2020: De beste albums volgens het Festileaks Forum

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Brian
  • Startdatum Startdatum
wenteldave wrote:
Maar, even serieus, en misschien zeg ik wel iets vreemds, maar wat maakt een album als Folklore zoveel beter dan bijvoorbeeld een Klô Pelgag met Notre-Dame-Des-Sept-Couleurs? Of wat is in ieder geval het onderscheidende van dat album of is het toch meer het merk Taylor Swift?

First of all, om op een album te kunnen stemmen, moet iemand ‘m toch minstens een keer geluisterd hebben. Of er überhaupt ooit van gehoord hebben…
1f609.svg
't Was dan ook een voorbeeld.
 
Dua Lipa had ik ook wel ergens in de lijst verwacht (ook al kreeg ze van mij zelf maar 2 punten, toch niet het meest consistente album qua kwaliteit). Tame Impala was persoonlijk zowat de grootste teleurstelling van het jaar dus daar ben ik niet rouwig om. De grote afwezige vind ik Jessie Ware, ik dacht echt dat die een grotere impact had dit jaar en mijn persoonlijke nummer 2! King Krule en Lous and The Yakuza had ik ook goede hoop voor maar kan ik nog inkomen dat die uiteindelijk niet genoeg mensen konden bekoren.

Nummer twaalf van de lijst was erg goed.

Maar, even serieus, en misschien zeg ik wel iets vreemds, maar wat maakt een album als Folklore zoveel beter dan bijvoorbeeld een Klô Pelgag met Notre-Dame-Des-Sept-Couleurs? Of wat is in ieder geval het onderscheidende van dat album of is het toch meer het merk Taylor Swift?
Uiteindelijk zijn dit soort lijstjes ook maar populariteitspolls. Bijna iedereen hier zal folklore wel beluisterd hebben, combineer dat met een onverwacht goede kwaliteit van Taylor en samenwerkingen met enkele van onze favoriete artiesten hier op het forum en je krijgt vooral veel stemmen (niet per se hoge individuele scores). En je kan dat gerust gewoon 'het merk Taylor Swift' noemen want op zich begrijp ik je gevoel van 'is dit nu zo speciaal?'. Uiteindelijk is folklore niet meer dan een hoop goede tracks, maar soms is dat voldoende :)
 
De ethiek, commercialisering en branding op de rug van diy- en indie-bands in crisis... Swift doet en laat uiteraard wat ze wil maar mij kan het compleet het gestolen worden. Swift is niet 'opeens' goede songs gaan schrijven, ze trekt je gewoon meer aan door de sound die ze gebruikt lol en als een album van het jaar maar 'een collectie van een paar goede tracks is' dan is die die naam of titel wel vrij onwaardig maar bon.
 
wenteldave wrote:
Maar, even serieus, en misschien zeg ik wel iets vreemds, maar wat maakt een album als Folklore zoveel beter dan bijvoorbeeld een Klô Pelgag met Notre-Dame-Des-Sept-Couleurs? Of wat is in ieder geval het onderscheidende van dat album of is het toch meer het merk Taylor Swift?

First of all, om op een album te kunnen stemmen, moet iemand ‘m toch minstens een keer geluisterd hebben. Of er überhaupt ooit van gehoord hebben… ?
Klô is nochtans vrij bekend in Canada en Frankrijk, maar blijkbaar nog niet helemaal in Nederland haha
 
De ethiek, commercialisering en branding op de rug van diy- en indie-bands in crisis… Swift doet en laat uiteraard wat ze wil maar mij kan het compleet het gestolen worden. Swift is niet ‘opeens’ goede songs gaan schrijven, ze trekt je gewoon meer aan door de sound die ze gebruikt lol en als een album van het jaar maar ‘een collectie van een paar goede tracks is’ dan is die die naam of titel wel vrij onwaardig maar bon.

Ik begrijp dat het niet jouw nummer 1 is? :)
 
De ethiek, commercialisering en branding op de rug van diy- en indie-bands in crisis… Swift doet en laat uiteraard wat ze wil maar mij kan het compleet het gestolen worden. Swift is niet ‘opeens’ goede songs gaan schrijven, ze trekt je gewoon meer aan door de sound die ze gebruikt lol en als een album van het jaar maar ‘een collectie van een paar goede tracks is’ dan is die die naam of titel wel vrij onwaardig maar bon.

Is een goede song niet gewoon subjectief? Volgens velen had Swift ook al een heel pak goede songs voor 'Folklore', dus het ding dat ze niet 'opeens' goede songs is gaan schrijven (maar dat het enkel aan de 'sound' ligt), vind ik een beetje bullshit tbh. Klaarblijkelijk heeft Swift volgens de meerderheid van het forum dit jaar een van de beste albums gemaakt, dus dat het album de nummer 1 plaats onwaardig is, is ook maar een (subjectief) gevoel dat je hebt en betekent niet dat ze de eerste plaats niet verdient. Waarom zou een album van pakweg een Julien Baker of Phoebe Bridgers (om 2 artiesten te noemen waar ik ook fan van ben) zoveel 'echter' of 'beter' zijn dan een indie-album van Taylor Swift?
 
Yannick wrote:
De ethiek, commercialisering en branding op de rug van diy- en indie-bands in crisis… Swift doet en laat uiteraard wat ze wil maar mij kan het compleet het gestolen worden. Swift is niet ‘opeens’ goede songs gaan schrijven, ze trekt je gewoon meer aan door de sound die ze gebruikt lol en als een album van het jaar maar ‘een collectie van een paar goede tracks is’ dan is die die naam of titel wel vrij onwaardig maar bon.

Is een goede song niet gewoon subjectief? Volgens velen had Swift ook al een heel pak goede songs voor ‘Folklore’, dus het ding dat ze niet ‘opeens’ goede songs is gaan schrijven (maar dat het enkel aan de ‘sound’ ligt), vind ik een beetje bullshit tbh. Klaarblijkelijk heeft Swift volgens de meerderheid van het forum dit jaar een van de beste albums gemaakt, dus dat het album de nummer 1 plaats onwaardig is, is ook maar een (subjectief) gevoel dat je hebt en betekent niet dat ze de eerste plaats niet verdient. Waarom zou een album van pakweg een Julien Baker of Phoebe Bridgers (om 2 artiesten te noemen waar ik ook fan van ben) zoveel ‘echter’ of ‘beter’ zijn dan een indie-album van Taylor Swift?
Is dat zo? Vanwaar komt dan die plotse populariteitsboost vandaan indien het niet het de songwriterscapaciteiten van Swift zijn? Je mag dat bullshit vinden, maar de pers is in tegenstelling tot vorig werk van haar wel als een blok gevallen voor haar nieuw aangemeten indie/folk-stijl - en hier ook trouwens.

Ik reageer dan ook enkel maar op Thijs' stelling. Als een album het hoogste scoort op basis van stemmen, dan is het idd maar logisch dat die eerste wordt.

Dat zeg ik ook niet, maar het duidt wel de scheefheid aan van de muziekindustrie aan an sich. Zola Jesus (niet alleen deze blogpost overigens) schreef daar een aantal interessante dingen over. Bovendien zou je op zich 'indie' op twee manieren kunnen indelen; het stilistische en het maatschappelijke. Stilistisch is 'folklore' een indie-album avant la lettre, maar maatschappelijk gezien heeft ze een pak minder te maken met 'indie' of de diy-scene dan een Julien Baker of Phoebe Bridgers - ook al zijn die intussen 'binnen' en hebben ze zélf getekend bij labels etc. Ik bekijk persoonlijk artiesten en muziek net iets verder dan dat je oppervlakte een leuke samenwerking krijgt tussen Justin Vernon en Swift op 'Exile' bv. Lees, het bv. niet supporten van gecancelde dan wel criminele artiesten.
 
