Festileaks Festival Draft VI: ABC Edition

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.294
6.488
Populariteit en/of algehele status tegenwoordige tijd lijkt me het handigst. En gewoon benoemen als iets twijfelachtig is
Ja populairiteit van nu nemen. Bijvoorbeeld The Beatles speelden ooit voor een klein publiek, maar zij nu natuurlijk niks minder dan headliner.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Als je inactief meetelt, moet Q, Y en X toch geen probleem zijn onderschat ik nu de muziekgeschiedenis? :p

Voor de rest ben ik in ja.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.176
2.996
Ik zie een getallenronde op zich wel zitten, eventueel nog uitgebreid met artiesten met namen die beginnen met symbolen en dergelijke. Er zijn volgens mij genoeg artiesten met onconventionele namen en het is een leuke extra uitdaging.
Volledig vrijheid vind ik ook prima, de voorbije drafts vond ik het soms nogal limiterend om enkel te mogen kiezen tussen artiesten die de laatste X jaren op een Beneluxfestival hebben gestaan.

Geen vrije keuze is jammer maar acceptabel in dit concept. 50 rondes exclusieve namen wordt wel nog een uitdaging, zeker als we met veel deelnemers zijn. Indien we met echt veel zijn kunnen we misschien toch beter downgraden naar 25 exclusief en dan 25 vrije keuze maar nog steeds met het ABC-concept?
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.612
7.331
Het zijn niet alleen maar grote namen, er zullen bij de exclusieve namen nu ook veel meer abstracte en obscure bands bijzitten
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.294
6.488
Als je inactief meetelt, moet Q, Y en X toch geen probleem zijn onderschat ik nu de muziekgeschiedenis? :p

Voor de rest ben ik in ja.
Mwoah, we zijn nu met 15 en ik kan niet zo snel 30 acts die met een X beginnen opnoemen. Met een beetje zoeken wel, maar dan ken ik er maar een handvol. Zitten we straks met allemaal onbekende rappers op de line-up :p
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.294
6.488
Ik zie een getallenronde op zich wel zitten, eventueel nog uitgebreid met artiesten met namen die beginnen met symbolen en dergelijke. Er zijn volgens mij genoeg artiesten met onconventionele namen en het is een leuke extra uitdaging.
Goeie toevoeging. Dan laten we de getallen+symbolen ronde staan.
Geen vrije keuze is jammer maar acceptabel in dit concept. 50 rondes exclusieve namen wordt wel nog een uitdaging, zeker als we met veel deelnemers zijn. Indien we met echt veel zijn kunnen we misschien toch beter downgraden naar 25 exclusief en dan 25 vrije keuze maar nog steeds met het ABC-concept?
Echt veel is voor mij boven de 20 deelnemers. Dan kunnen we dit altijd nog met ons allen bespreken (eventueel nog tijdens het spel).
 
  • Leuk
Waarderingen: Thisso

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.612
7.331
Als 10 januari de mogelijke startdatum is, wanneer wordt dan de keuze-volgorde bekend gemaakt?
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.537
4.420
Samenvatting: alles blijft zoals vermeld door Brian in de beginpost
A-Z (x,q,y samen), 2 ronden met getallen/rare tekens (dat zal zoeken worden, maar geen probleem) en weer Z-A + overleden/gestopte artiesten mag
Ben ik nog mee, of zijn er nog andere zaken veranderd?
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.294
6.488
Als 10 januari de mogelijke startdatum is, wanneer wordt dan de keuze-volgorde bekend gemaakt?
Na de middag van 8 januari maak ik de keuze volgorde bekend. Dan kunnen we tot die tijd voorbereiden. 10 januari gaat de tijd in en als de eerste eerder wil beginnen mag dat. De tijd gaat pas lopen vanaf 10 januari 6:00.
Samenvatting: alles blijft zoals vermeld door Brian in de beginpost
A-Z (x,q,y samen), 2 ronden met getallen/rare tekens (dat zal zoeken worden, maar geen probleem) en weer Z-A + overleden/gestopte artiesten mag
Ben ik nog mee, of zijn er nog andere zaken veranderd?
Nee, je bent bij. Maar de samenvatting is wel even handig :)
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.441
10 januari al starten, dat wordt huiswerk dit weekend. Gaat een gekke puzzel worden waarbij je sommige headliners pas na 20 beurten gaat kiezen met extra spanning tot gevolg. En frustratie. Veel frustraite. Zin an.
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.612
7.331
10 januari al starten, dat wordt huiswerk dit weekend. Gaat een gekke puzzel worden waarbij je sommige headliners pas na 20 beurten gaat kiezen met extra spanning tot gevolg. En frustratie. Veel frustraite. Zin an.

Zeker als je al headliners voor ogen hebt, maar nog geen idee hebt of je bij die letter snel aan de beurt bent. Zou maar zo gebeuren dat je als laatste aan de beurt bent bij de letter van jouw beoogde headliner ?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.441
Zo zeg. Dit spel wordt nog lastiger dan ik al dacht. Eerste opzetje van een shortlist gemaakt maar sommige letters zijn nu al een slagveld, zelfs zonder dat jullie er namen van boeken. Van sommige letters wil ik er minimaal 5 a 6 op mijn festival zetten.

50 namen is overigens niet heel erg veel voor een driedaags festival, krijgen ze allemaal wat meer speeltijd. Ook wel eens leuk.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Gebruikers die dit onderwerp bekijken