Best Kept Secret 2025

Er staan toch elk jaar artiesten in dezelfde week bks en Paradiso? Of is zij zo groot dat ze dan exclusief zou moeten zijn...?
Aan haar agenda te zien, doet ze in Europa maar 1 show per land. Alleen maar zaalshows, al is Roskilde een uitzondering.

• Haha
Waarderingen: Elmer
Die gaat er toch gewoon staan?

Inderdaad elk jaar wel wat bands die op BKS staan én nog een zaal show doen, zie dit jaar bv. Djo, Split System en Wine Lips (die ik van buiten weet)

• Leuk
Waarderingen: Elmer
Ja, ook al met Gouge Away. Dus wie weet is een Julie of Sunny Day Real Estate ook nog mogelijk op zondag.
Misschien is het zelfs mogelijk dat een Tigers Jaw die niet op de editie in Londen lijkt te staan die vrijdag hierheen komt. Dromen mag.

Had niet perse meer emo/post-hardcore verwacht op het nieuwe BKS, maar dat vind ik wel betrekkelijk betere toevoegingen dan de Amenra's van deze wereld. Past ook wel bij de tendens van Roadburn om meer hardcore/Skramz te boeken. Met meer boekingen a la Gouge Away & TAGABOW winnen ze me wel terug na de afgelopen jaren die een beetje 'karakterloos' waren wmb. Begin zo benieuwd te zijn of die volgende drop dat waar kan maken.

Had niet perse meer emo/post-hardcore verwacht op het nieuwe BKS, maar dat vind ik wel betrekkelijk betere toevoegingen dan de Amenra's van deze wereld. Past ook wel bij de tendens van Roadburn om meer hardcore/Skramz te boeken. Met meer boekingen a la Gouge Away & TAGABOW winnen ze me wel terug na de afgelopen jaren die een beetje 'karakterloos' waren wmb. Begin zo benieuwd te zijn of die volgende drop dat waar kan maken.
Vaak vind ik het ook wat jammer dat bv. een Amenra er voor de 2e keer op 4 edities staat. Een Personal trainer voor de 3e keer op 5(?) edities. Lambrini Girls 2 edities op rij. Droom Dit 2 editie op rij.

Sommige van dat soort bands vind ik goed en verdienen het zeker. Maar daardoor voelt het vaak wat "been there, done that" aan. Dat het in de hogere regionen nodig is om een Interpol snel te laten terugkeren of een Kurt Vile om het strand vol genoeg te laten lopen snap ik. Maar voor die vroege Two of eender welke Secret spots vind je toch makkelijker wat frissere bands van in de buurlanden.

• Leuk
Waarderingen: Een Zekere Romance
Deftones staan net als TV on the Radio op vrijdag in Porto (op Primavera Sound).
Bij nazicht is het plaatsen van Deftones op zaterdag een veronderstelling geweest. 5 van de 6 huidige headliners hebben hun bevestigde plek en het leek/lijkt me dus enigszins logisch dat ze er dus op zaterdag nog bijkomen. Maar je kan gelijk hebben.
Op de website van TV on the Radio is de tourdatum voor BKS terug veranderd van 14 juni naar 13-15 juni. Dus toch misschien op zondag?

Users who are viewing this thread