Gaming

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.310
1.317
Tsja, geef mij maar gewoon de oude Zelda's, veel liever lineair en spannend dan "vrij en saai". Het is al beter dan BoTW, maar alle hoge cijfers zijn echt op alle vlakken niet goed te verantwoorden naar mijn mening. En ja er is echt wel moeite ingestopt, maar net die map onder de wereld van Hyrule, dat is toch uit het jaar 0 hoe ze dit opgelost hebben. Groter is ook niet altijd beter.

Ook mis ik gewoon het de reis en het verhaal van Link. Als naar Ocarina of The Windwaker keek, daar gebeurde verhaal technisch zoveel. De rewarding was echt tig keer beter. Ik snap best dat mensen het "leuk vinden" om de meeste gekke dingen te bouwen, maar voor mij is dit geen Zelda maar meer een GTA waar je gewoon lekker kan "aankloten".

Als je dan ziet hoe een God Of War Ragnarok werkt, er uit ziet, story telling heeft, en openwereld opties heeft. Of hoe fucking briljant Red Dead Redemption 2 in elkaar zat... tsja dan kan Zelda toch nooit een 9 of een 10 zijn imo.
It's all in the name. Ik kan geen oordeel hebben, want ik speel het niet maar het merk Zelda is sterker dan elke andere game.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.425
6.088
Tsja, geef mij maar gewoon de oude Zelda's, veel liever lineair en spannend dan "vrij en saai". Het is al beter dan BoTW, maar alle hoge cijfers zijn echt op alle vlakken niet goed te verantwoorden naar mijn mening. En ja er is echt wel moeite ingestopt, maar net die map onder de wereld van Hyrule, dat is toch uit het jaar 0 hoe ze dit opgelost hebben. Groter is ook niet altijd beter.

Ook mis ik gewoon het de reis en het verhaal van Link. Als naar Ocarina of The Windwaker keek, daar gebeurde verhaal technisch zoveel. De rewarding was echt tig keer beter. Ik snap best dat mensen het "leuk vinden" om de meeste gekke dingen te bouwen, maar voor mij is dit geen Zelda maar meer een GTA waar je gewoon lekker kan "aankloten".

Als je dan ziet hoe een God Of War Ragnarok werkt, er uit ziet, story telling heeft, en openwereld opties heeft. Of hoe fucking briljant Red Dead Redemption 2 in elkaar zat... tsja dan kan Zelda toch nooit een 9 of een 10 zijn imo.
Zelda heeft het na Windwaker nooit echt van zijn verhaal moeten hebben imo.

Ik vind TOTK zelf vooralsnog ook wel wat leuker dan RDR 2. En die game was ook briljant. Ragnarok was tof maar daar werd je imo echt veel te veel aan het handje gehouden en puzzels al verklapt voordat je ze had opgelost.

Het gekke bouwen spreekt mij ook niet perse aan maar dat is ook niet echt nodig om er lol mee te hebben. Vrij en saai gaat voor mij totaal niet op, want er is echt bizar veel te doen.

Maar het is allemaal vrij persoonlijk natuurlijk. Ik speel tegenwoordig toch wat liever games als Elden Ring en Zelda en indies ipv de lineaire filmische games. Die heb ik dan wel weer wat gezien voor nu.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.425
6.088
Hoeveel uur en shrines had je er uiteindelijk inzitten Indiaan? Lees wel vaker dat het even duurt voordat het klikt.

En misschien nog belangrijker: Wanneer mag ik je een keer inmaken in WWE2K23? ;)
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
510
77
Wil je met de pijl en boog schieten met een bepaald item, moet ik eerst voorbij 7493892138321 andere gevonden items tot ik bij de juiste ben. Waarom kan ik die gewoon niet gewoon eenmalig selecteren en vast koppelen aan mijn boog?
Ik had deze frustratie ook totdat ik erachter kwam dat je de items kan sorteren op hoe vaak je ze gebruikt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

nitotheno

Support act
29 jan 2018
906
756
Of hoe fucking briljant Red Dead Redemption 2 in elkaar zat... tsja dan kan Zelda toch nooit een 9 of een 10 zijn imo.

Als je het over vrij en saai hebt, en niet creatieve missies hebt, is dat voor mij de volledige omschrijving van RDR2. Grafisch overigens wel prachtig.
Grappig hoe zoiets per persoon kan verschillen, want de nieuwe Zelda vind ik echt geweldig. Ik vind de wereld prachtig, de puzzels elke keer weer opnieuw creatief. Was al een paar uur bezig en had nog zo weinig gedaan, omdat ik af en toe ook gewoon alleen aan het rondlopen was en aan het genieten was van de muziek, omgeving en zelfs de vogeltjes die je hoort fluiten.

Heerlijk spel, kan niet wachten om weer verder te gaan als ik thuis ben.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.871
8.484
Ik game al lang niet meer zo veel als vroeger. Misschien net omdat ik die filmische God Of War achtige dingen wat moe was.

Zelda BoW is eigenlijk zowat het enige wat ik nog regelmatig aanzet. Briljante game, vind ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Christiaan en Timmetje

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.308
4.985
Als je het over vrij en saai hebt, en niet creatieve missies hebt, is dat voor mij de volledige omschrijving van RDR2. Grafisch overigens wel prachtig.
Grappig hoe zoiets per persoon kan verschillen, want de nieuwe Zelda vind ik echt geweldig. Ik vind de wereld prachtig, de puzzels elke keer weer opnieuw creatief. Was al een paar uur bezig en had nog zo weinig gedaan, omdat ik af en toe ook gewoon alleen aan het rondlopen was en aan het genieten was van de muziek, omgeving en zelfs de vogeltjes die je hoort fluiten.

Heerlijk spel, kan niet wachten om weer verder te gaan als ik thuis ben.
RDR2 was gewoon kwa setting al geweldig. Het gevoel van immersie had ik daar veel meer dan bij een Zelda. Maar misschien klopt het wel wat je zegt.. de puzzels zijn creatief en ik ben dat niet echt. Maar ik had nooit creativiteit nodig bij de Zelda's voor BoTW en misschien dat het mij daarom zo tegen staat.

En mij staan de graphics wel gewoon tegen, als je ziet waar een Horizon staat kwa graphics en dat neerzet naast een Zelda. Daarom alleen al kan ik met mijn hoofd er niet bij dat men hier een 10 voor kan geven. Ook vind ik de muziek van deze Zelda's ook niet zodanig dat ik er van kan "genieten" (wat ik dat wel echt deed bij een RDR2 bijvoorbeeld).

Maar goed, de alternatieven zijn er ook niet op dit moment. Hopelijk weet Playstation wat uit de hoge hoed te toveren de komende woensdag :) al verwacht ik ook niet meer dan een Spiderman o.i.d.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en nitotheno

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.425
6.088
En mij staan de graphics wel gewoon tegen, als je ziet waar een Horizon staat kwa graphics en dat neerzet naast een Zelda. Daarom alleen al kan ik met mijn hoofd er niet bij dat men hier een 10 voor kan geven. Ook vind ik de muziek van deze Zelda's ook niet zodanig dat ik er van kan "genieten" (wat ik dat wel echt deed bij een RDR2 bijvoorbeeld).
Ik zal wel stevig in de minderheid zijn maar ik vind TOTK echt vele malen mooier dan die tweede Horizon. Sure, grafisch sterker, maar de artstyle van Zelda is zoveel beter. Horizon was echt wat bland imo. Zowel grafisch als qua gameplay een dikke tegenvaller na de eerste.
 
  • Leuk
Waarderingen: nitotheno

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.308
4.985
Ik zal wel stevig in de minderheid zijn maar ik vind TOTK echt vele malen mooier dan die tweede Horizon. Sure, grafisch sterker, maar de artstyle van Zelda is zoveel beter. Horizon was echt wat bland imo. Zowel grafisch als qua gameplay een dikke tegenvaller na de eerste.
O ik ben ook geen fan van Horizon kwa artwork en stuff hoor. Maar dat kan een kwestie van smaak zijn, maar dat vind ik van Zelda ook niet altijd even geweldig. Maar de graphics stammen nog uit de WiiU tijd, dat merk je echt aan alles. Dat moet iedereen toch wel opvallen lijkt me. Het gras is lelijk, het water is lelijk, de bergen zijn lelijk, het kasteel is lelijk (dus we gooien er maar een of ander drap overheen om het te verbergen).

ik mis wel een beetje de juiste kritieken eerlijk gezegd, ook door de professionele game media. Want die 10/10 is gewoon to much gezien er nog zoveel beter kan en misschien wel beter moet en dan echt als je de smaak dingetjes weglaat. Ik hoop toch dat ze in de toekomst soms ook terug gaan pakken naar de oude Zelda’s. Story driven, donker, de ouderwetse items mogen weer terug komen, betere boss fights, link die gewoon standaard een groen pakje aanheeft, etc. Etc. Desnoods zetten ze er een ander team op. Want na deze 2 games is wel een van mijn favo gamefranchises gesneuveld voor mijn gevoel. Ik zal er ook weer niet snel een nintendo meer voor in huis halen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.425
6.088
Ik snap de 10/10s wel, want graphics zijn niet alles, en op pure fun en gameplay zijn die perfecte scores imo wel terecht. Ik vind de game ook niet perse lelijk.

Wel eens dat het mooi zou zijn als ze er traditionelere Zeldas naast zouden ontwikkelen.
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
510
77
Maar als je naar de verkoopcijfers van deze twee Zelda’s kijkt, gaan ze natuurlijk nooit meer terug naar de oude Zelda.

Ik zou zelf ook nog wel zo’n remake als Link’s awakening willen zien, die vond ik ook erg tof.
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
911
933
Ik snap de 10/10s wel, want graphics zijn niet alles, en op pure fun en gameplay zijn die perfecte scores imo wel terecht. Ik vind de game ook niet perse lelijk.

Wel eens dat het mooi zou zijn als ze er traditionelere Zeldas naast zouden ontwikkelen.
Het is jammer dat Nintendo geen twee consoles meer van Zelda games moet voorzien nu ze geen dedicated handheld meer hebben. Anders kon je de grote open-world Zelda op de home console hebben en de meer traditionele op de handheld.

A Link Between Worlds was echt geweldig op 3DS...
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.546
7.181
Het is jammer dat Nintendo geen twee consoles meer van Zelda games moet voorzien nu ze geen dedicated handheld meer hebben. Anders kon je de grote open-world Zelda op de home console hebben en de meer traditionele op de handheld.

A Link Between Worlds was echt geweldig op 3DS...

Ja, echt doodzonde wat ze met de consoles hebben gedaan bij Nintendo. Je hebt nu precies niks
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.546
7.181
Poh, daar ben ik het echt mee oneens. Je hebt nu 2in1!

Het 2in1 is ook een super idee, alleen de uitvoering valt me tegen. Het is te groot voor een handheld, en de controllers zijn dan weer te klein en oncomfortabel voor een echte console. Maar dat laatste kan ook eraan liggen dat ik nooit zo’n controller van 70€ heb aangeschaft
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.871
8.484
Ja, echt doodzonde wat ze met de consoles hebben gedaan bij Nintendo. Je hebt nu precies niks
Vind de Switch echt een geweldige apparaat hoor. En het wérkt ook gewoon, het is niet dat het stiekem alléén als handheld gebruikt wordt, maar ook nog vaak als TV-console (ik gebruik hem 7/10 keer zo, af en toe haal ik hem er eens uit).

Eens met dat je wel een losse controller nodig hebt ja. Maar verder echt een apparaat om verliefd op te worden. Ben blij dat ze hem nog niet meteen gaan vervangen. Zegt ook wel iets (net zoals het feit dat hij nog altijd evenveel kost als in het begin).
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos en Timmetje

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
911
933
Ik vind de Switch ook een geweldig apparaat, maar ik vind het gewoon jammer dat het ook de doodsteek is voor nieuwe dedicated handheld apparaten.

Na het enorme succes van de Switch gaat Nintendo nooit meer terug naar die "two-pillar strategy" met een thuisconsole en een handheld.
Na het falen van de Vita gaat Sony het ook nooit meer opnieuw proberen.

Ik ben gewoon een sucker voor handhelds. Ik wacht nog steeds op mijn Playdate...
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.546
7.181
Ik ben misschien ook iets te veel van de nostalgische gaming… Binnenkort ga ik kijken of ik de Gamecube kan aansluiten op onze smart-tv. Paper Mario The Thousand Year Door vroeger volgens mij nooit uitgespeeld, maar dat was wel een leuk spel :p
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken