Best Kept Secret 2025

BG

Campingartiest
17 mrt 2015
54
5
Met de nieuwe plaat van Fontaines, lijkt mij dit toch wel een hele frisse mooie headliner icm met een sterke sub in de Two. Hoop niet wat LN ze wegkaapt voor BKS. Heb ze gezien op PKP en de nieuwe nummers zijn gemaakt voor een main stage. Mooie balans van oud en nieuw werk, super strak gespeeld, werkte als een tierelier (iig voor mij) 👌
 

fiesta

Gouden Tip
20 jun 2018
463
525
Met de nieuwe plaat van Fontaines, lijkt mij dit toch wel een hele frisse mooie headliner icm met een sterke sub in de Two. Hoop niet wat LN ze wegkaapt voor BKS. Heb ze gezien op PKP en de nieuwe nummers zijn gemaakt voor een main stage. Mooie balans van oud en nieuw werk, super strak gespeeld, werkte als een tierelier (iig voor mij) 👌
Zitten die niet bij Friendly Fire in de stal?
 

DanielNedelko

Randprogramma
4 jul 2022
200
484
Zitten die niet bij Friendly Fire in de stal?
Jazeker, die concerten in Amsterdam worden gedaan door FF.

Ik vraag me al een tijdje af hoe dat nu precies in de praktijk werkt. Dat een band de voorkeur geeft aan boekers waarmee ze een geschiedenis / relatie hebben opgebouwd, dat snap ik. Maar hoe absoluut is dat? Als Mojo ze nu het dubbele biedt om op Lowlands te spelen, zegt zo’n band daar dan echt nee tegen? Of wordt een headlinespot op BKS alvast samen met die AFAS shows in een pakketje uitonderhandeld?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.869
6.109
Er zal geen hond op af komen waarschijnlijk, maar zoiets voor BKS zou toch weer fijn zijn:

pains-of-being-pure-at-heart-2025-tour.jpg
 

Matthijs

Dagopener
10 dec 2015
516
488
Jazeker, die concerten in Amsterdam worden gedaan door FF.

Ik vraag me al een tijdje af hoe dat nu precies in de praktijk werkt. Dat een band de voorkeur geeft aan boekers waarmee ze een geschiedenis / relatie hebben opgebouwd, dat snap ik. Maar hoe absoluut is dat? Als Mojo ze nu het dubbele biedt om op Lowlands te spelen, zegt zo’n band daar dan echt nee tegen? Of wordt een headlinespot op BKS alvast samen met die AFAS shows in een pakketje uitonderhandeld?
Het is zeker niet heel absoluut, daarvoor staan er veel te vaak 'Mojo-namen' op FF-festivals en andersom. Ook wisselen acts nog best wel eens van boekingskantoor. De bands zelf, zeker de internationale, kennen de Nederlandse boekers amper. Het gaat dan meer om contacten tussen boeker en agent.

Bij grotere acts zijn er wel exclusiviteitscausules, zoals Lowlands dit jaar openlijk heeft gedaan met Goldband. Het is helemaal niet zeker dat FF dat nu zo gedaan heeft met Fontaines, maar het is wel een (vind ik) logische gedachte omdat Fontaines dit jaar geen NL-festival stond.
 

BeWario

Gouden Tip
27 jun 2023
313
335
Ik zit voor volgend jaar te kijken naar BKS na een flink aantal jaren Pinkpop (waar ik echt wel klaar mee ben na 14 jaar) en laatste paar jaar Werchter en/of DTRH en Lowlands.

Weet iemand of ze ooit residencies/stage curation doen door artiesten? Zou wel tof zijn om eens Kiasmos met de hele Opia community een klein podium zien hosten voor een dag. Goeie mix van Neoklassiek en techno wat je niet vaak voorbij ziet komen op festivals
 
  • Leuk
Waarderingen: mlkturf

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.512
2.655
Ik zit voor volgend jaar te kijken naar BKS na een flink aantal jaren Pinkpop (waar ik echt wel klaar mee ben na 14 jaar) en laatste paar jaar Werchter en/of DTRH en Lowlands.

Weet iemand of ze ooit residencies/stage curation doen door artiesten? Zou wel tof zijn om eens Kiasmos met de hele Opia community een klein podium zien hosten voor een dag. Goeie mix van Neoklassiek en techno wat je niet vaak voorbij ziet komen op festivals
Tot nu toe heeft BKS zoiets niet gedaan. Er zou in 2020 wel sprake zijn van wat curatief door the National, maar dat is er uiteindelijk nooit van gekomen.

Kiasmos en OPIA stonden in juni met mini-festival in Utrecht; gecureerd door Olafur Arnalds; de helft van Kiasmos. Dat werkte daar prima, maar ik zie het niet zo snel op een buitenfestival als BKS passen. Kiasmos past denk ik wel op een late spot in TWO.
 

BeWario

Gouden Tip
27 jun 2023
313
335
Tot nu toe heeft BKS zoiets niet gedaan. Er zou in 2020 wel sprake zijn van wat curatief door the National, maar dat is er uiteindelijk nooit van gekomen.

Kiasmos en OPIA stonden in juni met mini-festival in Utrecht; gecureerd door Olafur Arnalds; de helft van Kiasmos. Dat werkte daar prima, maar ik zie het niet zo snel op een buitenfestival als BKS passen. Kiasmos past denk ik wel op een late spot in TWO.
Ja klopt, dat mini festival van Olafur ben ik ook geweest, vandaar t idee. Enige ding waar ik mee zat idd was dat t bijna allemaal open is op BKS (?) en dat al die acts niet zo goed zouden passen in daglicht
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.512
2.655
Ja klopt, dat mini festival van Olafur ben ik ook geweest, vandaar t idee. Enige ding waar ik mee zat idd was dat t bijna allemaal open is op BKS (?) en dat al die acts niet zo goed zouden passen in daglicht
Behalve de ONE en het podium van Muziekgieterij (waar een aantal artiesten van OPIA nog best zouden passen) zijn alle podia op BKS overdekt. Ik denk dat er wel wat plekken zijn op het terrein die zich prima zouden lenen voor dit soort muziek, maar de sound bleed tussen podia zou wel echt een probleem zijn.

BKS heeft wel eens wat geprobeerd met een wat experimenteler podium (SEVEN) met een ambient zondag. Was niet echt goed vorm gegeven (een luidruchtige loods) en was ook niet zo'n succes.
 

jacobz

Randprogramma
30 nov 2014
130
86
Opvallend dat de naam Oasis nog niet is gevallen in dit topic
(Zal wel te duur zijn hoor)
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.818
3.147
(Zal wel te duur zijn hoor)
Dat is dan ook de reden dat het niet genoemd is. Als die naar Nederland komen (wat ze volgens de geruchten niet komen) zou dit een stadion/grote weide show zijn. Pinkpop zou het ook well willen mochten ze Europa doen.
 

fiesta

Gouden Tip
20 jun 2018
463
525
Nee, die stonden in de Cashbah. Die deden alleen een sessie bij de MG.
Ja, ik dacht dat het meer om het programma op de MG stage ging, dus inclusief alle sessies, maar de artiesten die exclusief op dat podium stonden waren volgens mij inderdaad allemaal uit NL/BE.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken