Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.512
4.694
Zou wel balen zijn, kan ook niet zo snel een band bedenken die hen kan vervangen.
Scorpions kunnen die dag al niet meer want dat staan ze in Dortmund, en dat is de enige echte vervanger die ik kan bedenken

Van alle mogelijke headliners die touren volgend jaar blijft er niet veel over. Sabaton staat die dag ook al op Hellfest.
Wellicht Nightwish maar dat is natuurlijk niet echt een vervanger waar mensen op zitten te wachten die een ticket kopen voor Aerosmith
GnR zal ook geen twee dagen achter elkaar spelen

Kan iemand nog een potentiele vervanger bedenken die tourt tijdens Graspop?
Ik kan er wel een bedenken (ook al zullen sommigen het liever niet willen horen): KISS.
Theoretisch zou het kunnen, maar heel waarschijnlijk is het ook niet, spelen de 18e in Stockhom en de 20e in Helsinki.
Dat lijkt me zowel logistiek als fysiek niet echt realistisch (ze spelen wel eens 2 dagen achter elkaar, maar geen 3).
Plus ze staan ook al op 6 juni in Antwerpen.

1643373579702.png

Andere kanshebbers zie ik ook niet echt als vervanging voor Aerosmith die qua muziek en grootte vergelijkbaar zijn.
Je zou kunnen denken aan bands als Def Leppard, Mötley Crüe en Poison, maar laat die 3 nou net samen die maand met een stadiontour in de VS bezig zijn.

Ik denk dan ook dat ze óf Deep Purple doorschuiven als headliner en nog een iets kleinere naam erbij zetten, óf een ander soort headliner toevoegen (bv. Nightwish, Sabaton).
Beide opties zijn natuurlijk niet echt wenselijk voor mensen die speciaal voor Aerosmith een kaartje hebben gekocht, maar ik vrees dat er niet veel andere keus is. Dit soort teleurstellingen horen helaas ook bij het bezoeken van festivals.
Mensen die de dag niet meer de moeite waard vinden, kunnen altijd nog hun tickets verkopen, die zijn ze zo kwijt, lijkt me.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.394
4.513
Hoe dan ook zal er niks goed genoeg zijn.

Maar als we uit de zeer gelimiteerde vijver moeten vissen dan denk ik dat Ghost misschien ook wel samen met deep purple in aanmerking kan komen.
Denk wel dat de gemiddelde Aerosmith fan dit ook kan smaken.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.036
7.131
Inderdaad liever geen Kiss. Mijn droom zou zijn deep purple promoten naar headliner en na deep purple Nightwish het festival laten afsluiten. Al zie ik het helaas niet gebeuren. Sabaton zou ik ook prima vinden trouwens of iets als BMTH of Blind Guardian (geen idee of die beschikbaar zijn ik roep maar zo wat)

Denk inderdaad dat er niets beshikbaar is binnen het genre. Scorpions had ik nog een mooie vervanger gevonden die een het touren is maar die zijn dus niet beschikbaar
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.357
6.041
Is er geen kans dat ze Volbeat doorschuiven van donderdag naar zondag en dan Nightwish er nog bij boeken? Of is dat totaal onrealistisch gedacht?
 

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Inderdaad liever geen Kiss. Mijn droom zou zijn deep purple promoten naar headliner en na deep purple Nightwish het festival laten afsluiten. Al zie ik het helaas niet gebeuren. Sabaton zou ik ook prima vinden trouwens of iets als BMTH of Blind Guardian (geen idee of die beschikbaar zijn ik roep maar zo wat)

Denk inderdaad dat er niets beshikbaar is binnen het genre. Scorpions had ik nog een mooie vervanger gevonden die een het touren is maar die zijn dus niet beschikbaar
Inderdaad niet Kiss. Maar ook niet BMTH. En zeker niet Scorpions. Vals zingen kan ik ook.

waarom niet Nightwish en Sabaton?
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr en Joslittel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.036
7.131
Inderdaad niet Kiss. Maar ook niet BMTH. En zeker niet Scorpions. Vals zingen kan ik ook.

waarom niet Nightwish en Sabaton?
Je bedoeld beide? Ik denk niet dat je 2 headliners erbij boekt als je al 2 headline waardige bands hebt staan

Ben het wel met je eens verder ik hoef Scorpions/Kiss niet te zien, bedoelde meer dat het meer aansluit qua genre.
Ik verwacht/hoop ook gewoon dat ze voor een Nightwish of Sabaton gaan
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.385
2.811
Geen Aerosmith, definitief. IDays meldt op hun socials dat Aerosmith de hele Europese tour van juni-juli heeft afgeblazen vanwege corona
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.289
10.030
Geen Aerosmith, definitief. IDays meldt op hun socials dat Aerosmith de hele Europese tour van juni-juli heeft afgeblazen vanwege corona
Godver. Had stiekem nog een heel klein beetje hoop om ze ergens los te zien, maar dat houdt dan ook op. Flinke knauw voor Graspop...
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.926
1.958
Jammer voor de fans maar was nu niet echt een naam waar ik naar uitkeek.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.041
10.120
Bummer. Vooral een naam die de misses graag wilde zien maar ik stiekem ook wel leuk vind om mee te pakken
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken