Ik heb zomaar een pagina gekozen uit de 779 en het gaat daar over Frans Bauer, Helmut Lotti, Red Hot Chili Peppers en een duidelijk neppe aankondiging van Guns N' Roses. Dit staat echt niet op zichzelf. Tuurlijk is 20 van de 25 overdreven, maar laat het de helft zijn. Dit wijkt wel af met andere topics, al heeft het wel wat weg van discussies in het Pinkpoptopic (waar ik me vanzelfsprekend ook aan erger). Speculaties over een line-up en discussies over artiesten vind ik prima, hoor (al is die laatste ook tot een bepaalde hoogte, anders kan je er gewoon een eigen topic voor creëren).
Dat laatste is zeker zo, maar daar zitten ook grenzen aan. Op een gegeven moment vinden ze me in een café ook vervelend als ik maar blijf lullen en lullen en gooien ze me eruit (bij wijze van uiteraard). Maar dat van die topics uit elkaar trekken was toch ook het punt? Kan ik bovenstaande links laten liggen en de discussies over Graspop zelf wel overzichtelijk volgen.
Ik baal hier vooral van omdat, toen ik hier lid werd, het een ander verhaal was. Toen, voor mijn gevoel althans, was er ook geen drang om alles maar neer te plempen, iets wat ik nu toch mis. Toendertijd hebben we inderdaad besloten om het topic iets breder te trekken, en lukte het ook om best on-topic te blijven, maar dat is nu simpelweg uit de klauwen gelopen. Lijkt me dan niet meer dan logisch om er wat meer structuur in te krijgen.