Gaming

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.871
8.484
Ik vind de Switch ook een geweldig apparaat, maar ik vind het gewoon jammer dat het ook de doodsteek is voor nieuwe dedicated handheld apparaten.
Zeg nooit nooit. Al zie ik Nintendo, naast een Switch en al zijn opvolgers, ook gewoon meer investeren in smartphone gaming in de toekomst...

Maar hoe een opvolger van de Switch er zou kunnen uitzien, daar hebben we het raden naar. Zeker bij Nintendo kan dat alle kanten opgaan. Daarom hou ik ook zo van dat bedrijf. En ben ik al lang afgehaakt van de Playstation Zoveel die er weer een beetje mooier uitziet qua beelden.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.871
8.484
Ik ben misschien ook iets te veel van de nostalgische gaming… Binnenkort ga ik kijken of ik de Gamecube kan aansluiten op onze smart-tv. Paper Mario The Thousand Year Door vroeger volgens mij nooit uitgespeeld, maar dat was wel een leuk spel :p
Gamecube was geweldig. Wind Waker, Resident Evil 4, Viewtiful Joe, Eternal Darkness, Donkey Kong Jungle Beat, Smash Bros Melee, Sunshine, Soul Calibour 2, Pinkmin 2, die eerste Monkey Ball, F-Zero GX... Nostalgisch word ik er van.
 

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
591
426
Ik vind de Switch een fantastisch apparaat. Ik kan er fijn thuis op gamen en tijdens het reizen dezelfde games spelen met vrijwel dezelfde kwaliteit. Voor mij is het ideaal. Ik vind het aanbod ook extreem goed qua games. Moet mezelf oprecht inhouden nieuwe games te kopen omdat ik mijn andere games nog niet uitgespeeld heb.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.425
6.088
Gamecube was geweldig. Wind Waker, Resident Evil 4, Viewtiful Joe, Eternal Darkness, Donkey Kong Jungle Beat, Smash Bros Melee, Sunshine, Soul Calibour 2, Pinkmin 2, die eerste Monkey Ball, F-Zero GX... Nostalgisch word ik er van.
Gekocht bij de lokale speelgoedwinkel, kwam ik thuis, hadden ze me perongeluk, in de doos, Mario Kart Double Dash meegegeven. Gebeld, snapten ze zelf ook niet, hou de game maar. Hoeveel uren ik die wel niet heb gespeeld....
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: nitotheno en mattman

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
591
426
Ik heb er ook goede herinneringen aan. Mijn broer kreeg voor zijn 13e verjaardag Resident Evil 4, ik was destijds 11. Helemaal kapot gespeeld. Mijn ouders wisten volgens mij niet zo goed wat ze in huis haalden...
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.547
7.181
Gekocht bij de lokale speelgoedwinkel, kwam ik thuis, hadden ze me perongeluk, in de doos, Mario Kart Double Dash meegegeven. Gebeld, snapten ze zelf ook niet, hou de game maar. Hoeveel uren ik die wel niet heb gespeeld....

Die heb ik ook nog liggen! Geweldig ja
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.425
6.088
Niet voor de Wii, wel voor de PS2 (meen ik). Dat werkte prima. Voor de prijs zeker het proberen waard.

Vanavond de PS5 Showcase trouwens. Mensen die hier gaan kijken?
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

nitotheno

Support act
29 jan 2018
906
756
Weetje wat het naar mijn idee ook is met Nintendo games. Ze zijn al dan niet grafisch het mooist, maar de games die ze maken zitten 9/10x echt perfect in elkaar met leuke, aanstekelijke gameplay. Op Pokemon Scarlet/Violet na kan ik me ook niet gauw een Nintendo game bedenken van de laatste jaren die veel bugs o.i.d. had.

Weet niet, ik vind dat Nintendo games altijd garant staan voor een bepaalde kwaliteit. Daarnaast kiezen ze vaak voor een creatieve artstyle die mij meer aanspreekt dan je gemiddelde RDR2, Horizon, etc.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.308
4.985
Poh, daar ben ik het echt mee oneens. Je hebt nu 2in1!
Eens, dat is echt een briljante move geweest. Nu ben ik zelf geen handheld gamer, maar mijn kids sleuren dat ding heel het huis door. Alleen het is niet echt krachtig apparaat, maar als zat slim doen met hun eigen games dan kan dat prima.

Wat betreft Zelda: Ocarina of Time, A Linke To The Past, Windwaker, Majora’s Mask, Link’s awakening, Tears of the Kingsom, The Minish Cap, Breath Of The Wild, Zelda 1, Zelda 2. In die volgorde wat mij betreft. De rest nooit gespeeld.

Zo state of play. Ben benieuwd!
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.130
10.394
Koop zelden games bij release dus nu ook pas Ratchet & Clank Rift Apart aan het spelen omdat het bij ps plus zit. Wat een heerlijk spel weer zeg. Ben al sinds deel 1 een sucker voor deze games en heerlijk om dit nu met se volle ps5 kracht te kunnen spelen. Wat een mooie game en de rifts zijn een leuke toevoeging. Weer heerlijk veel maffe wapens om de baddies mee aan gort te schieten. I like.

En wat ben ik blij met de nieuwe Ps Plus opzet trouwens. Die library met games is perfect voor types zoals ik die niks gelijk kopen en geen 3 games per week weggespeeld krijgen. Genoeg te ontdekken dus!
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.310
1.317
Plus is geweldig met die PS exclusive titles ja. Heb Spider-Man altijd nog in de backlog staan.

Zit nu op 30h God of War Ragnarok en het einde is nog niet echt in zicht denk ik. Het duurde zeker wel 10 uur voordat ik daar echt helemaal in zat maar het laat mij toch niet los. Ben een trage gamer en soms vind ik de hoeveelheid lootboxes wel wat veel maar man, wat een beest van een game. Heb wel door dat je met veel sidequests je het snelst in skillpoints omhoog gaat, maar op sommige momenten echt nog vrij lastig.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.547
7.181
Weetje wat het naar mijn idee ook is met Nintendo games. Ze zijn al dan niet grafisch het mooist, maar de games die ze maken zitten 9/10x echt perfect in elkaar met leuke, aanstekelijke gameplay. Op Pokemon Scarlet/Violet na kan ik me ook niet gauw een Nintendo game bedenken van de laatste jaren die veel bugs o.i.d. had.

Weet niet, ik vind dat Nintendo games altijd garant staan voor een bepaalde kwaliteit. Daarnaast kiezen ze vaak voor een creatieve artstyle die mij meer aanspreekt dan je gemiddelde RDR2, Horizon, etc.

De neergang van Pokemon games is wel treurig om mee te maken, maar ook dat kan weer puur komen door nostalgische gedachten
 
  • Leuk
Waarderingen: nitotheno

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.547
7.181
Arceus nooit gespeeld, maar heb ook geen switch meer. Maar bij Sun Moon ging het al achteruit, al heb ik me er prima mee vermaakt.
Binnenkort denk ik maar eens X en Y kopen, die schijnen heel goed te zijn geweest, maar nooit gespeeld...
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.425
6.088
Wat vonden we van State of Play? Wat ziet FF16 er waanzinnig uit zeg...
Ik had er wat meer van verwacht. Weinig echte grote titels, Alan Wake blijkbaar alleen digitaal. Verder veel multiplatform en indiegames. Ook tof maar miste de grote Sony klappers wat.

Hoogtepuntje was FF maar die heb ik al gepreorderd.

Zit te overwegen de PS5 te verkopen als ik die uit heb en het puur bij de XSX en Switch te houden.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken