Ik kan er wel een bedenken (ook al zullen sommigen het liever niet willen horen): KISS.Zou wel balen zijn, kan ook niet zo snel een band bedenken die hen kan vervangen.
Scorpions kunnen die dag al niet meer want dat staan ze in Dortmund, en dat is de enige echte vervanger die ik kan bedenken
Van alle mogelijke headliners die touren volgend jaar blijft er niet veel over. Sabaton staat die dag ook al op Hellfest.
Wellicht Nightwish maar dat is natuurlijk niet echt een vervanger waar mensen op zitten te wachten die een ticket kopen voor Aerosmith
GnR zal ook geen twee dagen achter elkaar spelen
Kan iemand nog een potentiele vervanger bedenken die tourt tijdens Graspop?
Theoretisch zou het kunnen, maar heel waarschijnlijk is het ook niet, spelen de 18e in Stockhom en de 20e in Helsinki.
Dat lijkt me zowel logistiek als fysiek niet echt realistisch (ze spelen wel eens 2 dagen achter elkaar, maar geen 3).
Plus ze staan ook al op 6 juni in Antwerpen.
Andere kanshebbers zie ik ook niet echt als vervanging voor Aerosmith die qua muziek en grootte vergelijkbaar zijn.
Je zou kunnen denken aan bands als Def Leppard, Mötley Crüe en Poison, maar laat die 3 nou net samen die maand met een stadiontour in de VS bezig zijn.
Ik denk dan ook dat ze óf Deep Purple doorschuiven als headliner en nog een iets kleinere naam erbij zetten, óf een ander soort headliner toevoegen (bv. Nightwish, Sabaton).
Beide opties zijn natuurlijk niet echt wenselijk voor mensen die speciaal voor Aerosmith een kaartje hebben gekocht, maar ik vrees dat er niet veel andere keus is. Dit soort teleurstellingen horen helaas ook bij het bezoeken van festivals.
Mensen die de dag niet meer de moeite waard vinden, kunnen altijd nog hun tickets verkopen, die zijn ze zo kwijt, lijkt me.