Gaming

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Verdorie dat gaat mijn kinds veel te leuk vinden. Er zal vast een een Princess Peach game in huis moeten komen nu gok ik.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.453
6.116
Vandaag is de dag!!!

Dat Final Fantasy 16 op mijn deurmat gaat ploffen. Zin in!
Yes! Same here. Geef je Chocobo (als ze erin zitten) een aai van me!

Demo toch gespeeld en die was tof. Vandaag overnieuw beginnen maar dan met Engelse VA, in het Japans klopte het niet helemaal.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
GOTY? Ben benieuwd, twijfel om hem te halen. Kwa style heb ik niet echt het idee dat deze echt wat voor mij is. Is het een lastige game?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.453
6.116
GOTY? Ben benieuwd, twijfel om hem te halen. Kwa style heb ik niet echt het idee dat deze echt wat voor mij is. Is het een lastige game?
Er is een drie uur durende demo die je kunt proberen. Groot stuk van het begin en ergens verder in de game. Progressie wordt gesaved.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Wat vindt je ervan @Joslittel ?
Tof!! Eigenlijk is het een combinatie van The Witcher en FF. Een veel rauwer, donkerder en realistischer verhaal en sfeer dan gewoon is bij een FF game. Ook met bloed en scheldwoorden. Maar toch ook met chocobo's, Moogles en Cid. Heb er nu een uurtje of 4 a 5 inzitten maar ben erg enthousiast. Dat het wat liniearder is en geen open wereld stoort mij niet, is geen must voor een goede game. Dus eerste indruk is goed! Goty wil ik pas aan het einde concluderen
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.453
6.116
Ik vind er dan weer niet zoveel aan helaas. Het is me wat te lineair allemaal, met enigszins saaie leveldesign. Combat is ook niet helemaal mijn ding. Allemaal net wat te makkelijk.

Blijf wel spelen want benieuwd naar het verhaal, maar had er wat meer van verwacht.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Ik vind er dan weer niet zoveel aan helaas. Het is me wat te lineair allemaal, met enigszins saaie leveldesign. Combat is ook niet helemaal mijn ding. Allemaal net wat te makkelijk.

Blijf wel spelen want benieuwd naar het verhaal, maar had er wat meer van verwacht.
Ik heb het hier al eerder gezegd. Maar vind het weleens fijn dat niet alles maar "open wereld" is. En het is inderdaad geen "moeilijke" game inderdaad (vooralsnog), maar dat vind ik ook wel prettig omdat je dan de game wat makkelijker tussendoor kan oppakken en dat je er niet helemaal moet inkomen waardoor de game best ontspannend werkt.

Vooralsnog ben ik positief verrast, ziet er ook erg mooi moet ik zeggen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.453
6.116
Ik heb het hier al eerder gezegd. Maar vind het weleens fijn dat niet alles maar "open wereld" is. En het is inderdaad geen "moeilijke" game inderdaad (vooralsnog), maar dat vind ik ook wel prettig omdat je dan de game wat makkelijker tussendoor kan oppakken en dat je er niet helemaal moet inkomen waardoor de game best ontspannend werkt.

Vooralsnog ben ik positief verrast, ziet er ook erg mooi moet ik zeggen.
Ja, eens mbt open wereld, maar FF is het andere uiterste. Helpt ook niet mee dat ik het leveldesign vrij saai vind. Nul exploration ook en dat mis ik gewoon wat. Het is niet echt een RPG meer.

Graphics wel een meesterwerk maar ik betwijfel of ik hem uit ga spelen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Ja, eens mbt open wereld, maar FF is het andere uiterste. Helpt ook niet mee dat ik het leveldesign vrij saai vind. Nul exploration ook en dat mis ik gewoon wat. Het is niet echt een RPG meer.

Graphics wel een meesterwerk maar ik betwijfel of ik hem uit ga spelen.
Snap ik ergens ook wel hoor, het is idd meer hack & slash, maar ook dat vind ik niet erg om niet eindeloos door allerlei menutjes heen moet scrollen. Doet me klein beetje denken aan God Of War kwa gameplay maar dan iets sneller. En dodge is overpowered vooralsnog. Ik ben in ieder geval al lang blij dat het niet wederom een Soulsbourn game is, maar dat deze easy to pick-up is. Ik merk dat ik daar meer behoefte aan heb.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.453
6.116
Snap ik ergens ook wel hoor, het is idd meer hack & slash, maar ook dat vind ik niet erg om niet eindeloos door allerlei menutjes heen moet scrollen. Doet me klein beetje denken aan God Of War kwa gameplay maar dan iets sneller. En dodge is overpowered vooralsnog. Ik ben in ieder geval al lang blij dat het niet wederom een Soulsbourn game is, maar dat deze easy to pick-up is. Ik merk dat ik daar meer behoefte aan heb.
Mocht je deze uit hebben en het naar meer vinden smaken dan vindt je FF Stranger of Paradise ook wel leuk denk ik. Iets moeilijker maar ook erg fijne combat.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Snap ik ergens ook wel hoor, het is idd meer hack & slash, maar ook dat vind ik niet erg om niet eindeloos door allerlei menutjes heen moet scrollen. Doet me klein beetje denken aan God Of War kwa gameplay maar dan iets sneller. En dodge is overpowered vooralsnog. Ik ben in ieder geval al lang blij dat het niet wederom een Soulsbourn game is, maar dat deze easy to pick-up is. Ik merk dat ik daar meer behoefte aan heb.
Ben het wel met je eens ja. Eigenlijn een totale andere game dan de andere ff's maar erg mooi uitgewerkt. Verhaal tot nu toe vele malen sterker uitgewerkt dan deeltje 15 en speel het alleen daarvoor al graag. De levels zijn inderdaad niet erg spannend uitgewerkt qua design maar funtioneel genoeg. Ben erg benieuwd wat deze game verder gaat brengen, vind de Eikons echt heel tof uitgewerkt.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Damn net het gevecht gehad met Garuda (ik denk dat ik hier niks mee spoil lijkt me). Maar jezus wat een bruut gevecht en de weg er naartoe. Heb echt idee dat ze alles nu uit mijn PS5 trekken. Heerlijk hoor
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Damn net het gevecht gehad met Garuda (ik denk dat ik hier niks mee spoil lijkt me). Maar jezus wat een bruut gevecht en de weg er naartoe. Heb echt idee dat ze alles nu uit mijn PS5 trekken. Heerlijk hoor
Jaaa die heb ik net ook gespeeld! En daarna nog een andere cutscene met 2 eikons die episch was. Indrukwekkende game en het boeiendste ff verhaal in tijden (ff7 even buiten beschouwing)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Ja idem, dat wilde ik even niet spoilen haha. Maar even ingrijpen, voor mij FF9 > FF7, sorry but not sorry. ;) Maar ik heb 9 eerder gespeeld dan 7. Was gewoon 4 cd's in PS1, ongekend :D. Hoewel ik de vibe van 15 ook wel heel cool vond met die auto en de setting. Maar de gameplay was niet heul leuk. Met 16 heb ik best wel het idee dat ik own, maar eigenlijk omdat het veel te makkelijk is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Ja idem, dat wilde ik even niet spoilen haha. Maar even ingrijpen, voor mij FF9 > FF7, sorry but not sorry. ;) Maar ik heb 9 eerder gespeeld dan 7. Was gewoon 4 cd's in PS1, ongekend :D. Hoewel ik de vibe van 15 ook wel heel cool vond met die auto en de setting. Maar de gameplay was niet heul leuk. Met 16 heb ik best wel het idee dat ik own, maar eigenlijk omdat het veel te makkelijk is.
Ha 9 ja. Heerlijke fantasierijke uitschieter in de catalogus. Bij mij begon alles bij 7. Eerste rpg die ik ooit speelde als 13 jarige en dat heeft een indruk achtergelaten die immens was. De setting, de ongekende graphics, het verhaal met zoveel diepgang. Dat gaat geen game meer overtreffen.

En 16 is idd niet erg moeilijk, bij de bazen wat meer opletten maar dan kom je er ook wel.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Ha 9 ja. Heerlijke fantasierijke uitschieter in de catalogus. Bij mij begon alles bij 7. Eerste rpg die ik ooit speelde als 13 jarige en dat heeft een indruk achtergelaten die immens was. De setting, de ongekende graphics, het verhaal met zoveel diepgang. Dat gaat geen game meer overtreffen.

En 16 is idd niet erg moeilijk, bij de bazen wat meer opletten maar dan kom je er ook wel.
Moet wel zeggen dat sommige van die gevechten ook voor de helft cinamatisch zijn. Vooral met die Eikon's. Maar je hoort mij niet klagen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Moet zeggen dat de game nu toch een beetje onnodig langdradig aan het worden is. Er zitten best vette momenten in, maar veel missies zijn ook nogal saai en fetchquesterig. De game blijft goed, maar de enthousiasme is gedurende game toch wel aan het afnemen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken