De albums van 2015

1. Kendrick Lamar - To Pimp A Butterfly
2. The Slow Show - White Water
3. Courtney Barnett - Sometimes I And Think, And Sometimes I Just Sit
4. Viet Cong - Viet Cong
5. Benjamin Clementine - At Least For Now
6. Noel Gallagher's High Flying Birds - Chasing Yesterday
7. Balthazar - Thin Walls
8. Modest Mouse - Strangers To Ourselves
9. Drenge - Undertow
10.Joey Bada$$ - B4.DA.$$

Alleen de top 3/4 staan vrij stevig daarboven. Daar onder zal het veel veranderen de komende weken.
Beetje teveel van het goede momenteel.

1. Sufjan Stevens – Carrie & Lowell
2. Modest Mouse – Strangers to Ourselves
3. Kendrick Lamar – To Pimp a butterfly
4. Björk – Vulnicura
5. Courtney Barnett – Dieenelangetitel
6. Gy!be – Dieanderetiteldieiknietkanonthouden
7. Viet Cong – Viet Cong
8. Shlohmo – Dark Red
9. Balthazar – Thin Walls
10. Joey bada$$ – B4.DA.$$

Ah, geweldig lijstje! Maar jij was natuurlijk wel licht bevooroordeeld over Modest Mouse :p.

<div class="d4p-bbt-quote-title">MRMantel wrote:</div>
1. Sufjan Stevens – Carrie & Lowell
2. Modest Mouse – Strangers to Ourselves
3. Kendrick Lamar – To Pimp a butterfly
4. Björk – Vulnicura
5. Courtney Barnett – Dieenelangetitel
6. Gy!be – Dieanderetiteldieiknietkanonthouden
7. Viet Cong – Viet Cong
8. Shlohmo – Dark Red
9. Balthazar – Thin Walls
10. Joey bada$$ – B4.DA.$$

Ah, geweldig lijstje! Maar jij was natuurlijk wel licht bevooroordeeld over Modest Mouse :p.

Ja, is waar. Ik kan er moeilijk objectief naar kijken omdat ik gewoon een obsessie heb met die band. Aan de andere kant hoor ik ook wel heel erg een soort wanhoop naar inspiratie en een drang om zichzelf niet te herhalen. Is natuurlijk ook wel moeilijk als je former bassist er mee stopt en je vier hele goede verschillende studio albums hebt afgeleverd (we're dead before the ship even sank ben ik niet echt dol op). Je ziet het ook wel aan die optredens bij die tv shows bijvoorbeeld. Ze staan opeens met minimaal 8 muzikanten op het podium terwijl ze ooit met drie zijn begonnen. Ergens is dit jammer, maar ik kan het ook wel waarderen dat ze geen sell-out willen worden (ze hadden vast ook wel een album vol float-on's kunnen maken. Dat ik dit album waardeer is denk ik ook vooral daarom. Omdat ik inzie wat er aan vooraf is gegaan en na zoveel moeite (het met andere artiesten proberen Krist Novoselic en Big Boi, hoewel die niet op het album zijn gekomen) ze toch een goed album met een nieuw geluid hebben afgeleverd. Ook al is het by far niet het beste album van de band.

Dieenelangetitel vind ik ook wel een geniaal album

1. Kendrick Lamar, ’To Pimp A Butterfly’
2. Björk, ‘Vulnicura’
3. Father John Misty, ‘I Love You, Honeybear'
4. Courtney Barnett, ’Sometimes I Sit And Think, And Sometimes I Just Sit’
5. Sleater-Kinney, ‘No Cities to Love’
6. Sufjan Stevens, ‘Carrie and Lowell'
7. Belle and Sebastian, 'Girls in Peacetime Want to Dance’
8. Joey Bada$$, ‘B4.DA.$$'
9. Panda Bear, 'Panda Bear Meets the Grim Reaper’
10. Aphex Twin, ‘Computer Controlled Acoustic Instrument pt2 EP’

Zoiets denk ik ondertussen:
1. Courtney Barnett - Sometimes I Sit and Think, and Sometimes I Just Sit
2. Modest Mouse - Strangers to Ourselves
3. Godspeed You! Black Emperor - 'Asunder, Sweet and Other Distress'
4. Toundra - IV
5. WAND - Golem
6. Vessels - Dilate
7. Pinkshinyultrablast - Everything Else Matters
8. Sleater-Kinney - No Cities to Love
9. Pond - Man It Feels Like Space Again
10. Föllakzoid - III
De rest hierrr.

En nog weer een leuke nederlandse plaat: Rats on Rafts - Tape Hiss [Post-Punk]
En Sufjan staat ook eindelijk op spotify voor als iemand die nog niet geluisterd heeft.

Ik moest toch lachen om een typfoutje dat ik zag wat betreft het album van Courtney Barnett: Sometimes I Shit and Think, and Sometimes I Just Sit.

Kneitergoed album trouwens, word iedere luisterbeurt beter.

Ik moest toch lachen om een typfoutje dat ik zag wat betreft het album van Courtney Barnett: Sometimes I Shit and Think, and Sometimes I Just Sit.

Kneitergoed album trouwens, word iedere luisterbeurt beter.

:p

Ik vond hem twee weken geleden ook heel goed toen hij net uitkwam, maar heb er daarna niet meer naar omgekeken. Ik merk de laatste dagen wel dat het ineens een heel populaire plaat is geworden. Prima.

Ik heb net de oranje versie van de plaat gekocht en ben er al de hele dag naar aan het kijken haha, nu eindelijk maar eens opzetten.

en verder: https://rateyourmusic.com/list/Mr_Mantel/2015/2/
Hij doet het niet :( Staat je lijst nog op prive? Of is het een verkeerde link?
Leuke lijstjes verder, heb ik weer wat om door te nemen. Heb nu Levon Vincent opstaan en dat klinkt ook al best fijn.

En Sufjan staat ook eindelijk op spotify voor als iemand die nog niet geluisterd heeft.

Eindelijk!

Ben erg benieuwd. Maar eerst even die van Drenge nog een keer. Die staat er nu ook op.

Nieuw:
Benoit Pioulard - Sonnet(ambient, dream pop)
Portico(het voormalige Portico Quartet) - Living Fields. Er is niks over van de post-rock/jazz fusion van eerst(tot mijn spijt) maar op zich wel een prima geluid. Redelijk catchy/toegankelijk in de stijl van James Blake(maar dan wel minder goed).
Shlohmo - Dark Red

ik weet niet meer wie er met The Slow Show kwam, maar wat een mooi album zeg!

Ik denk ik, heerlijke plaat he.

Ik denk dat ik nog wel een concertje van die gasten ga meepikken. Als ze niet nog aan de Pukkelpop line-up worden toegevoegd.

<div class="d4p-bbt-quote-title">neontiger8 wrote:</div>
ik weet niet meer wie er met The Slow Show kwam, maar wat een mooi album zeg!

Ik denk ik, heerlijke plaat he.

Ik denk dat ik nog wel een concertje van die gasten ga meepikken. Als ze niet nog aan de Pukkelpop line-up worden toegevoegd.

Ja, ik mis alleen een klein dingetje dat The National wel heeft waardoor hij (nog) niet helemaal binnen komt.

Ik hoop dat ze erbij komen, dan ga ik zeker kijken

Weer wat nieuwe (misschien interessante) dingen op Spotify die hier nog niet genoemd zijn:

Doldrums - The Air Conditioned Nightmare [Indietronica, Synth iets]
East India Youth - Culture of Volume [Synthpop, Artpop]
Waxahatchee - Ivy Tripp [Singer/Songwriter, Indie Rock]

Jlin - Dark Energy is hier nog niet genoemd volgens mij, maar is zeker een vermelding waard. Wat een ongelofelijk sterke plaat. Verder is Only Real - Jerk At The End Of The Line[new wave, garagepop] een maffe maar best aardige plaat.

Het nieuwe album van The Wombats is al te streamen via 3FM (en uiteraard ook al minder legaal te downloaden, johoho).
Best een prima album, al denk ik dat ik hem nog wel een aantal luisterbeurten meer moet geven.

Album van Suuns & Jerusalem In My Heart is hier te streamen: http://www.clashmusic.com/features/album-stream-suuns-and-jerusalem-in-my-heart-st
Ben best benieuwd, heb 'm nu voor het eerst opstaan.

Users who are viewing this thread