De pers is toch altijd wel Swift-gezind en vrijwel unaniem lovend over door haar geschreven liedjes geweest?

Weliswaar in genres die bij de meesten hier op het forum minder populair zijn, dan wel minder aandacht krijgen. Vraag me dan ook af of er zo zeer een populariteitsboost is bij Swift, er zijn ook wel fans die afhaken op de ingeslagen weg. Ze was altijd al populair, maar nu ook bij een iets alternatiever publiek.
 
Is dat zo? Vanwaar komt dan die plotse populariteitsboost vandaan indien het niet het de songwriterscapaciteiten van Swift zijn? Je mag dat bullshit vinden, maar de pers is in tegenstelling tot vorig werk van haar wel als een blok gevallen voor haar nieuw aangemeten indie/folk-stijl – en hier ook trouwens.

Eens even de ratings opgezocht die Swift heeft ontvangen van de grote mediaspelers (Pitchfork, Rolling Stone en NME) en is niet dat Swift plots nu pas positieve aandacht krijgt van hen. Zo heeft ze bij Pitchfork maar 2 keer lager gescoord dan een 7 (s/t en Reputation) en is haar best beoordeelde album nog steeds met ruime voorsprong 'Red' (9.0). Bij Rolling Stone heeft ze sinds haar 2de album ook maar een keer onder de 4/5 gescoord (Red kreeg een 3.5/5) en hetzelfde geldt voor NME waar ze steeds een 4/5 of hoger heeft gescoord (behalve bij 1989). Zeggen dat de media dus nu opeens als een blok gevallen is voor haar nieuwe stijl, is dus volledig van de pot gerukt imo.

Ik bekijk persoonlijk artiesten en muziek net iets verder dan dat je oppervlakte een leuke samenwerking krijgt tussen Justin Vernon en Swift op ‘Exile’ bv. Lees, het bv. niet supporten van gecancelde dan wel criminele artiesten.

Vind het nogal straf om te beweren dat, omdat wij het nieuwe album van Swift positief beoordelen, wij niet verder kijken dan dat ze oppervlakkig een leuke samenwerking heeft gedaan met Justin Vernon etc. En het supporten van een gecancelde of criminele artiest gebeurt door weinigen hier op het forum denk ik. Denk trouwens dat een samenwerking met Justin Vernon of The National of wie dan ook, niet alleen positief is voor Swift maar ook voor de artiesten met wie ze heeft samengewerkt, omdat zij hierdoor een nieuwe markt kunnen aanspreken met dan aan Taylor.
 
Eens even de ratings opgezocht die Swift heeft ontvangen van de grote mediaspelers (Pitchfork, Rolling Stone en NME) en is niet dat Swift plots nu pas positieve aandacht krijgt van hen. Zo heeft ze bij Pitchfork maar 2 keer lager gescoord dan een 7 (s/t en Reputation) en is haar best beoordeelde album nog steeds met ruime voorsprong ‘Red’ (9.0). Bij Rolling Stone heeft ze sinds haar 2de album ook maar een keer onder de 4/5 gescoord (Red kreeg een 3.5/5) en hetzelfde geldt voor NME waar ze steeds een 4/5 of hoger heeft gescoord (behalve bij 1989). Zeggen dat de media dus nu opeens als een blok gevallen is voor haar nieuwe stijl, is dus volledig van de pot gerukt imo.
Heb je ook naar de data gekeken vanaf wanneer ze die begonnen coveren? Pitchfork heeft in de aanloop van 'Lover' in een week tijd heel haar discografie gerecenseerd. Dit geldt uiteraard niet voor elk blad maar het is wel veelzeggend dat ze die coverage plots dus wél krijgt. Dat is niet van de pot gerukt.

edit: en als we het over media hebben dan heb ik het eveneens over DeMorgen, Knack, Humo, De Standaard etc. bij ons. Ze werd jarenlang gewoonweg niet gecoverd tot 'Reputation' in veel gevallen.

Vind het nogal straf om te beweren dat, omdat wij het nieuwe album van Swift positief beoordelen, wij niet verder kijken dan dat ze oppervlakkig een leuke samenwerking heeft gedaan met Justin Vernon etc. En het supporten van een gecancelde of criminele artiest gebeurt door weinigen hier op het forum denk ik. Denk trouwens dat een samenwerking met Justin Vernon of The National of wie dan ook, niet alleen positief is voor Swift maar ook voor de artiesten met wie ze heeft samengewerkt, omdat zij hierdoor een nieuwe markt kunnen aanspreken met dan aan Taylor.
Het is een stelling; je had die ook gewoon kunnen weerleggen in plaats van defensief terug te reageren. Weetikveel hoe jij muziek beluisterd of beleeft lol. Dat tweede was een voorbeeld van nog zoiets dat ik bewust naast me laat liggen, nogmaals weetikveel hoe jij of iemand anders muziek beleeft. Het is een persoonlijk voorbeeld. Het is niet omdat iets hier niet gepost wordt dat het niet wordt gedaan. En nogmaals, het gaat niet énkel over Taylor Swift. Als ik hier weer alles twee x moet herhalen..
 
Leuk dat het lijstje voor wat discussie zorgt ;)

Natuurlijk scheelt het heel erg dat Taylor Swift als artiestennaam erop staat. Ik denk dat ze door de samenwerking met Jack Antanoff en Aaron Dessner inderdaad meer in de kijker is gesprongen van de critici en mensen op dit forum dan als ze dat niet had gedaan. Maar al met al blijft het gewoon een goed album. Daarnaast, dit is de gemiddelde mening van 21 mensen ;)

Ik denk ook dat het onverwachts uit brengen, de verassende samenwerking, de stijlswitch allemaal heeft meegeholpen.

Voor mijzelf (had Folkore op 4 staan) is het zo goed album omdat er een The National sound inzit met de stem van Taylor Swift erover. Gewoon een hele fijne combi.

Wat mij bijv. ook altijd opvalt is dat de gemiddelde stemmer (hierop, top 100 allertijden, festidrafts) ook erg naar de metal neigt. Daar zijn een paar fanatieke waardoor er metal artiesten, platen en nummers vaak erg breed en hoog komen. Is helemaal niet erg natuurlijk ;)
 
Ook opvallend: de relatief lage score voor Matt Berninger. Op een website als Musicmeter stond die op 1.

Belachelijk toch?! Mijn nummer 1:(. Heb dat album sinds uitkomen elke week minimaal 3 keer opgezet. Heerlijke stem, goede nummers en wat een gouden zet om samen te werken met Booker T Jones!
 
Ook opvallend, geen Dua Lipa in de eindlijst. Was dat net iets té poppy voor de meesten?

Nee, vond ik ook goed. Maar ik had zelf dit jaar echt teveel platen die ik goed vond om tussen te kiezen.

Voor de liefhebber, Dua Lipa is samen met Jessie Ware op plek 43 geeindigt met 26 punten, dus net buiten het lijstje. Daarachter stond met een punt minder Tame Impala.
 
visdave34 wrote:
Ook opvallend, geen Dua Lipa in de eindlijst. Was dat net iets té poppy voor de meesten?

Nee, vond ik ook goed. Maar ik had zelf dit jaar echt teveel platen die ik goed vond om tussen te kiezen.

Voor de liefhebber, Dua Lipa is samen met Jessie Ware op plek 43 geeindigt met 26 punten, dus net buiten het lijstje. Daarachter stond met een punt minder Tame Impala.
Tijd voor een volledige lijst of is dat teveel werk om neer te zetten? Hoeft natuurlijk geen beschrijving bij.
 
Wat mij bijv. ook altijd opvalt is dat de gemiddelde stemmer (hierop, top 100 allertijden, festidrafts) ook erg naar de metal neigt. Daar zijn een paar fanatieke waardoor er metal artiesten, platen en nummers vaak erg breed en hoog komen. Is helemaal niet erg natuurlijk
1f609.svg
Hé, dit ben ik niet, maar juich het ook toe, maar natuurlijk ook net zo goed andere genres, al is het wel duidelijk waar mijn voorkeur ligt.
 
Behold, hier de hele lijst. Ik heb de aantal nominaties er niet achter gezet, das me teveel werk (moet een hobby blijven he ;) )

All Them Witches – Nothing as the Ideal 1
BAMBARA – Stray 1
Caribou – Suddenly 1
Killer be killed – Reluctant hero 1
Mica Paris – Gospel 1
Myrkur - Folkesange 1
Nazar – Guerilla 1
Rolling Blackouts Coastal Fever – Sideways to New Italy 1
Adrienne Lenker – Songs 1
$uicideboy$ – Stop Staring At The Shadows 2
Glass Museum – Reykjavik 2
Neptunian Maximalism – Éons 2
Pa Salieu – Send Them to Coventry 2
Paul McCartney - Paul McCartney III 2
Sohnarr – Coral Dusk 2
Zara McFarlane – Songs Of An Unknown Tongue 2
Ela Minus – acts of rebellion 3
Alexandra Savior – The Archer 3
Alexis Ffrench – Dreamland 3
Ichiko Aoba – アダンの風 3
Lido Pimienta – Miss Colombia 3
Nana Adjoa - Big Dreaming Ants 3
Seether – Si Vis Pacem, Para Bellum 3
The Flaming Lips – American Head 3
Sorry – 925 3
Actress – Karma & Desire 4
Boniface – Boniface 4
Douglas Dare – Milkteeth 4
KID DAD – In a Box 4
Millionaire – APPLZ ≠ APPLZ 4
Puscifer – Existential Reckoning 4
Sløtface – Sorry For The Late Reply 4
Testament – Titans of creation 4
Public Practice – Gentle Grip 5
Acid Moon and the Pregnant Sun – Speakin’ of the Devil 5
Annihilator – Sadistic Ballistic 5
Arabnormal – Arabnormal 5
Drew McDowell – Agalma 5
Irreversible Entanglements – Who Sent You? 5
Naked Giants – The Shadow 5
Sub Focus & Wilkinson – Portals 5
Thundercat – It Is What It Is 5
Zwangere guy – BRUTXXL 5
Sticks – Het Mooiste Komt Nu 6
Bombay Bicycle Club – Everything Else Has Gone Wrong 6
Flora Yin-Wong – Holy Palm 6
Hatebreed – weight of the false self 6
Onségen Ensemble – Fear 6
Ozzy Osbourne – Ordinary Man 6
Soilwork – a whisp of the Atlantic 6
Destroyer – Have We Met 6
Howling – Colure 7
Another Sky – I Slept On The Floor 7
Caspian – On Circles 7
Courtney Marie Andrews – Old Flowers 7
Matthew Halsall – Salute To The Sun 7
Nordmann – In Velvet 7
Pearl Jam – Gigaton 7
Sepultura – Quadra 7
Sun Ra Arkestra – Swirling 7
The Lemon Twigs - Songs for the General Public 7
Derek Sherinian – The Phoenix 8
Mammal Hands – Captured Spirits 8
Marilyn Manson – We are Chaos 8
The Airborne Toxic Event – Hollywood Park 8
Zeal & Ardor – Wake of a Nation (EP) 8
Chris Cornell – No One Sings Like You Anymore 9
Eartheater – Phoenix: flames are dew upon my skin 9
Ital Tek – Outland 9
Noemie Wolfs – Lonely Boy’s Paradise 9
Okay Kaya – Watch This Liquid Pour Itself 9
Tom Morello – commandante (EP) 9
Travis – 10 songs 9
Upsammy – Zoom 9
Wang Wen (惘闻) – 100,000 Whys (十萬個為什麼) 9
Will Butler - Generations 9
Corey Taylor – CMFT 10
Josh Teskey & Ash Grunwald – Push The Blues Away 10
Lili Grace – Silhouette 10
Moses Boyd – Dark Matter 10
Olafur Arnalds – some kind of peace 10
Working men’s club – Working men’s club 10
Aleah – Aleah 11
Elvis Costello – Hey Clockface 11
HEISA – Joni 11
Kamasi Washington, Robert Glasper, Terrace Martin, 9th Wonder – Dinner Party EP 11
Young Gun Silver Fox – Canyons 11
Beatrice Dillon – Workaround 12
Benedict – You Can Tell Me Nothing That I Should 12
Biffy Clyro – A Celebration Of Endings 12
GoGo Penguin – GoGo Penguin 12
Gotthard – #13 12
HAUSER – Classic 12
John Petrucci – Terminal Velocity 12
Jose James – No Beginning No End 2 12
Mac Miller – Circles 12
Airbag – A Day at the Beach 13
Beach Bunny – Honeymoon 13
Blue Öyster Cult – The Symbol Remains 13
Five Finger Death Punch – F8 13
Låpsley – Through Water 13
Metrik – Ex machina 13
Vistas – Everything Changes In The End 13
Spinvis – 7, 6, 9, 6 14
Beabadobee – Fake it flowers 14
Black Thought – Streamas of Thought vol. 3 Cane & Able EP 14
Bush – the kingdom 14
High Hi – Firepool 14
Nick Cave – Idiot Prayer 14
Paradise Lost – Obsidian 14
The Teskey Brothers – Live At The Forum (Live) 14
Dave Jakes – Dave Jakes 15
DIRK. – Cracks In Common Sense 15
Joe Bonamassa – Royal Tea 15
María José Llergo – Sanación 15
Nicole Atkins - Italian Ice 15
Porridge Radio – Every Bad 15
Pottery – Welcome to Bobby’s Motel 15
Ryan Adams - Wednesdays 15
Yazmin Lacey – Morning Matters EP 15
Dool – Summerland 16
HAUSER – HAUSER Plays Morricone 16
Khruangbin – Mordechai 16
Ray LaMontagne – Monovision 16
Rumours – How Many Roses (EP) 16
The Bloody Mallard – Realm 16
The Psychedelic Furs – Made Of Rain 16
Bad Bunny – EL ULTIMO TOUR DEL MUNDO 17
Bury Tomorrow – Cannibal 17
Four Tet – Sixteen Oceans 17
Laura Marling – Song For Our Daughter 17
Lous & The Yakuza – Gore 17
Marcus King – El Dorado 17
The Chats – High Risk Behaviour 17
Arca – KiCk i 18
…And You Will Know Us by the Trail of Death – X: The Godless Void and Other Stories 18
clipping. – Visions of Bodies Being Burned 18
EOB – Earth 18
Ill Considered – Ill Considered 9 East / West 18
Protomartyr – Ultimate Success Today 18
Tom Morris & Jo Quail – For the Benefit of All 18
Ital Tek – Boundary 19
Fit For A King – the Path 19
Flying Horseman – Mothership 19
Metallica – S&M2 19
Nubya Garcia – Source 19
Psychonaut – Unfold The God Man 19
Rina Sawayama – SAWAYAMA 19
The Guru Guru – Point Fingers 19
The Radar Station – Life Inside a Tornado 19
Alestorm – Curse of the Crystal Coconut 20
Boston Manor – GLUE 20
Robert Jon & the Wreck – Last Light on the Highway 20
Shabaka & The Ancestors – We Are Sent Here By History 20
The Killers - Imploding The Mirage 20
King Krule - Man Alive! 21
oklou – Galore 21
Dehd – Flower Of Devotion 22
The Microphones - Microphones in 2020 22
AC/DC – Power Up 23
Waxahatchee – Saint Cloud 24
Fever333 – WRONG GENERATION 24
Tame Impala – The Slow Rush 25
Dua Lipa – Future Nostalgia 26
Jessie Ware – What’s Your Pleasure? 26
David Keenan – A Beginner’s Guide to Bravery 27
Delain – Apocalypse & Chill 27
Fleet Foxes – Shore 27
The Weeknd – After Hours 28
Moses Sumney – grae 29
Amaranthe – Manifest 30
In Extremo – Kompass zur Sonne 30
Pain of Salvation – PANTHER 30
The White Buffalo – on the widow’s walk 30
Tom Misch & Yussef Dayes – What Kinda Music 30
Hayley William - Petal for Armor 31
Matt Berninger - Serpetine Prison 31
The Alchemist – Alfredo 32
Taylor Swift – evermore 32
Lamb of God – Lamb of God 34
Idles – Ultra Mono 35
Demons & Wizards – III 36
Oneohtrix Point Never – Magic Oneohtrix Point Never 37
Lianne La Havas – Lianne La Havas 39
Nightwish – Human :II: Nature 42
The Avalanches – We Will Always Love You 42
Perfume Genius – Set My Heart on Fire Immediately 47
Avatar – Hunter Gatherer 48
Bring Me The Horizon – POST HUMAN: SURVIVAL HORROR 48
Deftones – Ohms 50
Sevdaliza – Shabrang 51
Sufjan Stevens – The Ascension 52
Yves Tumor – Heaven to a Tortured Mind 63
HAIM - Women in Music Pt. III 65
Eefje de Visser – Bitterzoet 67
Bruce Springsteen – Letter to you 71
Charli XCX – how I’m feeling now 77
Kelly Lee Owens – Inner Song 77
Sault – Untitled (Black is) 78
Run The Jewels – RTJ4 81
Gorillaz – Song Machine Season 1 87
Sault – Untitled (Rise) 90
Fiona Apple – Fetch The Bolt Cutters 114
The Strokes – The New Abnormal 118
Phoebe Bridgers – Punisher 119
Fontaines DC – A Hero’s Death 128
Taylor Swift – Folklore 148
 
Brian wrote:
Wat mij bijv. ook altijd opvalt is dat de gemiddelde stemmer (hierop, top 100 allertijden, festidrafts) ook erg naar de metal neigt. Daar zijn een paar fanatieke waardoor er metal artiesten, platen en nummers vaak erg breed en hoog komen. Is helemaal niet erg natuurlijk
1f609.svg


Hé, dit ben ik niet, maar juich het ook toe, maar natuurlijk ook net zo goed andere genres, al is het wel duidelijk waar mijn voorkeur ligt.

Na jouw lijstje hier kan niemand je ervan betichten dat je maar in een genre muziek luistert. Al vond ik het wel jammer dat je zo te zien oa Taylor Swift en Matt Berninger geen luisterbeurt had gegeven.
 
wenteldave wrote:

Brian wrote:
Wat mij bijv. ook altijd opvalt is dat de gemiddelde stemmer (hierop, top 100 allertijden, festidrafts) ook erg naar de metal neigt. Daar zijn een paar fanatieke waardoor er metal artiesten, platen en nummers vaak erg breed en hoog komen. Is helemaal niet erg natuurlijk
1f609.svg



Hé, dit ben ik niet, maar juich het ook toe, maar natuurlijk ook net zo goed andere genres, al is het wel duidelijk waar mijn voorkeur ligt.

Na jouw lijstje hier kan niemand je ervan betichten dat je maar in een genre muziek luistert. Al vond ik het wel jammer dat je zo te zien oa Taylor Swift en Matt Berninger geen luisterbeurt had gegeven.
Het is te hopen!
Taylor Swift wel, maar die ben ik of vergeten in de lijst te zetten of ik heb 'm er niet ingezet omdat ie niet goed genoeg was. Één van de twee. Ik heb meer albums geluisterd dan er staan, alleen de albums die ik goed genoeg vond staan erin op een paar vergeten albums na, zoals die van The Strokes. Matt heb ik inderdaad niet beluisterd.
 

Users who are viewing this thread