Rock Werchter 2025

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.797
1.008
We gaan in elk geval niet lang meer moeten wachten tot de eerste puzzelstukjes gaan vallen.
Ik zou eigenlijk gewoon al tevreden zijn met de data van de extra eventuele dagen Classic en aanverwanten.
Handig om die zsm te weten voor verlofplanning....
 

TNFke

Support act
16 jan 2014
827
803
1. Het gaat echt niet goed met Josh (Er waren al blogs die hem al dood vermeldden), gelukkig is het niet zo erg, maar 2025 mogen we schrappen.

2. Er is idd een grote aankondiging gepland woensdag, maar het ziet er naar uit dat de Benelux er (nog) niet onder valt.
 

festibob

Gouden Tip
5 jan 2024
392
207
Kan die aub exclusief naar Pukkelpop? Zou jammer zijn om daar een sub/co-headliner plek aan te moeten opofferen.
Oscar and the Wolf is co-leader waard op de main in Rock Werchter net als in 2023 en kan headliner zijn op Pukkelpop. Daags voor de officiele sales was er een pre-sales voorzien voor Oscar and the Wolf in het Sportpaleis voor iedereen die zich registreerde op de website van Oscar and the Wolf na zijn optreden op de Lokerse feesten zodat technisch gezien het bijna 2 dagen duurde eer het Sportpaleis uitverkocht. Wel een mooie prestatie gezien de dure prijs van de beste zitplaatsen. Zijn optredens op Dour, Beach Rock, Suikerrock en Lokerse Feesten dit jaar waren magistraal en headliner waardig.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Chiel

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
735
915
1. Het gaat echt niet goed met Josh (Er waren al blogs die hem al dood vermeldden), gelukkig is het niet zo erg, maar 2025 mogen we schrappen.

2. Er is idd een grote aankondiging gepland woensdag, maar het ziet er naar uit dat de Benelux er (nog) niet onder valt.
Hernia toch? Dat is geloof ik tot dusver de officiële berichtgeving.

Sowieso klote voor hem, die man heeft genoeg meegemaakt in een zeer korte periode.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.393
6.075
Filmpje van Creamfields festival in Engeland (muziek is niet geweldig)

Dan nog het Leeds festival waar alle drie die de dagen drie podia niet gebruikt worden.

Wij hebben afgelopen editie van Werchter toch wel heel veel geluk gehad hoor!
Nog met 1 van de unsung Hero’s van Werchter over gehad dit jaar. De mentaliteit van heel het jaar niet naar de grond kijken en dan festival doen is voorbij. Je gaat die moeten onderhouden en opvolgen. Kans groot dat we nog meer van die natte jaren hebben. En dan moet je wel verder.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.048
343
Filmpje van Creamfields festival in Engeland (muziek is niet geweldig)

Dan nog het Leeds festival waar alle drie die de dagen drie podia niet gebruikt worden.

Wij hebben afgelopen editie van Werchter toch wel heel veel geluk gehad hoor!
Geluk?
Er is gewoon kei hard gewerkt op werchter om deze toestanden te vermijden...
(heeft veel geld gekost maar was wel succesvol denk ik)

Als je nu ziet wat ze met de wei van de Hive bv aan het doen zijn?
Ik wil die factuur niet zien zenne
 
  • Leuk
Waarderingen: Jo &Sky en Chiel

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.869
6.109
Waarom niet? Mooie headliner voor Graspop, maar ook een mooie subheadliner vlak voor Metallica op Werchter.
Dat zijn ze nooit geweest, waarom nu plots wel? Het is nu dat hun nieuwe werk aanslaat ofzo.

Hooguit voor de kleinere metal festivals, maar naar mijn mening zou Graspop toch meer moeten willen dan Korn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rockbeer en mattman

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.729
8.643
KoRn kan ook alleen maar in het smakeloze Duitsland toch nog headlinen? Totaal niet relevant meer.
Dat zijn ze nooit geweest, waarom nu plots wel? Het is nu dat hun nieuwe werk aanslaat ofzo.

Hooguit voor de kleinere metal festivals, maar naar mijn mening zou Graspop toch meer moeten willen dan Korn.
Werkelijk geen idee waar je het over hebt, van alle headline shows van Graspop de afgelopen jaren (en dat zijn er toch aardig was met 8 per jaar) is die van Korn in 2022 toch zeker één van de meest besproken waar iedereen razend over enthousiast over was. Zijn live gewoon nog ontzettend sterk.
Hun show in Lokeren paar weken terug ook alleen maar positieve dingen over gehoord. Met een hoop oudere bands die stoppen is Korn gewoon een zeer sterke headliner die ze nodig gaan hebben de komende jaren. Ze hebben er tenslotte 8 nodig per jaar.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.869
6.109
Werkelijk geen idee waar je het over hebt, van alle headline shows van Graspop de afgelopen jaren (en dat zijn er toch aardig was met 8 per jaar) is die van Korn in 2022 toch zeker één van de meest besproken waar iedereen razend over enthousiast over was. Zijn live gewoon nog ontzettend sterk.
Hun show in Lokeren paar weken terug ook alleen maar positieve dingen over gehoord. Met een hoop oudere bands die stoppen is Korn gewoon een zeer sterke headliner die ze nodig gaan hebben de komende jaren. Ze hebben er tenslotte 8 nodig per jaar.
Graspop is de laatste jaren juist sterk bezig om nieuwe jonge bands door te laten stromen. dan is het toch ontzettend jammer om KoRn te laten komen die hun hoogtepunt al lang achter zich heeft. Voor de ontwikkeling van je festival is dat vrij matig vind ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: elo

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
1.098
1.322
Zou KoRn geen Barn-afsluiter kunnen zijn? Lijkt me veel memorabeler dan subheadliner of co-head. Maar of ze het zelf willen, dat is nog maar de vraag... Of een combo KoRn met erna BMTH die de Main afsluiten? 👀
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.729
8.643
Graspop is de laatste jaren juist sterk bezig om nieuwe jonge bands door te laten stromen. dan is het toch ontzettend jammer om KoRn te laten komen die hun hoogtepunt al lang achter zich heeft. Voor de ontwikkeling van je festival is dat vrij matig vind ik.
Graspop is juist toch altijd een mix van nieuwe en oude bands? Daar past Korn perfect tussen.
headliners die hun hoogtepunt ver achter hun hebben liggen is zo ongeveer de succesformule van Graspop. Dingen als Iron Maiden, Slipknot, Scorpions, GNR, Judas Priest, Kiss etc verkopen hun tickets. Wat mij betreft valt Korn hier niet onder, maar als jij vind van wel kan ik dat respecteren. Inderdaad doen ze het heel goed om deze oudere headliners aan te vullen met het laten doorgroeien van nieuwe jongere headliners, maar Graspop red het niet zonder die oudere bands te boeken. Die bands zijn gewoon nodig voor de ticketverkoop. 8 jonge headliners gaat het festival gewoon niet uitverkopen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.869
6.109
headliners die hun hoogtepunt ver achter hun hebben liggen is zo ongeveer de succesformule van Graspop. Dingen als Iron Maiden, Slipknot, Scorpions, GNR, Judas Priest, Kiss etc verkopen hun tickets. Wat mij betreft valt Korn hier niet onder, maar als jij vind van wel kan ik dat respecteren. Inderdaad doen ze het heel goed om deze oudere headliners aan te vullen met het laten doorgroeien van nieuwe jongere headliners, maar Graspop red het niet zonder die oudere bands te boeken. Die bands zijn gewoon nodig voor de ticketverkoop. 8 jonge headliners gaat het festival gewoon niet uitverkopen.
Sorry voor de offtopic, laatste reactie ook want dit is het Werchter topic. Een Judas Priest vind ik persoonlijk al lang niet meer kunnen, maar die is altijd wel headliner geweest. Korn was dat niet. Ik weet nog toen ik op RAR toen ik ging stonden ze op het affiche nog onder Tenacious D, Billy Talent, Major Lazer en Fettes Brot om maar wat te noemen (en dat laat ik de headliners RHCP, Black Sabbath en Volbeat achterwege). Ik zie niet in waarom deze band in die tijd nu wel op een festival als Rock Am Ring zou moeten headlinen. Dat is toch ook gewoon pure armoede? Nu heb ik Korn nooit echt geweldig gevonden, leuk maar niet meer dan dat. Dus mogelijk komt het ook door mijn persoonlijke smaak, maar ik denk dat festivals anno 2024 iets meer er uit zou moeten kunnen halen dan dat het KoRn is.
 

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
1.098
1.322
Ben bezig aan mijn VoorSpel, je weet maar nooit dat er echt snel een aankondiging komt, maar vind het moeilijk bands te kiezen. Suggesties hier wie te nemen voor mijn pronostiek? :ROFLMAO:
 
  • Leuk
Waarderingen: swissepfan

Gebruikers die dit onderwerp bekijken