Gaming

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.185
10.544
FF16 combat heeft voor mij een beetje hetzelfde probleem als Hogwarts Legacy combat. Je bent skills/spreuken aan het spammen en het maakt eigenlijk niet uit tegen wie of wat je vecht. Het voelt allemaal alsof het damage sponzen zijn ipv uitdagende tegenstanders.

Ghost of Tsushima deed dat idd een stuk beter, waarbij je de stance ging aanpassen aan je tegenstander en ook echt moet opletten wat je tegenstander doet.
Ja precies! Moest opeens weer aan mijn skills en reactie gaan werken bij het opstarten van Ghost.

Nog zo'n ding van FF16. Het aantal vijanden is eigenlijk bizar laag. Misschien een stuk of 10 verschillende vijanden met movesets. Als je die kende, kende je elke baas of vijand die verder nog kwam. Ook de moeilijkste bazen van het Hunt Board waren gewoon kopieën van andere monsters alleen met meer health. Dat zijn hele luie keuzes en kan ik alleen verklaren op twee manieren: er was te weinig budget om meer te programmeren maar kan me dat niet voorstellen met een FF titel. Of het was niet de meest getalenteerde studio van Square die dit ontwikkeld heeft.
 
Laatst bewerkt:

MarkvD

Gouden Tip
24 apr 2023
368
302
Ik twijfel een beetje. Ooit met wat vrienden een DnD campaign gestart, maar had daar niet het geduld voor met al het wachten op de andere party members.
Met BG3 hoef je niet op je andere party members te wachten en de verhalen zijn super positief, dus wil het wel een kans geven. Of dat komende week wordt of dat ik wacht op een budgetbak/marktplaats weet ik nog niet.
 
  • Haha
Waarderingen: Rick1617899545

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.655
814
LOL, denk dat je heel kan gaan wachten op de budgetbak, die gaat daar voorlopig niet in belanden.
Dit is net zoiets als The Witcher 3, dit spel zet een hele nieuwe standaard voor de komende RPG`s
 
Laatst bewerkt:

MarkvD

Gouden Tip
24 apr 2023
368
302
Vrees het ook, en gezien de speelduur zal Marktplaats ook wel even op zich laten wachten
Mijn geduld kennende ligt het zaterdag op de deurmat haha
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.047
Ik game bijna nooit, maar ben nu weer helemaal verslaafd aan fallout 4. Had hem een half jaar weggelegd en nu weer overnieuw begonnen
Was ook mijn introductie met de game... heerlijk ja.
Ben benieuwd naar Starfield, ben er nog niet helemaal aan uit om hier speciaal een Xbox voor aan te schaffen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.507
6.183
Ik twijfel een beetje. Ooit met wat vrienden een DnD campaign gestart, maar had daar niet het geduld voor met al het wachten op de andere party members.
Met BG3 hoef je niet op je andere party members te wachten en de verhalen zijn super positief, dus wil het wel een kans geven. Of dat komende week wordt of dat ik wacht op een budgetbak/marktplaats weet ik nog niet.
Komt helaas niet fysiek uit. :(
 
  • Wow
Waarderingen: MarkvD

MarkvD

Gouden Tip
24 apr 2023
368
302
Draait alleen helaas niet lekker op een Steam Deck en vrees dat mijn laptop niet veel beter is
 

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
474
819
Starfield is tof. Fallout in de ruimte, niets meer en niets minder.
Ik heb er zelf nu nog maar een uurtje inzitten (en ben bang dat het daar bij blijft de komende twee weken i.v.m. werk en vakantie). Maar ik las veel in de reviews dat vooral de eerste paar uur het een redelijk trage game is, merkte jij dat ook?

Ik merkte zelf vooral dat het allemaal nog wel even wennen is qua controls, menu's en maps.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.507
6.183
Ja het komt allemaal langzaam op gang en het is goed zoeken. Ook in die character creation. Leuk dat mijn achtergrond aan allemaal factions kan hangen maar leg me iig uit wat die inhouden!

Het voelt een beetje als een Xbox 360 era RPG anno 2023 en dat bedoel ik positief haha.
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
474
819
Ja het komt allemaal langzaam op gang en het is goed zoeken. Ook in die character creation. Leuk dat mijn achtergrond aan allemaal factions kan hangen maar leg me iig uit wat die inhouden!

Het voelt een beetje als een Xbox 360 era RPG anno 2023 en dat bedoel ik positief haha.
De Xbox 360 era RPG's, daar is ook weinig negatiefs aan te bedenken. Denk dan meteen aan Mass Effect 3, Skyrim, Fable.

Ik heb zelf in ieder geval net de review gelezen van power unlimited en nog meer zin gekregen om het te spelen, dus ik hoop dat ik er deze week nog een paar uurtjes in kan stoppen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

MarkvD

Gouden Tip
24 apr 2023
368
302
Power Unlimited is wel een beetje aan het doorslaan met de cijfers dit jaar...
BG3 een 100, Dead Space remake een 97, Zelda en Starfield 95, RE4 remake een 93, Pikmin een 91, FF16 een 90

Ter vergelijking GoW Ragnarok en Elden Ring vorig jaar een 90
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
609
449
Net terug van twee weekjes vakantie. Advance Wars 1 + 2 bijna uitgespeeld op de Switch. Met name deel twee is echt helemaal toppie.

Tevens 51 Worldwide Games meegehad. Simpelweg Mahjong en Patience spelen is echt heerlijk in het zonnetje!
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.507
6.183
Na een x aantal uur spelen toch niet helemaal zeker of Starfield mijn type rpg is. Het is allemaal wat verouderd, wat clunky. De meerdere planeten ipv 1 grote world is een leuk idee maar komt door de laadschermen en vele menuutjes niet helemaal uit de verf. Dialogen zijn ook vrij matig geschreven bomvol rare reacties.

Vermakelijk maar had er wel wat meer van verwacht
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.185
10.544
Na een x aantal uur spelen toch niet helemaal zeker of Starfield mijn type rpg is. Het is allemaal wat verouderd, wat clunky. De meerdere planeten ipv 1 grote world is een leuk idee maar komt door de laadschermen en vele menuutjes niet helemaal uit de verf. Dialogen zijn ook vrij matig geschreven bomvol rare reacties.

Vermakelijk maar had er wel wat meer van verwacht
Spreekt mij eigenlijk ook niet echt aan op basis van wat ik gelezeb heb. Klinkt een beetje als veel content om het hebben van veel contact. Erg leuk een paar 100 planeten maar ze blijken leeg en saai te zijn. Tja, dat boeit me dan weinig.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
474
819
Van de week toch weer een paar uurtjes Starfield gespeeld ( zit nu totaal pas op 7 uur). Moet zeggen dat het bezoeken van onbekende planeten toch wel iets verslavends had en ik aardig werd meegezogen in de wereld. Dus kan niet wachten om na mijn vakantie weer verder te gaan. Echter vind ik het reizen en de starmap nog niet lekker werken, ik mis toch echt gewoon een ouderwetse map, zeker in grote steden. Ook het looten is al een beetje saai, omdat ik nog weinig bijzondere dingen ben tegengekomen.

Daarnaast moet ik denk ik ook nog een beetje gaan doorkrijgen hoe de outposts in elkaar zitten en heb ik ook nog niet echt iets met mijn starship gedaan.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.507
6.183
Vandaag ook even gespeeld en de Vanguard sidemission uitgespeeld. Die was wel erg tof zeg. Mass Effect achtig.

Eens over die map trouwens. Super omlastig.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.047
Ik heb er een Xbox S voor gekocht, maar moet zeggen dat ik er niet helemaal in kom. Ik ben geen space guy, maar misschien dat ik iets verder in het spel kom dat ik dit meer krijg, want in principe ben ik wel een Fallout fan, alleen ik vind die setting gewoon veel vetter dan dit. Snap ook nog niet heel veel van die spacegevechten. Ben nu ergens waar ze me gelijk kapot schieten, geen idee wat ik moet doen of waar ik heen kan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken