk mensen niet blij van worden. Zowel de mensen die liever naar Pinkpop hadden gegaan als de mensen die niet naar Ziggo kunnen omdat het te snel uitverkocht was en niet naar Pinkpop willen. Of Pearl Jam zijn fans dat aan wil doen…

Maar ze kunnen natuurlijk ook tegelijkertijd aangekondigd worden maar dan gaat de verkoop van de 2 events vast niet tegelijk en krijg je wellicht alsnog enigszins dezelfde problemen.

Goed we zullen zien, voorlopig nog helemaal niks bekend van een tour al geloof ik best dat die er komt. Eerst maar zien dan geloven dit.


Ik zou het armoe vinden van Pinkpop. Je wil toch een mate van exclusiviteit met je headliners, en het is ook gewoon een risico. Je hebt wel over een ticketje of 50 á 60 duizend die ze even moeten zien te slijten, en dan reken ik alleen nog de dagtickets van Pinkpop mee… Ook zouden ze dan dus alle headliners delen met Werchter?

Rock in Vienna komt vrijdagochtend ook met nieuws, verwacht daar ook gewoon Pearl Jam, en dan later op de dag Werchter. Krijgen we dus wss ook gelijk uitsluitsel over het GNR verhaal, aangezien Rock in Vienna van dezelfde club is als Rock im Revier / RockAvaria


Lijkt me sterk, aangezien Vedder & co bij voorkeur niet op hardrock/metalfestivals spelen + het verhaal dat PJ altijd heel korte tours doet (Hurricane/Southside dan, als ze al Duitse festivals doen) + Werchter start altijd de ticketverkoop in dezelfde week dat ze voor elke dag een grote naam hebben (dus volgende week pas).

Ah true, ik had even in m'n hoofd dat de RW vvk a.s. zaterdag al zou starten.

Benieuwd waar RiV mee komt dan. Ik denk eigenlijk gewoon Queen + AL, zie GNR toch niet gebeuren na de stilte, plus áls die komen verwacht ik dat ze eerst voor Rockavaria en/of Rock im Revier aankondigen, en dan RiV.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.684
841
Ik had dit ook al in het GNR topic geplaatst, maar volgens een welingelichte bron op Ringrocker, ligt GNR al vast en zou het juist wel gaan om Rock in Vienna en Rockavaria. Rock im Revier is niet meegenomen in de deal
Overigens staan Q+AL voor DLD exclusief in Keulen, dit zou mede veroorzaakt worden door de strijd tussen DEAG en MLK.
Q+AL op RiV is dus uitgesloten

Edit, nog even over Pearl Jam, Dld mist volledig in dat rijtje wat circuleert
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Ik had dit ook al in het GNR topic geplaatst, maar volgens een welingelichte bron op Ringrocker, ligt GNR al vast en zou het juist wel gaan om Rock in Vienna en Rockavaria. Rock im Revier is niet meegenomen in de deal
Overigens staan Q+AL voor DLD exclusief in Keulen, dit zou mede veroorzaakt worden door de strijd tussen DEAG en MLK.
Q+AL op RiV is dus uitgesloten

Edit, nog even over Pearl Jam, Dld mist volledig in dat rijtje wat circuleert

Verhelderend, dank! Andere naam die je wel leest is Tenacious D, vorig jaar stonden sommige acts in DE op Rock am Ring / Rock im Park, en dan in Oostenrijk juist weer op Rock in Vienna (ipv Nova Rock).
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Overigens wil exclusief voor Duitsland niks zeggen voor Rock in VIENNA (Wenen) natuurlijk. Wat ik net al zei, vorig jaar zag je juist sommige 'MLK'-acts Rockavaria/Rock im Revier overslaan om wél op RiV te staan
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.684
841
Overigens wil exclusief voor Duitsland niks zeggen voor Rock in VIENNA (Wenen) natuurlijk. Wat ik net al zei, vorig jaar zag je juist sommige ‘MLK’-acts Rockavaria/Rock im Revier overslaan om wél op RiV te staan

Mee eens, maar de strijd is natuurlijk wel heviger geworden, MLK zal er alles aan gelegen zijn om geen acts op een DEAG festival weg te zettten.
Overigens, slechte ontwikkeling natuurlijk, dat ze elkaar proberen kapot te concurreren
 

Daantje

Dagopener
21 mrt 2015
518
70
PJ verkoopt ook 4 avonden uit in de ziggo dome hoor..
Wie denkt dat PJ 2 avonden niet kan verkopen in de ziggo dome....... O o o o..
Waar baseer je dat op???
Nogmaals, 2012 & 2014 met moeite kaarten kunnen krijgen.
En dat zal in 2016 ook weer zo zijn.
PJ is nog altijd populair, live zeer goed, 20.00 - 23.00 uur vol gas..!
Daarbij komend spelen ze 2 avonden ziggo ook 2 totaal andere setlisten waardoor er veel mensen zijn die beide avonden heen gaan. Ken er genoeg, Waaronder ik zelf..
PJ ziggo & en eindelijk terug op pinkpop is ook gewoon volle bak.

Alleen geloof ik niet dat PJ 2 avonden ziggo staat & pinkpop.
Zowel wordt het een druk weekje?..

Ik denk dat we vd 3de headliner niet Zon hoge verwachting van moeten hebben.
Kan maar zo eens vies tegenvallen.


 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.562
6.760
Tinderbox 23-25 juni heeft nu toegevoegd o.a. David Guetta, Lost Frequencies, Otto Knows, Yellow Claw
Zien we daar wat 2 weken eerder van in Landgraaf??
Als Avicii 3FM-stage kan afsluiten dan kan Guetta dat ook imo...
Lost Frequenties of Yellow Claw, in Brand Bier stage, iets??


edit btw staat daar ook The 1975, ik denk dat we die langszaam kunnen gaan opschrijven voor Pinkpop!
Ook The National weer in de buurt, volgend jaar wel Pinkpop dan?
 

Dieter98

Gouden Tip
16 mei 2015
490
9
Tinderbox 23-25 juni heeft nu toegevoegd o.a. David Guetta, Lost Frequencies, Otto Knows, Yellow Claw
Zien we daar wat 2 weken eerder van in Landgraaf??
Als Avicii 3FM-stage kan afsluiten dan kan Guetta dat ook imo…
Lost Frequenties of Yellow Claw, in Brand Bier stage, iets??

lost frequenties verwacht ik inderdaad brand
yellow claw nederlands sucess kan net als opposites mainstage met gastoptredens??????
geutta verwacht ik niet na de flop van avicii
 

MISG

Playlistbediener
9 nov 2014
48
0
Tinderbox 23-25 juni heeft nu toegevoegd o.a. David Guetta, Lost Frequencies, Otto Knows, Yellow Claw
Zien we daar wat 2 weken eerder van in Landgraaf??
Als Avicii 3FM-stage kan afsluiten dan kan Guetta dat ook imo…
Lost Frequenties of Yellow Claw, in Brand Bier stage, iets??

edit btw staat daar ook The 1975, ik denk dat we die langszaam kunnen gaan opschrijven voor Pinkpop!
Ook The National weer in de buurt, volgend jaar wel Pinkpop dan?
Na Avicii werd er volgens mij gezegd dat zo'n grote dance acts toch niet iets was voor Pinkpop.
Lost Frequenties, Yellow Claw en The 1975 zie ik wel komen.
The National lijkt me iets meer voor BKS/DTRH
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Zeiden ze nou net op 3FM er iets over? Ze draaiden Knockin on Heavens Door, en toen begon hij over de reunie-geruchten en 'misschien volgend jaar ....<insert herriemakende collega>... dat zou vet zijn'
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.562
6.760
Zeiden ze nou net op 3FM er iets over? Ze draaiden Knockin on Heavens Door, en toen begon hij over de reunie-geruchten en ‘misschien volgend jaar ….<insert herriemakende collega>… dat zou vet zijn’
Dus Michiel Veenstra draait Guns'n'Roses en zegt: "geruchten gaan over een reunie, zou dus zomaar kunnen dat we ze volgend jaar op Pinkpop zien."
Hij weet natuurlijk niet zo veel uit voorkennis...
Maar gezien de recente ontwikkeling en de mogelijk aanstaande aankondigingen ligt G'n'R wel in een lijn der verwachting.
Momenteel op buitenlandse Pearl Jam forums, al dan wel zwaar ter dicussie, 2 maal ZiggoDome en Pinkpop genoemd.
Mijn inziens gaat het momenteel tussen deze 2 namen om die 3de headline plek te pakken.
Met 2 maal ZIggoDome en RW-geruchten van Pearl Jam, lijkt Guns'n'Roses meest logisch.
Maar hoe serieus zijn de geruchten voor Pinkpop / Pearl Jam op de buitenlandse forum's??
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.562
6.760
Bravalla deelde Pinkpop dit jaar zo'n 6 namen mee.
Hebben al staan Rammstein, maar ook Lost Frequenties en The 1975 (zijn ze weer), pak potloodje maar ;)
Nu dus ook Tenacious D, staan dus week voor Pinkpop op RaR/RiP en nu erna op Bravalla, schrijf maar op zal ik zeggen.

Bråvalla festival
3 min. · Bewerkt ·
VOLBEAT, TENACIOUS D, ACTION BRONSON OCH EDITORS TILL BRÅVALLA 2016! 30e november kl. 10:00 släpps biljetterna via Eventim och speldagarna på www.bravallafestival.se.
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
422
8
Momenteel op buitenlandse Pearl Jam forums, al dan wel zwaar ter dicussie, 2 maal ZiggoDome en Pinkpop genoemd.

Volgens mij praat het Festileaks forum hun na en andersom, ja dan kom je lekker tot dezelfde geruchten :p

Imo is GNR alleen leuk als Slash erbij zit, Axl klinkt nog beroerder dan Danny van The Script live (dat is heel wat)...

1975 ongelooflijke poepband die op een 3FM dag goed staat, zoals liefhebbers het omschrijven: ''Leuke nummers zijn heeeeeel leuk, stomme nummers zijn heeeeeel stom.''

Lost Frenqences, leuk maar voegt niks toe voor mij, dacht dit jaar Magic! Zal vast wel leuk zijn, na kwartier weggelopen en mezelf gezworen nooit weer naar een one hit wonder te gaan op een festival.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.562
6.760
Wat dachten jullie van een beetje Pink Floyd op Pinkpop, met Roger Waters dan wel.
Volgend jaar nieuw album en tour.
Dat net nu er een mooie uitgave van The Wall is uitgekomen.
Daar kan je wel een zeer mooie set mee vullen, laatste keren Nederland was 2007 GelreDome en Megaland, 2011 en 2013 GelreDome en nog ArenA in 2013.
Opnieuw heeft Roger is een interview, deze keer met Digital Spy, iets losgelaten over het nieuwe album dat hij aan het maken is. Na 24 jaar verschijnt er volgend jaar weer een soloalbum van hem.
Al in 2012 zei Roger dat een vierde studioalbum in de maak was. Maar kort daarna koos hij ervoor om zich te focussen op andere projecten. Inmiddels heeft hij de draad weer opgepakt. "Ik ben er nu mee bezig", bevestigde hij deze week.
Niet alle nummers op het album zullen gloednieuw zijn. "Ik denk dat ik ongeveer zes hele nieuwe liedjes heb en nog eens zes die wat ouder zijn." Sommige daarvan heeft Roger zelfs meer dan vijftien jaar geleden geschreven.

RogerWaters 2015
Roger Waters wil uiteindelijk ook op tournee met de nieuwe plaat. "Ik speel met het idee om er een arenashow van te maken."
Het album gaat over een jongen en zijn grootvader die in Noord-Ierland wonen. Het zwaarbeladen thema draait om het doden van kinderen in de oorlog. "Het album gaat in op de vraag waarom wij kinderen doden. Er zijn twee personages, een grootvader en een kleinkind, zij proberen antwoord op de vraag te krijgen door rond te dolen."

edit : link vergeten http://www.digitalspy.com/music/news/a774012/roger-waters-plans-to-release-new-solo-album-next-year-and-plans-an-arena-tour-too/
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.684
841
Misschien toch weer de "huisband" als afsluite op zondag? ;)

Quote

maar wat belangrijker is en waar ik hier al lang niets meer over gehoord heb is dat er op het gemeentehuis van Dessel wel degelijk een aanvraag is ingediend voor een evenement op de festivalweide iets na GMM'16!! in mijn ogen is er nog maar 1 band die de wei kan uitverkopen en dat is M******** tenzij je naar andere genres gaat natuurlijk

Ik heb uit redelijk betrouwbare bron (vrienden die daar dan met het Rode Kruis aanwezig gaan zijn) gehoord dat het inderdaad om Metallica gaat. Die hebben de planning al gehad, maar er mag officieel nog niets geweten zijn.

Dit komt van het forum van Ashladan, en persoonlijk denk ik dat het niet Metallica zou gaan, maar om eerder om GNR
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Metallica is volgens mij vrij duidelijk geweest dat ze zich nu (ja nee, nu écht) gaan richten op het nieuwe album.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.471
715
Metallica is volgens mij vrij duidelijk geweest dat ze zich nu (ja nee, nu écht) gaan richten op het nieuwe album.

Dat zeggen ze ook maar om weeral 'sick of the studio tour' te kunnen bovenhalen ;)
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Loveless wrote:
Metallica is volgens mij vrij duidelijk geweest dat ze zich nu (ja nee, nu écht) gaan richten op het nieuwe album.


Dat zeggen ze ook maar om weeral ‘sick of the studio tour’ te kunnen bovenhalen
1f609.png

Vandaar het stuk tussen haakjes :D Heb een aantal interviews gelezen, dat is wel allemaal 'focus op het album blabla', maar ze geven ook toe dat ze best een flinke portie shows per jaar moeten doen om alleen maar quitte te spelen als 'bedrijf'. Dus ja, zeg nooit nooit.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.562
6.760
Kereltje wrote:
Loveless wrote:
Metallica is volgens mij vrij duidelijk geweest dat ze zich nu (ja nee, nu écht) gaan richten op het nieuwe album.


Dat zeggen ze ook maar om weeral ‘sick of the studio tour’ te kunnen bovenhalen


Vandaar het stuk tussen haakjes Heb een aantal interviews gelezen, dat is wel allemaal ‘focus op het album blabla’, maar ze geven ook toe dat ze best een flinke portie shows per jaar moeten doen om alleen maar quitte te spelen als ‘bedrijf’. Dus ja, zeg nooit nooit.
Ik meen ze te heen zien langskomen als gerucht voor Hellfest of Download in Frankrijk?
Pinkpop lijkt me niet, enkel als excuus voor de verlate gig door de storm van 2014.

zouden ze in Duitsland komen misschien, 1 van de 2 open plekken van Rock im Revier / Rockavaria ?



(edit, goh wat zijn die vergrote emoticons irritant...)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken