Graspop Metal Meeting 2023

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.937
8.579
Wij hebben hier ooit, in onderlinge overeenkomst, gekozen om dit topic ook te gebruiken voor algemene metalinfo.
Het is mogelijk een beetje uit de hand gelopen, maar voor velen die hier actief zijn in de meest positieve zin van het woord.
Er kan van mijn part gerust een aparte 'chat over metal' komen, dan wordt het graspop forum gereduceerd tot een pagina of 100 - 150 en dan gebruiken we dat andere forum voor zowat al onze cafépraat over ALLES van metal.
Tuurlijk, dat zou ideaal zijn! Allez, mijn stem heb je. Er is namelijk gewoon een actief onderdeel 'muziek' hier. Maar goed, uiteindelijk gaat het over waar iedereen zich het leukst bij voelt.
 

Parfex

Randprogramma
23 feb 2023
138
267
Even offtopic en tevens meteen ook ontopic: misschien is de donderdag iets voor je als je wat minder in de metalhoek zit? Met Guns N Roses, Epica, Ghost, Alter Bridge en Mammoth WVH een best mooi rijtje namen die voor een breder publiek goed aantrekkelijk zijn. Kan je dit jaar rustig beginnen met een dagticket en dan volgend jaar meteen doorpakken met een weekend ticket.
Wou hier nog even op reageren want vind het een heel goede tip!

Ik heb het ook zo gedaan.
Vorig jaar de donderdag geweest: Maiden - Volbeat - Dropkick Murphys - Powerwolf - Beartooth - While She Sleeps - etc.
Dit was voor mij een vrij toegankelijke dag voor een eerste Graspop en dit jaar wordt het combi, mede omdat er een heel gevarieerd aanbod is.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.483
2.961
Wellicht vanwege de laatste doorkomst op Graspop in 2019.
Daar lulde die zanger toch niet zo heel veel? Oke, er is altijd een moment bij Disturbed dat de zanger het optreden stillegt om mensen met depressieve gedachten op te beuren en aan te geven dat ze echt hulp moeten zoeken als ze ermee rondlopen. Maar dit komt vanuit zijn hart (dat idee heb ik tenminste) en mede doordat ik er zelf ook veel te veel ervaring mee heb van diverse kanten vind ik het juist heel fijn. Maar dat is persoonlijk.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.620
7.339
Kan me niet herinneren dat er bij disturbed zoveel gekletst werd. Al wel een tijd terug dat ik ze live eens gezien heb. Hoe kom je zo bij disturbed trouwens?

Ik heb Disturbed nooit live gezien, dus ik weet het niet, maar als het over te veel praten tussen de nummers door gaat, dan zijn Foo Fighters en Disturbed de eersten die genoemd worden
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenJS

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
Jezus over wat zijn we bezig, 'drempelverhogend'? 😅 Het is letterlijk op een ander topic klikken. Denk dat een metaltopic een heel fijne toevoeging kan zijn als je kijkt naar dit topic.

Feit is dit meer lijkt op een slowchat over metal dan praten over (geruchten, leaks namen) van het festival Graspop. Want dat nog steeds waar dit topic voor bestemd is.
Noem dit topic dan gewoon Metalpraat o.i.d... What's in a name...
Dan gaat 9/10 gebruikers gewoon hier verder zoals we bezig waren, en zal er sporadisch een berichtje verschijnen in het "echte graspop"-topic die maar doods zal zijn denk ik, maar waar het wel overzichtelijk zal zijn voor de verloren gelopen geïnteresseerde passant :p

Je kan hier wel zeggen dat enkele subdraadjes veel pagina's halen, zoals Bruce Springsteen. Niet vergeten dat dat draadje wel werd opgericht in 2014...
 

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
451
251
Ik heb een tijdje met exact dezelfde gedachte gezeten. Ik zag echter dat Kiss nooit vaker dan 2x achter elkaar optreedt dit jaar. Als ze 16 juni Graspop aandoen hebben ze wel opeens 3x op een rij een show. Ik denk dat ze dat niet meer trekken en dat daarmee deze kans niet zo heel groot is.
Lijkt me praktisch ook heel gedoe, want moeten ze iedereen die een ticket heeft gekocht voor de show in paleis 12 terugbetalen. En bovendien zou het voor graspop ook een slechte zet zijn als de ticketverkoop voor die zaalshow zo slecht gaat. Dus dit scenario lijkt me heel onwaarschijnlijk.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.162
4.292
Noem dit topic dan gewoon Metalpraat o.i.d... What's in a name...
Dan gaat 9/10 gebruikers gewoon hier verder zoals we bezig waren, en zal er sporadisch een berichtje verschijnen in het "echte graspop"-topic die maar doods zal zijn denk ik, maar waar het wel overzichtelijk zal zijn voor de verloren gelopen geïnteresseerde passant :p

Je kan hier wel zeggen dat enkele subdraadjes veel pagina's halen, zoals Bruce Springsteen. Niet vergeten dat dat draadje wel werd opgericht in 2014...

Sorry maar dat zal toch echt wel meevallen. Kom op, als de Pinkpoppers en Werchtergangers het kunnen, dan kunnen de metalheads het ook wel.

Vind het zelf vrij storend dat hier de Alcatraz line up wordt doorgesproken, terwijl daar ook een apart topic voor is. Ik geloof echt niet dat het doods gaat worden, omdat er een apart metalldraadje is. Het zal alleen wat lastiger worden om de 666 pagina’s te halen.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave en Joslittel

BlackRamIndian

Randprogramma
15 dec 2022
121
215
Zeker bij in Leiden! En je geeft de medeforummers te weinig eer want de naam komt hier weleens voorbij, iig Nikita is ook fan. Dat nieuwe album is echt meesterlijk, ongelofelijk knap stukje werk dat ik ze heel graag live zie opvoeren. Ik heb ze ook op Graspop leren kennen dus hopelijk zit in 2024 een festivaltour erin voor ze.
Ja hoor, hier nog eentje, fantastische onderscheidende band, ik ga ze meepakken bij onze oosterburen! Dat nieuwe album is idd veelbelovend. Ik heb ze twee keer live gezien, beiden keren op GMM en heb ze daar ook live leren kennen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.632
3.254
Vind het zelf vrij storend dat hier de Alcatraz line up wordt doorgesproken, terwijl daar ook een apart topic voor is.
Nochtans is ook dat niet onlogisch, omdat bands die daar staan voor 99% uitgesloten kunnen worden voor deze editie graspop. En zo worden in andere topics evengoed aankondigingen van andere festivals aangehaald, om exact diezelfde reden (voor Werchter grotere kans als ze in NL op een festival staan die periode, of kleinere kans als ze in België op een ander festival beland zijn). Dat je daar dan verder ook reacties op krijgt dat je jammer vindt dat band X of Y daar beland is, is dus ook niet onlogisch.
Ik vind veel van die andere topics gewoon belachelijk saai, er mag dan wel met interesse gelezen worden, maar er is geen interactie, er volgt zelden een leuke discussie op, andere aanraders of vergelijkingen, wat je hier constant wel hebt. Dat allemaal willen opsplitsen naar subthreads voor concertervaringen als draadje, nieuwe releases als draadje, lijkt me dus echt een dooddoener voor de gezelligheid die hier hangt.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.828
Jezus over wat zijn we bezig, 'drempelverhogend'? 😅 Het is letterlijk op een ander topic klikken. Denk dat een metaltopic een heel fijne toevoeging kan zijn als je kijkt naar dit topic.

Feit is dit meer lijkt op een slowchat over metal dan praten over (geruchten, leaks namen) van het festival Graspop. Want dat nog steeds waar dit topic voor bestemd is.
Kan natuurlijk precies hetzelfde maar dan omgekeerd zeggen over het argument dat het verdelen in meerdere topics drempelverlagend zou zijn heh. “Het is letterlijk één topic om bij te lezen, waar zijn we in vredesnaam over bezig!?”

Het was juist zo fijn om constructief perspectieven uit te wisselen, als je zo bot gaat doen hou je er dan buiten aub.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.162
4.292
Nochtans is ook dat niet onlogisch, omdat bands die daar staan voor 99% uitgesloten kunnen worden voor deze editie graspop. En zo worden in andere topics evengoed aankondigingen van andere festivals aangehaald, om exact diezelfde reden (voor Werchter grotere kans als ze in NL op een festival staan die periode, of kleinere kans als ze in België op een ander festival beland zijn). Dat je daar dan verder ook reacties op krijgt dat je jammer vindt dat band X of Y daar beland is, is dus ook niet onlogisch.
Ik vind veel van die andere topics gewoon belachelijk saai, er mag dan wel met interesse gelezen worden, maar er is geen interactie, er volgt zelden een leuke discussie op, andere aanraders of vergelijkingen, wat je hier constant wel hebt. Dat allemaal willen opsplitsen naar subthreads voor concertervaringen als draadje, nieuwe releases als draadje, lijkt me dus echt een dooddoener voor de gezelligheid die hier hangt.
Dat is toch ook niet het voorstel?

En er is een verschil tussen een ander festival aanhalen omdat daardoor namen afvallen of juist waarschijnlijker worden en een ander festival helemaal bespreken.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.483
2.961
Sorry maar dat zal toch echt wel meevallen. Kom op, als de Pinkpoppers en Werchtergangers het kunnen, dan kunnen de metalheads het ook wel.

Vind het zelf vrij storend dat hier de Alcatraz line up wordt doorgesproken, terwijl daar ook een apart topic voor is. Ik geloof echt niet dat het doods gaat worden, omdat er een apart metalldraadje is. Het zal alleen wat lastiger worden om de 666 pagina’s te halen.
Onderschat ons niet. We halen gewoon op elke metal-draad 666 pagina's.
Maar dit gezever over 666 pagina's schaar ik denk ik ook wel onder de 'vandaag is de dag' posts. Het is even leuk maar we (ook ik maak me er nu weer schuldig aan en de afgelopen weken vaker) gaan er te lang over door denk ik.

Nu ja, het is ook wel weer de schuld van Graspop. Er is nog steeds geen poster, er mist nog een headliner. En we weten nog geen podiumindeling. Terwijl het ook alweer van twee weken terug is dat Graspop met die worp van 28 acts kwam, waaronder best veel middelgrote namen.
Vraag me echt af waar het wachten toch op is. Het is uiterst uitzonderlijk dat een complete headliner van de grootste main stage (ja, dat vind ik wel: South vind ik aanzienlijk groter dan North gezien de acts die nu al wel bekend zijn) nog mist drie maanden voor aanvang van het festival. Dit moet een reden hebben. Enkele mogelijkheden die in me opkomen:

- Er is een headliner weggevallen. Meest realistische namen voor dit scenario: Avenged Sevenfold, Ozzy Osbourne. Ze zijn nu nog op zoek naar iets anders of proberen een act lager op de affiche door te schuiven. Meest logische acts voor doorschuiven: Gojira (van north naar south), Disturbed en Amon Amarth.
- Er is een headliner die nog altijd een embargo heeft op de (Europese) tour. Meest logische act: Avenged Sevenfold
- Er is een kleinere en controversiële headliner die gaat worden aangekondigd tezamen met de poster/podiumindeling/timetable. Meest logische act: Bring Me The Horizon

Veel meer opties zie ik niet meer. Of ze moeten echt met een klap van jewelste komen, maar de vrijdag is bovenin al aardig stacked met Gojira, Amon Amarth, Disturbed en Behemoth. Dan kom ik toch al echt gauw uit op een Linkin Park (met een nog onbekende zanger) of Tool.
 

MasterJub

Randprogramma
12 okt 2022
206
447
Dames en heren ik vind het allemaal retegezellig en het is voor het eerst in jaren dat ik weer eens actief raak op een forum. Waar we praten maakt we geen bal uit, zolang we maar al onze mooie avonturen en ideeën kunnen delen :D
Misschien dat op het o zo mooie Graspop ik zelfs een bezoekje kom brengen aan de meeting en met jullie het statiegeld-hardcup-bierglas hef, op nog vele moshpits, drumrolls, grunts en gitaarriffs!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Nochtans is ook dat niet onlogisch, omdat bands die daar staan voor 99% uitgesloten kunnen worden voor deze editie graspop. En zo worden in andere topics evengoed aankondigingen van andere festivals aangehaald, om exact diezelfde reden (voor Werchter grotere kans als ze in NL op een festival staan die periode, of kleinere kans als ze in België op een ander festival beland zijn). Dat je daar dan verder ook reacties op krijgt dat je jammer vindt dat band X of Y daar beland is, is dus ook niet onlogisch.
Ik vind veel van die andere topics gewoon belachelijk saai, er mag dan wel met interesse gelezen worden, maar er is geen interactie, er volgt zelden een leuke discussie op, andere aanraders of vergelijkingen, wat je hier constant wel hebt. Dat allemaal willen opsplitsen naar subthreads voor concertervaringen als draadje, nieuwe releases als draadje, lijkt me dus echt een dooddoener voor de gezelligheid die hier hangt.
Opdelen in allerlei verschillende subfora is ook helemaal niet wat ik in mijn hoofd heb. Simpelweg een los metaltopic waar je lekker mag losgaan over alles metal gerelateerd. Als je daar je concertreview wil plaatsen, vooral doen. Ik lees namelijk aan de andere kant ook dat mensen met een lichte interesse in Graspop inmiddels zijn afgehaakt hier, dat vind ik dan ook weer jammer
 
  • Leuk
Waarderingen: duck, nikita en Rockbeer

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Dames en heren ik vind het allemaal retegezellig en het is voor het eerst in jaren dat ik weer eens actief raak op een forum. Waar we praten maakt we geen bal uit, zolang we maar al onze mooie avonturen en ideeën kunnen delen :D
Misschien dat op het o zo mooie Graspop ik zelfs een bezoekje kom brengen aan de meeting en met jullie het statiegeld-hardcup-bierglas hef, op nog vele moshpits, drumrolls, grunts en gitaarriffs!
Ja dat gaan we zeker doen! Ik durf mijn geld erop te zetten dat het de zondag gaat worden. Op Koekdoos na voor iedereen de rustigste dag :) en dan hebben we veel om over na te praten.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.550
11.030
Kan natuurlijk precies hetzelfde maar dan omgekeerd zeggen over het argument dat het verdelen in meerdere topics drempelverlagend zou zijn heh. “Het is letterlijk één topic om bij te lezen, waar zijn we in vredesnaam over bezig!?”

Het was juist zo fijn om constructief perspectieven uit te wisselen, als je zo bot gaat doen hou je er dan buiten aub.
Dat ligt je drempel ook niet al te hoog. Niet bepaald bot wat Matthew zegt, hooguit wat direct. Maar enfin, van één topic meer ga je niet dood. Gaat mij meer erom dat ik niet doodgegooid hoef te worden met slowchat zoals op iedere pagina met twintig uit de 25 berichten gebeurt. Als je dan een topic hebt voor dat, wat Jos opperde (en waar ik vanuit ga dat dat ook het plan was achter de schermen), dan hoef je als geïnteresseerde in Graspop gewoon het Graspoptopic in de gaten te houden. Het belangrijkste nieuws dat in 'Het Zwaarste Gesprek' (of wat de titel ook wordt) dat wel Graspop-gerelateerd is, filtert iemand eruit en dat wordt in het Graspoptopic gezet. Ik zie het probleem echt niet, aangezien het gezever van sommigen gewoon door kan gaan, alleen onder een andere naam.

Dit is misschien wel bot.
 

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159
Hoi allen,

Een paar vrienden en ik zouden vanavond naar Bitterzoet voor een Dune Rats concert (superleuke Australische punkband).

Echter kunnen we niet meer. Is er iemand die deze kaartjes wil? Voor nop uiteraard. We hebben er in ieder geval 3, mogelijk 4.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: wenteldave

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.632
3.254
Dat is toch ook niet het voorstel?

En er is een verschil tussen een ander festival aanhalen omdat daardoor namen afvallen of juist waarschijnlijker worden en een ander festival helemaal bespreken.
Het is aan bod gekomen als voorstel.

Hier belanden we dan weer aan de kip of het ei lijkt me.
We doen met enkelen ons best in het Alcatraz topic, maar daar zijn we met 5 mensen 'actief', nl. degene die écht van plan zijn om te gaan. Hier hangt veel meer volk, misschien een heel aantal die niet bekend zijn met Alcatraz (dat is een heel stuk rijden vanuit Nederland), dus die gaan ook niet zomaar naar dat draadje gaan waardoor een gesprek hier makkelijker op gang komt dan in dat Alcatraz topic zelf.

Anyway, ik laat het hierbij.
We zien wel waar het uitkomt en dan kunnen we nog "Go ahead and jump" of "We're not gonna take it" zingen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71 en jonasvh

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.654
814
Ja dat gaan we zeker doen! Ik durf mijn geld erop te zetten dat het de zondag gaat worden. Op Koekdoos na voor iedereen de rustigste dag :) en dan hebben we veel om over na te praten.
Ik zit net eens goed te kijken naar die zondag, maar inderdaad, tijd zat voor een meeting, ik kom ook niet veel verder dan Hollwyood Vampires, DL, en daarna MC, zit me zelfs af te vragen of die dag het geld wel waard gaat zijn, maar wil heel graag DL zien(jeugdsentiment)
Edit: Denk dat Hannover dan een betere optie gaat zijn
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.828
Dat ligt je drempel ook niet al te hoog. Niet bepaald bot wat Matthew zegt, hooguit wat direct. Maar enfin, van één topic meer ga je niet dood. Gaat mij meer erom dat ik niet doodgegooid hoef te worden met slowchat zoals op iedere pagina met twintig uit de 25 berichten gebeurt. Als je dan een topic hebt voor dat, wat Jos opperde (en waar ik vanuit ga dat dat ook het plan was achter de schermen), dan hoef je als geïnteresseerde in Graspop gewoon het Graspoptopic in de gaten te houden. Het belangrijkste nieuws dat in 'Het Zwaarste Gesprek' (of wat de titel ook wordt) dat wel Graspop-gerelateerd is, filtert iemand eruit en dat wordt in het Graspoptopic gezet. Ik zie het probleem echt niet, aangezien het gezever van sommigen gewoon door kan gaan, alleen onder een andere naam.

Dit is misschien wel bot.
Ik snap die wens ook nog steeds wel. Wat mij in het verkeerde keelgat schiet, is om in die bewoording te doen alsof de bezwaren tegen het topic opsplitsen onzin zijn, terwijl het gewoon een ander perspectief betreft, wat net zo waardevol is als elk andere. Ik reageer gewoon op Yannicks bericht dat hij het drempelverlagend zou vinden als het in meerdere topics zou worden opgedeeld, blijkbaar is dat een valide perspectief, maar is het zwaar overdreven om dat juist drempelverhogend te noemen? Misschien is “bot” niet het juiste woord, maar kloppen doet het niet, voor mij.

Wellicht vat ik het zwaarder op dan het bedoeld is. Maar na het constructieve gesprek van gisteren avond vond ik deze reactie zwaar uit de toon vallen. Dus reageer ik daar op 🤷🏻‍♂️
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken