Lokerse Feesten 2025 - 50-jarig jubileum

Poh dat zou een dagje Lokeren wel weer interessant maken! Jammer (voor iemand die niet in de buurt woont althans) dat die andere toffe dag dan weer op zondag 3 augustus is.

Ook echt wel grote namen om als support act te hebben vind ik, hebben ze goed voor elkaar bij SP.

Ook echt wel grote namen om als support act te hebben vind ik, hebben ze goed voor elkaar bij SP.
Denk ook wel dat dat nodig is, niet. De verkoop voor die Smashing Pumpkins dag van Live Is Live dag was echt niet denderend, toch?

Denk ook wel dat dat nodig is, niet. De verkoop voor die Smashing Pumpkins dag van Live Is Live dag was echt niet denderend, toch?
Oh geen idee, zou kunnen. Weet ook niet hoe groot die zalen zijn van de UK tour, maar hiermee zou je toch behoorlijke zalen moeten kunnen vullen.

Niet onlogisch natuurlijk. De twee andere dagen op Live is Live hadden telkens een headliner die normaal een Sportpaleis vult met een sub die Lotto Arena/Vorst vult. Op zondag was het een headliner die Lotto Arena/Vorst vult met subs die de AB vullen. Vond dat sowieso een beetje vreemd qua dagindeling, maar dat heb je niet altijd te kiezen als organisatie natuurlijk.

Maar goed, op de Lokerse Feesten staan meestal headliners die in een zaal ook eerder niveau Vorst/Lotto Arena zijn dan niveau Sportpaleis, toch? Vaak bouwen ze daar ook wel een mooie affiche rond. Als dat ook bij SP gebeurt, zullen er wel genoeg tickets verkocht worden.

• Leuk
Waarderingen: mattman
Ben eens benieuwd waar de aanvulling van Dinsdag (gojira blijft), een van de grotere ontbrekende die periode is Trivium met maar enkele data's (bloodstock, reload & motorcultor,...). En aangezien dat Alcatraz zijn grotere headliners precies al op orde heeft...

Vind die metaldag ook wel wat zwakjes tot nu toe, zijn toch een hoop metalbands op tour in die periode

Had Trivium daar ook wel verwacht, gaan die België overslaan dan?

Vind die metaldag ook wel wat zwakjes tot nu toe, zijn toch een hoop metalbands op tour in die periode

Had Trivium daar ook wel verwacht, gaan die België overslaan dan?
Begint te lijken van wel helaas. Leek me hier de perfecte aanvulling, aangezien alcatraz zijn headliners al op punt lijkt te hebben. En trivium op pukkelpop mij maar een vreemde eend lijkt… anderzijds kregen we b4mv er enkele jaren geleden ook voorgeschoteld

Pas op natuurlijk is voor iedereen de metaldag zeer persoonlijk…, misschien is het in mijn geval ook onbekend is onbemind, maar vind toch dat het de sinds vorig jaar zeer “niche” is. En de grote kleppers een beetje ontbreken.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Loek123
Amai, ligt het aan mij of is de dinsdag metaldag zeer sterk dit jaar ;)

Als superfan van Amenra inderdaad een leuke combinatie met Gojira er nog bij!

Als niet-superfan van Amenra (ook niets tegen voor alle duidelijheid) ben ik nog niet helemaal overtuigd van die dag.

Dat wil zeggen dat Helmet de combinatie maakt tussen de Lokerse (05/08) & Alcatraz (08/08). Niet direct een combinatie die ik verwacht zou hebben gezien beide toch relatief bij elkaar liggen naar Belgische normen.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Als superfan van Amenra inderdaad een leuke combinatie met Gojira er nog bij!

Als niet-superfan van Amenra (ook niets tegen voor alle duidelijheid) ben ik nog niet helemaal overtuigd van die dag.
Mijn ticket heb ik al een tijdje , ik vind het dan toffer dat er met Melvins & Envy bands bijkomen die ik nog nooit eerder zag en wel eens wil zien. Amenra erbij is gewoon een mooie bonus en Helmet kan ik eventueel hier dan meepikken en op Alcatraz iets anders een kans geven

Dat wil zeggen dat Helmet de combinatie maakt tussen de Lokerse (05/08) & Alcatraz (08/08). Niet direct een combinatie die ik verwacht zou hebben gezien beide toch relatief bij elkaar liggen naar Belgische normen.
Is niet heel uitzonderlijk in '23 bv. Biohazard

• Leuk
Waarderingen: Parfex
Ik vind eigenlijk vooral de donderdag en vrijdag mooie dagen geworden. Jammer van de overlap met Alcatraz. Zelf vind ik de metaldag wat tegenvallen. Amenra stelt nooit teleur maar tegenwoordig zie je ze echt overal en de rest raakt me niet direct helaas. Die dubbele boeking van Helmet is inderdaad erg opvallend.

Amenra doet dus Werchter, Graspop en Lokerse Feesten dit jaar. Plus nog een rits shows in de AB.... Ik ben groot fan van de band, maar dit is inderdaad wel een beetje overkill.

• Thinking
Waarderingen: johanra
Dat worden dus 2 dagen Duffel en 3 dagen Lokeren na elkaar.

Wie er nog Alcatraz aan bijkleeft, kan een leuke week beleven.

• Leuk
Waarderingen: johanra
Ik vind eigenlijk vooral de donderdag en vrijdag mooie dagen geworden. Jammer van de overlap met Alcatraz. Zelf vind ik de metaldag wat tegenvallen. Amenra stelt nooit teleur maar tegenwoordig zie je ze echt overal en de rest raakt me niet direct helaas. Die dubbele boeking van Helmet is inderdaad erg opvallend.
Het probleem dat ik heb met "support your locals", is dat je om den duur steeds dezelfde namen meermaals op een jaar naar je kop gesmeten krijgt.
Misschien is het ook m'n eigen schuld, dat ik wat te "veel" concerten/festivals in het verleden meepik.

Verdienen die bands een plekje? Zeker en vast.
Maar het begint zoals "de zwaarste lijst" te worden..., staat dan op één (te) hoge plaats, wordt serieus opgehemeld, niets mis mee, maar op 't einde van de rit neemt dan weer een tijdslot in van iets wat ik misschien nog niet eerder gezien had/meer fan van ben.

En waar bij ik vaak met het lege gevoel achterblijf, dat het net zoals hun hoge scores in de zwaarste lijst, het perfecte excuus wordt om hoog op een affiche te staan als er een te kort is aan grote namen en voor mij persoonlijk net dat niveau met internationale acts niet halen.

Ligt niet aan België opzich, als ik naar Duitse festivals kijk heb ik natuurlijk ook van die namen, waar ik me af dan al lachend van af vraag waar ze die weer vandaan hebben gehaald.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Het probleem dat ik heb met "support your locals", is dat je om den duur steeds dezelfde namen meermaals op een jaar naar je kop gesmeten krijgt.
Misschien is het ook m'n eigen schuld, dat ik wat te "veel" concerten/festivals in het verleden meepik.

Verdienen die bands een plekje? Zeker en vast.
Maar het begint zoals "de zwaarste lijst" te worden..., staat dan op één (te) hoge plaats, wordt serieus opgehemeld, niets mis mee, maar op 't einde van de rit neemt dan weer een tijdslot in van iets wat ik misschien nog niet eerder gezien had/meer fan van ben.

En waar bij ik vaak met het lege gevoel achterblijf, dat het net zoals hun hoge scores in de zwaarste lijst, het perfecte excuus wordt om hoog op een affiche te staan als er een te kort is aan grote namen en voor mij persoonlijk net dat niveau met internationale acts niet halen.

Ligt niet aan België opzich, als ik naar Duitse festivals kijk heb ik natuurlijk ook van die namen, waar ik me af dan al lachend van af vraag waar ze die weer vandaan hebben gehaald.
Alleen haalt Amenra wel het hoge niveau van internationale namen en ook vaak een hoger niveau dan veel internationale namen.
Wel eens dat ze moeten oppassen, hun zeldzaamheid van paar jaar terug is nu wel volledig verdwenen

• Leuk
Waarderingen: Jamel en johanra
Alleen haalt Amenra wel het hoge niveau van internationale namen en ook vaak een hoger niveau dan veel internationale namen.
Wel eens dat ze moeten oppassen, hun zeldzaamheid van paar jaar terug is nu wel volledig verdwenen
Ik ken Amenra niet zozeer qua muziek, maar ken wel hun internationale status.
Misschien was mijn originele comment iets te bruut.

Maar je slaat de nagel op de kop, veel nationale bands, doen dan een Belgische tour wat ik ten zeerste begrijp, hoe meer shows hoe meer bekendheid je kan creëeren. Maar na de 5de x ze ergens tegen te komen heb je het wel gezien hoor :p maar zoals ik eerder zei vroeger deed ik jaarlijks +- 20-30 concerten jaar en +- 8 festivals. Dus kan zeker en vast aan mij liggen.

Users who are viewing this thread