De albums van 2015

Sandervandam

Randprogramma
15 jan 2014
191
0
Handig overzichtje van P4k: http://pitchfork.com/news/57757-the-pitchfork-guide-to-upcoming-releases-winter-2015/
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Denk dat we het al vroeger zullen krijgen hoor.
Toch nog wel dit jaar dus. http://consequenceofsound.net/2015/01/tame-impala-announce-new-album/
Ze staan al op Austin Psych Fest, al valt dat nog net buiten het festival seizoen (8-10 Mei).
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Wessel wrote:
<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Black Lies wrote:</div>
Ben ook wel benieuwd naar de nieuwe plaat van Kodaline, want die eerste twee singles klinken best wel interessant.
Dan zal ik die nog een keer luisteren. Ik vond ze namelijk zwaar tegenvallen. Klink of dat ze azen op een grote radiohit.
Neuh, ik vond het niet als radiohitjes klinken eigenlijk. Ik vind dat ze een beetje de kant op gaan van 30STM’s laatste album met lichte instrumentatie en atmosferische zang.

Heb ze nog een paar keer beluisterd. Em inderdaad het valt mee. Maar ze lijken wel helemaal het padje af van dat leuke folk-pop band. meer pop, minder folk en het blijft een aardig livebandje. Dat van 30STM hoor ik niet helemaal, waarschijnlijk omdat ik dat niet wil horen.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Ghost Culture - Ghost Culture. Elektronische plaat. Ik ben nu toe aan de eerste luisterbeurt, en het klinkt niet slecht.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.382
553
<div class="d4p-bbt-quote-title">Black Lies wrote:</div>
Wessel wrote:
<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Black Lies wrote:</div>
Ben ook wel benieuwd naar de nieuwe plaat van Kodaline, want die eerste twee singles klinken best wel interessant.
Dan zal ik die nog een keer luisteren. Ik vond ze namelijk zwaar tegenvallen. Klink of dat ze azen op een grote radiohit.
Neuh, ik vond het niet als radiohitjes klinken eigenlijk. Ik vind dat ze een beetje de kant op gaan van 30STM’s laatste album met lichte instrumentatie en atmosferische zang.

Heb ze nog een paar keer beluisterd. En inderdaad het valt mee. Maar ze lijken wel helemaal het padje af van dat leuke folk-pop band. meer pop, minder folk en het blijft een aardig livebandje. Dat van 30STM hoor ik niet helemaal, waarschijnlijk omdat ik dat niet wil horen.

Folk zijn ze nou ook nooit echt geweest, op een enkele mondharmonicapassage na.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
30 Maart komt er een nieuwe Prodigy. En 2 April een Nederlandse release waar ik wel naar uit kijk; Rats on Rafts.

En voor diegene die niet kunnen wachten, het album van Belle and Sebastian is gister al gelekt.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Nieuwe track van Ty Segall voor zijn komende EP: http://www.undertheradarmag.com/news/listen_ty_segall_mr._face/
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Nog een fijne verrassing. Moon Duo - Shadow of the Sun is zojuist gelekt. Lekker rustige psychedelic rock a la Wooden Shjips.
Album zou pas 3 Maart uitkomen. Ik blijf mij er soms over verbazen dat albums zo vroeg lekken.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.382
553
Weet iemand waar ik Fashion Week kan vinden (van Death Grips)?

E: Als download dan uiteraard, kan ze alleen op YT vinden.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.382
553
Never mind, al gevonden. Voor wie nog meer benieuwd is: http://thirdworlds.net/files/death-grips-fashion-week.zip
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
<div class="d4p-bbt-quote-title">mynoseknows wrote:</div>
Nieuwe track van Ty Segall voor zijn komende EP: http://www.undertheradarmag.com/news/listen_ty_segall_mr._face/

Lekker, ik heb weer iets op repeat staan de hele avond. Ben benieuwd of hij dit jaar weer met een album komt (Dat live album even niet meegeteld). Sinds 2007 heeft hij elk jaar minimaal 1 album uitgebracht.

Ik weet niet, het is wel een ballad zoals ze incidenteel ook op Manipulator stonden, mij een beetje te rustig. Ik hoop niet dat die hele EP in die stijl is, maar afgaand op de namen van de tracks zal dat ook wel niet zo zijn :p. Ik ben ook benieuwd, maar met een live album en een EP heeft hij al redelijk wat werk om handen. Misschien dat hij er nog een sideproject bij doet ofzo :p. Een uitgebreide tour is overigens ook meer dan welkom natuurlijk.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Panda Bear - Panda Bear Meets The Grim Reaper is sinds vandaag te streamen op Spotify.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Panda Bear – Panda Bear Meets The Grim Reaper is sinds vandaag te streamen op Spotify.

Ik had hem nog niet gedownload, en de reeds uitgebrachte tracks ook nog niet geluisterd, dus het is een complete verrassing voor mij, en wat een plaat zeg. De Debussy referentie op Lonely Wanderer heeft mij nu al om.

Edit: Ik wil trouwens even Brogan Bentley - The Snake toevoegen: Indie/Electronic.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.382
553
<div class="d4p-bbt-quote-title">PwoperFish wrote:</div>
Panda Bear – Panda Bear Meets The Grim Reaper is sinds vandaag te streamen op Spotify.

Ik had hem nog niet gedownload, en de reeds uitgebrachte tracks ook nog niet geluisterd, dus het is een complete verrassing voor mij, en wat een plaat zeg.

Serieus? Ben bij track 5 maar wat is dit nou weer voor Egyptische niksmuziek.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
album van Saint Raymond komt trouwens aan t begin van t jaar/voor de zomer. Heeft hij een tijd terug al getwitterd.

Ik hoop dat Radkey ook met een album gaat komen
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Ben bij track 5 maar wat is dit nou weer voor Egyptische niksmuziek.
Hahaha, ik vind het ook echt een fijn album hoor. Maar zie niet echt wat er Egyptisch aan is? Ik moet dan gelijk aan Goat denken.

Iedereen kondigt deze maand nieuw werk aan lijkt wel. Maandag nieuwe single van Django Django + nu een teaser van 25 sec.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken