UK Glastonbury 2017 – Nieuws en geruchten

Is gewoon Foo Fighters, Radiohead en Ed Sheeran, is weer overduidelijk. Al 2 jaar op rij dat de bookmakers en insiders de headliners zo snel weten.

SomersetLive: Glastonbury Festival will have a new name when it moves, Michael Eavis has revealed

Glastonbury Festival will be renamed when it moves to a new venue after 2018, Michael Eavis has revealed in a radio interview.

Mr Eavis, who launched the event in 1970, declared he was taking "a huge risk" by switching location and name.

The world famous music event is currently called Glastonbury Festival of Contemporary Performing Arts.

But when it moves away from Somerset it will be renamed The Variety Bazaar, according to Mr Eavis.

He said: "I've been a risk taker all my life. In 47 years of taking risks, so far touch wood, I haven't come unstuck. This might be one risk too far, I don't know."

Mr Eavis revealed the festival's new name in a radio interview with Paul Cannon of Glastonbury FM.

He said the event will be billed as The Glastonbury Festival team presents The Variety Bazaar.

"That's a good name don't you think?" he asks Mr Cannon.

The candid interview was recorded at a jazz session in the bar-restaurant run by his nephew, Paul Eavis, in Glastonbury's Red Brick Building.

Of the festival's possible new location Mr Eavis would say only: "It's half way to the Midlands from here...and there's only one landowner.

"I've got 22 landowners where I am now. I just wonder whether the next generation will want to negotiate with so many people. It's a very difficult job to hold it together."

There will be no move until at least 2019. This year's event will remain centred on Worthy Farm, Pilton and the festival will not be staged at all next year and there is no suggestion that it will not return to Pilton from 2020.

Bullshit, waarom zou je in godsnaam de naam willen veranderen omdat 't van locatie wijzigt? Dat is nu al bij zo veel festivals gebeurd, ik zie echt totaal geen rede in om het te willen veranderen??

Bullshit, waarom zou je in godsnaam de naam willen veranderen omdat ’t van locatie wijzigt? Dat is nu al bij zo veel festivals gebeurd, ik zie echt totaal geen rede in om het te willen veranderen??

Ik denk dat de naam voor hen te veel vasthangt aan die locatie waar ze meer dan 45 jaar gezeten hebben (Glastonbury is de naam van een heuvel vanwaar je de volledige festivalsite kan zien). Maar het is inderdaad geen verstandige beslissing om de naam van zo'n sterk merk te wijzigen, en zeker niet naar iets flauws als The Variety Bazaar. Al is die 'The Glastonbury festival team presents...' wel een subtiele aanzet om 'Glastonbury' te laten voortbestaan.

Zelfbevestiging
https://twitter.com/marklanegan/status/828735787827027968

Geen idee of het wat is of wie die dat monitort maar bij het event Glastonbury op Last.fm staan The xx, Angel Olsen, Fatboy Slim, Bonobo, The Avalanches etc als bevestigd?
Maar geen idee of dat dan officieel is of gewoon iemand is dit dat zelf maakt al verschijnen ze langs beide kanten wel op dat event of is dat normaal? Ik heb geen idee hoe dat werkt maar het viel me gewoon op..

Geen idee of het wat is of wie die dat monitort maar bij het event Glastonbury op Last.fm staan The xx, Angel Olsen, Fatboy Slim, Bonobo, The Avalanches etc als bevestigd?
Maar geen idee of dat dan officieel is of gewoon iemand is dit dat zelf maakt al verschijnen ze langs beide kanten wel op dat event of is dat normaal? Ik heb geen idee hoe dat werkt maar het viel me gewoon op..

Op last.fm kan je er zelf gewoon artiesten bij plakken als jij het evenement hebt aangemaakt.

Niet dat het nog als een verrassing aankomt, maar Foo Fighters is nu officieel bekend gemaakt. London Grammar heeft zichzelf ook bevestigd.

Niet dat het nog als een verrassing aankomt, maar Foo Fighters is nu officieel bekend gemaakt. London Grammar heeft zichzelf ook bevestigd.
http://festileaks.com/2017/02/foo-fighters-naar-glastonbury-2017/

LOL, artikel is daarna ge-edit en op twitter verscheen daarna ook een bericht dat de berichtgeving niet sloeg op officiële bronnen maar afin.. Toch grappig dat ze dat erbij zetten, editen en daarna zeggen dat het niet gebaseerd is op inside info.. Wat is het dan, een wishlistje van de journalist? :p

Hmm. Iemand een idee wanneer de affiche bekend gemaakt wordt? (Niet de 100% compleet versie, maar de 'grootste namen' versie)

2 mooie headliners, goede midddenmoot en leuke kleine namen. Goed affiche dit jaar.

Opvallend, geen Green Day, Lady Gaga, Soulwax, Kraftwerk, Elbow, A Tribe Called Quest, Royksopp, Imagine Dragons (en een groot pak van die namen werden door veel mensen naar voor geschoven op Efest.) maar wel Katy Perry en The National.

Hmmm. En daar gaat de competitie voor de 'beste major lineup van 2017'

Radiohead en Foo Fighters: de twee grootste namen in het circuit.
Ed Sheeran: de populairste artiest ter wereld (oké, naast Adele en Drake).
Katy Perry: één van de grootste popnamen die er zijn. Eerder was Gaga een gerucht maar deze is nog een stuk relevanter eigenlijk.
The XX: Hot. En als ze voor Radiohead staan een enorme prestatie. Is Rock Werchter en Opener bijvoorbeeld niet gelukt.
The National: Zeer exclusieve naam voor het 'muziekliefhebber' publiek.
Chic, Kris Kristofferson, Barry Gibb, The Jacksons, Toots...: weinig festivals die zoveel legacy acts kan presenteren.
Met Solange, Anderson Paak, Run The Jewels, Sampha en Stormzy hebben ze enkele grote urban namen te pakken.
Met Ride, Flaming Lips, Goldfrapp, DJ Shadow enkele grote alternatieve 90's artiesten.
Biffy Clyro, Royal Blood, Wiley en Laura Marling zijn in de UK (nog) groter dan elders.
Major Lazer, Justice en Moderat (die wel erg laag staan) erbij om te dansen.

En dan nog 'opvullertjes' als Haim, The Avalanches, Father John Misty, Alt-J, Phoenix, Emeli Sandé, Warpaint, London Grammar, Angel Olsen, Future Islands en ...euh... Shaggy erbij. En dit is nog maar een deel van de affiche.

Fucking Glastonbury. Hier moet ik echt ooit eens heen.

Ik vind dit echt een hele hele hele sterke line up hoor. Heb verder ook niks toe te voegen aan Mattman.
Behalve dat ook ik, hier nog eens heen wil !!!

A joh, Radiohead is toch geen commerciële sellout. Die doen elk concert weer hun best om het hun 'radiofans' zo min mogelijk naar hun zin te maken.

A joh, Radiohead is toch geen commerciële sellout. Die doen elk concert weer hun best om het hun ‘radiofans’ zo min mogelijk naar hun zin te maken.

?

Users who are viewing this thread