Lowlands 2025

Dat er mensen uit groepen niet meer meegaan om welke reden dan ook, is toch ook niet meer dan normaal. Juist dat zorgt ervoor dat ook weer nieuwe groepen kunnen gaan waar het jaar erop juist weer meer mensen bij aansluiten.

• Leuk
Waarderingen: Matthijs
Ik denk zeker dat ze bij Mojo dik en dik tevreden zijn. Gewoon uitverkocht in paar uurtjes tijd. Zonder noemenswaardig grote of dure headliners gok ik. Meer richting indierock geprogrammeerd.

• Leuk
Waarderingen: Seventheen Seconds
Bij ons in de groep ook veel die laatste moment eventjes aankijken wat de prijzen gaan doen. En zoals ik het hier lees is dat inderdaad voor meer.

Voorheen 2 XL groepsplekken nodig, nu doen we dat voor het eerst af met 1 XL groepsplek. Las ik hier nou ergens dat je via een andere ingang het terrein op kon komen met groepsplekken? Scheelt echt veel sjouwen.
Dat bewijst alleen dat in jouw vriendengroep de animo wellicht wat minder wordt. Bij mij in huis staan twee tieners te trappelen om weer te gaan. Zo gaat dat.

• Leuk
Dat bewijst alleen dat in jouw vriendengroep de animo wellicht wat minder wordt. Bij mij in huis staan twee tieners te trappelen om weer te gaan. Zo gaat dat.
Je kan nu nog kaarten kopen. Dat zie je zelf toch ook wel? Dat “zegt” toch gewoon wat. Niet dat Lowlands in brand staat, maar dat beweert ook niemand. Maar het is wel degelijk anders dan vorige edities.

• Leuk
Waarderingen: davadude
Kunnen we dan ook voorzichtig concluderen dat Goldband als headliner meer hype creëert dan Queens of the Stone Age? Snap dat er meer variabelen een rol spelen hoor, maar even heel plat gezegd. Ik ben altijd benieuwd wat voor lessen een organisatie trekt uit dit soort verschuivingen in ‘hype’.
Queens of the Stone Age stonden vorig jaar ten tijden van de kaartverkoop ook op de line up ;)

• Leuk
Kunnen we dan ook voorzichtig concluderen dat Goldband als headliner meer hype creëert dan Queens of the Stone Age? Snap dat er meer variabelen een rol spelen hoor, maar even heel plat gezegd. Ik ben altijd benieuwd wat voor lessen een organisatie trekt uit dit soort verschuivingen in ‘hype’.
Beetje voorbarige conclusie als het om het pakketje gaat, en je voor de vorm even Fred Again.. buiten beschouwing laat. Dat was toch wel duidelijk de grootste artiest (voor de demografie) op de line-up van vorig jaar. A$AP en Chapell gaan daar dit jaar niet overheen.

Niet om het één of ander hoor, maar werk jij toevallig voor Mojo? Zelden iemand zo de kaartverkoop zien verdedigen haha
Nee, maar ik vind het zo raar om te zeggen dat de hype minder is, dat meer mensen twijfelen (op basis van ervaringen over eigen vrienden), terwijl het festival even snel uitverkoopt. Dan kun je daar toch niet stellen?
Dat er gedurende de dag nog wat kaarten te koop zijn, was vorig jaar ook zo.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Hier is in de communicatie iets misgegaan, er is 1 ticket over. Mocht iemand interesse hebben, stuur dan even een DM. Kaartje kan (zoals bekend) pas 2 juni worden doorgestuurd via de TM app. Gaat uiteraard weg tegen kostprijs.

Edit: is weg!

Laatst bewerkt:
Gewoon weer erg knap van Lowlands dit. Zeker als je het vergelijkt met de kaartverkoop van de andere grote festivals.

Blijkbaar blijft de aantrekkingskracht erg hoog en voldoet het elk jaar aan de meeste hun verwachtingen, waardoor ze terug blijven komen.

• Leuk
Waarderingen: Bob105 en WTSGD
Nee, maar ik vind het zo raar om te zeggen dat de hype minder is, dat meer mensen twijfelen (op basis van ervaringen over eigen vrienden), terwijl het festival even snel uitverkoopt. Dan kun je daar toch niet stellen?
Dat er gedurende de dag nog wat kaarten te koop zijn, was vorig jaar ook zo.
Ik ben het niet helemaal met je eens dat het net zo snel uitverkoopt als vorig jaar. Volgens mij waren de kaarten toch echt op en was dat dit jaar simpelweg niet zo. Of dat met hype te maken heeft is een tweede, het kan net zo goed liggen aan het verkoopproces of de prijs in het algemeen.

• Leuk
Waarderingen: davadude
Ik ben het niet helemaal met je eens dat het net zo snel uitverkoopt als vorig jaar. Volgens mij waren de kaarten toch echt op en was dat dit jaar simpelweg niet zo. Of dat met hype te maken heeft is een tweede, het kan net zo goed liggen aan het verkoopproces of de prijs in het algemeen.
Vorig jaar communiceerden ze exact hetzelfde als dit jaar over het mondjesmaat beschikbaar komen van kaarten nadat het al uitverkocht was:
Maar goed, verder is dit ook niet heel belangrijk. Het wordt in ieder geval weer gezellig druk. 😄

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Vorig jaar communiceerden ze exact hetzelfde als dit jaar over het mondjesmaat beschikbaar komen van kaarten nadat het al uitverkocht was:
Maar goed, verder is dit ook niet heel belangrijk. Het wordt in ieder geval weer gezellig druk. 😄
Ik ben het roerend met je eens en heb er vooral heel zin in. Desondanks hoorde je vorig jaar toch echt veel over misgrijpen en heb ik nog van niemand dit jaar gehoord dat ze geen kaart hebben kunnen bemachtigen, dat vind ik dan toch vreemd. Maar zoals hier al vanmiddag gezegd werd, het belangrijkste is dat iedereen die wil er ook bij kan zijn!

Ook gelukt om een ticket te bemachtigen! Komende zomer er voor de 8e keer weer bij 🥳 Nu alle tijd om alle artiesten eens goed te beluisteren. Al erg enthousiast over the Chats!

Verschil is dat je toen je best moest doen met refreshen om tickets te krijgen en je nu gewoon de rij kan joinen en je ze zo hebt, dus daar zit wel een verschil in. Maar als dat uitverkocht hebben gecommuniceerd zullen ze vandaag/morgen wel de laatste tickets over de toonbank gaan, wat effectief gewoon snel uitverkopen is.

• Leuk
Waarderingen: pietmoeskops
Één jaar met het ander vergelijken lijkt mij niet mogelijk. Te veel factoren die een rol spelen, wat jezelf terecht al zegt natuurlijk. Vorig jaar was de grootste 'concurrent' Down The Rabbit Hole ook vliegensvlug uitverkocht, wat denk ik ook een grote rol heeft gespeeld.

Je kunt in mijn ogen alleen een uitspraak doen op de trend van de lange termijn en daarbij behoort het tempo waarin het vandaag er weer doorheen ging gewoon bij de trend die we na covid zien. Die paar uur verschil is daarin niet van significante waarde.

• Leuk
Waarderingen: markvdrheijden
Verschil is dat je toen je best moest doen met refreshen om tickets te krijgen en je nu gewoon de rij kan joinen en je ze zo hebt, dus daar zit wel een verschil in. Maar als dat uitverkocht hebben gecommuniceerd zullen ze vandaag/morgen wel de laatste tickets over de toonbank gaan, wat effectief gewoon snel uitverkopen is.
Precies, vorig jaar een paar uur zitten refreshen zonder resultaat. Op dit moment kan ik nu nog steeds 8 kaarten kopen zonder wachtrij of refresh.

Wie van de 3 'headliners' gaat het veld het meest vullen denken jullie? Eigenlijk wat @Indiaantje89 zegt, afgaande op het forum zou dat Chappel Roan zijn. Maar ben nou wel benieuwd in hoeverre deze act leeft onder het publiek.

• Leuk
Waarderingen: Dante
Ik heb helaas verkeerd gegokt.
Ik ben eerst voor een festivalkaartje gegaan, omdat ik vorig jaar op maandag nog een camperkaart had gekocht.
Maar nu waren de camperkaarten eerder uitverkocht.

Het bericht op de homepage van Festileaks klopt niet. Ik ben de wachtrij uitgegaan toen de berichten kwamen dat de festvalkaarten uitverkocht waren (dan maar resale in juni) en ben toen gelijk voor een camperkaart gegaan, maar die waren niet meer te krijgen.
Ik kijk nu nog regelmatig, maar nog steeds geen camperkaarten terwijl de festivalkaarten nog wel te krijgen zijn iedere keer.
Ook op de Lowlandssite staat er bij de camperkaarten "uitverkocht" en bij de festivalkaarten niet.

Users who are viewing this thread