De albums van 2015

24 Maart nieuw album van Courtney Barnett
En ook een nieuw liedje.
<div class="fluid-width-video-wrapper" style="padding-top: 63.5555555555556%;"><iframe src="https://www.youtube.com/embed/o-nr1nNC3ds" style="margin:1.0em auto;" frameborder="0" allowfullscreen="" id="fitvid792811"></iframe></div>

Van dit soort Garage Rock word ik wel heel vrolijk :D

Offspring heeft de 30ste ook een nieuwe nummer gedropt. Leuk maar niet een heel bijzonder liedje.

Mijn top5-je voor dit jaar ziet er tot nu toe zo uit, maar ik weet niet hoe dat zich ontwikkelt als ik de albums nog wat vaker luister. Heb het idee dat 2015 een erg sterk jaar gaat worden. :)

1 Bob Dylan
(Omdat Dylan toch een stukje boven de rest staat)
3 Panda Bear
4 Sleater Kinney
5 Mark Ronson
6 Viet Cong

Nog niet zo enthousiast van de muziek uit Januari,
1. Benjamin Clementine
2. The Decemberists
3. Pond
4. Blind Guardian
5. Joey Bada$$

Deze volgorde is het voorlopig voor mij. Pond en Mark Ronson ga ik nog even inhalen deze dagen

Belle and Sebastian - Girls in Peacetime Want to Dance
The Decemberists - What a Terrible World, What a Beautiful World
Viet Cong - Viet Cong
Sleater-Kinney - No Cities to Love
Panda Bear - Panda Bear Meets the Grim Reaper (2015)

heeft iemand trouwens een site waar je album kan beoordelen door middel van punten ipv sterren?

heeft iemand trouwens een site waar je album kan beoordelen door middel van punten ipv sterren?

http://www.metacritic.com/music

dit misschien?

Ja ik snap je punt. toch blijf ik Musicmeter en RYM het fijnst vinden door de lay-out en de community. Dus dan neem je het scoringssysteem met een korreltje zout. Al boeit het mij ook minder of ik een album een 4/5 of een 7.8/10 geef ofzo.

Ja ik snap je punt. toch blijf ik Musicmeter en RYM het fijnst vinden door de lay-out en de community. Dus dan neem je het scoringssysteem met een korreltje zout. Al boeit het mij ook minder of ik een album een 4/5 of een 7.8/10 geef ofzo.

ik gebruik nu ook RYM, maar sommige albums zitten nu bij elkaar terwijl ik de een echt veel beter vind dan de ander

ik gebruik nu ook RYM, maar sommige albums zitten nu bij elkaar terwijl ik de een echt veel beter vind dan de ander
Je kan zelf een lijst maken en daar al je albums ingooien en de volgorde bepalen. En dan kan je eventueel bij opmerking een cijfer neerzetten als je dat bij wilt houden.

toch blijf ik Musicmeter en RYM het fijnst vinden door de lay-out en de community

Manman, er 'lopen' me een stel balletjes rond bij Musicmeter(forum vooral), om niet goed van te worden. Zeker ook genoeg prima users waar je een prima discussie mee gevoerd kan worden, maar ik ze me net wat te vaak dat mensen compleet afgezeken worden op hun muzieksmaak.

Verder gebruik ik voor Musicmeter ook voor het beoordelen van albums, het aanbod is breder dan heel wat andere sites. Het aanbod op Metacritic is(voor mij) niet toerijkend, maar Musicmeter is dat ook niet altijd. Het gebruikersgemak bij musicmeter is meer dan prima, zeker een plus.

ja, achja die houd je overal. Het blijft internet hé ;)

Hier heb je ook gekken die TWOD niet kunnen waarderen

<div class="d4p-bbt-quote-title">JB. wrote:</div>
toch blijf ik Musicmeter en RYM het fijnst vinden door de lay-out en de community

Manman, er ‘lopen’ me een stel balletjes rond bij Musicmeter(forum vooral), om niet goed van te worden. Zeker ook genoeg prima users waar je een prima discussie mee gevoerd kan worden, maar ik ze me net wat te vaak dat mensen compleet afgezeken worden op hun muzieksmaak.

Verder gebruik ik voor Musicmeter ook voor het beoordelen van albums, het aanbod is breder dan heel wat andere sites. Het aanbod op Metacritic is(voor mij) niet toerijkend, maar Musicmeter is dat ook niet altijd. Het gebruikersgemak bij musicmeter is meer dan prima, zeker een plus.

En bedankt hé! ;) Nee zonder grappen, ik ben het met je eens. Ik was eerst heel actief op MusicMeter, maar ik merk dat ik de site nu stukken minder gebruik. Ik stem nog wel op de albums die ik beluisterd heb, en check de aankomende releases en wat topics die mij interesseren. Het is een erg makkelijke en fijne site, maar met een aantal users valt inderdaad geen land te bezeilen. Het forum van Festileaks is bijvoorbeeld een stuk leuker en vriendelijker vind ik.

En bedankt hé!
icon_wink.gif
Nee zonder grappen, ik ben het met je eens. Ik was eerst heel actief op MusicMeter, maar ik merk dat ik de site nu stukken minder gebruik. Ik stem nog wel op de albums die ik beluisterd heb, en check de aankomende releases en wat topics die mij interesseren. Het is een erg makkelijke en fijne site, maar met een aantal users valt inderdaad geen land te bezeilen. Het forum van Festileaks is bijvoorbeeld een stuk leuker en vriendelijker vind ik.

Klopt, heb ik ook. Reageer amper op topics maar gebruik het meer om af en toe te stemmen maar nog meer om nieuwe muziek te ontdekken. Muziek die anderen tof vinden, nieuwe releases en sommige hoge noteringen. En daarnaast ben ik het helemaal eens met je laatste zin. Heel tof forum dit vooral ook omdat het niet een heel groot actief groepje is die elkaar nu wel redelijk kent. ;)

Hier heb je ook gekken die TWOD niet kunnen waarderen

Wanne gekke mese

Ik gebruik zelf Sputnik omdat het er wel cool uitziet, leuke community. Heb ook RYM geprobeerd maar dat was lelijk en ik snapte geen fuck van die site. Iig ongeacht wat je gebruikt is het wel handig om bij te houden wat je luistert en (globaal) hoe goed je t vond ;).

Users who are viewing this thread