Graspop Metal Meeting 2025

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.502
780
Tolminator komt met namen, maandje na GMM. Dus kunnen wat namen van tussen zitten

1000042696-jpg.9768
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
634
913
Graspop wil inderdaad graag dat men met OV komt. Dat zij dat dan niet faciliteren is natuurlijk wel een beetje zwart/wit. De NS wil bij grote evenementen nog wel extra treinen inzetten. Naar wat ik van onze Belgische vrienden hier begrijp is dat bij het OV in België gewoon allemaal wat stugger en moeilijker te regelen. Dus dat kun je niet alleen maar op Graspop afwentelen lijkt me.
Voor de rest hoop ik dat het festival een succes wordt. Maastricht is voor ons net wat verder als Dessel en ook nog eens in dezelfde maand. Wordt dus gewoon weer Graspop

Ik kan beamen dat het Belgisch OV stroef loopt 🤣 Aan de andere kant hebben de meeste grote evenementen (recent bv. Rammstein, Pink en Springsteen) een regeling met Keolis (die op hun beurt met verschillende busbedrijven werkt naargelang de vraag), die een busregeling uitwerkt naar heel wat gemeenten, en dit lijkt mij allemaal vlot geregeld. Geen idee of GMM samenwerkt met een gelijkaardige firma.

Ook nachttreinen waren bij beide evenementen aanwezig, maar geen idee wie deze voorziet.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.659
6.799
Lijkt me ook wel een goede kanshebber voor Alcatraz, daar zit het wel wat dichterbij
Tja, kan twee kanten op. Van Wolfbrigade weten we bijvoorbeeld dat ze ook op South of Heaven staan, dat valt nog voor Graspop dus dan valt Graspop sowieso binnen hun tour periode. Ministry stond dit jaar juist op een gelekte Alcatraz poster maar is uiteindelijk nooit aangekondigd, als die hun tour plannen gewoon een jaar verschoven hebben dan dikke kans dat die naar Alcatraz gaan inderdaad. En zo zal het per geval anders liggen.

Wel gekke timing voor een festival overigens, zo precies tussen de vroege zomer en de late zomer piek in. Maar wellicht ook juist gericht op internationaal publiek wat dan hun zomervakantie er aan kan koppelen?
 

Parfex

Randprogramma
23 feb 2023
195
389
Wel gekke timing voor een festival overigens, zo precies tussen de vroege zomer en de late zomer piek in. Maar wellicht ook juist gericht op internationaal publiek wat dan hun zomervakantie er aan kan koppelen?

Is inderdaad de insteek denk ik. Althans, met dat idee wilden we enkele jaren geleden naar Metaldays (uiteindelijk afgelast, corona). Zie dat het ongeveer in dezelfde periode is dus het lijkt wat op een doorstart maar waarschijnlijk met andere organisatoren. Ook opnieuw in Tolmin.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.502
780
Ja klopt, zit inderdaad dichter bij Alcatraz, maar gezien er maar een maandje tussen GMM en Tolminator in zit, kan het beide kanten op
 

TNFke

Support act
16 jan 2014
824
795
Sorry maar wat? Het is 30 minuten lopen vanaf het station Maastricht, er is 0 kans op modder want industrieterrein en er is overvloed aan B&B's of hostels (want studentenstad en erg toeristisch).

Als er iets is waar niet over gezeken mag worden als je Graspop gewend bent dan is het de locatie en ligging in dit geval. Er is zelfs een directe treinverbinding vanaf Luik en meerdere bussen vanuit Vlaanderen. Als er ook maar 1 plek makkelijk bereikbaar is, zelfs van over de grens met het OV (iets wat Graspop altijd zo graag wil maar niet faciliteert) dan is het South of Heaven wel.
En tot hoelaat is het openbaar vervoer in het weekend?
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.425
8.639
Derde single van Powerwolf uur geleden uitgebracht (waarschijnlijk omdat het album vandaag uitkomt, zie ik nu), wederom veelbelovend.
Heel benieuwd waar ze terecht gaan komen!
 
