De albums van 2015

Nieuwe van Zac Brown Band is ook uit. Het eerste nummer Beautiful Drug is misschien wel het slechtste nummer wat ik in 2015 gehoord heb. Het Duet samen met Chriss Cornell klinkt daarnaast wel leuk :D

Hier toevallig ook mensen die Paul Kalkbrenner een baas vinden? Vandaag heeft ie op zn facebook en instagram 2x een fragment van 20seconden laten horen en jezus wat klinkt dit weer geweldig. Deze man weet echt precies welk elektronisch geluid mijn oren laat kwijlen. Kan niet wachten op zijn nieuwe werk.

Nieuwe Django Django, METZ, Jacco Gardner, My Morning Jacket en Palma Violets staan allemaal nieuw op spotify.

Het is echt feest vandaag. Howling staat er ook op.
Maar ben tot nog toe nog maar aan eentje toegekomen, MMJ staat al wel voor de tweede keer aan :D

Palma Violets en Metz 2 zijn beide niet echt overtuigende in hun eerste luisterbeurt. Benieuwd wat ik over een paar dagen vind.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Black Lies wrote:</div>
Je moet er maar net van houden. Death Grips is een enorm rare band. De muziek die ze maken spreekt niet veel mensen aan, maar toch hebben ze een redelijk grote fanatieke fanbase. Over het album: ik vond beide delen erg goed (Niggas on the Moon en Jenny Death), maar het tweede deel inderdaad veel beter. Daarop gaan ze veel verder binnen hun eigen geluid. De bijna post-rock/punk ‘On GP’ is het beste voorbeeld.

Een vol album van deze gasten trek ik denk ik niet. Maar als losse tracks zijn het zeker knallers en een fijne afwisseling door hun unieke geluid.

Eens, maar een vol album trek ik ook best ;p

Palma Violets en Metz 2 zijn beide niet echt overtuigende in hun eerste luisterbeurt. Benieuwd wat ik over een paar dagen vind.
Palma Violets heb ik halverwege maar uitgezet. Metz vond ik dan wel weer best overtuigend. Heb mij (van de dingen uit dat rijtje) nog het meest vermaakt met Django Django en MMJ.

Mikal Cronin, And So I Watched You From Afar en ook Mumford & Sons staan nieuw op spotify.

Psych Lab wijst me erop dat Walls een nieuwe plaat uitheeft: Urals. Staat op Spotify én luisterpaal. Best wel de moeite waard. MetzIII viel me eigenlijk helemaal niet tegen. Het is in ieder geval stijlvast, het kwam de eerste twee luisterbeurten zelfs rauwer/harder over dan I, dus dat is positief. MCII staat nog op de planning.

Verder is de nieuwe Spectres erg de moeite waard. Evil Needle - Reminisce en Cleptomans de Bancal - l'Economia De L'Altandida zijn ook nieuw en best prima.

Ik sluit me toch bij John en Kos aan, Metz II vind ik best wel een sterke plaat. Heel stijlvast inderdaad. Ik vergelijk het een beetje met Cloud Nothings en Viet Cong qua geluid, maar om de een of andere reden klinkt het best wel industrieel. Anyways, goeie plaat.

Voor mij springen django django en my morning jacket er ook bovenuit. Naar metz zal ik deze week dan eens luisteren om daar en oordeel over te geven. Palma violets is weer net zoals het debuut. 1/2 leuke nummers en de rest kom je niet doorheen.

Ook de plaat van hiatus kaiyote staat op spotify. Een hele hele relaxte plaat

Nooit overdreven geintresseerd geweest voor MMJ en Django Django maar denk dat ik door jullie reacties die 2 platen ook eens op mijn lijstje zet. Goed om te horen dat Metz 2 goed valt. Heb nog geen tijd genomen om deze voor de 2e keer te beluisteren.

Heb toch Mumford & Sons toch even gecheckt. En ik moet zeggen hij valt niet zo erg tegen als ik had verwacht. Het is inderdaad een plaat geworden die op geen enkel moment echt spannend is, allemaal rock of rustige radioviendelijke nummers maar zeker niet slecht. En je hoort goed terug dat Aaron Dessner van The National heeft geholpen aan deze plaat. Snake Eyes is het beste nummer.

Deze van Checical Brothers vind ik heel fijn
Net inderdaad ook die plaat van Mumford aangehad. Ik vond het echt dramatisch :P

[video]https://www.youtube.com/watch?v=LO2RPDZkY88[/video]

Single nummer 4 van Brandon Flowers is weer uit met een sample van Smalltown Boy. Normaal vind ik zoiets best wel makkelijker scoren voor een gevestigd artiest maar dit is toch wel weer een lekker nummer waar deze sample mooi in verweven zit. Ik vind deze gewoon weer top! Heerlijk dat Brandon waarschijnlijk een geweldige pop-plaat gaat afleveren dit jaar! Heb erg zin in zijn optreden 1 juni in de Paradiso!

[video]https://www.youtube.com/watch?v=WRewzFp8XE4[/video]

[video]https://www.youtube.com/watch?v=Xuz94ZIPfJk[/video]

En ik me maar inhouden om niet ieder nummer van Brandon te posten. Wordt idd een hele sterke plaat als hij zo door gaat, al vind ik deze wat minder goed dan de vorige drie.

En ik me maar inhouden om niet ieder nummer van Brandon te posten. Wordt idd een hele sterke plaat als hij zo door gaat, al vind ik deze wat minder goed dan de vorige drie.

Ik ben niet zo'n diehard van als jij met The killers etc. Maar Brandon weet zn plaat wel lekker de hypen door elke weet single's te posten. Deze is inderdaad wel iets minder dan de voorgaande.

<div class="d4p-bbt-quote-title">neontiger8 wrote:</div>

Ik ben niet zo’n diehard van als jij met The killers etc. Maar Brandon weet zn plaat wel lekker de hypen door elke weet single’s te posten. Deze is inderdaad wel iets minder dan de voorgaande.

Ja klopt, maar er zijn dadelijk geen singles meer over wanneer het album uit is als hij zo door gaat XD.

Album van Saint Raymond komt uit op 29 juni. Ook wel een album waar ik naar uit kijk

Hmm, ik ben zelf echt helemaal niet weg van die muziek van Brandon Flowers. Te gemaakt en ook niet echt meer relevant of zoiets. Then again, The Killers heb ik ook eigenlijk nooit leuk gevonden.

Hmm, ik ben zelf echt helemaal niet weg van die muziek van Brandon Flowers. Te gemaakt en ook niet echt meer relevant of zoiets. Then again, The Killers heb ik ook eigenlijk nooit leuk gevonden.

Toch denk ik dat je de nieuwe nummers eens moet proberen, zijn wel degelijk verschillend van The Killers en zijn vorige album. Maar goed, smaken verschillen enzo

Psych Lab wijst me erop dat Walls een nieuwe plaat uitheeft: Urals.
Nice.

Gister een tijdje zitten dwalen op rateyourmusic en wat albums in een lijstje gegooid. The Lucid Dream - The Lucid Dream is ook echt een sterke psych rock plaat. Staan ook op Psych Fest zie ik net.
En ben nu de nieuwe Thee Oh Sees aan het binnenhalen. Feest!

Users who are viewing this thread