Gaming

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.452
6.116
Hoe ver in de game ben je?

Ik heb hem verkocht toen ik halverwege de game was. Het verhaal is echt supertof maar de combat en de saaie (side)quests begonnen me wat te vervelen. Helaas een pak minder dan FF7 Remake.

Kijk wel uit naar het tweede deel in die serie.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Geen idee hoe lang de game nog rekt. Ben net bij een woestijn level beland. Dat ziet ter wel even verfrissend uit tegenover die groene velden moet ik zeggen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Final Fantasy uitgespeeld. Het eindgevecht voor mij:
b7e.jpg


Hoe lang ik speelde hoe meer ik de mening van Timmetje begon te delen. Maar uiteindelijk had ik weinig anders te spelen naar mijn zin, dus wel met enige plezier de game nog uitgespeeld hoor. Maar niet de beste in zijn reeks.
 

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
603
445
Vorig weekend Shin Megami Tensi V voor heel weinig kunnen aanschaffen. Echt een tof spel! Vind de open wereld veel fijner om te ontdekken dan de meer gesloten wereld van deel 3. Ook een godsgeschenk dat er geen random encounters inzitten. Tot nu toe heel tof!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Ik vermoed dat ik inmiddels in het laatste kwart van FF16 aanbeland ben. En het eerdere grote enthousiasme is inmiddels veranderd in gematigd enthousiasme. Het verhaal blijft me boeien en wordt fijn verteld. Maar op veel punten schiet de game echt tekort. De level design is saai en eigenlijk kom je heel vaak terug in 3 verschillende grotere maps om redelijke basic quests uit te voeren. Moet wel zeggen dat, hoewel de quests vaak wat saai zijn, ze wel zorgen voor goede verhaal uitdieping waardoor ik ze nog met plezier doe. Wat me wel opvalt is dat sommige animaties in de PS3 era zijn blijven steken wat me echt tegenvalt van een AAA PS5 game. Met name in de optionele quests zijn sommige animaties echt schandalig, zowel de gezichtdynamiek of NPC die een halve meter naast een hooibaal met de hooibaal aan het werk zijn. Misschien wat gezeur in de marge maar na oa God of War en Last of Us die tot in de puntjes verzorgd zijn, had ik hier meer van verwacht.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.452
6.116
Ik vermoed dat ik inmiddels in het laatste kwart van FF16 aanbeland ben. En het eerdere grote enthousiasme is inmiddels veranderd in gematigd enthousiasme. Het verhaal blijft me boeien en wordt fijn verteld. Maar op veel punten schiet de game echt tekort. De level design is saai en eigenlijk kom je heel vaak terug in 3 verschillende grotere maps om redelijke basic quests uit te voeren. Moet wel zeggen dat, hoewel de quests vaak wat saai zijn, ze wel zorgen voor goede verhaal uitdieping waardoor ik ze nog met plezier doe. Wat me wel opvalt is dat sommige animaties in de PS3 era zijn blijven steken wat me echt tegenvalt van een AAA PS5 game. Met name in de optionele quests zijn sommige animaties echt schandalig, zowel de gezichtdynamiek of NPC die een halve meter naast een hooibaal met de hooibaal aan het werk zijn. Misschien wat gezeur in de marge maar na oa God of War en Last of Us die tot in de puntjes verzorgd zijn, had ik hier meer van verwacht.
Het is echt een game van twee helften hé. Aan de ene kant de prachtige epische boss fights, waarin het pracht en praal van je tv spettert. Aan de andere kant de bijna PS3 era sidequests met bijbehorende animaties. Waarom je ook steeds terug naar die hub moest was me een raadsel.

Deze game had wat meer tijd in de oven nodig.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.452
6.116
Pikmin 4 is weer een pareltje hoor.

Voor de twijfelaars: Goeie demo in Eshop.
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
509
77
Pikmin 4 is weer een pareltje hoor.

Voor de twijfelaars: Goeie demo in Eshop.
Gisteren begonnen aan de demo, mijn eerste Pikmin ooit. Ik vermaak me goed tot nu toe!

Met een game zo kleurrijk als Pikmin wil je eigenlijk upgraden naar de Oled versie van de Switch.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Nog meer mensen inmiddels begonnen aan Baldur`s Gate 3 op de PC?
Of zijn er mensen van plan om `m te halen voor de PS5?
Nee en heb het ook nooit gespeeld eigenlijk. Maar ben wel zeer Geïnteresseerd vanwege alle 100% reviews. Blijkt een waanzinnig spel te zijn. Dus misschien toch maar gaan halen voor de PS5..
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.177
2.996
Dankzij de vele artikels ontdekt dat ik elke dag langs Larian Studios fiets. Zou je langs de buitenkant nooit kunnen zeggen dat daar een van de populairste games van het moment wordt ontwikkeld.
 
  • Wow
Waarderingen: Rick1617899545

MarkvD

Gouden Tip
24 apr 2023
356
282
Volgende week Armored Core release, 2 weken later Baldurs Gate 3 en Starfield, week daarna Lies of P, 2 weken daarna AC Mirage en Cyberpunk DLC.
Wordt flink doorwerken..... Moet nog beginnen aan FFXVI. Diablo sla ik dan maar over
 
  • Leuk
Waarderingen: Rick1617899545

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.457
1.602
Bij een gebrek aan Starfield op de PS5 begin ik wel steeds enthousiaster te worden om Baldurs Gate te gaan ontdekken.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Afgelopen week eindelijk Ff16 volledig uitgespeeld inclusief alle zijmissies (heb me wat laten afleiden ondertussen door oude liefde Dynasty Warriors dat opeens op Ps Plus verscheen). De game had mooie momenten en zeker in de eerste helft vd game vond ik het verhaal sterk. Maar al met al komt het niet verder dan een 7. Hooguit. De combat is leuk maar snel repetitief en te makkelijk, er is amper wat te ontdekken en de wereld is erg statisch. Grafisch soms mooi maar ook erg onafgewerkt en soms saai.

Ben daarna weer verder gegaan met Ghost of Tsunima en het verschil kon bijna niet groter. Daar proef je direct de liefde die in de game en in de wereld zit. Kreeg direct zo mooie zonsondergang en dacht wauw wat vet. Dat heb ik bij ff geen 1 keer gehad.

Kortom. Ik heb me er mee vermaakt maar het voelde nergens als de grenzenverleggende AAA game die het beloofde te zijn.
 

MarkvD

Gouden Tip
24 apr 2023
356
282
FF16 combat heeft voor mij een beetje hetzelfde probleem als Hogwarts Legacy combat. Je bent skills/spreuken aan het spammen en het maakt eigenlijk niet uit tegen wie of wat je vecht. Het voelt allemaal alsof het damage sponzen zijn ipv uitdagende tegenstanders.

Ghost of Tsushima deed dat idd een stuk beter, waarbij je de stance ging aanpassen aan je tegenstander en ook echt moet opletten wat je tegenstander doet.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken