Graspop Metal Meeting 2025

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
498
539
Zou Sabaton op zichzelf al voldoende liefhebbers van de powermetal trekken voor een festivaldag? Ik dacht juist dat een combi met Powerwolf voor praktisch elke fan definitief de knoop zal doorhakken.
Maar misschien is Sabaton dit niveau al wel voorbij hoor en kunnen ze prima voor de powermetalfans een dag dragen.
Powermetal is gewoon een verlengde van Heavy metal. Ik denk dat de meeste fans ook wel meer mainstream of heavymetal/hardrock kunnen waarderen.
Iron Maiden, Judas Priest, Ozzy en Dio, Accept
Zijn de heavy metal voorgangers van Hammerfall, PrimalFear, Helloween, Blind Guardian, Manowar.
En de laatste jaren zijn Sabaton, Beast in Black, Powerwolf, BattleBeast enz. weer goed bezig.
Ook hardrockbands GNR, Scorpions, Led Zeppelin, MSG, UFO, The Darkness, Motley Crue hebben raakvlakken met het genre.
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
498
539
Die maken al jaren debiele opmerkingen en dan zou dit erover zijn?
Niks extremer dan vele Nederlandse caberatiers. Gezeur. Het is humor, donkere humor, maar humor.
Dat er vervolgens een ventje de USA dat niet bij elkaar krijgt in zijn hoofd...dat zegt wellicht meer over het politieke systeem en de geestelijke gezondheidszorg daar.
Wel begrijpelijk dat ze er afstand van doen, claimcultuur en extreme tegenstellingen lijken mij geen pretje in de usa.
 

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.357
1.436
Ik weet niet meer zeker waar ik las op dit forum over ADTR en ik heb even niet de tijd om te checken of het hier was en als ik het nu niet zeg dan ga ik het vergeten. Maar die spelen volgend jaar in UK periode Graspop en zijn daarmee grote kanshebber
 

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.357
1.436
Staat letterlijk vijf posts hierboven...
Excuseer. Was al een vorige pagina. Stond aan de kassa van de supermarkt toen ik er aan dacht dat ik dat hier nog wou melden maar wist echt niet meer of ik over die show gelezen had hier of in het aankondigingstopic. En in wou niet riskeren dat ik het wist maar niet zou melden aan anderen. Maar ik wist dat ik het nu moest melden of dat ik er anders niet meer aan zou denken.

Btw, als ik dan toch al aan het zeveren ben, het is hier wel rustig hè
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
894
916
Persoonlijk denk ik dat Slipknot een zekerheidje is. En wie twijfelt aan de status van de band; Ziggo op 5 December gewoon stijf uitverkocht
Volgens mij zal niemand hieraan twijfelen. Het is volgens mij niet de eerste headlinerpassage van deze band.
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.669
3.496
Volgens mij zal niemand hieraan twijfelen. Het is volgens mij niet de eerste headlinerpassage van deze band.
Gaat ook niet om het feit of ze headliner zijn. Meer dat ze volgend jaar geboekt zijn ivm het 25 jarig jubileum van het eerste album. En dat deze integraal gespeeld wordt
 
  • Leuk
Waarderingen: Rikkie

dvdh666

Campingartiest
30 mei 2023
58
184
met de boeking van gutalax op south of heaven ben ik wel benieuwd of graspop dit ook aandurft als bijvoorbeeld een opener van de mainstage/jupiler stage zeker na hun zeeer geslaagde doorkomsten op bloodstock en summer breeze. Of zou graspop dit toch niet serieus genoeg vinden.
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.323
3.272
met de boeking van gutalax op south of heaven ben ik wel benieuwd of graspop dit ook aandurft als bijvoorbeeld een opener van de mainstage/jupiler stage zeker na hun zeeer geslaagde doorkomsten op bloodstock en summer breeze. Of zou graspop dit toch niet serieus genoeg vinden.
Als Alestorm, Frog Leap en Steel Panther kunnen, dan kan dit ook.
 

dvdh666

Campingartiest
30 mei 2023
58
184
aan de ene kant wel aan de andere kant is dat wel een stuk meer "toegangkelijk" en "mainstream" dan een grindcore band die wel hetzelfde parodie en comedie gehalte eroverheen heeft.
 

dvdh666

Campingartiest
30 mei 2023
58
184
Gaat ook niet om het feit of ze headliner zijn. Meer dat ze volgend jaar geboekt zijn ivm het 25 jarig jubileum van het eerste album. En dat deze integraal gespeeld wordt
Ik zou het echt enorm gaaf vinden als slipknot met deze tour, integraal het eerste album, naar Graspop komt. Lijkt mij een stuk leuker dan de tamme show die we de vorige keer kregen.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.762
3.512
met de boeking van gutalax op south of heaven ben ik wel benieuwd of graspop dit ook aandurft als bijvoorbeeld een opener van de mainstage/jupiler stage zeker na hun zeeer geslaagde doorkomsten op bloodstock en summer breeze. Of zou graspop dit toch niet serieus genoeg vinden.
Ik kende ze nog niet, dus heb het eens opgezet. Is er nou een kikker aan het zingen in de microfoon?
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.946
8.829
Toch.....als je Gwar wil beleven moet je vooraan staan. Het heeft mij in ieder geval een shirt en broek gekost. Niet meer schoon te krijgen🤣
Ja, daarom. Ik moest nog een hele dag en het was toen ook (weer eens) takkewarm, hahaha. Heb wel de hele dag prima kunnen spotten wie er wél (onvoorbereid) vooraan had gestaan bij Gwar. :D
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken