Graspop Metal Meeting 2023

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.314
5.783
Over de Metal Dome coverbands gesproken: zijn daar nog voorspellingen in te doen, wie daar gaan staan? Zijn er kwalitatieve metal coverbands op tour komende zomer? Persoonlijke wensen en verlangens?

Ik zou het zelf heel erg tof vinden als ze onze roep om Metallica gehoord hebben en een Metallica-coverband neerzetten. Dat moet te doen zijn lijkt me? Heb er zelf nog nooit een gezien maar daar zijn vast goeie acts voor.
 
  • Leuk
  • Winning
Waarderingen: MarcoReusel en Joe

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.358
2.848
Over de Metal Dome coverbands gesproken: zijn daar nog voorspellingen in te doen, wie daar gaan staan? Zijn er kwalitatieve metal coverbands op tour komende zomer? Persoonlijke wensen en verlangens?

Ik zou het zelf heel erg tof vinden als ze onze roep om Metallica gehoord hebben en een Metallica-coverband neerzetten. Dat moet te doen zijn lijkt me? Heb er zelf nog nooit een gezien maar daar zijn vast goeie acts voor.
Present Danger is goeie coverband van Metallica. Die brengen de boodschap wel over😜
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
518
624
Over de Metal Dome coverbands gesproken: zijn daar nog voorspellingen in te doen, wie daar gaan staan? Zijn er kwalitatieve metal coverbands op tour komende zomer? Persoonlijke wensen en verlangens?

Ik zou het zelf heel erg tof vinden als ze onze roep om Metallica gehoord hebben en een Metallica-coverband neerzetten. Dat moet te doen zijn lijkt me? Heb er zelf nog nooit een gezien maar daar zijn vast goeie acts voor.
metallica coverbands, present danger of megnatica
maiden coverband, up the irons of harris
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.314
5.783
Present Danger stond er in 2018 ook. Was inderdaad zeker niet slecht!

Voor dit jaar gok ik op Up The Irons.
Girl Why Dont We Have Both GIF
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Ik ken ze niet allemaal, alleen de eerste 3, maar op misschien For I Am King na zijn ze te klein voor Graspop denk ik. Het album Severance of Serenity van Nephylim vond ik best goed, paar sterke songs (ik raad Aftermath en Remembrance aan) en ik vind dat die zanger sterke grunts heeft. De band doet me denken aan Insomnium, dus wel een leuke band van Nederlandse bodem als je Insomnium vet vindt.
The lucifer principle is groter dan for i am king hoor. Ik vind foriamking ook meer een voorprogrammatje voor een cafe.
The lucifer Principle stonden al eerder op graspop btw.
 

Ghostattack

Gouden Tip
21 feb 2023
291
741
Over de Metal Dome coverbands gesproken: zijn daar nog voorspellingen in te doen, wie daar gaan staan? Zijn er kwalitatieve metal coverbands op tour komende zomer? Persoonlijke wensen en verlangens?

Ik zou het zelf heel erg tof vinden als ze onze roep om Metallica gehoord hebben en een Metallica-coverband neerzetten. Dat moet te doen zijn lijkt me? Heb er zelf nog nooit een gezien maar daar zijn vast goeie acts voor.
Ik weet dat ze er niet staan (helaaasss), maar Pene Corrida zou een leuke zijn! Die maken er echt een feestje van
 

Ghostattack

Gouden Tip
21 feb 2023
291
741
Welke band coveren die?
Niet 1 band, maar coveren voornamelijk populaire (pop/top40) nummers. Heb ze op Das Oktober Metalfest gezien en in Little Devil cafe Tilburg. Blijft mooi om te zien hoe publiek los gaat op Vamos a la playa ;)

Edit: Ze coveren ook rock/metal nummers trouwens! Heel divers dus
 
  • Confetti
Waarderingen: Chronicbias

Verwijderd lid 38434

Randprogramma
19 mei 2019
133
171
Over de Metal Dome coverbands gesproken: zijn daar nog voorspellingen in te doen, wie daar gaan staan? Zijn er kwalitatieve metal coverbands op tour komende zomer? Persoonlijke wensen en verlangens?

Ik zou het zelf heel erg tof vinden als ze onze roep om Metallica gehoord hebben en een Metallica-coverband neerzetten. Dat moet te doen zijn lijkt me? Heb er zelf nog nooit een gezien maar daar zijn vast goeie acts voor.
Jazeker is er die: Present Danger uit Kaatsheuvel. Topniveau. Die hebben er zelfs al een keer gestaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en nikita

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.630
3.242
Graag die Tool-band opnieuw, vorig jaar is maar de helft binnen gedrongen en halverwege scheurde het lint van mijn zak en heb ik het helemaal opgegeven :cry:
Ik heb op Parkpop in Oostkamp eens een Italiaanse tributeband van System of a Down gezien (back to the system) en die waren wel goed. Er is ook een Belgische (toxicity), maar die heb ik denk ik nog niet gezien. De Led Zeppelin tribute daar was ook top (hats off to Led zeppelin van de UK).
Bulls on parade (RATM) is ook heel goed - stonden vorig jaar nog op Alcatraz.
Moest Damian Wilson nog eens willen meedoen met Maiden United zou ik die heeeeeeel graag nog eens hebben.
Hangärhead als ze een beetje vanalles willen. Of zouden ze Ammörtiseur aandurven? :ROFLMAO:
Er zijn echt gigantisch veel opties, alleen al van Belgische acts. En aangezien er zelfs al een Queen tribute heeft gestaan durven ze daar ook echt wel eens "een beetje gek" te doen (naar graspop normen).
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.146
10.438
Ik moet het toch even kwijt maar het nieuwere materiaal van Architects vind ik eigenlijk wel best goed. Net weer ff Deep Fake opgehad maar lekker nummer hoor en die break is heerlijk in zijn trage logheid. Ik zou ze graag willen zien en verwacht eigenlijk wel dat ze gaan doorstoten naar de hogere plekken volgende doorkomst.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.314
5.783
Ik moet het toch even kwijt maar het nieuwere materiaal van Architects vind ik eigenlijk wel best goed. Net weer ff Deep Fake opgehad maar lekker nummer hoor en die break is heerlijk in zijn trage logheid. Ik zou ze graag willen zien en verwacht eigenlijk wel dat ze gaan doorstoten naar de hogere plekken volgende doorkomst.
Die moet ik nog eens aan zetten dan, nog niet aan toe gekomen. Vind het al wel een prima band, maar er kan nog wel groei in die waardering zitten :)
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken