Graspop Metal Meeting 2023

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.435
2.993
Yannick zei:
het is en blijft een FL-forum, geen GMM-forum

Daar zit dan ook waarschijnlijk mijn onduidelijkheid. Ik heb dit nooit gezien als Festileaks-forum. Maar wel echt als Graspop-forum. Dan zal daar mijn onwetendheid uit voortvloeien. Had dit niet gezien als subthread.šŸ˜”
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.266
7.585
Als ik even tussen al het gelul over de toekomst van dit topic nog iets inhoudelijks mag posten:

Vandaag naar Bloodywood geweest om even te kijken voor jullie of het de moeite is om ze te gaan checken op Graspop. Samenvatting: wat een fantastische live show hebben die gasten zeg, wauw. Echt Ć©Ć©n groot feest. Heeft ook altijd een charme om een band te zien in zo'n klein zaaltje te zien. Laatste keer dat ik in de kleine zaal van de Melkweg ben geweest is te lang geleden. De toevoeging live versus album is gewoon zo groot bij deze band. Ook voor het eerst een band ontmoet, en op de foto geweest met de 2 zangers! Ik kijk nu al uit naar hun show op Graspop :)

Deze post had ik trouwens kunnen posten in:
- in het Graspop topic, want ze staan op Graspop dit jaar
- in het zogenaamde nieuwe 'metalhead' topic
- in het ik ben geweest naar... topic
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
857
2.515
Als ik even tussen al het gelul over de toekomst van dit topic nog iets inhoudelijks mag posten:

Vandaag naar Bloodywood geweest om even te kijken voor jullie of het de moeite is om ze te gaan checken op Graspop. Samenvatting: wat een fantastische live show hebben die gasten zeg, wauw. Echt Ć©Ć©n groot feest. Heeft ook altijd een charme om een band te zien in zo'n klein zaaltje te zien. Laatste keer dat ik in de kleine zaal van de Melkweg ben geweest is te lang geleden. De toevoeging live versus album is gewoon zo groot bij deze band. Ook voor het eerst een band ontmoet, en op de foto geweest met de 2 zangers! Ik kijk nu al uit naar hun show op Graspop :)

Deze post had ik trouwens kunnen posten in:
- in het Graspop topic, want ze staan op Graspop dit jaar
- in het zogenaamde nieuwe 'metalhead' topic
- in het ik ben geweest naar... topic
Gaaf! Had je een VIP ticket oid, of kwamen ze na de show bij de merch stand?
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.655
3.338
Als ik even tussen al het gelul over de toekomst van dit topic nog iets inhoudelijks mag posten:

Vandaag naar Bloodywood geweest om even te kijken voor jullie of het de moeite is om ze te gaan checken op Graspop. Samenvatting: wat een fantastische live show hebben die gasten zeg, wauw. Echt Ć©Ć©n groot feest. Heeft ook altijd een charme om een band te zien in zo'n klein zaaltje te zien. Laatste keer dat ik in de kleine zaal van de Melkweg ben geweest is te lang geleden. De toevoeging live versus album is gewoon zo groot bij deze band. Ook voor het eerst een band ontmoet, en op de foto geweest met de 2 zangers! Ik kijk nu al uit naar hun show op Graspop :)

Deze post had ik trouwens kunnen posten in:
- in het Graspop topic, want ze staan op Graspop dit jaar
- in het zogenaamde nieuwe 'metalhead' topic
- in het ik ben geweest naar... topic
Hoe gaat het tegenwoordig met hun bindteksten tussen de liedjes? Duren die nog altijd 5 minuten, inclusief het hele politieke stelsel in India? šŸ˜†
 
  • Haha
Waarderingen: MetalLimbo

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.266
7.585
Hoe gaat het tegenwoordig met hun bindteksten tussen de liedjes? Duren die nog altijd 5 minuten, inclusief het hele politieke stelsel in India? šŸ˜†
Ja dat is niet veranderd helaas, speelden een uur en dat was inclusief al het gelul tussendoor. Hopelijk wordt dat beter als ze wat meer nummers hebben. Ben benieuwd.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.559
3.149
Op Graspop zullen ze normaal niet veel meer dan een halfuur krijgen verwacht ik. Dan lullen ze ook al gauw wat minder lijkt me.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.655
3.338
Op Graspop zullen ze normaal niet veel meer dan een halfuur krijgen verwacht ik. Dan lullen ze ook al gauw wat minder lijkt me.
Ze hebben op Alcatraz vorig jaar nochtans serieus hun best gedaan om even lang te praten als muziek te spelen...
Ik snap ook wel dat ze hun startbasis een stukje willen meegeven met de nummers, maar het haalde helaas ook telkens alle vaart uit de show. Ik heb dan liever dat ze dat even 1 moment als lange uitleg doen dan na ongeveer elk nummer nog wat extra te vertellen. Soit, zullen ze hopelijk mettertijd wel leren.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.418
6.102
Op Graspop zullen ze normaal niet veel meer dan een halfuur krijgen verwacht ik. Dan lullen ze ook al gauw wat minder lijkt me.
Dat is maar net hoe belangrijk ze het vinden om hun publiek te onderwijzen over het politieke stelsel van India natuurlijk. Is misschien wel belangrijker dan de muziek, you never know ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

