Ik ben naar … geweest en het was …

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.446
7.438
Van mij hoeft
Into My Arms
niet perse elke keer tbh. Ik hoor dan toch ook liever eens iets nieuws.
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
1.041
1.034
En bijna allemaal in uitvoeringen die een volledig nieuwe dimensie geven aan de versies die je van de albums kent.
Dat is waar, maar de uitvoeringen zijn krak hetzelfde als zijn vorige twee tournees. En bij de nieuwe nummers gebeurt er niet echt iets speciaals (je hoort ze zoals op de plaat).
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante

Joss

Dagopener
29 mrt 2023
516
748
Dat is waar, maar de uitvoeringen zijn krak hetzelfde als zijn vorige twee tournees. En bij de nieuwe nummers gebeurt er niet echt iets speciaals (je hoort ze zoals op de plaat).
Dan heb ik het 'geluk' het optreden geheel op zijn eigen merites te hebben kunnen beleven, zonder vergelijking met eerdere optredens.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.182
3.123
Van mij hoeft
Into My Arms
niet perse elke keer tbh. Ik hoor dan toch ook liever eens iets nieuws.

Mja, van jou niet. Maar ik blijf het toch mooi vinden dat artiesten, eens ze op zulke schaal spelen, de bekendste nummers wel brengen. Denk dat dat nummer voor heel veel mensen veel betekent.
Voor mij was het de eerste keer Cave gisteren. Was inderdaad maar wat blij dat hij deze deed en mijn vriendin nog meer.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.489
3.648
Mja, van jou niet. Maar ik blijf het toch mooi vinden dat artiesten, eens ze op zulke schaal spelen, de bekendste nummers wel brengen. Denk dat dat nummer voor heel veel mensen veel betekent.
Tuurlijk, gewoon zijn grootste hit spelen is logisch.
Maar in een show van 2,5 uur mag er toch ruimte zijn voor iets spannendere songkeuzes dan same old same old.. 😅
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
1.041
1.034
Maar wat verwacht je dan? Dat ze elke keer anders klinken?
Zeg ik dat? Ik zet er speciaal bij dat ze bij hun nieuwe nummers nu net niets doen. En dat is wat ik wel had gehoopt van Nick Cave. Nogmaals, lees mijn meningen dat ik al heb geschreven. Als het uw eerste keer Cave is ga je het geweldig vinden. Heb je hem tijdens de vorige tournees gezien, is het nog altijd uitstekend, maar zit er weinig tot niets verrassends in. De twee vorige tournees heeft hem mij wel weggeblazen met briljante uitvoeringen (die hij nu herhaalt) zoals Higgs Boson Blues, Jubilee Street (tour van 2017) en Bright Horses, White Elephant, Vortex, In Need You (tour van 2022). Nu heb ik bij quasi al die nieuwe nummers nooit zo een gevoel gehad dat ik werd omver geblazen.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.815
Tuurlijk, gewoon zijn grootste hit spelen is logisch.
Maar in een show van 2,5 uur mag er toch ruimte zijn voor iets spannendere songkeuzes dan same old same old.. 😅

Met bijna het hele nieuwe album plus nog eens twee van het redelijk recente Carnage (dus die allesbehalve platgespeeld zijn), kan je moeilijk spreken van 'same old same old'. Maar goed, de man heeft te veel geweldige muziek.
 

Joss

Dagopener
29 mrt 2023
516
748
Zeg ik dat? Ik zet er speciaal bij dat ze bij hun nieuwe nummers nu net niets doen. En dat is wat ik wel had gehoopt van Nick Cave. Nogmaals, lees mijn meningen dat ik al heb geschreven. Als het uw eerste keer Cave is ga je het geweldig vinden. Heb je hem tijdens de vorige tournees gezien, is het nog altijd uitstekend, maar zit er weinig tot niets verrassends in. De twee vorige tournees heeft hem mij wel weggeblazen met briljante uitvoeringen (die hij nu herhaalt) zoals Higgs Boson Blues, Jubilee Street (tour van 2017) en Bright Horses, White Elephant, Vortex, In Need You (tour van 2022). Nu heb ik bij quasi al die nieuwe nummers nooit zo een gevoel gehad dat ik werd omver geblazen.
Mooi toch dat bij Nick Cave de lat zo hoog ligt dat 'uitstekend' eigenlijk een beetje tegenvalt omdat je weer omver geblazen wil worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
1.041
1.034
Mooi toch dat bij Nick Cave de lat zo hoog ligt dat 'uitstekend' eigenlijk een beetje tegenvalt omdat je weer omver geblazen wil worden.
Zeker en vast. Nu in mijn situatie ging ik normaal nog ticketswappen voor in het sportpaleis, maar daar ga ik nu wel voor passen. Nogmaals, Nick Cave kan geen slechte show geven😉
 
  • Leuk
Waarderingen: Joss

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.667
1.997
Ik ben bij the National erg kritisch over het gebrek aan variatie over keuzes in de setlists, dus ben benieuwd hoe ik het vanavond ervaar. Zou voor mij dan waarschijnlijk vanavond bijvoorbeeld voor de zevende keer Into My Arms worden. Pracht van één nummer, maar eens een keer niet zou ik absoluut niet erg vinden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.815
Ik ben bij the National erg kritisch over het gebrek aan variatie over keuzes in de setlists, dus ben benieuwd hoe ik het vanavond ervaar. Zou voor mij dan waarschijnlijk vanavond bijvoorbeeld voor de zevende keer Into My Arms worden. Pracht van één nummer, maar eens een keer niet zou ik absoluut niet erg vinden.
Hopelijk wacht hij daar toch even mee. Ik heb m’n vriendin, geen fan, overtuigd gekregen om mee te gaan in oktober. Into My Arms is (samen met Red Right Hand) zowat het enige wat ze zal herkennen. Dan hoop ik toch tenminste dat hij deze speelt.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.254
13.561
Lag dit aan mijn post? Ik zie nu inderdaad dat ik geen spoilers heb gebruikt. Sorry, sorry, sorry. In mijn euforie vond ik het zelf heel leuk om mijn avond te omschrijven. Nu ben ik nog zo bleu en nieuw op dit forum dat ik eigenlijk niet eens weet hoe die spoilers echt werken en dat mensen soms inderdaad willen wachten met de te spelen nummers.

En ik was ook in de emotie vergeten dat er vanavond nog een show is, en ik nu misschien jouw avond een stuk minder leuk heb gemaakt. Mijn excuses, dat is niet mijn bedoeling geweest. Ik had beter even kunnen wachten met het posten van dit bericht tot na vanavond.

Nogmaals mijn excuses... Dit is niet mijn bedoeling geweest. Mocht ik je ooit een keer tegenkomen op een festival of een meet-up ofzo, wil ik op zijn minst goed maken met een biertje...
Dan had je voor mij nog een week moeten wachten, want dan ik ze pas. Lijkt me ook niet de bedoeling ;) Is heel even jammer, maar het is ook echt geen ramp ofzo.
Goedheid van de mens 😂 Je kan ook overdrijven.

Je weet dat dit zou kunnen gebeuren, open dit topic dan niet of als het zo'n drama is...
Haha, gast. Je moet ook alles niet zo letterlijk nemen. Je ziet hier nu ook wel lang genoeg om de intonatie van mijn berichten door te hebben. En je hebt maar deels een punt. Mensen gaan hier natuurlijk niet alleen naar Cave, maar ook naar andere shows waar ik de verslagen met veel plezier van lees.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken