Nu de eerste uurtjes er op zetten heb ik bepaalde moment gehad dat ik dacht... wow vet. En in dat kader vind ik de game ook echt wel verbteringen hebben tegenover BoTW. De wereld lijkt iets meer te leven, voor het eerste dorpje en die andere vestiging had ik het idee... tof, er leven dus mensen in Hyrule.
Ook vind ik de nieuwe mechanics en puzzles best tof en creatief gedaan. Alleen merk ik wel dat ik soms onnodig lang met iets bezig ben omdat ik een technisch inzicht van konijn heb.
Maar goed, er blijven wel een aantal irritaties hangen die ik ook al had bij BoTW. Wederom ga ik gevechten uit de weg... omdat de beloning niet in verhouding staat met dat het steeds je wapens kost. Ook vind ik de besturing best klote, waarom zit de springknop op X bijvoorbeeld, kan dit niet aanpassen volgens mij.
Gisteren moest ik in het zuid-westen zijn voor een missie. En man wat een pokke eind lopen was dat zeg. Paarden gebruik ik amper omdat je steeds wel tegen een kloof aanloopt (en kwam er ook niet heel veel tegen). Ook al paar keer dood gegaan door weersomstandigheden en omdat de vijanden overpowerd zijn. Grafisch zijn ook niet je van het natuurlijk.
Vooralsnog een 7'tje. Maar het is nog niet een game die ik eindeloos kan spelen. Dit weekend toch al paar keer geswitched naar een andere game