De albums van 2015

Nice.
Gister een tijdje zitten dwalen op rateyourmusic en wat albums in een lijstje gegooid. The Lucid Dream – The Lucid Dream is ook echt een sterke psych rock plaat. Staan ook op Psych Fest zie ik net.
En ben nu de nieuwe Thee Oh Sees aan het binnenhalen. Feest!

Haha deze weken staan wel in het teken van de garage/psych met Metz, Palma Violets, Drenge, Spectres, Walls, The Lucid Dream, Thee Oh Sees en Mikal Cronin. Brengt me automatisch een beetje in die flow, wat goed bevalt zo richting (One Night In Pandora en) Psych Lab. Ik zal Lucid Dream ook maar eens gaan bekijken daar :).

Zeker fijn, maar toch is Wand – Golem nog de beste plaat uit dat genre die ik dit jaar gehoord heb.

Dat is inderdaad een lekkere plaat ja. Eternal Tapestry - Wild Strawberries beviel mij persoonlijk erg goed, al is dat ook wat abstractere psych. The Lucid Dream is een goeie aanrader, thanks! Instrumentaal vooral interessanter dan de gemiddelde psych-rock, meer uitgesponnen.

Die plaat van Mumford&Sons luisterd wel lekker weg, maar voor de rest weinig bijzonders, tamelijk zwak.

'We're taking a break from recording our fifth album to play FYF Fest this August'

Bloc Party is terug!
Eind augustus doen ze een festival aan in Amerika. Ik zie ze graag een zaaltje aandoen dit jaar.
Verwacht zelf niet dat Bloc Party nog echt een relevant album zal uitbrengen maar toch leuk als ze weer eens een concertje geven.

Eternal Tapestry – Wild Strawberries beviel mij persoonlijk erg goed, al is dat ook wat abstractere psych.
Ja die zag ik al in je 2015-lijst staan op rym, dus had een nummer geluisterd en in m'n 'to-listen-list' gezet. Samen met nog wat andere dingen die wel interessant klonken. Maar verder nog niet echt geluisterd.

Die laatste paar albums van Bloc Party zijn idd niet zo best, dus daar heb ik ook niet zo veel vertrouwen in. Net als die solo dingen van Kele. Maar als ze weer concerten gaan geven zoals ze de laatste keer op Werchter deden ben ik er sowieso weer bij.

http://3voor12.vpro.nl/nieuws/2015/mei/King-Kunta-en-andere-personage--Kendrick-Lamar-s-grote-parade.html
Mooi artikel over to pimp a butterfly

Hola, blijkt dat King Gizzard & The Lizard Wizard volgende week ook nog even hun nieuwe plaat droppen. Man man man.
Verder voor de komende dagen:
De nieuwe Nosaj Thing: Fated
Varg - Ursviken

Howling - Sacred Ground
Ook mooi! Maar komt niet boven het niveau van The Acid van vorig jaar uit maar blijft wel heel erg dichtbij die sfeer/stijl/geluid.

Palma Violets
Dit album klinkt echt vrijwel hetzelfde als plaat nummer 1 maar die was dan weer wat scherper en ruiger. Ook staan er ook deze plaat maar een klein aantal echte knallers. Beetje een tegenvaller.

Metz 2
Dit is een leuke plaat geworden. Metz gaat gewoon lekker door waar ze mee bezig zijn rauwe snelle garagerock maken waar elk nummer anders klinkt dan die ervoor. Deze plaat bevat iets minder losse topnummers maar in zijn geheel interessanter dan de vorige. Doordat het hoge tempo er vrijwel de hele plaat in blijft, verveelt deze plaat op geen moment. Deze zet ik zeker nog een keer aan.

En die nieuwe van Blur
Is best een aardige plaat geworden maar je moet er wel echt van houden. Blur heeft voor mij zelf best leuke nummers maar zal nooit een album van hen geweldig vinden. De uptempo nummers weten mij altijd stukken meer te interesseren dan de rustigere nummers. Maar op deze plaat staan dan wel weer enkele mooie rustige songs. Al met al een goede terugkomer.

A$ap Rocky album uitgesteld naar 2 juni.

Maar de nieuwe single is echt een heel fijn nummertje.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=ir8_cjKuy_U[/video]

Twee nieuwe (BKS) albums op Spotify:
Blanck Mass - Dumb Flesh
The Tallest Men On Earth - Dark Bird Is Home

En ondertussen de nieuwe Thee Oh Sees al een paar keer opgehad en die is gelukkig echt stukken beter dan hun vorige.

Sterke aanrader:

Marching Church - This World Is Not Enough: project van de frontzanger van Iceage, en doet er ook erg sterk aan denken[post-rock, post-punk]

Verder:

Damien Dubrovnik - Vegas Fountain[drone-metal, industrial]
Akkord - HTH035[techno, dub]

Denai Moore - Elsewhere is ook een erg goed album, zal nog regelmatig op gaan staan hier.

Tallest Man On Earth is ook wel een aanrader trouwens

Mijn tips van de afgelopen twee weken:
* Roisin Murphy - Hairless Toys. Sterke comeback en zonder twijfel haar sterkste solowerk.
* Hop Along - Painted Shut. Zou leuk zijn als de band nu dan toch eindelijk met dit album doorbreekt.

De nieuwe Prurient is uit(Frozen Niagara Falls), en wat een overweldigend album. Bijna anderhalf uur lang ook. Een aanrader, zeker voor de drone/noise/black metal liefhebbers.

Verder:

Tyondai Baxton - HIVE1[IDM, synth-]
Donato Dozzy/Anna Caragnano - Sintetizzatrice[vocal ambient?]
En de nieuwe Lakker(Tundra) staat ook op Spotify[techno/house gemengd met koorzang ofzo?, sterke Merzbow invloeden in ieder geval]

Tallest Man On Earth is ook wel een aanrader trouwens

Het is wel een totaal ander album dan zijn 3 voorgangers. Zitten zeker mooie nummers tussen maar kan na 1 keer luisteren nog niet zeggen wat ik er van vind.

Nieuwe Thee Oh Sees is te streamen: http://pitchfork.com/news/59570-thee-oh-sees-stream-new-album-mutilator-defeated-at-last/
Topalbum.

Het nieuwe album van Brandon Flowers: http://adamdanielsmusic.bandcamp.com/
Iemand zal van goede huize moeten komen willen ze dit album dit jaar overtreffen(voor mij dan)

Users who are viewing this thread