Graspop Metal Meeting 2023

won666

Support act
17 mei 2019
1.174
1.237
Nieuw Winger album op 5 mei

Eerste single:

Zo balen dat ze alleen maar support zijn voor Steel Panther in het VK en dat ze toch niet meekwamen als voorprogramma op de Skid Row tour door Europa...

Edit: Europese webshop Frontiers Music spreekt over een release in Augustus. We gaan het zien wanneer het pakketje geleverd wordt.
Ik ken de band niet maar wat hadden ze verwacht? Zij headliner en SP hun support act? 😂
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.667
7.429
Ik ken de band niet maar wat hadden ze verwacht? Zij headliner en SP hun support act? 😂

Oh nee, zeker niet. Bij Skid Row was het de kosten die onbetaalbaar werden dat ze niet mee kwamen. Het is gewoon balen dat ze niet naar Nederland komen. Als je van glammetal uit de jaren 80 houdt, dan zal je Winger zeker moeten luisteren. Maar als je een Def Leppard niet kan waarderen, dan zal je Winger waarschijnlijk niet hoeven te proberen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en jonasvh

won666

Support act
17 mei 2019
1.174
1.237
Aftershock is een Amerikaans festival dat midden oktober plaats vindt. Line up altijd heel Amerikaans. Amper Europese acts bv. Maar veel bands die in Amerika spelen in oktober spelen in juni in Europa.

Nu, Aftershock komt volgende week met de eerste namen. En mogelijks... Ja u raadt zelf wel waar ik naar toe wil.


En ja het zou Avenged Sevenfold kunnen zijn maar ik blijf het raar vinden dat ze dan Hellfest en Resurrection niet in zouden inhalen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en RubenJS

won666

Support act
17 mei 2019
1.174
1.237
Oh nee, zeker niet. Bij Skid Row was het de kosten die onbetaalbaar werden dat ze niet mee kwamen. Het is gewoon balen dat ze niet naar Nederland komen. Als je van glammetal uit de jaren 80 houdt, dan zal je Winger zeker moeten luisteren. Maar als je een Def Leppard niet kan waarderen, dan zal je Winger waarschijnlijk niet hoeven te proberen.
Zit wat raar in elkaar. Motley Crue en Steel Panther hoor ik graag. Maar Def Lepard is niks voor mij. Ik heb nog van die rare keuzes hoor. Ik vind bv Dream Theater fenomenaal maar heb niks met Symphony X.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.667
7.429
Zit wat raar in elkaar. Motley Crue en Steel Panther hoor ik graag. Maar Def Lepard is niks voor mij. Ik heb nog van die rare keuzes hoor. Ik vind bv Dream Theater fenomenaal maar heb niks met Symphony X.

Probeer van Winger iets als: Can't Get Enough, Loosen Up of Easy Come Easy Go van een van hun eerste albums (dacht het tweede album)

Of voor een iets heavier sound van een recenter album: Feeding Frenzy of Come A Little Closer
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en won666

redbaron

Gouden Tip
22 jan 2019
270
455
Daar lulde die zanger toch niet zo heel veel? Oke, er is altijd een moment bij Disturbed dat de zanger het optreden stillegt om mensen met depressieve gedachten op te beuren en aan te geven dat ze echt hulp moeten zoeken als ze ermee rondlopen. Maar dit komt vanuit zijn hart (dat idee heb ik tenminste) en mede doordat ik er zelf ook veel te veel ervaring mee heb van diverse kanten vind ik het juist heel fijn. Maar dat is persoonlijk.
Fan van disturbed, maar wij zijn in 2019 halverwege vertrokken omdat er veel te veel praatjes waren, stak gigantisch tegen eigenlijk.
 

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
463
254
Oh nee, zeker niet. Bij Skid Row was het de kosten die onbetaalbaar werden dat ze niet mee kwamen. Het is gewoon balen dat ze niet naar Nederland komen. Als je van glammetal uit de jaren 80 houdt, dan zal je Winger zeker moeten luisteren. Maar als je een Def Leppard niet kan waarderen, dan zal je Winger waarschijnlijk niet hoeven te proberen.
Ik ken winger vooral van Beavis and butthead, daar was dat de uncoole band waarvan de loser van de klas een shirt droeg 😄
Denk dat de bandleden daar ook constant vragen over kregen in interviews.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.513
3.007
Fan van disturbed, maar wij zijn in 2019 halverwege vertrokken omdat er veel te veel praatjes waren, stak gigantisch tegen eigenlijk.
Apart, normaal kan ik er ook niet tegen. Helpt misschien wel mee dat ik helemaal vooran stond (10e rij ofzo) en dat ik gedurende de show ineens een maat tegenkwam met wie ik niet naar het festival ging an sich. Was wel een grappig moment.
 
  • Leuk
Waarderingen: BlackRamIndian

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.090
Ik kwam eigenlijk hier kijken net omdat ik zag dat jij erin had gereageerd - iets wat ik normaal niet echt verwacht, dus dacht 'hah, laat ik nog 's een kijkje nemen, want Thijs post hier niet zo vaak' dus ik had inderdaad geen flauw idee wat er speelde. Het voelt inderdaad wel een beetje als een bubbel waar ik over de tijd heen minder en minder affiniteit mee heb, terwijl als er concertreviews zijn die ook gewoon in het desbetreffende topic kunnen, evenals albums, welke kaartjes je hebt gekocht, concertaankondigingen, andere festivals etc.

Het voelt ook, en dat is niet om denigrerend over te komen, een beetje lui om andere plekken op dit forum te mijden en enkel en alleen dit topic te gebruiken om hier over vanalles en nog wat te hebben. In het Werchter-topic, zijn er subthreads naar artiesten bio's die interessant kunnen zijn, campingervaringen. Bij Lowlands en BKS waren er voorspel-wedstrijdjes, een topic rond eigen ervaringen over het festival. Het topic van Bruce Springsteen heeft 93 (!) pagina's, Tool heeft er 8 en Metallica 15. Bedoel maar..

Het is niet omdat ik niet naar GMM ga dat ik 1) niet wil meelezen over GMM en 2) niet geïnteresseerd zou zijn in metal en/of metalgerelateerde zaken. Aanvankelijk stond het GMM-topic ook helemaal niet op de hoofdpagina van het forum overigens, maar onder 'overige Belgische festivals' waar je onder meer ook Dour, Les Ardentes of Alcatraz terug vindt (wie herinnert zich die tijd nog?). Dus het feit dat GMM zich tot zo'n levend, actief deel van het forum heeft gemaakt, is cool. Het is alleen jammer dat het enkel 'hier' is dat de actie gebeurd en niet ook elders. Bovendien is het toch net interessant om te lezen hoe verschillend en verscheiden mensen hun smaken, belevingen en meningen zijn in diverse topics? Dat een Kensington review onder of boven een Cannibal Corpse review kan staan, maakt net dit forum zo mooi. Ik denk dat je mensen wat onderschat, @Querulante Partij.
Ieder zijn meug, maar voor mij zijn die algemene, 'gemengde' topics over concerten, albums, etc. niet fijn om te lezen, om dezelfde reden waarom anderen nu juist het GMM-topic minder fijn vinden om te lezen.
Ik zou best verschillende metaltopics kunnen volgen, maar ook ik hoef er geen Kensington tussen te hebben.

Dat mensen verschillende smaken, belevingen en meningen hebben is mooi en geloof ik allemaal wel, maar dat geldt ook nu al binnen de metalwereld, die voor mij al breed en divers genoeg is.
Niet dat ik wat tegen andere muziekgenres heb, integendeel, mijn muzieksmaak is veel breder dan alleen maar metal, maar ik kom hier toch eerst en vooral voor mijn favoriete genre, en heb al een dagtaak om alle posts daarvan te lezen.

Het is een mooie utopie dat we hier allemaal alle topics over alle genres, festivals, concerten, albums, etc. gaan volgen, maar dat gaat simpelweg niet gebeuren.

Edit: Damn, alweer 11 pagina's achter... 😞
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.090
Als ik even tussen al het gelul over de toekomst van dit topic nog iets inhoudelijks mag posten:

Vandaag naar Bloodywood geweest om even te kijken voor jullie of het de moeite is om ze te gaan checken op Graspop. Samenvatting: wat een fantastische live show hebben die gasten zeg, wauw. Echt één groot feest. Heeft ook altijd een charme om een band te zien in zo'n klein zaaltje te zien. Laatste keer dat ik in de kleine zaal van de Melkweg ben geweest is te lang geleden. De toevoeging live versus album is gewoon zo groot bij deze band. Ook voor het eerst een band ontmoet, en op de foto geweest met de 2 zangers! Ik kijk nu al uit naar hun show op Graspop :)

Deze post had ik trouwens kunnen posten in:
- in het Graspop topic, want ze staan op Graspop dit jaar
- in het zogenaamde nieuwe 'metalhead' topic
- in het ik ben geweest naar... topic
Ben ook naar Bloodywood geweest afgelopen maandag in Die Kantine in Köln, en helemaal eens.
Wat een heerlijke, energieke show brengen die toch altijd!
Wat mij betreft kijkverplichting voor alle GMM-bezoekers op dit forum! 😉

Gisteravond ook naar Rhapsody Of Fire (met Staropoli, niet de Turilli/Lione variant, die blijkbaar recent zijn gestopt, lees ik net) geweest in Volt in Sittard.
Dat was ook een zeer vermakelijk feestje!
Die mag er van mij best nog wel bij op GMM, om het schamele aantal power metal bands een beetje op te krikken..

Morgen nog naar Avatar in 013, en dan hebben we er weer een drukke serie van 5 concerten in 12 dagen opzitten.
Benieuwd hoe de nieuwe nummers van Avatar het live gaan doen, en ook naar het interessante voorprogramma met Veil Of Maya en met name Kassogtha!
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.090
Oplossing gewoon op de blokken en poppen tekenen😂 dan zit je zo weer veilig achter je witte blaadje om te tekenen🤪
Is dit een oproep om de algemene topics compleet te gaan overspoelen en volspammen met metalposts?
Net zolang tot we vriendelijk worden verzocht om allemaal weer mooi binnen onze GMM-bubbel te blijven..? 😜
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.090
Sorry maar dat zal toch echt wel meevallen. Kom op, als de Pinkpoppers en Werchtergangers het kunnen, dan kunnen de metalheads het ook wel.

Vind het zelf vrij storend dat hier de Alcatraz line up wordt doorgesproken, terwijl daar ook een apart topic voor is. Ik geloof echt niet dat het doods gaat worden, omdat er een apart metalldraadje is. Het zal alleen wat lastiger worden om de 666 pagina’s te halen.
De line-up van Alcatraz wordt hier in het GMM-topic besproken, JUIST omdat die ook zeer relevant is voor de line-up van GMM, evenals line-ups van andere metalfestivals plus de metalbands die op Werchter staan.
Dat zal niet anders zijn in de topics van de mainstream festivals, lijkt me.

Als bezoeker van beide festivals kijk ik wel regelmatig in het Alcatraz-topic, hoewel ik dat ook vaak vergeet, en dan weer een pagina of zo gemist heb (zoals ook nu weer kom ik net achter..).
Maar je kunt mensen niet dwingen om in andere topics te gaan lezen en reageren.
Behalve dan door zeer streng te gaan modereren natuurlijk, maar dat wil blijkbaar helemaal niemand hier..
Dat zou dan ook de doodsteek van een forum kunnen zijn, weet ik uit ervaring (ik heb ooit een zeer populair sportforum met een hele levendige, informele forumgemeenschap compleet zien doodbloeden door toedoen van hun eigen moderators).
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.090
Ik heb zomaar een pagina gekozen uit de 779 en het gaat daar over Frans Bauer, Helmut Lotti, Red Hot Chili Peppers en een duidelijk neppe aankondiging van Guns N' Roses. Dit staat echt niet op zichzelf. Tuurlijk is 20 van de 25 overdreven, maar laat het de helft zijn. Dit wijkt wel af met andere topics, al heeft het wel wat weg van discussies in het Pinkpoptopic (waar ik me vanzelfsprekend ook aan erger). Speculaties over een line-up en discussies over artiesten vind ik prima, hoor (al is die laatste ook tot een bepaalde hoogte, anders kan je er gewoon een eigen topic voor creëren).

Dat laatste is zeker zo, maar daar zitten ook grenzen aan. Op een gegeven moment vinden ze me in een café ook vervelend als ik maar blijf lullen en lullen en gooien ze me eruit (bij wijze van uiteraard). Maar dat van die topics uit elkaar trekken was toch ook het punt? Kan ik bovenstaande links laten liggen en de discussies over Graspop zelf wel overzichtelijk volgen.

Ik baal hier vooral van omdat, toen ik hier lid werd, het een ander verhaal was. Toen, voor mijn gevoel althans, was er ook geen drang om alles maar neer te plempen, iets wat ik nu toch mis. Toendertijd hebben we inderdaad besloten om het topic iets breder te trekken, en lukte het ook om best on-topic te blijven, maar dat is nu simpelweg uit de klauwen gelopen. Lijkt me dan niet meer dan logisch om er wat meer structuur in te krijgen.
Was dat niet ook die tijd dat een zeker jong Daveje in z'n eentje verantwoordelijk was voor zo'n 20 van de 25 reacties in het GMM-topic (bij wijze van uiteraard)..? :unsure:🤣😜

Geintje natuurlijk, maar we moeten elkaar ook met z'n allen een beetje in onze waarde laten, vind ik.
Ik ben er echt absoluut geen voorstander van dat er hier een 'tone police' gaat patrouilleren die iedereen erop gaat wijzen waar ze het wel of niet over mogen hebben.

Ja, ik zie ook genoeg reacties die me nauwelijks interesseren of zelfs storen, maar dat zullen ongetwijfeld ook mensen over genoeg van mijn posts vinden.
Kwestie van leven en laten leven dus.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.168
4.314
De line-up van Alcatraz wordt hier in het GMM-topic besproken, JUIST omdat die ook zeer relevant is voor de line-up van GMM, evenals line-ups van andere metalfestivals plus de metalbands die op Werchter staan.
Dat zal niet anders zijn in de topics van de mainstream festivals, lijkt me.

Als bezoeker van beide festivals kijk ik wel regelmatig in het Alcatraz-topic, hoewel ik dat ook vaak vergeet, en dan weer een pagina of zo gemist heb (zoals ook nu weer kom ik net achter..).
Maar je kunt mensen niet dwingen om in andere topics te gaan lezen en reageren.
Behalve dan door zeer streng te gaan modereren natuurlijk, maar dat wil blijkbaar helemaal niemand hier..
Dat zou dan ook de doodsteek van een forum kunnen zijn, weet ik uit ervaring (ik heb ooit een zeer populair sportforum met een hele levendige, informele forumgemeenschap compleet zien doodbloeden door toedoen van hun eigen moderators).
Da’s ook niet helemaal wat ik zei hé. Als het relevant is, kan het best ter sprake komen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken