De albums van 2015

Mooi. Je moet iets met dat ontwerp talent gaan doen.
Verder ben ik het wel met je eens. Samen met Viet Cong en Toundra de leukste albums die ik geluisterd heb tot nu toe.

Gelijk even gecheckt @BlackLies, en klinkt inderdaad heel erg tof. Samen met Turnstile en Raised Fist de beste platen van 2015 tot dusver, maar er zijn nog een boel platen die ik nog wil checken.

Toundra staat ook nog op mijn lijstje! Turnstile en Raised Fist ken ik niet, maar Turnstile zet ik wel even aan als ik het zo zie.

Dan zal ik die van Sleater-Kinney nog maar eens aanzetten. Voor mij tot nu toe Viet Cong, en ook die van Joey Badass begin ik steeds fijner te vinden. Erg benieuwd naar die van The Districts die komt over een dik weekje.

Twee noemenswaardige platen. Vooral de eerste is best indrukwekkend.

zs - xe(post-rock, minimal)
Pinkshinyultrablast - Everything Else Matters(Shoegaze)

Ik weet niet wat het is, maar ik kan niet zeggen dat ik de nieuwe Sleater-Kinny heel bijzonder vind ofzo. Tot nu toe:
1. Ovod - Between the Days
2. Joey Bada$$ - B4.DA.$$
3. Viet Cong - Viet Cong
4. Zpiral - Travel Around the Sun
5. Toundra - IV
6. Panda Bear - Panda Bear Meets the Grim Reaper
7. Disappears - Irreal
8. Pond - Man it Feels Like Space Again
9. Lord RAJA - A Constant Moth
10. Ghost Culture - Ghost Culture.

Staat echter nog totaal niet vast. Bovengenoemde plus Lights & Motion kan ik nog niet over oordelen.

Gelijk even gecheckt @BlackLies, en klinkt inderdaad heel erg tof. Samen met Turnstile en Raised Fist de beste platen van 2015 tot dusver, maar er zijn nog een boel platen die ik nog wil checken.

Oehhh Raised Fist met een nieuwe plaat..
verder vond ik Sleater Kinney matig :oops:

verder vond ik Sleater Kinney matig
icon_redface.gif

:(

Goed idee Kos! Januari is voorbij, dus wel een mooi moment voor een tussenstand:
1. Sleater-Kinney - No Cities to Love
2. Pond - Man, It Feels Like Space Again
3. Viet Cong - Viet Cong
4. Death Grips - Fashion Week
5. Lupe Fiasco - Tetsuo and Youth
6. Joey Badass - B4.DA.$$
7. Marilyn Manson - The Pale Emperor
8. Benjamin Clementine - At Least For Now
9. Disappears - Irreal
10. Belle and Sebastian - Girls in Peacetime Want to Dance

De slechtste plaat tot dusver is of Fall Out Boy of Björk. Die vond ik allebei zo reteslecht dat het niet in woorden te bevatten is. En Lapsley, Panda Bear en The Decemberists vielen me ook overwegend hard tegen.

6. Panda Bear – Panda Bear Meets the Grim Reaper

Dit vond ik echt een tegenvaller, goed om te zien dat de plaat van Pond het goed doet. Daar moet ik namelijk nog aan beginnen.
Top 10 ga ik nog niet aan beginnen, januari vond ik een beetje matig. Gelukkig komt er veel fijns aan in februari.

Ik hou alles hier weer bij, en die update ik ook wel regelmatig: https://rateyourmusic.com/list/PwoperrFish/albums_of_2015/
Panda Bear begint een beetje uit te werken bij mij merk ik. Misschien ook wat te vaak geluisterd ondertussen.. Er zal ook nog wel genoeg verschuiven.

Mocht er iemand gelukkig worden van house/disco/spacedisco: Bjørn Torske – Trøbbel. Heerlijke plaat, wel redelijk minimal.
Lijkt soms best wel op Todd Terje. Of ik denk eerder andersom.

Gelukkig komt er veel fijns aan in februari.
Waar kijk je naar uit in Februari? Ik kijk juist onwijs uit naar maart met Noel Gallagher, Sufjan Stevens, Modest Mouse, DCFC.

Er staat trouwens nieuw werk van The Notwist op spotify. En dit kan ook nog wel eens een verrassing worden dit jaar voor mij.

Wessel wrote:
Gelukkig komt er veel fijns aan in februari.
Waar kijk je naar uit in Februari? Ik kijk juist onwijs uit naar maart met Noel Gallagher, Sufjan Stevens, Modest Mouse, DCFC.

Er staat trouwens nieuw werk van The Notwist op spotify. En dit kan ook nog wel eens een verrassing worden dit jaar voor mij.

Ik kijk vooral uit naar albums van Peace, The Districts en Jose Gonzalez maar inderdaad Maart word nog beter.

Marriages klinkt echt vet, die ga ik ook in de gaten houden, thanks!

Huh? Is Moon Duo al uit?
Nee officieel nog niet. Maar hij is ongeveer een maand geleden al gelekt.
The Soft Moon en A Place To Bury Strangers uit mijn lijst zijn ook nog niet officieel uit.

IV van Toundra is echt geniaal. Ik was niet bekend met die groep, maar dit is echt iets voor mij. De sfeer die ze neerzetten op het nieuwe album doet me zelfs wat aan Alcest en vooral Lantlós denken, hele beeldende en dromerige muziek. Mooie ontdekking!

prima album van Viet Cong, maar vind het voorlopig nog niet meer waard dan een 7. Misschien wat vaker luisteren

Nu maar eens aan The Decemberists beginnen

prima album van Viet Cong, maar vind het voorlopig nog niet meer waard dan een 7. Misschien wat vaker luisteren

Mee eens, ik begrijp de buzz rond Viet Cong eigenlijk niet zo goed. Maar misschien moet ik dat album gewoon nog wat vaker beluisteren. De afsluiter Death is namelijk wel ijzersterk.

<div class="d4p-bbt-quote-title">neontiger8 wrote:</div>

Mee eens, ik begrijp de buzz rond Viet Cong eigenlijk niet zo goed. Maar misschien moet ik dat album gewoon nog wat vaker beluisteren. De afsluiter Death is namelijk wel ijzersterk.

Ja dat is inderdaad echt een heel erg goed nummer!

Viet Cong eindigt gewoon heel sterk met Continental Shelf als mooie single, Silhouettes als goede overgang en Death als spetterend einde. Drie nummers kunnen echter niet een heel album dragen, daarom dat ik het ook 'gewoon goed' vind idd.

Net aan Toundra begonnen en dit wordt echt een topalbum, dat hoor ik nu al. Bedankt voor iedereen die het hier genoemd heeft alvast :)

Sleater-Kinney en The Decemberists zijn ook prima albums, maar kan het niet echt bijzonder noemen. Panda Bear is niet mijn ding, die zet ik waarschijnlijk niet meer op

Sleater-Kinney en The Decemberists zijn ook prima albums, maar kan het niet echt bijzonder noemen. Panda Bear is niet mijn ding, die zet ik waarschijnlijk niet meer op

Dit is ook mijn conclusie :)

mynoseknows wrote:
Mocht er iemand gelukkig worden van house/disco/spacedisco: Bjørn Torske – Trøbbel. Heerlijke plaat, wel redelijk minimal.
Lijkt soms best wel op Todd Terje. Of ik denk eerder andersom.

Inderdaad andersom(blijkbaar). De plaat van Torske is een remaster, wat ik niet wist: ik kende Torske niet. Het origineel is volgens mij uit '94 ofzo.

Ik kan bij deze ook bevestigen dat Pinkshinyultrablast - Everything Else Matters ten zeerste een aanrader is. Wat een heerlijke shoegazeplaat.

Users who are viewing this thread