Daās ook niet helemaal wat ik zei hĆ©. Als het relevant is, kan het best ter sprake komen.
Sorry, wellicht wat verkeerd geĆÆnterpreteerd dan.
Ik begrijp je punt wel, maar natuurlijk heb je dan altijd nog de eeuwige discussie over wat wel en niet relevant is.
Zelf zie ik niet heel veel problemen met af en toe off-topic gaan (net als de meesten hier, neem ik aan), zeker gezien we ooit hebben afgesproken dit topic als algemeen metal-topic te gebruiken.
Natuurlijk kon toen nog niemand bevroeden dat dit topic zo zou exploderen...
De oorzaak van deze explosie ligt in mijn ogen niet zozeer in de inhoud van de posts, want die verschillen nauwelijks van topics over andere festivals.
In de eerste plaats ligt het toch gewoon vooral in de toename van het aantal actieve leden, en het aantal posts dat die actieve leden plaatsen. Er zijn nu eenmaal heel wat veel-posters in dit topic (mijzelf allerminst uitgesloten natuurlijk).
Daarnaast speelt ook de lengte van veel posts daarbij een rol.
Een pagina vol met reacties van een of enkele zinnen leest toch een stuk vlotter weg dan een pagina vol met epistels van meerdere alinea's (zoals deze post dus...
).
Ik zou zoals al eerder gezegd (net als anderen) wel wat voelen voor een extra GMM-topic dat zich beperkt tot wat meer on-topic zaken (zou voor andere festivals overigens ook geen overbodige luxe zijn, volgens mij).
Dit topic kan dan verder zo blijven als het is, een 'kantine' waar iedereen naar hartenlust over alles wat metal is kan kletsen.
Om te voorkomen dat andere topics dood dreigen te lopen, kan er wat vaker gebruik worden gemaakt van linkjes naar die andere topics.
Mocht je ergens iets interessants hebben gepost, laat dan ook even een kleine 'teaser' met linkje achter in het algemene topic, dan weet ik zeker dat het door veel meer mensen gelezen zal worden.
Ook 'zware', lange discussies mogen van mij best op een gegeven moment verplaatst worden naar een nieuwe thread ofzo, met duidelijke link zodat alle geĆÆnteresseerden kunnen volgen.