Sorry maar dat zal toch echt wel meevallen. Kom op, als de Pinkpoppers en Werchtergangers het kunnen, dan kunnen de metalheads het ook wel.
Vind het zelf vrij storend dat hier de Alcatraz line up wordt doorgesproken, terwijl daar ook een apart topic voor is. Ik geloof echt niet dat het doods gaat worden, omdat er een apart metalldraadje is. Het zal alleen wat lastiger worden om de 666 pagina’s te halen.
Onderschat ons niet. We halen gewoon op elke metal-draad 666 pagina's.
Maar dit gezever over 666 pagina's schaar ik denk ik ook wel onder de 'vandaag is de dag' posts. Het is even leuk maar we (ook ik maak me er nu weer schuldig aan en de afgelopen weken vaker) gaan er te lang over door denk ik.
Nu ja, het is ook wel weer de schuld van Graspop. Er is nog steeds geen poster, er mist nog een headliner. En we weten nog geen podiumindeling. Terwijl het ook alweer van twee weken terug is dat Graspop met die worp van 28 acts kwam, waaronder best veel middelgrote namen.
Vraag me echt af waar het wachten toch op is. Het is uiterst uitzonderlijk dat een complete headliner van de grootste main stage (ja, dat vind ik wel: South vind ik aanzienlijk groter dan North gezien de acts die nu al wel bekend zijn) nog mist drie maanden voor aanvang van het festival. Dit moet een reden hebben. Enkele mogelijkheden die in me opkomen:
- Er is een headliner weggevallen. Meest realistische namen voor dit scenario: Avenged Sevenfold, Ozzy Osbourne. Ze zijn nu nog op zoek naar iets anders of proberen een act lager op de affiche door te schuiven. Meest logische acts voor doorschuiven: Gojira (van north naar south), Disturbed en Amon Amarth.
- Er is een headliner die nog altijd een embargo heeft op de (Europese) tour. Meest logische act: Avenged Sevenfold
- Er is een kleinere en controversiële headliner die gaat worden aangekondigd tezamen met de poster/podiumindeling/timetable. Meest logische act: Bring Me The Horizon
Veel meer opties zie ik niet meer. Of ze moeten echt met een klap van jewelste komen, maar de vrijdag is bovenin al aardig stacked met Gojira, Amon Amarth, Disturbed en Behemoth. Dan kom ik toch al echt gauw uit op een Linkin Park (met een nog onbekende zanger) of Tool.