  • Leuk
Waarderingen: prins en Jamel

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.762
3.512
Derde single van Powerwolf uur geleden uitgebracht (waarschijnlijk omdat het album vandaag uitkomt, zie ik nu), wederom veelbelovend.
Heel benieuwd waar ze terecht gaan komen!
Sub voor Sabaton lijkt me een mooie plek voor ze. Met dan op de andere Main Stage een ander soort headliner zoals Volbeat?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.713
8.622
Sub voor Sabaton lijkt me een mooie plek voor ze. Met dan op de andere Main Stage een ander soort headliner zoals Volbeat?
dat zou dezelfde positie zijn als vorige doorkomst
zou opzich prima zijn hoor, maar zie ze ook wel een treetje hoger staan nog als north stage head naast een grotere headliner
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.875
5.269
ik denk niet dat je powerwolf en sabaton combineert, daarmee bedoel ik dat je al hetzelfde segment aanspreekt, je hebt ze al door sabaton te booken, powerwolf toevoegen heeft op dat moment niet veel toegevoegde waarde aan die dag, ik zie ze dan eerder sub op een andere dag
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en saurus

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.425
8.639
dat zou dezelfde positie zijn als vorige doorkomst
zou opzich prima zijn hoor, maar zie ze ook wel een treetje hoger staan nog als north stage head naast een grotere headliner

Vorige keer waren er nog 3 bands na Powerwolf dacht ik, dus sub voor Sabaton zou wel weer 1 positie hoger zijn.

Maar van mij mag North afsluiten ook gewoon meteen
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.713
8.622
Ja, en tussen Maiden en Powerwolf had je nog een band, dus dan zouden ze 1 slot opschuiven als ze voor Sabaton op south zouden spelen
Als Sabaton de south stage afsluit en daarna een andere headliner de north stage afsluit, en powerwolf speelt voor Sabaton op de south stage dan speelt Powerwolf dus vierdelaatste net als in 2022. of misschien begrijp ik je verkeerd. maarja of ze south stage of north stage sub zijn en derdelaatste of vierdelaatste zijn vind ik verder ook niet heel relevant, beiden zijn gewoon sub voor een headliner en in mijn ogen dezelfde positie.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.762
3.512
ik denk niet dat je powerwolf en sabaton combineert, daarmee bedoel ik dat je al hetzelfde segment aanspreekt, je hebt ze al door sabaton te booken, powerwolf toevoegen heeft op dat moment niet veel toegevoegde waarde aan die dag, ik zie ze dan eerder sub op een andere dag
Zou Sabaton op zichzelf al voldoende liefhebbers van de powermetal trekken voor een festivaldag? Ik dacht juist dat een combi met Powerwolf voor praktisch elke fan definitief de knoop zal doorhakken.
Maar misschien is Sabaton dit niveau al wel voorbij hoor en kunnen ze prima voor de powermetalfans een dag dragen.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.425
8.639
Als Sabaton de south stage afsluit en daarna een andere headliner de north stage afsluit, en powerwolf speelt voor Sabaton op de south stage dan speelt Powerwolf dus vierdelaatste net als in 2022. of misschien begrijp ik je verkeerd. maarja of ze south stage of north stage sub zijn en derdelaatste of vierdelaatste zijn vind ik verder ook niet heel relevant, beiden zijn gewoon sub voor een headliner en in mijn ogen dezelfde positie.

Sabaton zal gewoon weer de dag afsluiten als headliner en Powerwolf in dat geval als sub direct voor de twee headliners. Ik vind het nog wel een verschil voor een band of ze om 20:00 of om 21:00 sub zijn
 
  • Leuk
Waarderingen: Rockbeer

Gebruikers die dit onderwerp bekijken