Ja precies! Moest opeens weer aan mijn skills en reactie gaan werken bij het opstarten van Ghost.FF16 combat heeft voor mij een beetje hetzelfde probleem als Hogwarts Legacy combat. Je bent skills/spreuken aan het spammen en het maakt eigenlijk niet uit tegen wie of wat je vecht. Het voelt allemaal alsof het damage sponzen zijn ipv uitdagende tegenstanders.
Ghost of Tsushima deed dat idd een stuk beter, waarbij je de stance ging aanpassen aan je tegenstander en ook echt moet opletten wat je tegenstander doet.
Nog zo'n ding van FF16. Het aantal vijanden is eigenlijk bizar laag. Misschien een stuk of 10 verschillende vijanden met movesets. Als je die kende, kende je elke baas of vijand die verder nog kwam. Ook de moeilijkste bazen van het Hunt Board waren gewoon kopieën van andere monsters alleen met meer health. Dat zijn hele luie keuzes en kan ik alleen verklaren op twee manieren: er was te weinig budget om meer te programmeren maar kan me dat niet voorstellen met een FF titel. Of het was niet de meest getalenteerde studio van Square die dit ontwikkeld heeft.
Laatst bewerkt: