De albums van 2015

Waxahatchee – Ivy Tripp [Singer/Songwriter, Indie Rock]

Deze is meh.

Verder word DCFC nog steeds elke keer beter.
Drenge blijft een top plaat, zeker in de top 10 voor mij dit jaar.

Ik begin toch steeds meer naar die plaat van Tame Impala uit te kijken. Vind dit ook weer heerlijke psychadelic 80's rock :D

[video]https://www.youtube.com/watch?v=EyEB2AEqHxc[/video]

Shit, nieuwe Mick Jenkins track: Alchemy. Hij borduurt zo te horen verder op The Water mixtape, geweldige track. Ik kijk erg uit naar zijn EP.

Ik begin toch steeds meer naar die plaat van Tame Impala uit te kijken. Vind dit ook weer heerlijke psychadelic 80’s rock
icon_biggrin.gif

Noh. Heb 'm pas 1x gehoord, maar ze lijken een beetje naar het niveau van een standaard 6/10 psychedelic indie-bandje te zijn afgegleden dat het geluid van 30 jaar geleden wil nadoen.

Album van Suuns & Jerusalem In My Heart is hier te streamen: http://www.clashmusic.com/features/album-stream-suuns-and-jerusalem-in-my-heart-st
Ben best benieuwd, heb ‘m nu voor het eerst opstaan.

Oeh nice, ik verwacht best veel van die plaat. Ik wacht even tot ie ergens te downloaden is.

Als je met 30 jaar geleden de 80s bedoelt heb je gelijk. Niet de meeste spannende muziek maar ik vind het o zó lekker!

Marriages - Salome [Post Rock/Shoegaze]
Heb een heel tijdje terug hier al eens een nummer gepost van ze maar het hele album is ondertussen ook uit. Al was dat nummer ook wel gelijk het hoogtepunt van het album (Skin). Maar de rest is ook best de moeite.

Oeh nice, ik verwacht best veel van die plaat. Ik wacht even tot ie ergens te downloaden is.
Hij staat nu ook al op Spotify. (Suuns and Jerusalem In My Heart).
En Villagers - Darling Arithmetic ook trouwens.

Hier nog niet genoemd maar klinkt wel heel erg lekker: nieuw album van Madeon.

En die nieuwe van Sufjan Stevens staat bij mij ook zeer regelmatig aan. Top album als je het mij vraagt.

Nieuwe van Speedy Ortiz al gehoord? Briljant, wat een geweldige albums heb ik al gehoord dit jaar.

1. Kendrick Lamar - To Pimp a Butterfly
2. Courtney Barnett – Sometimes I Sit and Think, and Sometimes I Just Sit
3. Modest Mouse – Strangers to Ourselves
4. Sleater Kinney - Cities to Love
5. Speedy Ortiz - Foil Deer
6. Björk - Vulnicura
7. Built to Spill - Untethered Moon
8. Natalie Prass - Natalie Prass
9. Pond – Man It Feels Like Space Again
10. Waxahatchee - Ivy Tripp

Nu moet ik wel zeggen dat ik over de laatste drie wel erg heb lopen twijfelen. Het zijn wel leuke albums, maar niet eens half zo briljant als de zeven erboven. Daar hadden ook net zo goed Alabama Shakes, Tobias Jesso Jr., Viet Cong, Drenge of Panda Bear kunnen staan.

Niet dat het veel uitmaakt. Binnen nu en een maandje staan waarschijnlijk toch de nieuwe van Blur, ASIWYFA en Django Django op hun plek (afgaand op de geweldige singles die ik al van die albums heb gehoord).

Oh, en voor jullie het vragen: ja, ik heb de nieuwe van Sufjan geluisterd, maar ik kan de plaat helaas niet half zo goed vinden als zijn eerdere werk. :(

Mooi lijstje, Speedy Ortiz staat op m'n nog-te-luisteren lijstje. En Django Django heb ik ook erg zin in.
Er komt weer veel moois aan binnenkort. Mikal Cronin, METZ, Blur en Mew zijn allemaal al gelekt, en klinken best fijn. De nieuwe Unknown Mortal Orchestra ook al, maar die valt nogal tegen vind ik.

Edit: Stream van Mew: http://www.npr.org/2015/04/19/399615381/first-listen-mew

De nieuwe Apocalyptica viel me behoorlijk tegen. Ben ook niet echt blij met de zanger...

Voor de (prog)metalfans: Barren Earth - On Lonely Towers is een heel aardig album.

hééééé Westkust - Last Forever staat op Spotify :D

Stream van nieuwe Jacco Gardner: http://hypem.com/premiere/jacco+gardner
Blur is ook al te streamen via iTunes ofzo. Geen idee hoe dat gaat, maar het kan blijkbaar. Of gewoon downloaden.

Maar verder niemand Blur? Nu de derde keer dat ik hem luister, ben wel onder de indruk.

Hij staat in de wachtrij, ben op zich wel benieuwd. Ik heb een tijdje niet in dit topic gepost volgens mij. Nieuwe releases:
- Benoit Pioulard - Sonnet[ambient, dream pop]
- Mu-Ziq - XTLP(compilatieplaat)[idm, warp]
- Jlin - Dark Energy[elektronisch]
- ANAMAI - Sallows[dark pop, dark folk]
- Joep Beving - Solipsism[neo-classical]
- Worriedaboutsatan - Even Temper[post-rock, ambient]
- Fort Romeau - Insides[house, nu-disco]
- John Carpenter - Lost Themes[instrumentaal]
- Vril - Portal[techno, dub]
- ENA - Divided[minimal drum n bass, ambient]
- Florian Hecker & Mark Leckey - Hecker Leckey Sound Voice Chimera[chimeric, elektroakoeistisch]
- Ahnnu - Perception[instrumentale hiphop]

Users who are viewing this thread