Lowlands 2025

Ik voelde de hype al langer wat teruglopen. Eerst gingen er echt 30 mensen uit mijn dispuut en inmiddels nog maar 10 ofzo. En dat is goed nieuws, want dit zijn typisch die lui die voor Charlotte de Witte, DjvT en Gotu Jim komen. Die dan na 2 nummers Qotsa gaan jammeren dat het 'slecht' is of Jamie xx te weinig 'drops' vinden gooien. Ik hou van ze maar op Lowlands even niet. Al realiseer ik me dat ik nu vreselijk pretentieus klink.

Ik kan ook nog kaartjes kopen. Neemt niet weg dat het nagenoeg uitverkocht zal zijn. Toch knap, al jarenlang op dag 1 al je kaarten kwijt.

• Leuk
Waarderingen: Dante
Ik voelde de hype al langer wat teruglopen. Eerst gingen er echt 30 mensen uit mijn dispuut en inmiddels nog maar 10 ofzo. En dat is goed nieuws, want dit zijn typisch die lui die voor Charlotte de Witte, DjvT en Gotu Jim komen. Die dan na 2 nummers Qotsa gaan jammeren dat het 'slecht' is of Jamie xx te weinig 'drops' vinden gooien. Ik hou van ze maar op Lowlands even niet. Al realiseer ik me dat ik nu vreselijk pretentieus klink.
Lowlands is gewoon uitverkocht in 2 uur tijd.

Groepsplekken, gllamcamp, easycamp allemaal ruim beschikbaar. Of die capaciteit is verhoogd of juist die groep haakt af?

Dat is zo. Maar ik weet zeker dat Mink gelijk heeft. Je zal straks zien tijdens de re sale hoeveel kaarten er naar boven komen drijven.
Al die handelaren hebben weer veel opgekocht maar de vraag lijkt een stuk minder te zijn dit jaar.

Precies! Maar toch was het dit jaar beduidend makkelijker om kaartjes te scoren dan de voorgaande jaren. Het is bij onze groep vooral een financiele kwestie geworden. Alles wordt duur. Het is niet meer én Pinkpop én Lowlands én zomervakantie, maar of of of...

edit: oh toch nog niet uitverkocht

Dat is zo. Maar ik weet zeker dat Mink gelijk heeft. Je zal straks zien tijdens de re sale hoeveel kaarten er naar boven komen drijven.
Al die handelaren hebben weer veel opgekocht maar de vraag lijkt een stuk minder te zijn dit jaar.
Het zijn wel altijd weer die handelaren die het doen, hè? Zonder enig bewijs. En al helemaal of het meer of minder voorkomt als eerder.

Qua resale, is er ooit bijgehouden hoeveel er doorverkocht worden? Standaard zo’n 10 procent, geloof ik. Dus als er straks vanaf dag 1 een paar honderd worden aangeboden, zegt dat alsnog niks.

Jouw theorie is dus dat het wel snel uitverkocht is, op wat losse kaarten na, maar tóch is Lowlands minder populair want de kopers zijn handelaren. Ik vind het niet heel sterk.

Dat het verkoopproces beter verliep kan misschien ook te maken hebben met het feit dat Ticketmaster hun verkoop heeft verbeterd, bijvoorbeeld nog maar één plek in de rij ook als je meerdere apparaten gebruikt.

Niet dat ik met 100 procent zekerheid kan zeggen dat de hype wel even sterk is, maar als je zo snel uitverkoopt, dat gebeurt echt nog wel vandaag of morgen, lijkt me er niet heel veel aan de hand. En zeker te voorbarig om op basis daarvan te zeggen dat er dus wel minder hype is. Of men het simpelweg te duur vindt worden, wat ik begrijp.

• Leuk
Waarderingen: BeWario en Timmetje
Best bijzonder toch dat ze communiceren dat het uitverkocht is terwijl je gewoon nog 8 kaarten kan kopen?

Users who are viewing this thread