Graspop Metal Meeting 2023

n13k

Playlistbediener
10 feb 2023
7
22
Dan kom ik toch al echt gauw uit op een Linkin Park (met een nog onbekende zanger)
Die gedachte is de laatste tijd ook wel eens door m'n hoofd geschoten, maar is denk ik ijdele hoop. Het zou zeker een verrassing zijn die het wachten waard is en ik zou het zeker verwelkomen (Linkin Park was als 10-jarig jongetje het begin van mijn reis into de hardere muziek). Het zou me niet verrassen als ze ooit nog eens terug komen, maar denk dat het niet nu zal zijn. Het nieuwe nummer "Lost" lijkt me eerder ter promotie van Meteora dat 20 jaar geleden is uitgekomen dan een signaal dat er iets van live optredens gaat gebeuren.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Joslittel

Ghostattack

Gouden Tip
21 feb 2023
291
741
Geen idee of hiervoor animo is, maar er schiet mij zojuist een (leuk) idee binnen:

Elke dag tot de start van GMM schrijven 1 of meerdere fans van een band een introductie over de band met bijvoorbeeld:
- Beste nummers om er bekend mee te worden;
- Minder bekende pareltjes;
- Welk genre/ waar lijkt het op?
- Is het een échte live-band? Weten ze een show neer te zetten?
- Andere interessante feiten over de band

Wie welke band oppakt kan o.b.v. loting/inschrijving.
Als het je wat lijkt, en wanneer je nog aanpassingen weet: laat het vooral horen!
Geen idee of dit specifieke forum daarvoor geschikt is, wellicht goed om daarvoor dan maar wel alvast een nieuw sub-forum aan te maken ;)

Lijkt mij in ieder geval erg leuk om zo nóg meer bands vooraf te leren kennen, en zo straks nog betere keuzes te kunnen maken bij clashes!
Vind ik een tof idee! Kan zo al een handvol bands opnoemen waar ik zo'n introductie voor zou willen schrijven ;))

Woensdag-meeting weet ik niet of ik daarbij kan zijn, ligt aan mijn mede-Graspop-partyers (xRoossie hier op t forum). Wij zitten op Europarcs Zilverstrand dus niet helemaal in de buurt :LOL:
 

HerveBe

Randprogramma
3 nov 2022
108
235
Geen idee of hiervoor animo is, maar er schiet mij zojuist een (leuk) idee binnen:

Elke dag tot de start van GMM schrijven 1 of meerdere fans van een band een introductie over de band met bijvoorbeeld:
- Beste nummers om er bekend mee te worden;
- Minder bekende pareltjes;
- Welk genre/ waar lijkt het op?
- Is het een échte live-band? Weten ze een show neer te zetten?
- Andere interessante feiten over de band

Wie welke band oppakt kan o.b.v. loting/inschrijving.
Als het je wat lijkt, en wanneer je nog aanpassingen weet: laat het vooral horen!
Geen idee of dit specifieke forum daarvoor geschikt is, wellicht goed om daarvoor dan maar wel alvast een nieuw sub-forum aan te maken ;)

Lijkt mij in ieder geval erg leuk om zo nóg meer bands vooraf te leren kennen, en zo straks nog betere keuzes te kunnen maken bij clashes!
Ik had al zoiets opgestart in volgend topic. Mag gerust gebruikt worden ter uitbreiding Topic
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.151
Geen idee of hiervoor animo is, maar er schiet mij zojuist een (leuk) idee binnen:

Elke dag tot de start van GMM schrijven 1 of meerdere fans van een band een introductie over de band met bijvoorbeeld:
- Beste nummers om er bekend mee te worden;
- Minder bekende pareltjes;
- Welk genre/ waar lijkt het op?
- Is het een échte live-band? Weten ze een show neer te zetten?
- Andere interessante feiten over de band

Wie welke band oppakt kan o.b.v. loting/inschrijving.
Als het je wat lijkt, en wanneer je nog aanpassingen weet: laat het vooral horen!
Geen idee of dit specifieke forum daarvoor geschikt is, wellicht goed om daarvoor dan maar wel alvast een nieuw sub-forum aan te maken ;)

Lijkt mij in ieder geval erg leuk om zo nóg meer bands vooraf te leren kennen, en zo straks nog betere keuzes te kunnen maken bij clashes!

Bedoelen jullie ongeveer zoiets? (het voorstel nu is wat breder dan dit, maar principe volgt wel)
https://forum.festileaks.com/threads/live-videos-bands-gmm23.1195/

Jaa, dat was toen ook een schot in de roos. Toch wel aan de volledige 16 berichten geraakt.
Gewoon maar eens een bewijs dat het hier niet evident is om met andere draadjes te beginnen.
Maar heeee, aangezien het al bestaat, ga er gerust op verder! Kwestie van ook geen hopeloze groei aan draadjes te creëren.

Edit: Herve zelf was me voor, met minder sarcasme 😅
 

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
228
391
Geen idee of hiervoor animo is, maar er schiet mij zojuist een (leuk) idee binnen:

Elke dag tot de start van GMM schrijven 1 of meerdere fans van een band een introductie over de band met bijvoorbeeld:
- Beste nummers om er bekend mee te worden;
- Minder bekende pareltjes;
- Welk genre/ waar lijkt het op?
- Is het een échte live-band? Weten ze een show neer te zetten?
- Andere interessante feiten over de band

Wie welke band oppakt kan o.b.v. loting/inschrijving.
Als het je wat lijkt, en wanneer je nog aanpassingen weet: laat het vooral horen!
Geen idee of dit specifieke forum daarvoor geschikt is, wellicht goed om daarvoor dan maar wel alvast een nieuw sub-forum aan te maken ;)

Lijkt mij in ieder geval erg leuk om zo nóg meer bands vooraf te leren kennen, en zo straks nog betere keuzes te kunnen maken bij clashes!
Lijkt mij super leuk iig!!!
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

RubenJS

Support act
18 feb 2023
793
2.230
Ja, zoiets is in voorgaande jaren bij verschillende festivals al een succes geweest! En bij uitstek iets om een eigen draadje voor aan te maken inderdaad, zodat die band introducties lekker overzichtelijk bij elkaar staan. Ik zeg doen!

Edit: ter inspiratie, hetzelfde wordt ook dit jaar weer voor Werchter gedaan zie ik https://forum.festileaks.com/threads/artiesten-bios-2023.1215/

Leuk plan! Lijkt me een mooie voor een nieuw topic.

Vind ik een tof idee! Kan zo al een handvol bands opnoemen waar ik zo'n introductie voor zou willen schrijven ;))

Woensdag-meeting weet ik niet of ik daarbij kan zijn, ligt aan mijn mede-Graspop-partyers (xRoossie hier op t forum). Wij zitten op Europarcs Zilverstrand dus niet helemaal in de buurt :LOL:

Ik had al zoiets opgestart in volgend topic. Mag gerust gebruikt worden ter uitbreiding Topic

Bedoelen jullie ongeveer zoiets? (het voorstel nu is wat breder dan dit, maar principe volgt wel)
https://forum.festileaks.com/threads/live-videos-bands-gmm23.1195/

Jaa, dat was toen ook een schot in de roos. Toch wel aan de volledige 16 berichten geraakt.
Gewoon maar eens een bewijs dat het hier niet evident is om met andere draadjes te beginnen.
Maar heeee, aangezien het al bestaat, ga er gerust op verder! Kwestie van ook geen hopeloze groei aan draadjes te creëren.

Edit: Herve zelf was me voor, met minder sarcasme 😅

Lijkt mij super leuk iig!!!

Leuk om te lezen dat er interesse is! Hierbij een link naar het bericht met het begin, een introductie van 1914! Een alfabetisch begin dus ;)

Het bericht was al af toen ik las dat er al een soortgelijk topic bestaat.
Mijn inziens is dit net een wat bredere insteek, dus voorlopig laat ik het topic maar staan zoals die is.
Mochten jullie het toch liever samengevoegd zien, dan plak ik mijn bericht gewoon in het topic van HerveBe, hoop dat deze dan wel iets actiever zal blijven!
De volgende band die geïntroduceerd mag worden is Beast In Black. Mocht je daar iets leuks over willen schrijven voor morgen, laat het dan vooral weten! Als ik het mij goed herinner was @Koekdoos al redelijk enthousiast over BiB.
 

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
228
391
Leuk om te lezen dat er interesse is! Hierbij een link naar het bericht met het begin, een introductie van 1914! Een alfabetisch begin dus ;)

Het bericht was al af toen ik las dat er al een soortgelijk topic bestaat.
Mijn inziens is dit net een wat bredere insteek, dus voorlopig laat ik het topic maar staan zoals die is.
Mochten jullie het toch liever samengevoegd zien, dan plak ik mijn bericht gewoon in het topic van HerveBe, hoop dat deze dan wel iets actiever zal blijven!
De volgende band die geïntroduceerd mag worden is Beast In Black. Mocht je daar iets leuks over willen schrijven voor morgen, laat het dan vooral weten! Als ik het mij goed herinner was @Koekdoos al redelijk enthousiast over BiB.
Dan moet ik nog even wachten als we op alfabet gaan🤪 Ik zou graag Lorna Shore of The Halo effect doen 😁🤘
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
793
2.230
Dan moet ik nog even wachten als we op alfabet gaan🤪 Ik zou graag Lorna Shore of The Halo effect doen 😁🤘
Haha geen zorgen, wat mij betreft kiest iedereen die een bijdrage geplaatst heeft welke band daarna behandeld zal worden. Lorne Shore kijk ik ook erg naar uit! Heb je The Halo Effect trouwens toevallig nog gezien vorig jaar? In het voorprogramma van Machine Head & Amon Amarth. Keek er enorm naar uit als fan van het oudere In Flames, en Dark Tranquillity. Pakte mij net wat minder dan die bands, maar ga zeker dit jaar weer kijken op GMM.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
228
391
Haha geen zorgen, wat mij betreft kiest iedereen die een bijdrage geplaatst heeft welke band daarna behandeld zal worden. Lorne Shore kijk ik ook erg naar uit! Heb je The Halo Effect trouwens toevallig nog gezien vorig jaar? In het voorprogramma van Machine Head & Amon Amarth. Keek er enorm naar uit als fan van het oudere In Flames, en Dark Tranquillity. Pakte mij net wat minder dan die bands, maar ga zeker dit jaar weer kijken op GMM.
Ja ik vond ze juist erg tof!! Wel grappig hoe meningen dan kunnen verschillen😁. De eerste 3 platen van In flames waren voor mij het beste wat ze ooit maakten, al moet ik zeggen dat de nieuwe plaat ook lekker is. LS 2x al live mogen zien. Wat een energie. Ook voor Will kwam al een hele goede band maar hij maakt ze gewoon nog beter met zijn gevarieerde vocalen🤘🤘
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenJS

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
478
1.499
Dat ligt je drempel ook niet al te hoog. Niet bepaald bot wat Matthew zegt, hooguit wat direct. Maar enfin, van één topic meer ga je niet dood. Gaat mij meer erom dat ik niet doodgegooid hoef te worden met slowchat zoals op iedere pagina met twintig uit de 25 berichten gebeurt. Als je dan een topic hebt voor dat, wat Jos opperde (en waar ik vanuit ga dat dat ook het plan was achter de schermen), dan hoef je als geïnteresseerde in Graspop gewoon het Graspoptopic in de gaten te houden. Het belangrijkste nieuws dat in 'Het Zwaarste Gesprek' (of wat de titel ook wordt) dat wel Graspop-gerelateerd is, filtert iemand eruit en dat wordt in het Graspoptopic gezet. Ik zie het probleem echt niet, aangezien het gezever van sommigen gewoon door kan gaan, alleen onder een andere naam.

Dit is misschien wel bot.
Ik heb zomaar een pagina gekozen uit de 779 en het gaat daar over Frans Bauer, Helmut Lotti, Red Hot Chili Peppers en een duidelijk neppe aankondiging van Guns N' Roses. Dit staat echt niet op zichzelf. Tuurlijk is 20 van de 25 overdreven, maar laat het de helft zijn. Dit wijkt wel af met andere topics, al heeft het wel wat weg van discussies in het Pinkpoptopic (waar ik me vanzelfsprekend ook aan erger). Speculaties over een line-up en discussies over artiesten vind ik prima, hoor (al is die laatste ook tot een bepaalde hoogte, anders kan je er gewoon een eigen topic voor creëren).

Dat laatste is zeker zo, maar daar zitten ook grenzen aan. Op een gegeven moment vinden ze me in een café ook vervelend als ik maar blijf lullen en lullen en gooien ze me eruit (bij wijze van uiteraard). Maar dat van die topics uit elkaar trekken was toch ook het punt? Kan ik bovenstaande links laten liggen en de discussies over Graspop zelf wel overzichtelijk volgen.

Ik baal hier vooral van omdat, toen ik hier lid werd, het een ander verhaal was. Toen, voor mijn gevoel althans, was er ook geen drang om alles maar neer te plempen, iets wat ik nu toch mis. Toendertijd hebben we inderdaad besloten om het topic iets breder te trekken, en lukte het ook om best on-topic te blijven, maar dat is nu simpelweg uit de klauwen gelopen. Lijkt me dan niet meer dan logisch om er wat meer structuur in te krijgen.
Je bent hier vanzelfsprekend welkom maar je lijkt zelf vrij duidelijk aan te geven, o.a. door het pejoratieve taalgebruik, dat jij jezelf geen plezier doet door dit topic te volgen. Dan denk ik, met alle respect, dan volg je het toch gewoon niet? I.p.v. dat de wereld zich aan jou moet aanpassen. Blijkbaar vindt een toenemende groep mensen het geen 'gezever' wat hier besproken wordt. Je zou ook zelf onderwerpen op kunnen gooien zodat je de gesprekken meer kunt sturen naar jouw voorkeursonderwerpen, dan ga je het misschien weer leuker vinden om te volgen.
 

Chronicbias

Randprogramma
1 dec 2022
146
201
For I Am King, Sister of Suffocation, Nephylim, The Lucifer Principle en Ceremony of Opposites.
Spelen op de eerste editie van Tilburg Metalfest (open air) op zaterdag 2 september.
Early bird uitverkocht. Ticket 25 euro

Toffe NL metal bands. Zeker For I Am King (net een nieuw album uit), Sisters of Suffocation en Nephylim!
Ik vind dat die interessant zijn voor op Graspop.
Zouden die op Graspop kunnen spelen?

 
Laatst bewerkt:

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
478
1.499
For I Am King, Sister of Suffocation, Nephylim, The Lucifer Principle en Ceremony of Opposites.
Spelen op de eerste editie van Tilburg Metalfest (open air) op zaterdag 2 september.
Early bird uitverkcht. Ticket 25 euro

Toffe NL metal bands! Zouden die op Graspop kunnen spelen?
Ik ken ze niet allemaal, alleen de eerste 3, maar op misschien For I Am King na zijn ze te klein voor Graspop denk ik. Het album Severance of Serenity van Nephylim vond ik best goed, paar sterke songs (ik raad Aftermath en Remembrance aan) en ik vind dat die zanger sterke grunts heeft. De band doet me denken aan Insomnium, dus wel een leuke band van Nederlandse bodem als je Insomnium vet vindt.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Je bent hier vanzelfsprekend welkom maar je lijkt zelf vrij duidelijk aan te geven, o.a. door het pejoratieve taalgebruik, dat jij jezelf geen plezier doet door dit topic te volgen. Dan denk ik, met alle respect, dan volg je het toch gewoon niet? I.p.v. dat de wereld zich aan jou moet aanpassen. Blijkbaar vindt een toenemende groep mensen het geen 'gezever' wat hier besproken wordt. Je zou ook zelf onderwerpen op kunnen gooien zodat je de gesprekken meer kunt sturen naar jouw voorkeursonderwerpen, dan ga je het misschien weer leuker vinden om te volgen.
Pejoratief, mooi woord. Ik volg sowieso alles, ook een eventueel nieuw topic, alleen ik vind wel dat het bij Graspop over Graspop moet blijven gaan. Wereld hoeft zich helemaal niet aan mij aan te passen. Je ziet toch ook dat ik zeker niet de enige ben die er zo over denkt? Dan kunnen we ook een middenweg vinden...? Ik praat hier nu vier jaar mee, langer dan vele anderen hier. Dan is het ook wel wat logisch dat ik hier van baal? Ik zeg misschien iets geks hoor, maar ik opper hier toch ook zat onderwerpen en blijf gewoon meepraten. Snap die opmerking niet helemaal.
 

Chronicbias

Randprogramma
1 dec 2022
146
201
Ik ken ze niet allemaal, alleen de eerste 3, maar op misschien For I Am King na zijn ze te klein voor Graspop denk ik. Het album Severance of Serenity van Nephylim vond ik best goed, paar sterke songs (ik raad Aftermath en Remembrance aan) en ik vind dat die zanger sterke grunts heeft. De band doet me denken aan Insomnium, dus wel een leuke band van Nederlandse bodem als je Insomnium vet vindt.
For I Am King zou het zeker verdienen!

Nephylim is inderdaad een gede tip voor de Insomnium fan.
Zijn flink wat aan het spelen in Nederland.
Hoop ook dat ze meer in het buitenland potten kunnen gaan breken
Severance of Serenity album met Aftermath en Remembrance

Sisters of Suffocation hebben al flink naam gemaakt in NL.
Kan nog beter in het buitenland.
Hopelijk met nieuw materiaal (hopelijk gaan ze dat maken)
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Vind het wel jammer om de meeting op de laatste dag te doen, liever op de eerste dag met kans om mekaar random tegen te komen heel het weekend door
Hm ja heb je ook weer een punt. Vrees alleen dat het onmogelijk is om een tijdstip overheen te komen op donderdag maar laten we het gewoon probere
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en duck

Gebruikers die dit onderwerp bekijken