RubenJS

Support act
18 feb 2023
857
2.515
Dat is maar net hoe belangrijk ze het vinden om hun publiek te onderwijzen over het politieke stelsel van India natuurlijk. Is misschien wel belangrijker dan de muziek, you never know ;)
Ben nu eigenlijk wel benieuwd naar hun boodschap over het politieke stelsel in Indiaā€¦ al hoop ik ook van harte dat ze bij de show op Graspop de vaart er lekker in houden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.266
7.585
Dit maakt voor mij wel dat ik nadenk of ik wel zin heb om naar Bloodywood te gaan. Foo Fighters vind ik ook een vreselijke band door dat eindeloze gezwets van Dave Grohl. Doe mij dan maar een Maynard James Keenan. Al speelt hij het liefst van achter de gordijnen.
Als ik moet kiezen dan zal ik ook kiezen voor Maynard, maar ik ben bang dat die clash niet Ć©Ć©n van de opties zal zijn
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.783
7.619
Nog nooit Disturbed en Foo Fighters live gezien, en ook dit jaar geen Disturbed (geen ticket voor die dag), dus geen idee hoe dramatisch dat dan is. Maar ik zal toch niet de enige zijn die bindteksten en publieksinteractie een belangrijk onderdeel van een show vind?

Powerwolf en Devin Townsend is live een stuk leuker dan een band die alleen maar de nummers speelt en verder niks. Maar dus geen idee hoe die twee zich verhouden tot Disturbed en Foo Fightersā€¦

Als ik wil dat ze alleen maar hun liedjes spelen, dan zet ik thuis wel de muziek op.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

EddiePlaysBass

Randprogramma
23 jun 2022
149
311
Nog nooit Disturbed en Foo Fighters live gezien, en ook dit jaar geen Disturbed (geen ticket voor die dag), dus geen idee hoe dramatisch dat dan is. Maar ik zal toch niet de enige zijn die bindteksten en publieksinteractie een belangrijk onderdeel van een show vind?

Powerwolf en Devin Townsend is live een stuk leuker dan een band die alleen maar de nummers speelt en verder niks. Maar dus geen idee hoe die twee zich verhouden tot Disturbed en Foo Fightersā€¦

Als ik wil dat ze alleen maar hun liedjes spelen, dan zet ik thuis wel de muziek op.

Die ene keer dat ik Devin T gezien heb, stoorde ik me aan zijn geleuter MAAR het was wel onderdeel van zijn show, voor zover ik kon inschatten. Het is dus niet zo dat de boel compleet stilviel zodat hij een monoloog van ettelijke minuten kon afsteken.

Uiteraard vind ik het ook prima als een band tussendoor wat duiding geeft bij een nummer. Uriah Heep heeft inmiddels meer overleden ex-bandleden dan dat er mensen opt podium staan, dus bij Between Two Worlds zal Mick Box altijd even stilstaan bij dat feit, en het nummer aan hen opdragen. En nu en dan krijg je een "next song is from waaaaay back" tekstje of zo.

Waar ik persoonlijk geen boodschap aan heb, is een ganse voordracht over het stokpaardje van de persoon met de microfoon. Ge moet al heel goed kunnen babbelen om iets interessants te zeggen tussen twee nummers door, en veel mensen denken helaas dat ze interessant zijn.
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
526
642
ach ik stoor me niet echt aan de niet graspop berichten op dit forum, leest wel lekker weg. en zo leer je wat bandjes kennen.
eigenlijk is het de schuld van graspop zelf die erg traag zijn met info.
even terug gekeken, op 3 mei vorig jaar kregen we al de 1ste foto's van de opbouw van het festival.

ga er van uit dat het hier straks weer volledig op graspop gericht zal zijn.
ouwehoeren over de laatste headliner, laatste dropje namen, de parkeer tarieven, de plattegrond, signeersessies en natuurlijk het onmogelijke blokkenschema met al zijn clashes.

op naar het mooiste festival GRASPOP !!! šŸ¤˜ šŸ»
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.228
10.657
Nog nooit Disturbed en Foo Fighters live gezien, en ook dit jaar geen Disturbed (geen ticket voor die dag), dus geen idee hoe dramatisch dat dan is. Maar ik zal toch niet de enige zijn die bindteksten en publieksinteractie een belangrijk onderdeel van een show vind?

Powerwolf en Devin Townsend is live een stuk leuker dan een band die alleen maar de nummers speelt en verder niks. Maar dus geen idee hoe die twee zich verhouden tot Disturbed en Foo Fightersā€¦

Als ik wil dat ze alleen maar hun liedjes spelen, dan zet ik thuis wel de muziek op.
Eens. Ik kan het vaak wel goed hebben die praatjes. Ff is wel een van de grote uitzonderingen.

Ook Bloodywood vond ik prima praatjes hebben, ik zag er vooral heel veel enthousiasme in van mannen met een missie. Niet gespeeld, echte passie. Ik ging daar wel lekker op bij Alcatraz. Pak ze ook sowieso mee op Graspop!
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Loek123

Gebruikers die dit onderwerp bekijken