Graspop Metal Meeting 2023

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Ik ben er iig ook woensdag avond al maar ik sta bijv op Inferno en andere misschien op MT 3 kilometer verderop. Dan moeten we wellicht ergens in het middel een biertoko gaan zoeken🤪😁😂. Want niet iedereen kan zomaar een andere camping op🤪😁🤘
Nee inderdaad, en volgens mij is er op de Boneyard ook helemaal geen bar of wat dan ook, daar zijn we overgeleverd aan lauw bier uit blik, zelf meegebracht 😆

Voorheen was er tegenover de ingang van het festival een keet waar je bier, friet, en ontbijt enzo kon halen. Ik weet niet of zoiets er nog staat, nu het hele terrein andersom opgezet is. Wellicht is er een bar in Dessel zelf die een mooi middelpunt vormt? Geen idee waar de Inferno precies is, ben in voorgaande jaren alleen maar op het festivalterrein zelf en de Boneyard geweest…
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Nee inderdaad, en volgens mij is er op de Boneyard ook helemaal geen bar of wat dan ook, daar zijn we overgeleverd aan lauw bier uit blik, zelf meegebracht 😆

Voorheen was er tegenover de ingang van het festival een keet waar je bier, friet, en ontbijt enzo kon halen. Ik weet niet of zoiets er nog staat, nu het hele terrein andersom opgezet is. Wellicht is er een bar in Dessel zelf die een mooi middelpunt vormt? Geen idee waar de Inferno precies is, ben in voorgaande jaren alleen maar op het festivalterrein zelf en de Boneyard geweest…
Er is zeker wel een bar op de Boneyard. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Verwijderd lid 38434

PatrickV

Playlistbediener
26 nov 2022
20
26
Ik ben er iig ook woensdag avond al maar ik sta bijv op Inferno en andere misschien op MT 3 kilometer verderop. Dan moeten we wellicht ergens in het middel een biertoko gaan zoeken🤪😁😂. Want niet iedereen kan zomaar een andere camping op🤪😁🤘
Ik ben er maandagmiddag al , wij verblijven Metal Park . Best lastig hoe precies te plannen .
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
Ah, was dat ook nieuw met de veranderde opzet vorig jaar dan? Of is me dat in de oude opzet gewoon nooit opgevallen?
Nu was er inderdaad een bar op de Boneyard. Als ik me niet vergis, vlak aan de plek waar er zo’n camping”winkel” was. Vroeger weet ik niet zo goed meer eigenlijk 😅
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Ah, was dat ook nieuw met de veranderde opzet vorig jaar dan? Of is me dat in de oude opzet gewoon nooit opgevallen?
Ik kan me ook even zo snel niet meer herinneren hoe het voorgaande jaren was, maar afgelopen editie was er een bar vlakbij de doorgang tussen camping en festivalterrein. Daar kun je trouwens ook koude blikken Jupiler halen, als je door je eigen meegebrachte bier heen bent.
 

chimaera

Playlistbediener
1 mrt 2023
37
80
Ik kan me ook even zo snel niet meer herinneren hoe het voorgaande jaren was, maar afgelopen editie was er een bar vlakbij de doorgang tussen camping en festivalterrein. Daar kun je trouwens ook koude blikken Jupiler halen, als je door je eigen meegebrachte bier heen bent.
Met de oude opstelling was dat toch gewoon langs die lange weg van voor naar achteraan de camping waar ook de toiletgebouwen langs stonden bij de eettentjes?
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Met de oude opstelling was dat toch gewoon langs die lange weg van voor naar achteraan de camping waar ook de toiletgebouwen langs stonden bij de eettentjes?
Ik denk zomaar dat je gelijk hebt, maar ik kan het me niet meer zo goed herinneren.
 

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
228
391
Nee inderdaad, en volgens mij is er op de Boneyard ook helemaal geen bar of wat dan ook, daar zijn we overgeleverd aan lauw bier uit blik, zelf meegebracht 😆

Voorheen was er tegenover de ingang van het festival een keet waar je bier, friet, en ontbijt enzo kon halen. Ik weet niet of zoiets er nog staat, nu het hele terrein andersom opgezet is. Wellicht is er een bar in Dessel zelf die een mooi middelpunt vormt? Geen idee waar de Inferno precies is, ben in voorgaande jaren alleen maar op het festivalterrein zelf en de Boneyard geweest…
Die er tegenover was er afgelopen jaar ook idd. Toen stond ik ook op inferno. Daar was het vaak tot in de ochtend gezellig van wat ik nog herinner😂
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.151
Ah, was dat ook nieuw met de veranderde opzet vorig jaar dan? Of is me dat in de oude opzet gewoon nooit opgevallen?
Vroeger waren er toch ook al een bar en eetstandjes. Ik kan me die toch zeker in een voetbaljaar herinneren wanneer daar het grote scherm - weg van het festivalterrein - stond opgesteld.

Sowieso kan iedereen op de camping maar ik kan me voorstellen als je op MP logeert dat dat niet zo'n geweldige optie is op woensdag.
Wij vertrekken zelf pas woensdagavond na het werk dus echt buiten de camping meeten, ga ik voor passen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en jonasvh

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Ik snap die wens ook nog steeds wel. Wat mij in het verkeerde keelgat schiet, is om in die bewoording te doen alsof de bezwaren tegen het topic opsplitsen onzin zijn, terwijl het gewoon een ander perspectief betreft, wat net zo waardevol is als elk andere. Ik reageer gewoon op Yannicks bericht dat hij het drempelverlagend zou vinden als het in meerdere topics zou worden opgedeeld, blijkbaar is dat een valide perspectief, maar is het zwaar overdreven om dat juist drempelverhogend te noemen? Misschien is “bot” niet het juiste woord, maar kloppen doet het niet, voor mij.

Wellicht vat ik het zwaarder op dan het bedoeld is. Maar na het constructieve gesprek van gisteren avond vond ik deze reactie zwaar uit de toon vallen. Dus reageer ik daar op 🤷🏻‍♂️
Was zeker niet bot bedoeld in ieder geval. Excuses als dat wel zo overkwam natuurlijk. Snapte gewoon niet goed hoe een topic voor slowchat over metalgerelateerde zaken een hogere drempel geeft dan alles in dit topic zetten. Het is een kwestie van een andere topic aanklikken. Niet alles moet verder perfect binnen de lijntjes zijn hoor (ik ga ook weleens offtopic).

Verder alleen maar positiviteit hoor. Een forum waarin er te véél geluld wordt, bestaat niet. Hoe meer hoe liever.
 

BlackRamIndian

Randprogramma
15 dec 2022
121
215
Hmm.. Ik heb dan toch het idee dat we de boel hier behoorlijk verschillend beleven. Ik heb juist het gevoel dat het hier 95% van de tijd wel degelijk direct of indirect over Graspop gaat. Soms met wat uitstapjes, maar de onderwerpen zijn altijd wel n.a.v. een aankondiging, speculaties of blijkbaar, zoals Jonas aanstipt, in het geval van Helmut Lotti (ik was dat alweer vergeten joh), in relatie tot een gesprek over een podium van Graspop. Dat maakt het ook wel ingewikkeld om een onderscheid te maken tussen on-topic en off-topic. Ik deel de beleving niet dat het hier 'uit de klauwen aan het lopen' is. Dat zou het zijn als mensen hier random elke dag bij wijze van spreken komen vertellen wat ze die avond gaan eten, of dat ze op zondagmiddag op bezoek moeten bij de schoonmoeder. Ik noem maar wat.

Weet je, ik ben wel heel blij met deze discussie. Ik vind het fijn om te zien dat mensen zich durven uitspreken over verschillende perspectieven van 'forumbeleving'. Ik zou het, zoals ik een aantal posts terug al aangaf, erg zonde vinden als mensen zoals jij die hier al jaren komen gaan afhaken. En dan lijkt het me ook goed als we met elkaar nadenken over hoe we het voor iedereen leuk kunnen houden. De andere kant van de medaille is dat ik hier de afgelopen maanden veel nieuwelingen dingen heb zien zeggen als "ik lees al jaren mee, maar heb nu toch maar een account aangemaakt omdat ik het hier zo aangenaam vind". Zoals @Timmetje hierboven eigenlijk ook benoemt. Dus om te streven naar een situatie waarin we het uitweiden helemaal in de ban doen, lijkt me ook geen goed idee. En volgens mij pleit jij daar ook niet voor, als ik je goed begrijp.

De meest ideale situatie, na het lezen van alle perspectieven tot nu toe, lijkt me dat er zowel een topic is waar puur de geruchten en aankondigingen van Graspop worden besproken en een topic ernaast waar het daaropvolgende gesprek gevoerd kan worden. Alle vertrouwen in de sfeerbeheerders dat ze met een voorstel komen waar in ieders behoefte voorzien kan worden.
Ik kan me hier goed in vinden. Er is al veel gezegd, maar ik wilde toch ook nog even mijn mening delen. De nietszeggende posts als “vandaag is de dag” hoeven van mij ook niet, maar hebben aan de andere kant ook gezorgd voor vriendelijkheid en samenhorigheid binnen dit forum, wat volgens mij ook weer geresulteerd heeft in steeds meer actieve en/of passieve leden. Op een gegeven moment is dit wellicht een beetje doorgeslagen, idd nog niet echt “uit de klauwen gelopen”, maar goed daar is al genoeg over gezegd.

Ik zou ook zeker niemand buiten willen sluiten, tenslotte hebben we allemaal een passie voor muziek. Om echter toch iedereen tevreden te stellen zou Ik persoonlijk ook de voorkeur geven aan een apart metalforum gedeelte met niet teveel spitsingen, maar daaronder een paar verschillende topics voor metal-algemeen, de populairtse/grootste metalfesitivals, overige metalfestivals, metalconcerten.

Zodoende is er meer structuur en staat alles wat metal gerelateerd is op een plek. Mocht je enkel en alleen interesse hebben in GMM en/of Alcatraz (or whatever festival) hoef je alleen de betreffende topics te checken.

Rest mij alleen nog te zeggen dat dit voor mij iig het fijnste en vriendelijkste forum is wat ik ben tegengekomen om van gedachten te wisselen met mede-gepassioneerde voor metal!!
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
793
2.230
Geen idee of hiervoor animo is, maar er schiet mij zojuist een (leuk) idee binnen:

Elke dag tot de start van GMM schrijven 1 of meerdere fans van een band een introductie over de band met bijvoorbeeld:
- Beste nummers om er bekend mee te worden;
- Minder bekende pareltjes;
- Welk genre/ waar lijkt het op?
- Is het een échte live-band? Weten ze een show neer te zetten?
- Andere interessante feiten over de band

Wie welke band oppakt kan o.b.v. loting/inschrijving.
Als het je wat lijkt, en wanneer je nog aanpassingen weet: laat het vooral horen!
Geen idee of dit specifieke forum daarvoor geschikt is, wellicht goed om daarvoor dan maar wel alvast een nieuw sub-forum aan te maken ;)

Lijkt mij in ieder geval erg leuk om zo nóg meer bands vooraf te leren kennen, en zo straks nog betere keuzes te kunnen maken bij clashes!

Edit; de link https://forum.festileaks.com/threads/band-introducties-graspop-metal-meeting-2023.1252/
 
Laatst bewerkt:

Sam Timmermans

Campingartiest
9 aug 2021
85
67
Ja inderdaad, volgens mij opperde ik dat plan om woensdag avond alvast een biertje te drinken met de mensen die dan aanwezig zijn. Precies met dat idee ook: hoe eerder je elkaar leert kennen, hoe makkelijker je elkaar tegen gaat komen de rest van het weekend! Ik vind dat zelf erg leuk klinken.

Misschien is het ook handig om, als het festival eenmaal daar is, even een appgroepje aan te leggen met iedereen die daar interesse in heeft? Communiceert wat directer, en dan hoeft de rest van het forum zich niet te storen aan Graspop bezoekers die het Graspop topic volspammen met randzaken ;)
Strak plan! Lijkt me leuk.
Maar is er de woensdag ergens een pre party? Wij zitten op de metal dome, weet niet of je met dat bandje op de gewone camping raakt
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Geen idee of hiervoor animo is, maar er schiet mij zojuist een (leuk) idee binnen:

Elke dag tot de start van GMM schrijven 1 of meerdere fans van een band een introductie over de band met bijvoorbeeld:
- Beste nummers om er bekend mee te worden;
- Minder bekende pareltjes;
- Welk genre/ waar lijkt het op?
- Is het een échte live-band? Weten ze een show neer te zetten?
- Andere interessante feiten over de band

Wie welke band oppakt kan o.b.v. loting/inschrijving.
Als het je wat lijkt, en wanneer je nog aanpassingen weet: laat het vooral horen!
Geen idee of dit specifieke forum daarvoor geschikt is, wellicht goed om daarvoor dan maar wel alvast een nieuw sub-forum aan te maken ;)

Lijkt mij in ieder geval erg leuk om zo nóg meer bands vooraf te leren kennen, en zo straks nog betere keuzes te kunnen maken bij clashes!
Ja, zoiets is in voorgaande jaren bij verschillende festivals al een succes geweest! En bij uitstek iets om een eigen draadje voor aan te maken inderdaad, zodat die band introducties lekker overzichtelijk bij elkaar staan. Ik zeg doen!

Edit: ter inspiratie, hetzelfde wordt ook dit jaar weer voor Werchter gedaan zie ik https://forum.festileaks.com/threads/artiesten-bios-2023.1215/
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Jamel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Geen idee of hiervoor animo is, maar er schiet mij zojuist een (leuk) idee binnen:

Elke dag tot de start van GMM schrijven 1 of meerdere fans van een band een introductie over de band met bijvoorbeeld:
- Beste nummers om er bekend mee te worden;
- Minder bekende pareltjes;
- Welk genre/ waar lijkt het op?
- Is het een échte live-band? Weten ze een show neer te zetten?
- Andere interessante feiten over de band

Wie welke band oppakt kan o.b.v. loting/inschrijving.
Als het je wat lijkt, en wanneer je nog aanpassingen weet: laat het vooral horen!
Geen idee of dit specifieke forum daarvoor geschikt is, wellicht goed om daarvoor dan maar wel alvast een nieuw sub-forum aan te maken ;)

Lijkt mij in ieder geval erg leuk om zo nóg meer bands vooraf te leren kennen, en zo straks nog betere keuzes te kunnen maken bij clashes!
Leuk plan! Lijkt me een mooie voor een nieuw topic.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Verwijderd lid 38434

Randprogramma
19 mei 2019
133
171
Eerlijk gezegd maakt het mij allemaal niet zoveel uit. En wat de keuze ook wordt, er zullen er altijd door afhaken. Wellicht ook oud-gedienden, maar ja, niks is voor eeuwig. Het valt me wel op dat sommigen er wel erg serieus op reageren. Zo'n forum is toch zeker niet alleen bedoeld om diepgaande, super serieuze discussies te voeren? Zo zie ik het in elk geval niet. En dan is vervolgens de vraag waar ligt de grens, en dat is weer voor iedereen anders. Zoals eerder gezegd was ik op enig moment de Dit is de dag-posts ook aardig beu, anderzijds hou ik zelf ook wel van een (flauw) geintje op zijn tijd (al is de schriftelijke variant van grappen maken altijd gevaarlijk ivm interpretatie). Wat ik eigenlijk wil zeggen is je doet het nooit goed voor iedereen. Is niet erg. Zolang we maar fatsoenlijk blijven naar elkaar.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken