Gaming

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.150
10.444
Dat is een goede inderdaad. Als je een game een week niet aanraakt, dan zit je er totaal niet meer in.
Qua verhaal vind ik dat meestal nog wel meevallen maar soms wel qua controls. Vooral de speciale aanvallen ed waarvan je de knoppencombo weer ff kwijt bent.

Nog een maandje en dan komt de nieuwe Final Fantasy uit!! Over triple A games gesproken. Kijk er naar uit!
 
  • Geweldig
Waarderingen: Timmetje

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.622
7.345
Al weer een poos. wat speel je zoal?

Minecraft en CIV6 weer op t moment, ook jarenlang Overwatch gespeeld, maar inmiddels al een jaar niet meer denk ik.
Heb laatst nog wel een goedkope Assassins Creed Black Flag en Ratchet & Clank gekocht, samen met Dragon Age 2 voor de ps3, maar nog niet aan toegekomen.

Maar ook veel op de computer bezig met World of Warcraft classic en Hearthstone en beetje retro gaming met Rome Total War, Zoo Tycoon 2 en Dungeon Siege 2. Vooral WoW neemt veel tijd in beslag als je actief bezig bent.

Speel eigenlijk vooral veel de oude games dus
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.150
10.444
Minecraft en CIV6 weer op t moment, ook jarenlang Overwatch gespeeld, maar inmiddels al een jaar niet meer denk ik.
Heb laatst nog wel een goedkope Assassins Creed Black Flag en Ratchet & Clank gekocht, samen met Dragon Age 2 voor de ps3, maar nog niet aan toegekomen.

Maar ook veel op de computer bezig met World of Warcraft classic en Hearthstone en beetje retro gaming met Rome Total War, Zoo Tycoon 2 en Dungeon Siege 2. Vooral WoW neemt veel tijd in beslag als je actief bezig bent.

Speel eigenlijk vooral veel de oude games dus
Rome Total War. Wat een absolute topgame is dat. Campaign denk ik 3 keer volledig uitgespeeld tot elke nederzetting van mij was. Qua strategiegames wordt het voor mij niet beter dan die. Die veldslagen naspelen is echt imposant gedaan
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.622
7.345
Rome Total War. Wat een absolute topgame is dat. Campaign denk ik 3 keer volledig uitgespeeld tot elke nederzetting van mij was. Qua strategiegames wordt het voor mij niet beter dan die. Die veldslagen naspelen is echt imposant gedaan

Ik weet niet meer precies hoe, maar er was een mogelijkheid om (zelfs ook in Steam) alle factions speelbaar te maken. Dus zit nu in een campaign met Spain. Vind het geweldig om zo'n campaign op very hard te spelen en echt tactisch te moeten spelen
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en Joslittel

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.468
6.132
Enigszins andere orde maar zijn er hier ook mensen die Crusader Kings III weleens hebben gespeeld? Ook een oorlogsspel, maar totaal anders. Heb er een aantal keer geprobeerd mijn tanden in stuk te bijten want het intrigreert, maar het is zo bizar moeilijk!
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
906
756
Zou hem graag willen spelen nu, maar krap bij kas, dus moet even wachten op m'n salaris aan het eind van de maand. Was nog niet zo enthousiast, maar vandaag is het wel enorm gaan kriebelen om hem toch te halen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Black Lies

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.468
6.132
Graphics waren even wennen weer na al dat grafische geweld op PS5 en Xbox, maar hij speelt weer fijn weg.
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
509
77
Ik heb geen Playstation of Xbox, dus ik ben die grafische kwaliteit niet gewend, maar ik vind hem er erg mooi uitzien.

Het voelt weer als een spel waar je uren kan ontdekken zonder met de main storey bezig te zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.622
7.345
Bij de gratis psplus games van mei zit Chivalry 2. Kende het niet en de beschrijving klonk goed.

Geinig spel, soort Battlefield 3 gamemode Rush, maar dan als ridders
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en Joslittel

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Nu de eerste uurtjes er op zetten heb ik bepaalde moment gehad dat ik dacht... wow vet. En in dat kader vind ik de game ook echt wel verbteringen hebben tegenover BoTW. De wereld lijkt iets meer te leven, voor het eerste dorpje en die andere vestiging had ik het idee... tof, er leven dus mensen in Hyrule.

Ook vind ik de nieuwe mechanics en puzzles best tof en creatief gedaan. Alleen merk ik wel dat ik soms onnodig lang met iets bezig ben omdat ik een technisch inzicht van konijn heb.

Maar goed, er blijven wel een aantal irritaties hangen die ik ook al had bij BoTW. Wederom ga ik gevechten uit de weg... omdat de beloning niet in verhouding staat met dat het steeds je wapens kost. Ook vind ik de besturing best klote, waarom zit de springknop op X bijvoorbeeld, kan dit niet aanpassen volgens mij.

Gisteren moest ik in het zuid-westen zijn voor een missie. En man wat een pokke eind lopen was dat zeg. Paarden gebruik ik amper omdat je steeds wel tegen een kloof aanloopt (en kwam er ook niet heel veel tegen). Ook al paar keer dood gegaan door weersomstandigheden en omdat de vijanden overpowerd zijn. Grafisch zijn ook niet je van het natuurlijk.

Vooralsnog een 7'tje. Maar het is nog niet een game die ik eindeloos kan spelen. Dit weekend toch al paar keer geswitched naar een andere game
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.468
6.132
Nu de eerste uurtjes er op zetten heb ik bepaalde moment gehad dat ik dacht... wow vet. En in dat kader vind ik de game ook echt wel verbteringen hebben tegenover BoTW. De wereld lijkt iets meer te leven, voor het eerste dorpje en die andere vestiging had ik het idee... tof, er leven dus mensen in Hyrule.

Ook vind ik de nieuwe mechanics en puzzles best tof en creatief gedaan. Alleen merk ik wel dat ik soms onnodig lang met iets bezig ben omdat ik een technisch inzicht van konijn heb.

Maar goed, er blijven wel een aantal irritaties hangen die ik ook al had bij BoTW. Wederom ga ik gevechten uit de weg... omdat de beloning niet in verhouding staat met dat het steeds je wapens kost. Ook vind ik de besturing best klote, waarom zit de springknop op X bijvoorbeeld, kan dit niet aanpassen volgens mij.

Gisteren moest ik in het zuid-westen zijn voor een missie. En man wat een pokke eind lopen was dat zeg. Paarden gebruik ik amper omdat je steeds wel tegen een kloof aanloopt (en kwam er ook niet heel veel tegen). Ook al paar keer dood gegaan door weersomstandigheden en omdat de vijanden overpowerd zijn. Grafisch zijn ook niet je van het natuurlijk.

Vooralsnog een 7'tje. Maar het is nog niet een game die ik eindeloos kan spelen. Dit weekend toch al paar keer geswitched naar een andere game
In het menu kun je de spring en renknop wisselen. Heb ik ook meteen gedaan. Dat en de voice acting naar Japans, die was in het Engels tenenkrommend slecht.

Ik zit nog steeds in de tutorial en vermaak me er echt enorm mee. Die nieuwe abilities zijn te gek.

Wel vind ik het gebruik van Ultrahand echt superonhandig. Ik weet niet of het aan mij ligt maar ik kan er nog niet mee uit de voeten. Ik blijf roteren en draaien maar het doet nooit echt wat ik wil.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
In het menu kun je de spring en renknop wisselen. Heb ik ook meteen gedaan. Dat en de voice acting naar Japans, die was in het Engels tenenkrommend slecht.

Ik zit nog steeds in de tutorial en vermaak me er echt enorm mee. Die nieuwe abilities zijn te gek.

Wel vind ik het gebruik van Ultrahand echt superonhandig. Ik weet niet of het aan mij ligt maar ik kan er nog niet mee uit de voeten. Ik blijf roteren en draaien maar het doet nooit echt wat ik wil.
Ja, ik vind de controls wel vaker onsoepel. Zo snap ik ook niet, dat als je wapen breekt, dat je eerst een andere wapen moet selecteren. Snap niet dat hij dan automatisch de volgende wapen tevoorschijn haalt. Ook met Pijl en boog schieten heb ik best veel tijd nodig om te mikken.

Ik vind het open wereld gedeelte nog niet zo super, maar ik vind de shrines veel toffer dan die in de vorige game.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.468
6.132
Ja, ik vind de controls wel vaker onsoepel. Zo snap ik ook niet, dat als je wapen breekt, dat je eerst een andere wapen moet selecteren. Snap niet dat hij dan automatisch de volgende wapen tevoorschijn haalt. Ook met Pijl en boog schieten heb ik best veel tijd nodig om te mikken.

Ik vind het open wereld gedeelte nog niet zo super, maar ik vind de shrines veel toffer dan die in de vorige game.
Helemaal eens. Vloeken in de kerk maar ik mis auto aim.

Het is voor mij best apart: Ik zit niet perse te springen om verder te spelen als ik niet speel (had ik bij bv Ragnorak wel) maar als ik speel vind ik het te gek.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Nu ik toch wat tijd heb gestopt in de nieuwste Zelda ben ik helaas toch wederom afgehaakt. Hoewel de game best tof begon, ben ik nu weer uitgekomen op pure verveling. De puzzels in de shrines zijn wel ok, maar nu beginnen ze me een beetje tegen te staan. Het is gewoon een beetje overkill als je het mij vraagt.

Nu ben ik misschien niet de beste gamer ter wereld, maar de vijanden werken me echt op me zenuwen. De game verwacht dat ik de "hele wereld" ga verkennen, maar ik loop keer op keer tegen overpowered enemies aan waar ik gewoon nog niks tegen kan beginnen. Lionel's en draken onehitten mij gewoon, en ja dat komt allemaal vast wel later. Maar ik kom ze nu toch tegen. En tegen de kleinere vijanden als bokoblins (die ook nog in 1 klap gewoon 3 of 4 hartjes in 1x weg kunnen slaan), sla ik 3 wapens stuk waarvan mijn reward nauwelijks tot niets is. Net zoals in de BoTW vermijd ik nu gewoon dus alle gevechten, want ik heb er simpelweg geen zin in om tijd te steken. Daarnaast blijft de besturing gewoon matig.

Wil je met de pijl en boog schieten met een bepaald item, moet ik eerst voorbij 7493892138321 andere gevonden items tot ik bij de juiste ben. Waarom kan ik die gewoon niet gewoon eenmalig selecteren en vast koppelen aan mijn boog?

Ook vind ik de manier van door de wereld manoeuvreren maar matig. De stamina bar blijft gewoon extreem klote. Maar ik moet gewoon eerst in hartjes investeren. Paarden kom ik niet of nauwelijks tegen, en je hebt er niks aan omdat je om de haverklap wel weer moet gaan klimmen. Als dat uberhaupt al kan en niet keer op keer om die berg heen moet of dat er weer of andere kloof is. Heb je iets in elkaar gezet waarmee je door de wereld wil verplaatsen, dan ben je langer bezig met bouwen dan de batterijen mee gaan en zulks. Natuurlijk is alles te upgraden, maar daar heb ik helemaal geen zin in. Ik mis gewoon de natuurlijk progressie van de Zelda game.

En dan houd deze game grafisch ook niet echt veel over natuurlijk. Toch teveel irritaties om deze game gewoon leker op te pakken, want ik zie er ook echt wel wat goede punten aan, want het is wel een verbetering tegenover BoTW. Maar keer op keer ben ik er klaar mee of zie ik weer op tegen op om de game aan te zetten. 6/10
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.468
6.132
Jammer om te lezen. Ik vind hem echt briljant. Heb geen last van de besturing en vind, mits voldoende pijlen en goed gefusede wapens (dat is essentieel anders breken ze inderdaad snel) de enemies ook niet zo lastig. Dat fuse systeem met pijlen is wel wat ergerlijk maar meer minpunten heb ik niet. Grafisch is het geen PS5 of XSX kwaliteit maar door de artstyle alsnog wel prachtig.

Nog niks in health geinvest hier want vind dat niet echt nodig. Ook ivm koken en slapen. Wel in stamina al is dat ook minder nodig dankzij het geniale
ascend. Kistje oid met Ultrahand op een berg en hoppa. Alleen bij gliden nog echt nodig.

Die frustratie met klimmen had ik wel in BOTW maar hier in 20u nog geen last van gehad. Er zijn ook echt wel voldoende paarden overal imo.

Geen game die me zo heerlijk kan laten verdwalen en puzzelen als Zelda. Voor mij een dikke 9/10 en heb er nog maar 1 main missie opzitten. Verdwalen en shines all the way, all day!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Tsja, geef mij maar gewoon de oude Zelda's, veel liever lineair en spannend dan "vrij en saai". Het is al beter dan BoTW, maar alle hoge cijfers zijn echt op alle vlakken niet goed te verantwoorden naar mijn mening. En ja er is echt wel moeite ingestopt, maar net die map onder de wereld van Hyrule, dat is toch uit het jaar 0 hoe ze dit opgelost hebben. Groter is ook niet altijd beter.

Ook mis ik gewoon het de reis en het verhaal van Link. Als naar Ocarina of The Windwaker keek, daar gebeurde verhaal technisch zoveel. De rewarding was echt tig keer beter. Ik snap best dat mensen het "leuk vinden" om de meeste gekke dingen te bouwen, maar voor mij is dit geen Zelda maar meer een GTA waar je gewoon lekker kan "aankloten".

Als je dan ziet hoe een God Of War Ragnarok werkt, er uit ziet, story telling heeft, en openwereld opties heeft. Of hoe fucking briljant Red Dead Redemption 2 in elkaar zat... tsja dan kan Zelda toch nooit een 9 of een 10 zijn imo.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken