Ik kwam eigenlijk hier kijken net omdat ik zag dat jij erin had gereageerd - iets wat ik normaal niet echt verwacht, dus dacht 'hah, laat ik nog 's een kijkje nemen, want Thijs post hier niet zo vaak' dus ik had inderdaad geen flauw idee wat er speelde. Het voelt inderdaad wel een beetje als een bubbel waar ik over de tijd heen minder en minder affiniteit mee heb, terwijl als er concertreviews zijn die ook gewoon in het desbetreffende topic kunnen, evenals albums, welke kaartjes je hebt gekocht, concertaankondigingen, andere festivals etc.
Het voelt ook, en dat is niet om denigrerend over te komen, een beetje lui om andere plekken op dit forum te mijden en enkel en alleen dit topic te gebruiken om hier over vanalles en nog wat te hebben. In het Werchter-topic, zijn er subthreads naar artiesten bio's die interessant kunnen zijn, campingervaringen. Bij Lowlands en BKS waren er voorspel-wedstrijdjes, een topic rond eigen ervaringen over het festival. Het topic van Bruce Springsteen heeft 93 (!) pagina's, Tool heeft er 8 en Metallica 15. Bedoel maar..
Het is niet omdat ik niet naar GMM ga dat ik 1) niet wil meelezen over GMM en 2) niet geïnteresseerd zou zijn in metal en/of metalgerelateerde zaken. Aanvankelijk stond het GMM-topic ook helemaal niet op de hoofdpagina van het forum overigens, maar onder 'overige Belgische festivals' waar je onder meer ook Dour, Les Ardentes of Alcatraz terug vindt (wie herinnert zich die tijd nog?). Dus het feit dat GMM zich tot zo'n levend, actief deel van het forum heeft gemaakt, is cool. Het is alleen jammer dat het enkel 'hier' is dat de actie gebeurd en niet ook elders. Bovendien is het toch net interessant om te lezen hoe verschillend en verscheiden mensen hun smaken, belevingen en meningen zijn in diverse topics? Dat een Kensington review onder of boven een Cannibal Corpse review kan staan, maakt net dit forum zo mooi. Ik denk dat je mensen wat onderschat,
@Querulante Partij.