2020: De beste albums volgens het Festileaks Forum

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.315
6.514
Voor deze jaargang ben ik ‘all out’ gegaan. Ik heb namelijk 912 albums beluisterd die ik toch wel aardig vond klinken: de beste albums van 2020. Duizend was een mooi getal geweest om te bereiken, maar dat ging ‘m binnen een halve week toch niet worden. Allerlei genres zijn vertegenwoordigd: rock, metal, jazz, soul, blues, hiphop, elektronica, indie, ambient en ga zo nog maar even door. Kijk maar rustig onderstaande lijst door en ik zou verbaasd zijn als jullie geen artiest vinden die jullie aanspreekt. Voor het gemak ook even de landen van herkomst en de genres erbij gezet. Geen idee of ik dit volgend jaar nog een keer ga doen, maar ik vond het in ieder geval verschrikkelijk leuk om te doen. Tuurlijk @chileera, alleen de top twintig telt, maar de rest is gewoon voor de leuk.
Veel luisterplezier, denk ik. Hier kom je de voorlopige lockdown wel mee door!

Jezus, wat fanatiek. Goed bezig hoor! Ik voel me bijna schuldig dat alleen de bovenste 20 albums mee tellen.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.315
6.514
19 lijstjes binnen. Das een stuk minder dan vorig jaar. Kom op mensen! jullie hebben nog een paar dagen
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.315
6.514
Er valt een mooie top 40 samen te stellen. 5 albums hebben meer dan 100 punten en de nummer 1 staat een beetje los van de achterblijvers.

Stem vandaag nog nu het kan!
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.315
6.514
Kan het na vandaag niet meer?

Deadline was eigenlijk tot en met 31 december, maar ik denk dat ik 4 januari begin met dit lijstje. Dus als je het voor die tijd doet, tel ik hem nog mee.

PS, De beste wensen iedereen! Op naar een jaar met meer live muziek!
 

landgrockt

Playlistbediener
5 nov 2016
29
27
1: Ayreon - Transitus
2: Deep Purple - Whoosh !
3: Demons and Wizzards - III
4: In Extremo - Kompass zur Sonne
5: Bruce Springsteen - Letter to you
6: Amaranthe - Manifest
7: The Pineapple Thief - Versions of the truth
8: Beyond the Black - Horizons
9: Cripple Black Phoenix - Ellengaest
10: Nightwish - Human :||: Nature

11: Pearl Jam - Gigaton
12: Katatonia - City Burials
13: Mono Inc - The Book of Fire
14: Katalysm - Unconquered
15: Sons of Appolo - MMXX
16: Tyler Bryant - Pressure
17: Blue Öystercult - The Symbol remains
18: Vandenbergh - 2020
19: Haken - Virus
20: White Buffalo - On the windows walk
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.986
565
Ok, here it is...

1 SAULT - Untitled (Rise)
2 Dua Lipa - Future Nostalgia
3 Fontaines D.C. - A Hero's Death
4 Eefje de Visser - Bitterzoet
5 SAULT - Untitled (Black Is)
6 Waxahatchee - Saint Cloud
7 Gorillaz - Song Machine, Season One
8 Lianne La Havas - Lianne La Havas
9 Sufjan Stevens - The Ascension
10 Tame Impala - The Slow Rush
11 Kelly Lee Owens - Inner Song
12 Moses Sumney - grae
13 Phoebe Bridgers - Punisher
14 Fiona Apple - Fetch The Bolt Cutters
15 Destroyer - Have We Met
16 Perfume Genius - Set My Heart on Fire Immediately
17 Taylor Swift - folklore
18 Sorry - 925
19 HAIM - Women in Music Pt. III
20 Adrienne Lenker - Songs
21 Spinvis - 7.6.9.6
22 JARV IS... - Beyond The Pale
23 Four Tet - Sixteen Oceans
24 Fleet Foxes - Shore
25 Other Lives - For Their Love
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.986
565
Ik zie dat ik Working Men’s Club vergeten ben. Maar ik weet ook niet wat ik er dan in godsnaam uit moet halen... ?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.355
1.809
Ik zie dat ik Working Men’s Club vergeten ben. Maar ik weet ook niet wat ik er dan in godsnaam uit moet halen…
1f605.svg

Die ben ik ook vergeten. Net als Sufjan Stevens... zo maar even nieuw lijstje posten.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.355
1.809
1. Kelly Lee Owens – Inner Song
2. Ital Tek – Boundary
3. Arca – KiCk i
4. Sault – Untitled (Black is)
5. Run The Jewels – RTJ4
6. Eefje de Visser – Bitterzoet
7. Sevdaliza – Shabrang
8. Sault – Untitled (Rise)
9. Beatrice Dillon – Workaround
10. Charli XCX – how I’m feeling now
11. Fontaines DC – A Hero’s Death
12. Taylor Swift – folklore
13. Working Men's Club - Working Men's Club
14. Howling – Colure
15. Sticks – Het Mooiste Komt Nu
16. Public Practice – Gentle Grip
17. The Alchemist – Alfredo
18. Ela Minus – acts of rebellion
19. Spinvis – 7, 6, 9, 6
20. Gorillaz – Song Machine Episode 8
21. Daniel Avery & Alessandro Cortini – Illusion Of Time
22. Roisin Murphy – Roisin Machine
23. Aesop Rock – Spirit World Field Guide
24. Sufjan Stevens - The Ascension
25. Destroyer - Have We Met
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.315
6.514
De beste albums van het jaar volgens het festileaks forum 2020!

De top 40.

Nummer 40 - 28 punten
The Weeknd - After Hours


Met het vierde album van zanger The Weeknd, heeft de Canadees meerdere hits gescoord dit jaar. Geen grammy nominatie, maar wel hekkensluiter van ons lijstje. En in deze lijst komt geen Bieber in voor, dus die zit hem hierbij niet in de weg,

Nummer 39 - 29 punten
Moses Sumney - Grae


Singer-songwriter Moses Sumney heeft een dappere zet gedaan met een dubbelalbum als tweede plaat. Wel kwam dit album in 2 aparte stukken uit, maar tich vormt het een geheel.

Nummer 34 - 30 punten
Tom Misch & Yussef Dayes – What Kinda Music & Pain of Salvation – PANTHER & The White Buffalo – on the widow’s walk & Amaranthe – Manifest & In Extremo – Kompass zur Sonne


Maar liefst 5albums op een gedeelde 34ste plek. We gaan van Duitse folkmetal naar Amerikaanse Country en van Zweedse progressieve metal naar Heavy metal uit hetzelfde land. Dan is er ook nog een samenwerking die jazzy pop naar voren brengt.

Morgen meer
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.315
6.514
Nummer 31 - 31 punten
Kelly Lee Owens – Inner Song & Matt Berninger - Serpetine Prison & Hayley William - Petal for Armor


We gaan gezellig door met gedeelde plekken. Nummers 31 met net zoveel punten zijn niet de minste qua namen. Zangeres van Paramore en zanger van The National kwamen beide met hun eerste solo-plaat en Kelly Lee Owens had een succesvolle opvolger van haar debuut.

Nummer 29 - 32 punten
The Alchemist ft. Freddie Gibs – Alfredo & Taylor Swift – Evermore


Op nummer 29 staan 2 platen. We hebben het collab album van een rappper en producer die het beste in elkaar naar boven halen op Alfredo. De vorige samenwerking tussen deze 2 dateerde van 2018 (toen samen met Currensy erbij) en ook hierop werken ze weer samen met oa Tyler, the Creator. Dan de tweede verassingsplaat van Taylor Swift, het zuster album. Pas laat in het jaar uitgekomen en daarom knap dat dit de lijst heeft gehaald. En spoiler, we komen haar nog een keer tegen ;)

Nummer 28 - 34 punten
Lamb of God - Lamb of God


In tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden is dit het achtste album van Amerikaanse Heavy metal groep Lamb of God (of nummer 10 als de 2 releases onder Burn the Priest ook worden meegerekend). Dit is het eerste album zonder drummer Chris Adler . Orginele uitkom datum was 9 mei, maar door omstandigheden was dit uitgesteld naar 19 juni.

Morgen gaan we verder :)
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.315
6.514
Ik was bezig met een verhaaltje, maar mijn aandacht wordt afgeleid door iets in de VS op tv. Morgen doe ik een iets uitgebreider lijstje

Nummer 27 - 35 punten
Idles - Ultra Mono


Ulra Mono is het derde album van punk rammers Idles en daarmee opvolger van de zeer succesvolle 2de. Helaas hebben we hem niet kunnen horen zoals deze band een album het liefst deelt, live.

Nummer 26 - 36 punten
Demons & Wizards – III


Het hoeveelste album van Jon Schaffer (Iced Earth) en Hansi Kürsch (Blind Guardian) is, laat ik aan jullie over. De powermetal gemixt met jaren 70 rock met uitgesponnen nummers van 9 minuten ertussen.


 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Nummer 31 – 31 punten
Kelly Lee Owens – Inner Song
Ben je hier zeker van? Bij Raskolnikov stond deze op 1 en bij Hunterrule op 3. Dan zit je toch sowieso al boven at puntenaantal? En ikzelf en nog een paar anderen hebben zeker ook nog op haar gestemd. Het kan zijn dat ik me vergis, maar dit lage puntenaantal lijkt me sterk :)

 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.315
6.514
Brian wrote:
Nummer 31 – 31 punten
Kelly Lee Owens – Inner Song


Ben je hier zeker van? Bij Raskolnikov stond deze op 1 en bij Hunterrule op 3. Dan zit je toch sowieso al boven at puntenaantal? En ikzelf en nog een paar anderen hebben zeker ook nog op haar gestemd. Het kan zijn dat ik me vergis, maar dit lage puntenaantal lijkt me sterk
1f642.svg

Ik zal het thuis eens bekijken. Kan zijn dat ik een foutje heb gemaakt, blijft mensen werk natuurlijk ;)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.214
10.628
werchter12 wrote:

Brian wrote:
Nummer 31 – 31 punten
Kelly Lee Owens – Inner Song



Ben je hier zeker van? Bij Raskolnikov stond deze op 1 en bij Hunterrule op 3. Dan zit je toch sowieso al boven at puntenaantal? En ikzelf en nog een paar anderen hebben zeker ook nog op haar gestemd. Het kan zijn dat ik me vergis, maar dit lage puntenaantal lijkt me sterk
1f642.svg


Ik zal het thuis eens bekijken. Kan zijn dat ik een foutje heb gemaakt, blijft mensen werk natuurlijk ?

Dat zeggen de Democraten ook.. :wink:
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.315
6.514
Brian wrote:

werchter12 wrote:

Brian wrote:
Nummer 31 – 31 punten
Kelly Lee Owens – Inner Song



Ben je hier zeker van? Bij Raskolnikov stond deze op 1 en bij Hunterrule op 3. Dan zit je toch sowieso al boven at puntenaantal? En ikzelf en nog een paar anderen hebben zeker ook nog op haar gestemd. Het kan zijn dat ik me vergis, maar dit lage puntenaantal lijkt me sterk
1f642.svg



Ik zal het thuis eens bekijken. Kan zijn dat ik een foutje heb gemaakt, blijft mensen werk natuurlijk
1f609.svg


Dat zeggen de Democraten ook..
1f609.svg

Haha. Ben ik blij dat mijn eventuele telfouten minder in het nieuws komen xD

Man man wat een chaos. Wist niet wat ik zag gisteren
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.214
10.628
Joslittel wrote:

Brian wrote:

werchter12 wrote:

Brian wrote:
Nummer 31 – 31 punten
Kelly Lee Owens – Inner Song



Ben je hier zeker van? Bij Raskolnikov stond deze op 1 en bij Hunterrule op 3. Dan zit je toch sowieso al boven at puntenaantal? En ikzelf en nog een paar anderen hebben zeker ook nog op haar gestemd. Het kan zijn dat ik me vergis, maar dit lage puntenaantal lijkt me sterk
1f642.svg



Ik zal het thuis eens bekijken. Kan zijn dat ik een foutje heb gemaakt, blijft mensen werk natuurlijk
1f609.svg



Dat zeggen de Democraten ook..
1f609.svg


Haha. Ben ik blij dat mijn eventuele telfouten minder in het nieuws komen xD

Man man wat een chaos. Wist niet wat ik zag gisteren

Ja echt bizar. Ik zat gekluisterd aan de liveblogs. Enige voordeel van deze ellende is dat Trump nu nog meer geïsoleerd is komen te staan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken