FortaRock 2018 – Nieuws en geruchten

Rinze

Randprogramma
11 nov 2015
115
0
Ik hoop dat ze Trivium er nog bij weten te krijgen, hun nieuwe album is echt te gek!
 

Bram16178995621

Playlistbediener
12 jan 2017
17
0
Mijn vriendin heeft net contact gehad met Fortarock en er zullen maar 2 podia zijn met een totaal van 22 bands. Dat zou flink tegenvallen als je het mij vraagt.

Als dat zo zou zijn krijg je nog een kleinere editie als 2 jaar terug.
 

Jerry666

Campingartiest
18 okt 2016
84
0
Stone Sour en Marylin Manson naar Fortarock graag

A7X naar Pinkpop denk ik, gaan niet voor sub onder Nightwish

Rise Against kan ook

Body count met Ice t zou ook grappig zijn was niet slecht op pinkpop paar jaar terug
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.334
6.515
Stone Sour en Marylin Manson naar Fortarock graag

A7X naar Pinkpop denk ik, gaan niet voor sub onder Nightwish

Rise Against kan ook

Body count met Ice t zou ook grappig zijn was niet slecht op pinkpop paar jaar terug

vind ik prima...
Ik denk alleen dat Manson de zalen in gaat en Stone Sour wel op Pinkpop komt.
 

Jerry666

Campingartiest
18 okt 2016
84
0
Maar Fortarock zal toch niet alleen Nightwish als "topact" hebben?
Ze zullen toch ook een paar goede subs moeten hebben.
De laatste bevestiging zijn naar mijn mening alleen aanvullingen voor dagprogramma
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.334
6.515
Maar Fortarock zal toch niet alleen Nightwish als “topact” hebben?
Ze zullen toch ook een paar goede subs moeten hebben.
De laatste bevestiging zijn naar mijn mening alleen aanvullingen voor dagprogramma
Nightwish is de "topact"
 

Jerry666

Campingartiest
18 okt 2016
84
0
dat snap ik Dennis maar ik bedoel daaronder zullen toch minimaal 2 acts van kaliber Stone Sour / Judas Priest / Ris Against onder moeten om 20-25.000 mensen te trekken?
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Mijn vriendin heeft net contact gehad met Fortarock en er zullen maar 2 podia zijn met een totaal van 22 bands. Dat zou flink tegenvallen als je het mij vraagt.

Voorheen waren er drie podia.
De komende editie staan er 12 bands op de zaterdag en 10 bands op de vrijdag.
Voordeel is dat er geen overlapping is. Nadeel is dat je geen keuze tussen bands hebt.

Ik verwacht dat het hoofdpodium zeker op de zaterdag behoorlijk mainstream zal zijn.
Trivium of Bullet For My Valentine zie ik als potentiële subs voor Nightwish.

Kijk ik naar de line up van RaR dan zie ik Bullet For My Valentine, Bury Tomorrow, Caliban als voornaamste kanshebbers.
Stuk voor stuk mooie bands al zal FortaRock het aantal metal core bands beperkt houden.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Jerry666 wrote:
Stone Sour en Marylin Manson naar Fortarock graag

A7X naar Pinkpop denk ik, gaan niet voor sub onder Nightwish

Rise Against kan ook

Body count met Ice t zou ook grappig zijn was niet slecht op pinkpop paar jaar terug

vind ik prima…
Ik denk alleen dat Manson de zalen in gaat en Stone Sour wel op Pinkpop komt.

Body Count zie ik niet op Forta verschijnen. Stone Sour inderdaad eerder op Pinkpop voor mijn gevoel en A7X zou voor Forta een headliner zijn en die plekken zijn bezet.

Ook Rise Against zie ik als punk band zeker niet op Forta spelen maar eerder Jera On Air afsluiten.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
dat snap ik Dennis maar ik bedoel daaronder zullen toch minimaal 2 acts van kaliber Stone Sour / Judas Priest / Ris Against onder moeten om 20-25.000 mensen te trekken?

FortaRock richt zich op zo'n 15.000 mensen op de zaterdag.
Judas Priest vind ik trouwens wel een optie.
 

JeroenJ

Campingartiest
22 okt 2015
97
0
Jerry666 wrote:
dat snap ik Dennis maar ik bedoel daaronder zullen toch minimaal 2 acts van kaliber Stone Sour / Judas Priest / Ris Against onder moeten om 20-25.000 mensen te trekken?

FortaRock richt zich op zo’n 15.000 mensen op de zaterdag.
Judas Priest vind ik trouwens wel een optie.

Wow, dat is echt een pak minder dan voorheen... Waar zou dat precies aan liggen, denken jullie? Bedoel, er kunnen genoeg acts voor dat festival worden geboekt. Heeft dat dan echt alleen te maken met geld tekort?

En Judas Priest staat toch meestal toch vrij hoog op de affiches en ze hebben alle grote namen eigenlijk al?
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Land Graaf wrote:

Jerry666 wrote:
dat snap ik Dennis maar ik bedoel daaronder zullen toch minimaal 2 acts van kaliber Stone Sour / Judas Priest / Ris Against onder moeten om 20-25.000 mensen te trekken?


FortaRock richt zich op zo’n 15.000 mensen op de zaterdag.
Judas Priest vind ik trouwens wel een optie.

Wow, dat is echt een pak minder dan voorheen… Waar zou dat precies aan liggen, denken jullie? Bedoel, er kunnen genoeg acts voor dat festival worden geboekt. Heeft dat dan echt alleen te maken met geld tekort?

En Judas Priest staat toch meestal toch vrij hoog op de affiches en ze hebben alle grote namen eigenlijk al?

Dit leert de ervaring. FortaRock XL met afsluiter Rammstein was eenmalig. Het jaar erna trok Iron Maiden nog 25.000 mensen maar daarna is dit bij lange na niet meer gehaald. De organisatie heeft zelf aangegeven het kleinschaliger te willen houden en dat veel afhangt van beschikbare headliners. Daarnaast sluist MOJO de grotere metal acts door naar Pinkpop (Rammstein, System Of A Down, Metallica).
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.334
6.515
ja, het is helaas zo. (althans vind ik)
het maakt het wel een iets 'intiemer'gebeuren zo.
Al was de richting 25 a 30 duizend ook niet mis.
Achteraf gezien, misschien liggen de tours niet lekker daarvoor.
Ik denk wel dat ze nu, kaarten blijven verkopen en achteraf het terrein daaraan aanpassen.
Nightwish alleen al zal toch wel nog een grote groep publiek trekken denk ik...
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.438
6.823
Iron Maiden een kanshebber?

Nee. Noghtwish is headliner. Bands van het kaliber groter dan nightwish, parkway drive en misschien zelfs wel kreator hoeven we niet meer te verwachten.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken