Graspop Metal Meeting 2023

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.068
7.209
Ik zit net eens goed te kijken naar die zondag, maar inderdaad, tijd zat voor een meeting, ik kom ook niet veel verder dan Hollwyood Vampires, DL, en daarna MC, zit me zelfs af te vragen of die dag het geld wel waard gaat zijn, maar wil heel graag DL zien(jeugdsentiment)
Flink inluisteren, ik weet niet goed wat je muzieksmaak is maar staat echt wel wat kwaliteit op die dag. Denk dat vooral @Koekdoos en @jonasvh je wel een paar tips kunnen geven, op basis van de 3 acts die je noemt.
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.326
6.443
Dat ligt je drempel ook niet al te hoog. Niet bepaald bot wat Matthew zegt, hooguit wat direct. Maar enfin, van één topic meer ga je niet dood. Gaat mij meer erom dat ik niet doodgegooid hoef te worden met slowchat zoals op iedere pagina met twintig uit de 25 berichten gebeurt. Als je dan een topic hebt voor dat, wat Jos opperde (en waar ik vanuit ga dat dat ook het plan was achter de schermen), dan hoef je als geïnteresseerde in Graspop gewoon het Graspoptopic in de gaten te houden. Het belangrijkste nieuws dat in 'Het Zwaarste Gesprek' (of wat de titel ook wordt) dat wel Graspop-gerelateerd is, filtert iemand eruit en dat wordt in het Graspoptopic gezet. Ik zie het probleem echt niet, aangezien het gezever van sommigen gewoon door kan gaan, alleen onder een andere naam.

Dit is misschien wel bot.
Goed, ik vind dit toch ook wel weer wat overdreven, Dave. Over 'vandaag is de dag' hebben we inmiddels wel een consensus bereikt dat dit inderdaad een tandje of twee minder kan. Maar buiten dat zie ik niet gek veel verschillen met de topics over andere festivals. Ik lees daar actief mee en wat ik in die topics zie zijn min of meer dezelfde de onderwerpen als hier: speculaties over de line-up, discussies over de aangekondigde artiesten, ervaringen uit het verleden, enthousiasme of juist teleurstelling na aankondigingen. Ok, men plaatst hier inderdaad wat vaker ervaringen over concerten waar ze geweest zijn, maar dat is toch geen slowchat?

Het lijkt mij ook prima om het één en ander uit elkaar te trekken, zoals ik eerder al zei. En bijvoorbeeld een topic te reserveren waar het enkel gaat over de aankondigingen van Graspop, zodat het overzichtelijk blijft voor minder actieve leden. Maar de essentie van een forum is toch juist dat je een virtueel café bent, waar je mensen kunt ontmoeten met een gedeelde passie?
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.452
7.027
Ik zit net eens goed te kijken naar die zondag, maar inderdaad, tijd zat voor een meeting, ik kom ook niet veel verder dan Hollwyood Vampires, DL, en daarna MC, zit me zelfs af te vragen of die dag het geld wel waard gaat zijn, maar wil heel graag DL zien(jeugdsentiment)
Edit: Denk dat Hannover dan een betere optie gaat zijn

Skid Row past er zeker sowieso al goed bij: Youth Gone Wild, I Remember You, 18 and Life en Slave To The Grind kan je aanzetten.

Dirkschneider is volgens mij de versie waar Udo alleen Accept nummers speelt; denk aan Balls To The Wall

Verder namen die mij nog interessant lijken: Generation Sex en Kissin Dynamite.

Dan heb je een goede basis die zal aansluiten bij DL en MC
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.648
796
Skid Row past er zeker sowieso al goed bij: Youth Gone Wild, I Remember You, 18 and Life en Slave To The Grind kan je aanzetten.

Dirkschneider is volgens mij de versie waar Udo alleen Accept nummers speelt; denk aan Balls To The Wall

Verder namen die mij nog interessant lijken: Generation Sex en Kissin Dynamite.

Dan heb je een goede basis die zal aansluiten bij DL en MC
Skid Row was ik inderdaad vergeten,En ja, Dirkschneider natuurlijk ook. Generation Sex en Kissin Dyanmite moet ik eens beluisteren, al kan ik geloof ik alleen die laatste echt beluisteren als ik het goed heb ;)
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Ik draag hier vrij weinig bij maar vind het wel ontzettend leuk om al het enthousiasme en die posts te lezen. Dat maakt het Graspoptopic ook speciaal. Het lijkt op een enorm warme club, waarin steeds nieuwe mensen met open armen worden verwelkomt om over metal en Graspop te praten. Vrij laagdrempelig om in te duiken (je hoeft niet perse die 20 pagina's die er steeds bij komen te lezen om bij te blijven imo, maar leuk is het wel) en bij elke aankondiging weet je dat het daar een tijd over zal gaan dus kun je dan inspringen om weer wat bij te lezen en mee te volgen.

Is het geen idee om gewoon een ''aankondiging voor Graspop'' topic te maken, zoals @jamel voorstelt, waarin mensen die het alleen over de aankondigingen en nieuwe namen willen hebben daarover kunnen discusseren en niks ondersneeuwd en dit (en toekomstige Graspop topics) gewoon blijft zoals het is? Zou jammer zijn als het uiteindelijk over allerlei subtopics verspreidt wordt en de discussies dan langzaam doodbloeden.

Wellicht is een poll een idee mods? Dan kunnen we zien waar bij het merendeel de voorkeur naar uitgaat.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
Skid Row was ik inderdaad vergeten,En ja, Dirkschneider natuurlijk ook. Generation Sex en Kissin Dyanmite moet ik eens beluisteren, al kan ik geloof ik alleen die laatste echt beluisteren als ik het goed heb ;)
Generation Sex is een samensmelting van bandleden uit Generation X en de Sex Pistols.

Hier de recentste (en voorlopig enige) setlist waar je je op kan baseren: https://www.setlist.fm/setlist/generation-sex/2018/the-roxy-west-hollywood-ca-53bcf371.html
 
  • Leuk
Waarderingen: Rick1617899545

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.373
10.208
Goed, ik vind dit toch ook wel weer wat overdreven, Dave. Over 'vandaag is de dag' hebben we inmiddels wel een consensus bereikt dat dit inderdaad een tandje of twee minder kan. Maar buiten dat zie ik niet gek veel verschillen met de topics over andere festivals. Ik lees daar actief mee en wat ik in die topics zie zijn min of meer dezelfde de onderwerpen als hier: speculaties over de line-up, discussies over de aangekondigde artiesten, ervaringen uit het verleden, enthousiasme of juist teleurstelling na aankondigingen. Ok, men plaatst hier inderdaad wat vaker ervaringen over concerten waar ze geweest zijn, maar dat is toch geen slowchat?

Het lijkt mij ook prima om het één en ander uit elkaar te trekken, zoals ik eerder al zei. En bijvoorbeeld een topic te reserveren waar het enkel gaat over de aankondigingen van Graspop, zodat het overzichtelijk blijft voor minder actieve leden. Maar de essentie van een forum is toch juist dat je een virtueel café bent, waar je mensen kunt ontmoeten met een gedeelde passie?
Ik heb zomaar een pagina gekozen uit de 779 en het gaat daar over Frans Bauer, Helmut Lotti, Red Hot Chili Peppers en een duidelijk neppe aankondiging van Guns N' Roses. Dit staat echt niet op zichzelf. Tuurlijk is 20 van de 25 overdreven, maar laat het de helft zijn. Dit wijkt wel af met andere topics, al heeft het wel wat weg van discussies in het Pinkpoptopic (waar ik me vanzelfsprekend ook aan erger). Speculaties over een line-up en discussies over artiesten vind ik prima, hoor (al is die laatste ook tot een bepaalde hoogte, anders kan je er gewoon een eigen topic voor creëren).

Dat laatste is zeker zo, maar daar zitten ook grenzen aan. Op een gegeven moment vinden ze me in een café ook vervelend als ik maar blijf lullen en lullen en gooien ze me eruit (bij wijze van uiteraard). Maar dat van die topics uit elkaar trekken was toch ook het punt? Kan ik bovenstaande links laten liggen en de discussies over Graspop zelf wel overzichtelijk volgen.

Ik baal hier vooral van omdat, toen ik hier lid werd, het een ander verhaal was. Toen, voor mijn gevoel althans, was er ook geen drang om alles maar neer te plempen, iets wat ik nu toch mis. Toendertijd hebben we inderdaad besloten om het topic iets breder te trekken, en lukte het ook om best on-topic te blijven, maar dat is nu simpelweg uit de klauwen gelopen. Lijkt me dan niet meer dan logisch om er wat meer structuur in te krijgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante

RubenJS

Support act
18 feb 2023
793
2.230
Zie dat we het nu ook weer hebben over de meeting. Zondag lijkt me gaaf, maar kan me ook heugen dat iemand een tijd terug opperde om ook alvast woensdag wat te plannen. Lijkt mij nogsteeds een gaaf idee. Een groot deel van ons is er woensdag al, leuk elkaar dan vast te zien. Dan kom je elkaar gedurende het festival ook weer (bij de podia) tegen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Rock is alive

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
Ik heb zomaar een pagina gekozen uit de 779 en het gaat daar over Frans Bauer, Helmut Lotti, Red Hot Chili Peppers en een duidelijk neppe aankondiging van Guns N' Roses. Dit staat echt niet op zichzelf. Tuurlijk is 20 van de 25 overdreven, maar laat het de helft zijn. Dit wijkt wel af met andere topics, al heeft het wel wat weg van discussies in het Pinkpoptopic (waar ik me vanzelfsprekend ook aan erger). Speculaties over een line-up en discussies over artiesten vind ik prima, hoor (al is die laatste ook tot een bepaalde hoogte, anders kan je er gewoon een eigen topic voor creëren).

Dat laatste is zeker zo, maar daar zitten ook grenzen aan. Op een gegeven moment vinden ze me in een café ook vervelend als ik maar blijf lullen en lullen en gooien ze me eruit (bij wijze van uiteraard). Maar dat van die topics uit elkaar trekken was toch ook het punt? Kan ik bovenstaande links laten liggen en de discussies over Graspop zelf wel overzichtelijk volgen.

Ik baal hier vooral van omdat, toen ik hier lid werd, het een ander verhaal was. Toen, voor mijn gevoel althans, was er ook geen drang om alles maar neer te plempen, iets wat ik nu toch mis. Toendertijd hebben we inderdaad besloten om het topic iets breder te trekken, en lukte het ook om best on-topic te blijven, maar dat is nu simpelweg uit de klauwen gelopen. Lijkt me dan niet meer dan logisch om er wat meer structuur in te krijgen.
Bwa. Wat nuance mag ook: Frans Bauer die Rammstein covert + Helmut Lotti die Iron Maiden covert. Dat heeft ook indirect een Graspop-link, want als ik het goed voorheb, ging het toen over de Moose-bar...

RHCP kwam ter sprake in een discussie of deze al dan niet op GMM zouden passen als headliner...

En die neppe aankondiging, tja, hier en daar moet je dat dan verduidelijken dat het inderdaad over fake news gaat, maar dat is toch in elk topic zo...
Ik snap het probleem niet helemaal. Verander dit topic dan gewoon in "metalpraat" of whatever welke naam, waarin iedereen door kan gaan zoals het was, en daarnaast een Graspop-topic met enkel het feitelijke graspopnieuws... Maar om dan enkel daar aankondigingen te plaatsen, kan je evengoed surfen naar de website van GMM...
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.452
7.027
Kijk trouwens ook eens naar het aantal nieuwe gebruikers die zijn blijven hangen. Dit jaar heb ik enorm veel berichten voorbij zien komen in de vorm van “jaren meegelezen, eindelijk een account gemaakt”. Sommige plaatsen dan vervolgens maar zelden iets, anderen zijn actiever en zijn blijven hangen.

Hoe meer mensen er zijn, hoe meer mensen een bericht zullen plaatsen uiteraard.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Zie dat we het nu ook weer hebben over de meeting. Zondag lijkt me gaaf, maar kan me ook heugen dat iemand een tijd terug opperde om ook alvast woensdag wat te plannen. Lijkt mij nogsteeds een gaaf idee. Een groot deel van ons is er woensdag al, leuk elkaar dan vast te zien. Dan kom je elkaar gedurende het festival ook weer (bij de podia) tegen!
Ja inderdaad, volgens mij opperde ik dat plan om woensdag avond alvast een biertje te drinken met de mensen die dan aanwezig zijn. Precies met dat idee ook: hoe eerder je elkaar leert kennen, hoe makkelijker je elkaar tegen gaat komen de rest van het weekend! Ik vind dat zelf erg leuk klinken.

Misschien is het ook handig om, als het festival eenmaal daar is, even een appgroepje aan te leggen met iedereen die daar interesse in heeft? Communiceert wat directer, en dan hoeft de rest van het forum zich niet te storen aan Graspop bezoekers die het Graspop topic volspammen met randzaken ;)
 

PatrickV

Playlistbediener
26 nov 2022
20
26
Ik kwam bij toeval tegen (doordat ik Epica volg ) dat er ook een nieuw rock/metal festival ( The Rock Circus) in de Brabant Hallen wordt georganiseerd op 3,4 en 5 november dit jaar .

Line up tot op heden :

ELECTRIC CALLBOY
POWERWOLF
EPICA
AVATAR
CRADLE OF FILTH
UP THE IRONS

Pak ik vermoedelijk ook wel wat van mee , heb in november nog niet veel staan .

En als redelijk nieuw lid vind ik het fijn weglezen hier hoor , wanneer er weer erg veel pagina's zijn doe dat altijd ff tussendoor op mijn werk ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenJS en jonasvh

Ghostattack

Gouden Tip
21 feb 2023
291
741
Kijk trouwens ook eens naar het aantal nieuwe gebruikers die zijn blijven hangen. Dit jaar heb ik enorm veel berichten voorbij zien komen in de vorm van “jaren meegelezen, eindelijk een account gemaakt”. Sommige plaatsen dan vervolgens maar zelden iets, anderen zijn actiever en zijn blijven hangen.

Hoe meer mensen er zijn, hoe meer mensen een bericht zullen plaatsen uiteraard.
Ik ben zo'n nieuw iemand! Tijdje meegelezen en toch maar een account aangemaakt omdat de sfeer/interactie/discussies hier mij goed bevallen. Ik snap de discussie overigens wel mbt dit topic eventueel splitsen. Een centraal metal-topic met een soortgelijke interactie en sfeer als hier zou ik persoonlijk heel tof vinden.

En zelfs als newbie ben ik wel in voor een meeting op Graspop zelf!
 

PatrickV

Playlistbediener
26 nov 2022
20
26
Ik ben zo'n nieuw iemand! Tijdje meegelezen en toch maar een account aangemaakt omdat de sfeer/interactie/discussies hier mij goed bevallen. Ik snap de discussie overigens wel mbt dit topic eventueel splitsen. Een centraal metal-topic met een soortgelijke interactie en sfeer als hier zou ik persoonlijk heel tof vinden.

En zelfs als newbie ben ik wel in voor een meeting op Graspop zelf!
Yes ik deel deze mening als newbie , lijkt me leuk een meeting op Graspop !
 
  • Leuk
Waarderingen: jasper79 en nikita

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.326
6.443
Ik heb zomaar een pagina gekozen uit de 779 en het gaat daar over Frans Bauer, Helmut Lotti, Red Hot Chili Peppers en een duidelijk neppe aankondiging van Guns N' Roses. Dit staat echt niet op zichzelf. Tuurlijk is 20 van de 25 overdreven, maar laat het de helft zijn. Dit wijkt wel af met andere topics, al heeft het wel wat weg van discussies in het Pinkpoptopic (waar ik me vanzelfsprekend ook aan erger). Speculaties over een line-up en discussies over artiesten vind ik prima, hoor (al is die laatste ook tot een bepaalde hoogte, anders kan je er gewoon een eigen topic voor creëren).

Dat laatste is zeker zo, maar daar zitten ook grenzen aan. Op een gegeven moment vinden ze me in een café ook vervelend als ik maar blijf lullen en lullen en gooien ze me eruit (bij wijze van uiteraard). Maar dat van die topics uit elkaar trekken was toch ook het punt? Kan ik bovenstaande links laten liggen en de discussies over Graspop zelf wel overzichtelijk volgen.

Ik baal hier vooral van omdat, toen ik hier lid werd, het een ander verhaal was. Toen, voor mijn gevoel althans, was er ook geen drang om alles maar neer te plempen, iets wat ik nu toch mis. Toendertijd hebben we inderdaad besloten om het topic iets breder te trekken, en lukte het ook om best on-topic te blijven, maar dat is nu simpelweg uit de klauwen gelopen. Lijkt me dan niet meer dan logisch om er wat meer structuur in te krijgen.
Hmm.. Ik heb dan toch het idee dat we de boel hier behoorlijk verschillend beleven. Ik heb juist het gevoel dat het hier 95% van de tijd wel degelijk direct of indirect over Graspop gaat. Soms met wat uitstapjes, maar de onderwerpen zijn altijd wel n.a.v. een aankondiging, speculaties of blijkbaar, zoals Jonas aanstipt, in het geval van Helmut Lotti (ik was dat alweer vergeten joh), in relatie tot een gesprek over een podium van Graspop. Dat maakt het ook wel ingewikkeld om een onderscheid te maken tussen on-topic en off-topic. Ik deel de beleving niet dat het hier 'uit de klauwen aan het lopen' is. Dat zou het zijn als mensen hier random elke dag bij wijze van spreken komen vertellen wat ze die avond gaan eten, of dat ze op zondagmiddag op bezoek moeten bij de schoonmoeder. Ik noem maar wat.

Weet je, ik ben wel heel blij met deze discussie. Ik vind het fijn om te zien dat mensen zich durven uitspreken over verschillende perspectieven van 'forumbeleving'. Ik zou het, zoals ik een aantal posts terug al aangaf, erg zonde vinden als mensen zoals jij die hier al jaren komen gaan afhaken. En dan lijkt het me ook goed als we met elkaar nadenken over hoe we het voor iedereen leuk kunnen houden. De andere kant van de medaille is dat ik hier de afgelopen maanden veel nieuwelingen dingen heb zien zeggen als "ik lees al jaren mee, maar heb nu toch maar een account aangemaakt omdat ik het hier zo aangenaam vind". Zoals @Timmetje hierboven eigenlijk ook benoemt. Dus om te streven naar een situatie waarin we het uitweiden helemaal in de ban doen, lijkt me ook geen goed idee. En volgens mij pleit jij daar ook niet voor, als ik je goed begrijp.

De meest ideale situatie, na het lezen van alle perspectieven tot nu toe, lijkt me dat er zowel een topic is waar puur de geruchten en aankondigingen van Graspop worden besproken en een topic ernaast waar het daaropvolgende gesprek gevoerd kan worden. Alle vertrouwen in de sfeerbeheerders dat ze met een voorstel komen waar in ieders behoefte voorzien kan worden.
 

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
228
391
Ik zit net eens goed te kijken naar die zondag, maar inderdaad, tijd zat voor een meeting, ik kom ook niet veel verder dan Hollwyood Vampires, DL, en daarna MC, zit me zelfs af te vragen of die dag het geld wel waard gaat zijn, maar wil heel graag DL zien(jeugdsentiment)
Edit: Denk dat Hannover dan een betere optie gaat zijn
Ohh man daar staan zoveel vette acts nog😉. Maar wellicht niet jouw smaak? Lorna Shore, Kreator, Insomnium, Chelsea Grin, Eluveitie, Three Days Grace en Katatonia om er maar een paar te noemen.
 

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
228
391
Ja inderdaad, volgens mij opperde ik dat plan om woensdag avond alvast een biertje te drinken met de mensen die dan aanwezig zijn. Precies met dat idee ook: hoe eerder je elkaar leert kennen, hoe makkelijker je elkaar tegen gaat komen de rest van het weekend! Ik vind dat zelf erg leuk klinken.

Misschien is het ook handig om, als het festival eenmaal daar is, even een appgroepje aan te leggen met iedereen die daar interesse in heeft? Communiceert wat directer, en dan hoeft de rest van het forum zich niet te storen aan Graspop bezoekers die het Graspop topic volspammen met randzaken ;)
Ik ben er iig ook woensdag avond al maar ik sta bijv op Inferno en andere misschien op MT 3 kilometer verderop. Dan moeten we wellicht ergens in het middel een biertoko gaan zoeken🤪😁😂. Want niet iedereen kan zomaar een andere camping op🤪😁🤘
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Gebruikers die dit onderwerp bekijken