Graspop Metal Meeting 2025

Ceeweb

Randprogramma
1 jun 2023
153
303
Ik zal wel iets gemist hebben, maar is Disturbed gegroeid in de afgelopen 2 jaren?
In 2023 stonden als als subheadliner op de affiche, dus ik zie niet echt in waarom ze ineens een plaats zouden opschuiven richting HL.
Voor mij lijkt dat toch echt nog altijd maximaal een subheadliner, die best wel weer eens op GMM 2025 zou kunnen staan - dat wel, maar als HL zie ik toch als een stapje te ver.
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
984
1.069
Mijn lijstje:
-A day to remember (stond op de kamelot affiche)
-High Vis (nieuw album, en een keer pop punk hardcore kan geen kwaad)
-Slipknot (binnenkopper)
-Psychonaut (Belgische topper, moet er ook eens van komen)
-Sabaton (niew album)
-powerwolf (nieuw album)
-Alestorm
-Bfmv
-Trivium

Meeste lijken me binnenkoppers, maar graspop verrast elk jaar. En ik zit er grandioos naast.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.608
8.939
Ik zal wel iets gemist hebben, maar is Disturbed gegroeid in de afgelopen 2 jaren?
In 2023 stonden als als subheadliner op de affiche, dus ik zie niet echt in waarom ze ineens een plaats zouden opschuiven richting HL.
Voor mij lijkt dat toch echt nog altijd maximaal een subheadliner, die best wel weer eens op GMM 2025 zou kunnen staan - dat wel, maar als HL zie ik toch als een stapje te ver.

Vooral gebaseerd op dat ze nu het rustig aan deden om meer aandacht te hebben voor een grotere productie bij een volgende tour, en de Graspop organisatie is volgens mij groot fan op basis van (ik denk?) de gecancelde editie, waar ze direct weer zouden terugkeren na 2019 de tekst bij hun bandpage toen
 

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
368
752
Ik wil graag wat klassieke nu-metal of aanverwanten, die er al een tijd niet meer (of zelfs nooit) gestaan hebben. Zoals Coal Chamber, Mudvayne, Fear Factory, Mushroomhead, Static-X, Sevendust, Drowning Pool, Orgy, etc...

Al beseft de realist in mij dat het al een enorme meevaller zal zijn als er eentje van die rij staat.

Ik herhaal mijn pleidooi van vorig jaar. Fear Factory stond er, dus volgend jaar misschien weer eentje uit die lijst. Zal Fear Factory dan vervangen door Incubus (ook al is dat eigenlijk geen nu metal meer).
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
Geen headliner, maar sepultura doet een afscheidstournee van 18 maanden, en de zomer van 2025 valt binnen die 18 maanden
Waarschijnlijk toch wel een Marquee headliner of een plekje ergens kort voor de headliners op de Main Stage verwacht ik. De Marquee headliner is natuurlijk de mooiste plek voor hen.

Als ik alvast een gooi mag doen naar de acht headliners, dus heel erg vroeg:

South Stage:
Slipknot, Iron Maiden, Gojira, Sabaton

North Stage:
Korn, Volbeat, Lamb of God, Nightwish

Dit zou niet bepaald getuigen van heel creatief boeken, maar het is nog wel een mix tussen gevestigde orde en redelijk nieuw als headliner.
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.696
3.541
Waarschijnlijk toch wel een Marquee headliner of een plekje ergens kort voor de headliners op de Main Stage verwacht ik. De Marquee headliner is natuurlijk de mooiste plek voor hen.

Als ik alvast een gooi mag doen naar de acht headliners, dus heel erg vroeg:

South Stage:
Slipknot, Iron Maiden, Gojira, Sabaton

North Stage:
Korn, Volbeat, Lamb of God, Nightwish

Dit zou niet bepaald getuigen van heel creatief boeken, maar het is nog wel een mix tussen gevestigde orde en redelijk nieuw als headliner.
Zou van mij zo door mogen komen. 3 om 3 die we dan sowieso moeten gaan zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.608
8.939
Waarschijnlijk toch wel een Marquee headliner of een plekje ergens kort voor de headliners op de Main Stage verwacht ik. De Marquee headliner is natuurlijk de mooiste plek voor hen.

Als ik alvast een gooi mag doen naar de acht headliners, dus heel erg vroeg:

South Stage:
Slipknot, Iron Maiden, Gojira, Sabaton

North Stage:
Korn, Volbeat, Lamb of God, Nightwish

Dit zou niet bepaald getuigen van heel creatief boeken, maar het is nog wel een mix tussen gevestigde orde en redelijk nieuw als headliner.

Ook logische namen, behalve Nightwish, zij touren een paar jaar niet!
 
  • Wow
Waarderingen: Rockbeer

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Waarschijnlijk toch wel een Marquee headliner of een plekje ergens kort voor de headliners op de Main Stage verwacht ik. De Marquee headliner is natuurlijk de mooiste plek voor hen.

Als ik alvast een gooi mag doen naar de acht headliners, dus heel erg vroeg:

South Stage:
Slipknot, Iron Maiden, Gojira, Sabaton

North Stage:
Korn, Volbeat, Lamb of God, Nightwish

Dit zou niet bepaald getuigen van heel creatief boeken, maar het is nog wel een mix tussen gevestigde orde en redelijk nieuw als headliner.
Eindelijk een rijtje waar ik wat enthousiaster van word! Lamb of God, Nightwish, Korn, Gojira en Sabaton zouden me veel meer aan de mainstage gekluisterd houden dan dit jaar.

De tenten waren voortreffelijk geprogrammeerd maar tijden BMTH merkte ik wel dat dit soort shows Graspop maakt. Die grote metalshows die je enkel daar in die omvang kan zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71 en Loek123

Lars.

Randprogramma
20 nov 2023
173
192
Ff mijne huidige lijst delen en dan ga ik er over zwijgen tot november 😄

Bfmv
Alestorm
Skillet
Beartooth
Volbeat
Bad Omens
Slipknot
From ashes to new
The Offspring
I Prevail
Iron Maiden
Metallica (ahum)
Breaking benjamin (desnoods gaan we ze zelf halen)

En DE METAL MOOSE astemblieft
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Steven Wilson 7 mei in cirque royal. Kunnen we dus schrappen jammergenoeg
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
3.002
9.004
Het was dus wat ik dacht.

Maar daar waren ze duidelijk vorig jaar al mee bezig.
Klopt ja. Met de meeste punten die ze noemen, was 2023 juist het kantelpunt. 2024 een prima vervolg erop, dat wel.
 

MasterJub

Gouden Tip
12 okt 2022
257
570
Zou Slipknot, als ze er weer zijn, nog steeds hun debuutalbum integraal gaan spelen zoals ze ook met hun headline tour dit jaar doen?
Dan zou het allicht snel zijn ze weer te boeken, maar mijns inziens wel een heel ander soort set, eentje waar ik dan wel naar uitkijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jimmeh07

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
Het was dus wat ik dacht.

Maar daar waren ze duidelijk vorig jaar al mee bezig.
Ze zullen ook wel moeten natuurlijk... Ozzy is natuurlijk al passé door zijn gezondheid en ook acts als Scorpions, Alice Cooper, Def Leppard, Guns N' Roses, Judas Priest, King Diamond, Sepultura, Deep Purple, Whitesnake, Kiss naderen hun houdbaarheidsdatum...
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Het was dus wat ik dacht.

Maar daar waren ze duidelijk vorig jaar al mee bezig.
Ja mee eens. Vorig jaar ook nieuwe headliners en veel boekingen die er voor het eerst stonden, dit jaar weer. Mooi.

Ben wel bang dat de extreme metal meer naar de Metal Dome zal gaan verhuizen. Sommige shows in de Marque waren wel rustig. Al was dat vooral zondag waar het overal rustiger was.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken